Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Monday, December 2, 2019

အပါယ်လေးပါးသို့ ကျရောက််ခြင်း မရှိတော့ဘဲ သကြားမင်းကိို သောတာပန်် တည်စေခဲ့သော တရားတော််


ျမတ္ဘုရား မဂဓတိုင္း ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္၏ အေရွ႕ဘက္ ေဝဒီယေတာင္ ဣႏၵသာလဂူ၌္ေနေတာ္မူစဥ္ ပဥၥသီခနတ္သားကိုေခၚ၍ ေရာက္ လာေသာ သၾကားမင္းက ဘုရားျမတ္စြာအား

“အရွင္ဘုရား ပြင့္ေတာ္မူသည့္ အခ်ိန္မွစ၍ တပည့္ ေတာ္တို႔ နတ္ျပည္မွာ နတ္သား နတ္သမီးမ်ား တိုး ပြားလာသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရေၾကာင္း ေလၽွာက္ထား ၍ ဘုရားျမတ္စြာအား ျပႆနာမ်ားကို ေမးေလၽွာက္၏ ။

သၾကား ။ အရွင္ဘုရား လူ နတ္ျဗဟၼာသတၱဝါတို႔သည္ မိမိတို႔လိုလား ေတာင့္တသည့္အတိုင္း မေနၾကရျခင္းသည္ အဘယ္သံေယာဇဥ္ေႏွာင္ ႀကိဳးေၾကာင့္ပါနည္း ။
ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း ျငဴစူျခင္း ဣႆာ ဝန္တိုျခင္း မစၧရိယဟူေသာ သံေယာဇဥ္ေႏွာင္ႀကိဳးေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏ ။
သၾကား ။ အရွင္ဘုရား ထိုဣႆာ အစၧရိယ၏ျဖစ္ ေပၚေၾကာင္းကား အဘယ္နည္း ။
ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းေၾကာင့္ ဣႆာႏွင့္မစၧရိယတို႔ျဖစ္ေပၚၾကကုန္၏ ။

သၾကား ။ အရွင္းဘုရား ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းတို႔၏ အေၾကာင္ရင္းက အဘယ္နည္း ။
ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းတို႔၏ အေၾကာင္းရင္းကား လိုခ်င္ျခင္း ဆႏၵျဖစ္၏ ။
သၾကား ။ အရွင္ဘုရား လိုခ်င္ျခင္းဆႏၵ၏ အ ေၾကာင္းရင္းကား အဘယ္နည္း ။
ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း လိုခ်င္ျခင္း ဆႏၵ၏အေၾကာင္း ရင္းကား ႀကံစည္ဆုံးျဖတ္ျခင္းျဖစ္၏ ။

သၾကား ။ အရွင္ဘုရား ႀကံစည္းဆုံးျဖတ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကား အဘယ္နည္း ။
ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း ႀကံစည္ဆုံးျဖတ္ျခင္း၏ အ ေၾကာင္းရင္းကား ခ်ဲ႕ထြင္မွတ္သားေသာတရား စုျဖစ္၏ ။

သၾကား ။ အရွင္ဘုရားအဘယ္သို႔ က်င့္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ခ်ဲ႕ထြင္မွတ္သားေသာတရားစု၏ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကို က်င့္သည္မည္ ပါသနည္း ။
ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း ဝမ္းေျမာက္မႈ ေသာမနႆသည္ မွီဝဲသင့္ေသာဝမ္းေျမာက္မူ၊ မမွီဝဲသင့္ေသာဝမ္းေျမာက္မႈဟူ၍ ၂မ်ိဳးရွိ၏ ။

သၾကားမင္း မွီဝဲသူအား အကုသိုလ္တရားတိုးပြားေစ၍ ကုသိုလ္တရားဆုတ္ ယုတ္ေစေသာ”ေသာမနႆ၊ေဒါမနႆ၊ဥေပကၡာ”တို႔ ကို မမွီဝဲသင့္ ။

မွွီဝဲသူအား အကုသိုလ္တရားဆုတ္ ယုတ္ေစ၍ ကုသိုလ္တရားတိုးပြားေစေသာ”ေသာနႆ၊ ေဒါမနႆ၊ ဥေပကၡာ”တို႔ကို မွီဝဲသင့္၏ ။

ဤသို႔က်င့္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ မွတ္သားတတ္ေသာ တရားအစု၏ ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ကို က်င့္သည္မည္၏ ။

သၾကား။ အရွင္ဘုရား မည္သို႔က်င့္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္ သီလကိုက်င့္သည္မည္ပါသနည္း ။
ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း မွီဝဲသူအား အကုသိုလ္တရားမ်ားတိုးပြား၍ ကုသိုလ္တရားမ်ား ဆုတ္ယုတ္ေစေသာ “ကိုယ္အမူရာ၊ႏႈတ္အမူရာ၊ရွာမွီးျခင္း”တို႔ကိုမမွီဝဲသင့္

မွွီဝဲသူအား အကုသိုလိတရားမ်ားဆုတ္ယုတ္ေစ၍ ကုသိုလ္တရားမ်ားတိုးပြားေစေသာ”ကိုယ္အမူရာ၊ ႏႈတ္အမူရာ၊ရွာမွီးျခင္း”တို႔ကို မွီဝဲသင့္၏။ ဤသို႔ က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ သီလကိုက်င့္သည္မည္၏ ။

သၾကား ။ အရွင္ဘုရား မည္သို႔က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ သည္ ဣျႏၵိယသံဝရသီလကို ေစာင့္စည္းရန္အလို႔ ငွါ က်င့္သည္မည္သနည္း ။
ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ၊လၽွာ၊ကိုယ္၊စိတ္တို႔ ျဖင့္သိအပ္ေသာ အဆင္း အသံ အနံ့ အရသာ အ ေတြ႕အထိ အႀကံအစည္တို႔သည္ မွီဝဲသင့္ေသာအာ႐ုံံမမွီဝဲသင့္ေသာအာ႐ုံဟူ၍ ၂မ်ိဳးရွိ၏ ။

မွီဝဲသူအား အကုသိုလ္တရားမ်ားတိုးပြားေစ၍ ကုသိုလ္တရား မ်ားဆုတ္ယုတ္ေစေသာ အာ႐ုံတို႔ကို မမွီဝဲသင့္ ။ မွီဝဲ သူအား အကုသိုလ္တရားမ်ားဆုတ္ယုတ္ေစ၍ ကု သိုလ္တရားမ်ားပြားမ်ားေစေသာ အာ႐ုံတို႔ကို မွီဝဲသင့္၏ ။
ဤသို႔က်င့္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ဣေျႏၵမ်ားကို ေစာင့္စည္းျခင္းငွါက်င့္သည္ မည္၏ ။

သၾကား ။ အရွင္ဘုရား သူေတာ္သူျမတ္အားလုံး တို႔သည္ တူေသာအဆုံးအမ၊ တူေသာအက်င့္၊ တူေသာအယူ၊တူေသာဘဝပန္းတိုင္းရွိၾကပါသလား ။
ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း မရွိၾကေပ ။
သၾကား ။ အရွင္ဘုရား အဘယ့္ေၾကာင့္မရွိပါသနည္း

ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း ေလာကသည္ ထူးေထြမ်ားျပားေသာ ဓာတ္သေဘာရွိ၏ ။ သတၱဝါတို႔သည္ မိမိတို႔ စြဲလမ္းသည့္ ဓာတ္သေဘာကိုသာ ျမဲၿမံစြာ ဆုပ္ကိုင္ ၍ ငါ့အယူသာမွန္၏ ။

သူတစ္ပါးတို႔၏ အယူသည္ မမွန္ အခ်ည္းႏွီးသာတည္း”ဟု ေျပာဆိုတတ္ၾကကုန္ေသာေၾကာင့္ မရွိၾကျခင္းျဖစ္၏ ။
သၾကား ။ အရွင္ဘုရား သူေတာ္သူျမတ္အားလုံး သည္ စင္စစ္ အၿပီးအဆုံးသတ္တရားရွိၾကပါသလား ။

ဗုဒၶ ။ သၾကားမင္း မရွိၾကကုန္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆို ေသာ္ တဏွာကုန္ခမ္းျခင္းျဖင့္ ကိေလသာမွ လြတ္ ေျမာက္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္တို႔သာလၽွင္ ျမတ္ ေသာအက်င့္၏ အဆုံးသတ္တရားရိုၾကကုန္၏ ။

ထိုအခါ သၾကားမင္းက ဤသို႔ေလၽွာက္ေလ၏- အရွင္ဘုရား ေဟာေတာ္မူသည့္အတိုင္းမွန္လွပါ၏ ။ ဤအေျဖတရားေတာ္ကို ၾကားနာရ၍ တပည့္ေတာ္ ယုံမွားျခင္းမွ လြတ္ေျမာက္ပါၿပီ ။ သို႔ေလာ သို႔ေလာေတြးေတာျခင္းမွကင္းပါၿပီ ။

တပည့္ေတာ္သည္ အပါယ္ေလးပါးသို႔ က်ေရာက္ ျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ လားရာဂတိကိန္းေသျမဲေသာ အထက္မဂ္ ၃ပါးလၽွင္ လားရာရွိေသာ ဘုရားရွင္ ၏ တပည့္ေသာတာပန္ျဖစ္ပါၿပီဘုရား ။

အရွင္ဘုရား တပ္မက္တတ္ေသာ တဏွာသည္ ေရာဂါဆိုးႏွင့္တူပါ၏။ တဏွာသည္ သတၱဝါအ ေပါင္းကို ထိုထိုဘုံဘဝ၌ ျဖစ္ေစရန္ ဆြဲငင္ေနပါ၏ ။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဤသတၱဝါအေပါင္းသည္ ဘဝႀကီး ငယ္သို႔ ေရာက္ရျခင္းျဖစ္ပါ၏ ။ အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ အလြန႔္အလြန္ဝမ္း ေျမာက္ျခင္းျဖစ္ပါ၏ ။
အေၾကာင္းမွာ-တပည့္ေတာ္ သည္ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေမွာက္၌ တည္ရွိလ်က္ပင္ ယခင္ သၾကားမင္းဘဝမွစုေတ၍ ေနာက္ထပ္ေနာက္ထပ္ သၾကားမင္းဘဝကို ရရွိသည့္အျပင္ အထက္မဂ္သုံး

ပါးလၽွင္ လားရာရွိေသာ အပါယ္တံခါးပိတ္ၿပီးေသာ ေသာတာပန္အရိယာျဖစ္ရျခင္း အက်ိဳးထူးကိုသိျမင္ ရေသာေၾကာင့္ ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္မႈ ရျခင္းျဖစ္ပါ၏ ။
..............
မွတျဘုရား မဂဓတိုငျး ရာဇဂွိုဟျပွညျ၏ အရှေ့ဘကျ ဝဒေီယတောငျ ဣန်ဒသာလဂူ၌ျနတေောျမူစဉျျ ပဉ်စသီခနတျသားကိုခေါျ၍ ရောကျျ လာသော သကွားမငျးက ဘုရားမွတျစှာအား

“အရှင်ဘုရား ပွင့်တော်မူသည့် အချိန်မှစ၍ တပည့်် တော်တို့ နတ်ပြည်မှာ နတ်သား နတ်သမီးများ တိုး ပွားလာသည်ကိို တွေ့မြင်ရကြောင်း လျှောက်ထား ၍ ဘုရားမြတ်စွာအား ပြဿနာများကို မေးလျှောက််၏ ။
သကြား ။ အရှင်ဘုရား လူ နတ်ဗြဟ္မာသတ္တဝါတိို့သည် မိမိတိို့လိုလား တောင့်တသည့်အတိုင်း မနေကြရခြင်းသည်် အဘယ်သံယောဇဉ်နှောင်် ကြိုးကြောင့်ပါနည်း ။
ဗုဒ္ဓ ။ သကြားမင်း ငြူစူခြင်း ဣဿာ ဝန်တိုခြင်း မစ္ဆရိယဟူသော သံယောဇဉ်နှောင်ကြိုးကြောင့်သာ ဖြစ်၏ ။
သကြား ။ အရှင်ဘုရား ထိုဣဿာ အစ္ဆရိယ၏ဖြစ်် ပေါ်ကြောင်းကား အဘယ်နည်း ။
ဗုုဒ္ဓ ။ သကြားမင်း ချစ်ခြင်း မုန်းခြင်းကြောင့်် ဣဿာနှင့်မစ္ဆရိယတို့ဖြစ်ပေါ်ကြကုန်၏ ။
သကြား ။ အရှင်းဘုရား ချစ်ခြင်း မုန်းခြင်းတို့၏ အကြောင်ရင်းက အဘယ်နည်း ။
ဗုဒ္ဓ ။ သကြားမင််း ချစ်ခြင်းမုန်းခြင်းတို့၏ အကြောင််းရင်းကား လိုချင်ခြင်း ဆန္ဒဖြစ်၏ ။
သကြား ။ အရှင်ဘုရား လိိုချင်ခြင်းဆန္ဒ၏ အ ကြောင်းရင်းကား အဘယ်နည်း ။
ဗုဒ္ဓ ။ သကြားမင််း လိုချင်ခြင်း ဆန္ဒ၏အကြောင်း ရင်းကား ကြံစည်ဆုံးဖြတ်ခြင်းဖြစ်၏ ။
သကြား ။ အရှှင်ဘုရား ကြံစည်းဆုံးဖြတ်ခြင်း၏ အကြောင်းရင်းကား အဘယ်နည်း ။
ဗုဒ္ဓ ။ သကြားမင််း ကြံစည်ဆုံးဖြတ်ခြင်း၏ အ ကြောင်းရင်းကား ချဲ ့ထွင်မှတ်သားသောတရား စုဖြစ်၏ ။
သကြား ။ အရှင်ဘုရားအဘယ်သို့ ကျင့်သောပုဂ္ဂိုလ််သည် ချဲ ့ထွင်မှတ်သားသောတရားစု၏ချုပ်ရာ နိိဗ္ဗာန်သို့ရောက်ကြောင်း အကျင့်ကို ကျင့်သည်မည် ပါသနည်း ။
ဗုဒ္ဓ ။ သကြားမင်း ဝမ်းမြောက်မှု သောမနဿသည်် မှီဝဲသင့်သောဝမ်းမြောက်မူ၊ မမှီဝဲသင့်သောဝမ်းမြောက်မှုဟူ၍ ၂မျိုးရှိိ၏ ။
သကြားမင်း မှီဝဲသူအား အကုသိိုလ်တရားတိုးပွားစေ၍ ကုသိုလ်တရားဆုတ်် ယုုတ်စေသော”သောမနဿ၊ဒေါမနဿ၊ဥပေက္ခာ”တို့ ကို မမှီဝဲသင့် ။
မှှီဝဲသူအား အကုသိုလျတရားဆုတျျ ယုတျစေ၍ ကုသိုလျတရားတိုးပှားစသေော”သောနူ၊ ဒေါမနူ၊ ဥပကေ်ခာ”တို့ကို မှီဝဲသင့ျ၏ ။

ဤသိို့ကျင့်သောပုဂ္ဂိုလ်သည် မှတ်သားတတ်သော တရားအစု၏ ချုပ်ရာ နိဗ္ဗာန်သို့ ရောက်ကြောင်းအကျင့်ကို ကျင့်သည်မည်၏ ။

သကြား။ အရှင်ဘုရား မည်သို့ကျင့်သောပုဂ္ဂိုလ်သည် သီလကိုကျင့်သည်မည်ပါသနည်း ။

ဗုဒ္ဓ ။ သကြားမင်း မှီဝဲသူအား အကုသိုလ်တရားများတိုးပွား၍ ကုသိုလ်တရားများ ဆုတ်ယုတ်စေသော “ကိုယ်အမူရာ၊နှုတ်အမူရာ၊ရှာမှီးခြင်း”တို့ကိုမမှီဝဲသင့်

မှှီဝဲသူအား အကုသိုလိတရားမြားဆုတျယုတျစေ၍ ကုသိုလျတရားမြားတိုးပှားစသေော”ကိုယျအမူရာ၊ နှုတျအမူရာ၊ရှာမှီးခွငျး”တို့ကို မှီဝဲသင့ျ၏။ ဤသို့ ကငြ့ျသော ပုဂ်ဂိုလျသညျ သီလကိုကငြ့ျသညျမညျ၏ ။

သကြား ။ အရှင်ဘုရား မည်သို့ကျင့်သော ပုဂ္ဂိုလ်် သည် ဣန္ဒြိယသံဝရသီလကို စောင့်စည်းရန်အလို့ ငှါ ကျင့်သည်မည်သနည်း ။

ဗုဒ္ဓ ။ သကြားမင်း မျက်စိိ၊နား၊နှာ၊လျှာ၊ကိုယ်၊စိတ်တိို့ ဖြင့်သိအပ်သော အဆင်း အသံ အနံ့ အရသာ အ တွေ့အထိ အကြံအစည်တို့သည် မှီဝဲသင့်သောအာရုံံမမှီဝဲသင့်သောအာရုံဟူ၍ ၂မျိုးရှိ၏ ။

မှီဝဲသူအား အကုသိိုလ်တရားများတိုးပွားစေ၍ ကုသိုလ်တရား များဆုတ်ယုတ်စေသော အာရုံတို့ကို မမှီဝဲသင့် ။ မှီဝဲဲ သူအား အကုသိိုလ်တရားများဆုတ်ယုတ်စေ၍ ကု သိုလ်တရားများပွားများစေသော အာရုံတို့ကို မှီဝဲဲသင့်၏ ။

ဤသို့ကျင့်သော ပုဂ္ဂိိုလ်သည် ဣန္ဒြေများကို စောင့်စည်းခြင်းငှါကျင့်သည် မည်၏ ။

သကြား ။ အရှင်ဘုရား သူတော်သူမြတ်အားလုံး တိို့သည် တူသောအဆုံးအမ၊ တူသောအကျင့်၊ တူသောအယူ၊တူသောဘဝပန်းတိုင်းရှိကြပါသလား ။

ဗုဒ္ဓ ။ သကြားမင်း မရှိကြပေ ။

သကြား ။ အရှင်ဘုရား အဘယ့်ကြောင့်မရှိပါသနည်း

ဗုဒ္ဓ ။ သကြားမင်း လောကသည် ထူးထွေများပြားသော ဓာတ်သဘောရှိ၏ ။ သတ္တဝါတို့သည် မိမိတိို့ စွဲလမ်းသည့် ဓာတ်သဘောကိုသာ မြဲမြံစွာ ဆုပ်ကိုင် ၍ ငါ့အယူသာမှန်၏ ။

သူတစ်ပါးတိို့၏ အယူသည် မမှန် အချည်းနှီးသာတည်း”ဟု ပြောဆိုတတ်ကြကုန််သောကြောင့် မရှိကြခြင်းဖြစ်၏ ။

သကြား ။ အရှင်ဘုရား သူတော်သူမြတ်အားလုံး သည် စင်စစ် အပြီးအဆုံးသတ်တရားရှိကြပါသလား ။

ဗုဒ္ဓ ။ သကြားမင်း မရှိကြကုန်။ အဘယ်ကြောင့်ဆိို သော် တဏှာကုန်ခမ်းခြင်းဖြင့် ကိလေသာမှ လွတ် မြောက်ပြီးသော ရဟန္တာပုဂ္ဂိုလ်တို့သာလျှင် မြတ် သောအကျင့်၏ အဆုံးသတ်တရားရိုကြကုန်၏ ။

ထိုအခါ သကြားမင်းက ဤသို့လျှောက်လေ၏- အရှင်ဘုရား ဟောတော်မူသည့်အတိုင်းမှန်လှပါ၏ ။ ဤအဖြေတရားတော်ကို ကြားနာရ၍ တပည့််တော် ယုံမှားခြင်းမှ လွတ်မြောက်ပါပြီ ။ သို့လော သို့လောတွေးတောခြင်းမှကင်းပါပြီ ။

တပည့််တော်သည် အပါယ်လေးပါးသို့ ကျရောက်် ခြင်းမရှိတော့ဘဲ လားရာဂတိကိန်းသေမြဲသော အထက်မဂ်် ၃ပါးလျှင် လားရာရှိသော ဘုရားရှင်် ၏ တပည့်သောတာပန်ဖြစ်ပါပြီဘုရား ။

အရှှင်ဘုရား တပ်မက်တတ်သော တဏှာသည်် ရောဂါဆိုးနှင့်တူပါ၏။ တဏှာသည် သတ္တဝါအ ပေါင်းကိို ထိုထိုဘုံဘဝ၌ ဖြစ်စေရန် ဆွဲငင်နေပါ၏ ။

ထို့ကြောင့်ပင် ဤသတ္တဝါအပေါင်းသည် ဘဝကြီး ငယ်သို့ ရောက်ရခြင်းဖြစ်ပါ၏ ။ အရှှင်ဘုရား တပည့်တော်သည် အလွန့်အလွန်ဝမ်း မြောက်ခြင်းဖြစ်ပါ၏ ။

အကြောင်းမှာ-တပည့်တော်် သည် ဘုရားရှင်ရှေ့မှောက်၌ တည်ရှိလျက်ပင် ယခင်် သကြားမင််းဘဝမှစုတေ၍ နောက်ထပ်နောက်ထပ် သကြားမင်းဘဝကို ရရှိသည့်အပြင် အထက်မဂ်သုံး

ပါးလျှင်် လားရာရှိသော အပါယ်တံခါးပိတ်ပြီးသော သောတာပန်အရိယာဖြစ်ရခြင်း အကျိုးထူးကိုသိမြင် ရသောကြောင့် နှစ်သက်ဝမ်းမြောက်မှု ရခြင်းဖြစ်ပါ၏ ။



No comments:

Post a Comment