ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕လယ္က ဗိုလ္မွဴးႀကီး ဗထူးနဲ႔ အာဇာနည္တို႔ရဲ႕ ေက်ာက္တိုင္ကို လမ္းခ်ဲ႕မလို႔ဆိုၿပီး ၿဖိဳလိုက္တယ္။ ေနရာေရြ႕မယ္ေပါ့။ ေလးလမ္းသြားနဲ႔ မလြတ္လို႔ဆိုပဲ။ ေမးခြန္းေလးေတြ ေမးၾကည့္တယ္။ ခ်ေရးၾကည့္တယ္။
၁) လမ္းနဲ႔ မလြတ္လို႔
လမ္းနဲ႔ မလြတ္လို႔ ဆိုၿပီးေျပာတယ္။ ဒီဇာတ္လမ္း လာမယ္ဆိုတာလည္း သိတယ္။ ဖ်က္မယ္ၾကားလိုက္ကတည္းက ဒီလမ္းခ်ဲ႕ဖို႔ ကိစၥပဲ ျဖစ္မယ္ဆိုတာ ဒက္ခနဲ သိၿပီးသား။ ဘာလို႔ဆို ကေလာ-ေတာင္ႀကီး ေလးလမ္းသြား လမ္းမႀကီးႂကြားလုံးေတြ အေၾကာင္း ၾကားၿပီးသားကိုး။
ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕လယ္ လမ္းက်ဥ္းတယ္ဆိုတာ သိတယ္။ ထား၀ယ္ကလူမို႔ ရွမ္းျပည္မေရာက္ဖူးဘူးထင္လားမသိ။ ေအာင္ပန္းေစ်းဆိုတာ ဆိုက္ကယ္တစ္စီးနဲ႔ လက္ဖက္ရည္သြားသြားေသာက္ေနၾကေနရာ။ ေစ်း ဖုန္ထူေပမဲ့ ေစ်းရႈခင္းကို ၾကည့္ခ်င္လို႔ သြားေနၾက။
လမ္းနဲ႔ မလြတ္ရင္ အကုန္ဖ်က္ဆိုတာကေတာ့ ကေလးေတာင္ လုပ္တတ္ေသး။ အစိုးရေတာင္ မလိုေတာ့။ အစိုးရဆိုတာ အဲလို ခက္တာေတြကို ေျပလည္ေအာင္ စီမံခန္႔ခြဲတတ္မွ အစိုးရေခၚမွာေပါ့။ ခပ္လြယ္လြယ္ပဲ လုပ္တတ္တယ္ဆိုတာ ခပ္ညံ့ညံ့ အစိုးရေတြပဲ လုပ္တတ္တာမ်ိဳး။
ဘယ္လို လုပ္မလဲ ေမးရင္ ေမးလိမ့္မယ္။
လမ္းအေၾကာင္း မသိပါ။ လမ္းအင္ဂ်င္နီယာလည္းမဟုတ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳး စဥ္းစားရင္ရတယ္။
အေ၀းေျပးလမ္းဆိုတာ မူလကတည္းက ၿမိဳ႕ထဲကေန၊ ရပ္ရြာေတြ ထဲကေန မျဖတ္သြားသင့္တဲ့ လမ္းမ်ိဳး။ (လမ္းကို အမွီျပဳ ဆိုင္ေရာင္းတဲ့သူေတြကေတာ့ ဆဲလိမ့္မယ္)။ ဆိုေတာ့ လမ္းခ်ဲ႕ရာမွာ ၿမိဳ႕ေရွာင္ၿပီး စဥ္းစားလို႔ရတယ္။
ၿမိဳ႕ေရွာင္လမ္းအူေၾကာင္းခက္လား၊ ဒါဆိုရင္ မလြတ္တဲ့ေနရာမွာ မိုးပ်ံတံတားနဲ႔ ထိုးမလား၊ စဥ္းစားလို႔ရတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာ ဒီလိုပဲ လုပ္ေနၾကတာပဲ။
ေလးလမ္းသြားဆိုေပမဲ့ ေလးလမ္းလုံးလုံး အၿမဲတတြဲတြဲ ပူးသြားေနမွ ေလးလမ္းသြားမဟုတ္၊ ၿမိဳ႕ရြာေတြ က်ဥ္းရင္ ႏွစ္လမ္းစီ ခြဲထုတ္လို႔လဲ ရသလို၊ ႏွစ္လမ္းကတစ္ခု၊ တစ္လမ္းစီက တစ္ခုစီ။ ဒါမွမဟုတ္ တစ္လမ္းစီ ေလးလမ္း ခြဲထုတ္လိုက္လို႔လည္းရတယ္။ ရြာေတြ ၿမိဳ႕ေတြထဲမွာ ဒီလို ခြဲထုတ္လိုက္လို႔ရတယ္။ ၿမိဳ႕ျပင္ေရာက္မွ ေလးလမ္းျပန္ေပါင္းထုတ္ခ်င္လည္း ထုတ္ေပါ့။
ဦးေႏွာက္ပါတယ္ဆိုတာ စဥ္းစားဖို႔ပါ။ စီမံခန္႔ခြဲမႈဆိုတာ မလြတ္ရင္ဖ်က္ အယူအဆ Concept သက္သက္မဟုတ္ဘူး။ ခ်င့္ခ်ိန္တြက္ခ်က္ၿပီး အေသးစိတ္စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္တတ္ဖို႔ ျဖစ္တယ္။
ပိုက္ဆံမရွိဘူးေျပာလိမ့္မယ္၊
အစိုးရရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အလြဲေတြေၾကာင့္ ျပဳန္းတီးသြားတဲ့ပိုက္ဆံေတြ၊ လာဘ္စားလို႔ ျပဳန္းသြားတဲ့ ပိုက္ဆံေတြ၊ ရန္ကုန္မွာ သုံးခ်င္သလို သုံးေနတဲ့ ပိုက္ဆံေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ဒါက ပါမႊားပါ။
အဓိကက အခုျဖစ္သြားတာက ပိုက္ဆံဆိုတဲ့ ေစ်းႏႈန္း (Price) ကိစၥမဟုတ္၊ တန္ဖိုး (Value) ကိစၥ။
၂) ၿမိဳ႕ခံေတြ သေဘာတူလို႔၊ အမတ္ေတြ သေဘာတူလို႔
ဒီလိုလုပ္တာ ၿမိဳ႕ခံနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ၫွိၿပီး သေဘာတူလို႔ လုပ္တာလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါဟာ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕တည္းပိုင္ ပစၥည္းမွ မဟုတ္တာ။
ေရႊတိဂုံဘုရားကို ဗဟန္းၿမိဳ႕သားေတြ သေဘာတူ႐ုံနဲ႔ လုပ္ခ်င္သလို လုပ္လို႔ရလား။ တာဝါလိန္းလမ္းေနအိမ္ကိုေကာ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္က ျပည္သူေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြ သေဘာတူ႐ုံနဲ႔ လုပ္ခ်င္သလို လုပ္လို႔ရလား။
ဆိုေတာ့ ဒီကိစၥကိုလည္း ေအာင္ပန္းၿမိဳ႕ခံနဲ႔ ကေလာၿမိဳ႕နယ္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ သေဘာတူ႐ုံနဲ႔ ၿပီးမလား
ဒီကိစၥအတြက္ တစ္ႏိုင္ငံလုံး ဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္ရမယ္လို႔ ဆိုလိုခ်င္တာမဟုတ္၊ အျခားသူေတြ၊ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္ရာေၾကာင္း ရွိသူေတြရဲ႕ ခံစားခ်က္ကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္တယ္ဆိုလိုခ်င္တာ။
၃) တန္ဖိုးကိစၥ
အဲဒီေနရာမွာ ဆိုရင္ ဗိုလ္မွဴးဗထူး မဟုတ္ဘဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဆိုရင္ ဘယ္လို စီမံမလဲ စဥ္းစားမိတယ္။
အဲဒီမွာ ပထမပိုင္းမွာ ေျပာခ့ဲတဲ့ တန္ဖိုးထားမႈ ကိစၥဆိုတာ ပါလာတယ္။ အရာရာကို ႐ုပ္၀တၱဳေတြနဲ႔ တိုင္းတာ လူ႐ိုင္းေတြေတာင္ မလုပ္တတ္ၾကဘူး။ သူတို႔မွာေတာင္ ခံစားတြယ္တာတတ္မႈ ရွိတယ္။ ညကပဲ Revenant ၾကည့္ထားေတာ့ အဲဒီခံစားမႈက အခုထိရွိေနေသးတယ္။
တိုးတက္ဖို႔လိုတယ္၊ ဒီေလာက္ေတာ့ ရင္းရမယ္ဆိုၿပီး ဂ်င္းလာမထည့္နဲ႔။
လမ္းလိုမ်ိဳး ႐ုပ္၀တၱဳေတြ ခ်ဲ႕ဖို႔ လိုလာလို႔ ဖ်က္ေၾကးဆို။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္က ပန္းျခံနဲ႔ လြတ္လပ္ေရး ေက်ာက္တိုင္ႀကီး ေနရာမွာ ကြန္ဒိုႀကီးေဆာက္မယ္ေလ၊ ေစ်း၀ယ္စင္တာႀကီးေဆာက္မယ္ေလ၊ ပိုက္ဆံေတြ အမ်ားႀကီးရမွာေပါ့။ ၿပီးေတာ့မွာ ေက်ာက္တိုင္နဲ႔ ပန္းျခံကို ဒလဘက္ ေျမေနရာေပါတဲ့ ေနရာကို ေရြ႕လိုက္တာေပါ့။
တာဝါလိန္းလမ္း အိမ္ဆိုလည္း ကြန္ဒိုႀကီးေဆာက္လိုက္ရင္ ေတာ္ေတာ္ ပိုက္ဆံရမွာ၊ အဲဒီနားက သံ႐ုံး၀န္ထမ္းေတြ ဘာေတြကိုလည္း ေရာင္းစား၊ ငွားစားလို႔ရတယ္။ ဘယ္ေလာက္မိုက္လဲ။
အဲလိုဆို ပိုက္ဆံဘယ္ေလာက္ရရ ဘယ္လုပ္ၾကမလဲ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တန္ဖိုးထားတာကိုး။ အခုလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ ပိုက္ဆံကုန္မွာစိုးလို႔၊ အကုန္အက်မခံႏိုင္လို႔ အလြယ္ၿဖိဳလိုက္တယ္ဆိုတာ တန္ဖိုးထားမရွိဘူးဆိုတဲ့ သေဘာပဲ။
တန္ဖိုးဆိုတာ ကိုယ္ဘယ္လို တန္ဖိုးထားတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥသက္သက္မဟုတ္၊ သူမ်ားေတြ၊ ပတ္သက္ရာ ပတ္သက္ေၾကာင္း လူထုေတြ ဘယ္လို တန္ဖိုးထားတယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥလည္း ပါတယ္။
ဘုရားခ်င္းတူတူေတာင္မွ ဒို႔ဘုရား ဒို႔ဖူးမယ္ ဆိုၿပီး ဆရာ ေမာင္ကိုကို (အမရပူရ) ေရးခဲ့တာ တန္ဖိုးထားမႈကို ျပတာ။
ေခ်ာင္းဆုံက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း တံတား၊ ကယားမွာ ေၾကး႐ုပ္ ေတြလည္း ဒီလိုပဲ။ တန္ဖိုးကိစၥပဲ။ ကိုယ္တန္ဖိုးထားတဲ့ ကိစၥမွ တန္ဖိုးရွိတယ္ ထင္ၾကတယ္။
အျခားအစုအဖြဲ႕တစ္ခု၊ လူမ်ိဳးစုတစ္ခု၊ လူတစ္စုက တန္ဖိုးထားတာဆို တန္ဖိုးလို႔ မထင္ဘူး။ Value ရွိတယ္မထင္ဘူး။ အဲဒါမ်ား ျပည္ေထာင္စုႀကီးထဲမွာ တူတူေနၾကမတဲ့။ ေ၀းပါေသးတယ္။
နိဂုံး
အခုေတာ့ မသာမာသူေတြ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ဗထူး ထပ္မံက်ဆုံးတယ္။ ၁၉၄၅ က က်ဆုံးခဲ့တဲ့ တယ္လူးစခန္းနဲ႔ မိုင္ဆယ္ခ်ီအကြာမွာပဲ ထပ္မံ က်ဆုံးရျပန္တယ္။
သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ေျပာတယ္။ ေျပာလည္း ကၽြဲပါးေစာင္းတီးပဲတဲ့။ ဒါလည္း သိၿပီးသား။ ေျပာလည္း မထူးဘူးဆိုတာ သိတယ္။ မထူးမွန္း သိလို႔ မေျပာ၊ မေျပာေတာ့ ပိုပိုဆိုး၊ ဆိုးေနလို႔ ေျပာလည္း မထူးဘူးဆိုၿပီး လႊတ္ထား၊ ေနာက္ဆုံး ပ်က္ကေရာ ျဖစ္မွာစိုးလို႔ ေျပာမိလိုက္ပါတယ္။
ရင္ထဲ ဆို႔လာလို႔ ဖြင့္ထုတ္လိုက္တာလည္းပါတယ္။
ေလသံၾကမ္းသြားရင္ ေဆာ္ရီးပါ။ ေမာင္ရင္ အစြန္းေရာက္လွခ်ည္းလားဆိုၿပီး ေျပာရင္လည္း ေျပာႏိုင္ပါတယ္။
ဒီစာေရးရင္း ထား၀ယ္က ေလာင္းလုံးျမဳိ႕ေပၚမွာ ထမင္းဆိုင္ေရာင္းေနတဲ့ ဗထူးသမီး အဘြားအိုရဲ႕ မ်က္ႏွာကို ျမင္ေယာင္လာတယ္။
ေအးေပါ့ေလ။ ဗထူးသမီးက ဘာရာထူးမွ မရွိတဲ့ ထား၀ယ္ထမင္းဆိုင္ပိုင္ရွင္ေလးကိုး။ ဘယ္တန္ဖိုးထားၾကမလဲ။
ေတာ္ေသးၿပီ။
ေလာင္းလုံးက ထမင္းဆိုင္က ႀကီးႀကီးဆီ ျပန္ရဦးမယ္။ သူလည္း ေမာင္ဆံရွည္တစ္ေယာက္ မလာတာၾကာၿပီ ေမွ်ာ္ေနေရာ့မယ္။
|ခြန္းသု|
(ဓာတ္ပုံကိုေတာ့ မူရင္း ႐ိုက္ထားသူကို ေလးစားစြာ ခြင့္ေတာင္း အသုံးျပဳပါတယ္)
(Edited ထမင္းဆိုင္ဖြင့္ထားတာ ဗထူးတူမ ျဖစ္ေၾကာင္း တစ္ဦးက ျပန္ျပင္ေပးလာပါတယ္)
No comments:
Post a Comment