CREDIT
သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။
Monday, January 14, 2019
၂၀၁၉ ခုနွစ္အတြက္ မဟာသၾကၤန္စာ ထြက္ျပီ
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၈၁ ခုနွစ္(ခရစ္နွစ္ ၂၀၁၉ ခုနွစ္)အတြက္ မဟာသၾကၤန္စာ ဆရာကိုယ္တိုင္ေမတၱာျဖင့္ မိတ္ေဆြမ်ားအတြက္ သၾကၤန္စာကို တင္ေပးလိုက္ပါသည္။Pageကို Like&Share လုပ္ထားလိုက္ပါေနာ္.မိတ္ေဆြမ်ား ေက်နပ္ႏွစ္သက္မႈ႐ွိပါက ဤ post ကို like & share ျပဳလုပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ကူညီႏိုင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ
မဟာသၾကၤန္က်ခ်ိိန္
၁၃၈၀ – ခုႏွစ္ ေႏွာင္း တန္းခူးလဆန္း (၁၀)ရက္ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၁၉ – ခုုႏွစ္ ဧၿပီလ (၁၄)ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ ညေနစက္(၅)နာရီ(၂၁)မိနစ္(၄၂)စကၠန္႔ မဂၤလာအခါေတာ္တြင္ မဟာသၾကၤန္ က်၏။
မဟာသၾကၤန္ အၾကတ္ရက္
၁၃၈၀ – ခုႏွစ္ ေႏွာင္း တန္းခူးလဆန္း (၁၁)ရက္ ခရစ္ႏွစ္၂၀၁၉ – ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၁၅)ရက္ တနလၤာေန႔ မဟာသၾကၤန္ (၁)ရက္ ၾကတ္ၿပီး
မဟာသၾကၤန္ တတ္ခ်ိန္
၁၃၈၀ – ခုႏွစ္ ေႏွာင္း တန္းခူးလဆန္း (၁၂)ရက္ ခရစ္ႏွစ္၂၀၁၉ – ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၁၆)ရက္ အဂၤါေန႔ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ ညေနစက္(၉)နာရီ (၂၆)မိနစ္ (၂၃)စကၠန္႔ မဂၤလာအခါေတာ္တြင္ မဟာသၾကၤန္ အတာတတ္သည္။
ျမန္မာႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္
၁၃၈၀ – ခုႏွစ္ ေႏွာင္း တန္းခူးလဆန္း (၁၃)ရက္ ခရစ္ႏွစ္၂၀၁၉ – ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၁၇ )ရက္ ဗုဒၶဟူးေန႔ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ျဖစ္သည္။(၁၃၈၁-ခုုႏွစ္သည္ ႐ိုး႐ိုးႏွစ္ျဖစ္သည္။)
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၈၁ – ခုႏွစ္တြင္ တနဂၤေႏြနံ ထြန္းၿပိး အဂါၤနံလပုပ္သည္။တနဂၤေႏြၿဂိဟ္မင္းသည္ နဂါးကို စီး၍ လက္တစ္ဖက္ကား က်န္ လက္တစ္ဖက္ကား လႊားကို ကိုင္ထားသည္။
ေဇယ်တု သဗၺမဂၤလံ။ ။ ကမာၻေပၚဦး ပဂတုဂ အာဒိစၥဟု ေခၚမႈ ပညတ္ ေနျပႆ ဒ္သည္ သဟႆ ေရာင္ျခည္တစေထာင္ျဖင့္ ဘာႏုရာဇာ အမည္ရိွေသာ တနဂၤေႏြၿဂိဳလ္မင္းသည္ တေပါင္းျဖစ္ေသာ မိန္ရာသီ ေရဝတီနကၡတ္ စတုထၳပါဒ္မွ တန္းခူးျဖစ္ေသာ မိႆ ရာသီ ေရဝတီနကၡတ္စတုထၳပါဒ္ အဝသာန္နဝင္း မွ တန္ခူးျဖစ္ေသာ မိႆ ရာသီ အဝနီႆ နကၡတ္ ပထမပါဒ္ အာဒိနဝင္းထက္သို႔
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၈၀ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းတန္ခူးလဆန္း ၁ဝရက္ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၄ရက္ တနဂၤေႏြေန႔ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရစံေတာ္ခ်ိန္
ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္နံနက္စက္ ၅နာရီ ၂၁မိနစ္ ၄၂စကၠန္႔ အခ်ိန္တြင္
ျမန္မာပဟိုရ္ကာ ေန႔ ၃ခ်က္တီး ေက်ာ္၅နာရီ ၂ပါဒ္ ၄ဗီဇနာ (၄)ျပန္ (၅)ခရာအခ်ိန္၊ ကန္ရာသီလဂ္၊ ကရကဋ္ရာသီစန္း၊တနလၤာေဟာရတ္ ၊ စေနၾတင္း ၊ေသာၾကာနဝင္း၊ ၾကာသပေတးဒြါဒသင္း ၊ ၾကာသပေတးတိ ံသင္း ၊ လဂ္စီးနကၡတ္ ၁၂လံုး၊ ၁ပါဒ္ ၊ ၁၀ဃဋီ ၊ ၅၂,ဝိဃဋီ ၊ ၃၀အႏုဃဋီျပည့္ထက္လဂ္စီးလ်က္ ထိုနာရီ၏ မြန္းတည့္ နကၡတ္ကား ပုႏၷဗသ်ွနကၡတ္ (၈၀)အံသာ(၂၅)လိတၱာ ၊ တိထီ(၁၀)လံုး ၾကာသပေတးေျမခံ ၊ သူလယုဂ္ ၊ ေတတိလက႐ိုဏ္း ႏွင့္ ယွဥ္လ်က္ ၊ ဘာႏုရာဇာမည္ေသာ တနဂၤေႏြၿဂိဳလ္မင္းသည္ ၾကာဝတ္ဆံအဆင္းႏွင့့္တူေသာ အဝတ္တန္ဆာကိုဝတ္ဆင္လ်က္ နဂါးကိုစီး၍၊ လက္တဖက္ကား ျမားကိုကိုင္လ်ွက္ က်န္လက္တဖက္ကား လႊားကို ကိုင္၍ အေ႐ွေျမာက္ေထာင္ က သည္။ အေနာက္သို႔ ဝင္၏။ နႏၵာေဒဝီနတ္သမီးကားအလွည့္ေစ့၍ ပရမီသြာနတ္မင္း၏သား “အာသီ “အမည္ရိွေသာ ျဗဟၼာမင္း၏ဦးေခါင္းကို ကမ္းသည္ရိွေသာ္ ကညာေဒဝီနတ္သမီးကား ခရီးဦးႀကိဳ၍ ရပ္ေစာင္႔ေနလ်က္ လွမ္းလင့္၏။
ဓံသီေဒဝီနတ္သမီးကား အျဖဴ ၊ အနီ၊ အစိမ္း၊ အျပာ၊ အဝါ အားျဖင့္ “ငါးပါး”ေသာအဆင္းျဖင့္ၿပီးေသာ အဝတ္တန္ဆာကိုဝတ္ဆင္လ်က္ သၾကၤန္မင္းကိုေစာင့္လင့္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ မိုးဦး၊ မိုးလယ္ေကာင္းအံ့ ၊ မိုးေႏွာင္းတံ့အံ့။ စစ္မက္မ်ားအံ့။ ျပည္ႀကီးကို ျပည္ငယ္ႏိုင္ စျပဳအံ့။ မင္းဥပဒ္ျဖစ္အံ့။ ျပည္ရြာ မီးေလာင္းဘန္မ်ားအံ့။ သူေဌး သူႂကြယ္၊ ကုန္သြယ္၊ လယ္လုပ္တို႔သည္ ဥပါဒ္ျဖစ္ကုန္အံ့။ ကြၽဲ ႏြား စေသာ ေျခ(၄)ေခ်ာင္းအေသမ်ားအံ့။ထိုအသားကိုစား၍ လူတို႔၌ အသာမာေပါက္လ်က္ ေသသည္မ်ားအံ့။ လူတို႔ ငတ္မြတ္အံ့။ ထိုႏွစ္၌ အမူးအမတ္တို႔မင္းအပ်က္သင့္ကုန္အံ့။ ေရပို၊ သားငါးမ်ားအံ့။ အေတာင္ရိွေသာ ေက်ဌက္တို႔သည္ ဥပါဒ္ျဖစ္ကုန္အံ့။ ကြမ္းသီးျငဳပ္စြံအံ့။
{ဤကားမဟာသၾကၤန္အက်အေဟာတည္း}
သၾကၤန္အက် အလိုိကာ။ ။ဗသ်ွဴ သၾကၤန္၊ အာယမသၾကၤန္ႏွင့္ သာမႏၱသၾကၤန္ဟူ၍ သၾကၤန္သံုးပါးရွိသည့္အနက္မွာ မဟာသၾကၤန္အခါလဂ္သည္ ကန္ရာသီလဂ္ျဖစ္၍ “သာမႏၱ”သၾကၤန္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သၾကၤန္က်ၿပီးေနာက္ ၂၄မိနစ္ ေရာက္ေသာအခ်ိန္၌ဦးေခါင္းေဆးမဂၤလာျပဳရာ၏။
ဤကားအမ်ားႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ သာမည အခါေပတည္း။ သီသန္ ့ ဝိေသသအခါေပးကား သၾကၤန္ေျမခံေသာ သၾကၤန္က်သည္အခ်ိန္တြင္ တိထီ ၁ဝလံုး ျကာသပေတးေျမခံျဖစ္၏။ ယင္းတိထီေျမခံဆိုင္ရာမွာ ၾကာသပေတးေန႔ ျဖစ္ၿပီး သၾကၤန္က်သည့္ရက္မွာ တနဂၤေႏြေန႔ျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ သၾကၤန္အက်ေျမခံ တနဂၤေႏြေန ႏွင့္ ၾကာသပေတးေန႔ ဖြားသားသမီးတို႔မွ အပ ၾကြင္းက်န္ကုန္ေသာ ေန႔သားသမီးတို႔သည္ မိမိတို႔၏ေန႔အလိုက္ ဂဟပတိအရပ္သစ္ပင္ရင္းသို႔သြား၍ မိမိတို႔၏ နံအျမစ္ျဖစ္ေသာ ပန္းပြင့္ ၊ပန္းၫြန္႔ကို အခင္းျပဳ၍ မိမိတို႔၏ နံအၫြန္႔ျဖစ္ေသာ ပန္းကိုေဆာင္လ်က္ သၾကၤန္အက် ျဂဇာပြင့္ရာ အေနာက္အရပ္ သို႔ မ်က္ႏွာမႈရမည္။
ထို႔ေၾကာင့္…..
တနလၤာသားသမီးတို႔သည္
“အုန္းၫြန္႔”ကို အခင္းျပဴ ၍”ေျမဇာၫြန္႔ ကို ကိုင္ေဆာင္ၿပီး အေနာက္အရပ္ သို႔ မ်က္ႏွာမႈၿပီးေသာလည္းေကာင္း
အဂၤါသားသမီးမ်ားသည့္
“ကံေကာ္ၫြန္႔”ကို အခင္းျပဴ ၍ “ခ်ယား (သို႔) ရြက္လွၫြန္႔ ကို ကိုင္ေဆာင္ၿပီး အေနာက္ေျမာက္အရပ္ သို႔ မ်က္ႏွာမႈၿပီးေသာလည္းေကာင္း
ဗုဒၶဟူးသားသမီးမ်ားသည့္
“ေျမဇာၫြန္႔”ကို အခင္းျပဴ ၍ “သေျပၫြန္႔”ကို ကိုင္ေဆာင္ၿပီး ေျမာက္ အရပ္ သို႔ မ်က္ႏွာမႈၿပီးေသာလည္းေကာင္း
ဗုဒၶဟူးမြန္းလြဲ ရာဟုသားသမီးမ်ားသည့္ “ေျမဇာၫြန္႔”ကို အခင္းျပဴ ၍ “သေျပၫြန္႔”ကို ကိုင္ေဆာင္ၿပီး အေ႐ွ႕ေတာင္အရပ္ သို႔ မ်က္ႏွာမႈၿပီးေသာလည္းေကာင္း
ေသာၾကာသားသမီးမ်ားသည့္
“သေျပၫြန္႔” ကို အခင္းျပဴ ၍ ဒန္ညြန္႔ ကို ကိုင္ေဆာင္ၿပီး ေတာင္အရပ္ လည္ေကာင္း သစ္ပင္ရင္းသို႔သြား၍ ျဂဇာပြင့္ရာ အေနာက္အရပ္ မ်က္ႏွာမႈၿပီးလ်င္
ရတနာသံုးပါး၊ မိဘ၊ ဘိုးဘြား၊ ဆရာသမား၊ သၾကား ၊ ျဗဟၼာ ၊ စတုေလာကပါလ ၊ သာသနာေတာ္ေစာင့္ ၊ သမၼာေဒဝ နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္း တို႔ကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၿပီး မိမိတို႔ လိုရာဆႏၵကို ဆုေတာင္း၍ ဦးေခါင္းေဆးမဂၤလာျပဳကုန္ရာ၏။
သၾကၤန္အက် ေျမခံေန႔ သားသမီးျဖစ္ေသာ ၾကာသပေတးသားသမီးတို႔သည္
မိမိတို႔၏ ဂဟပတိအရပ္ ျဖစ္ေသာ အေ႐ွ႕ အရပ္ရိွ သစ္ပင္ရင္း၌ ရြက္လွၫြန္႔(သို႔)ခ်ယားၫြန္႔ကိုအခင္းျပဳ၍ သီးၫြန့္ကို ကိုင္ေ္ဆာင္လ်က္ သၾကၤန္အက် ျဂဇဟဇာပြင့္ရာ အေနာက္အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမူၿပီးလွ်င္ ဦးေခါင္းေဆးမဂၤလာအခါျပဳ ကုန္ရာ၏။
သၾကၤန္အက်ေန့သည္ တနဂၤေႏြေန႕သားသမီးျဖစ္ရာ
တနဂၤေႏြေန႕သားသမီးတို႔သည္
သၾကၤန္အၾကတ္ေန႔ျဖစ္ေသာ တနလၤာေန႔၌ ဂဟပတိအရပ္ ျဖစ္ေသာ အေနာက္ေတာင္အရပ္ရိွအေ႐ွ႕ သစ္ပင္ရင္း၌ ဒန္းၫြန္႔ကို အခင္းျပဳ၍ ကံေကာ္ၫြန္႔ ကိုေဆာင္လ်က္ သၾကၤန္အၾကတ္ ျဂဟဇာပြင့္ရာ ျဂဟဇာပြင့္ရာ အေ႐ွ႕ အရပ္သို႔ မ်က္ႏွာမႈၿပိး ရတနာသံုးပါးဦးထိပ္ထားလ်က္ ဦးေခါင္းေဆးမဂၤလာျပဳကုန္ရာသည္။
ဦးေခါင္းေဆးရေသာအက်ိဳးကား။ ။သကၤေႏၱ၊သၾကၤန္ဟုေခၚေဝၚအပ္ေသာ တနဂၤေႏြ ၿဂိဳလ္မင္းသည္ ပုေဏၰ ၊ အံသာ(၃၆၀)ရသျဖင့္ တစ္ဘဂဏျပည့္၍ မိန္ရာသီ အဝႆ န္ နဝင္းမွ မိႆ ရာသီ အာဒိနဝင္းသို႔ ေျပာင္းခဲ့သည္ရိွေသာ္။
ဣဓ ၊ ဤလူ႔ျပည္၌ ၊ မဏဝါသတၱ၀ါဟုေခၚေဝၚ အပ္ကုန္ေသာ မႏုဇာ ၊ လူအေပါင္းတို႔သည္။ သိရာ ၊ ဦးေခါင္းေဆးကုန္ရာ၏။ ေတသံ ၊ ထိုဦးေခါင္းေဆးကုန္ေသာသူတို႔အား။ သတၱဘာဂီ ၊ ခုနစ္ႏွစ္ကျဖစ္ကုန္ေသာ။ေရာဂီ ၊ အနာမ်ိဳးတို႔သည္။ ဝိနာေသယ်ံ၊ ၊ ကင္းေပ်ာက္ကုန္ရာ၏။ သုခ ဘာဂီ ၊ ခ်မ္းသာျခင္း၏ အဖို႔ျဖစ္ ကုန္ေသာ သတသဟႆ နိ ၊ တစ္သိန္းေသာ အက်ိဳဳးတို႔သည္။ ဘေဝယ်ံဳ၊ျဖစ္ကုန္ရာ၏။
(သၾကၤအက် အလိုတည္း)
သၾကၤန္အခါေ႐ွာင္ၾကဥ္ရန္အမႈမ်ားကား
(၁) အိမ္ရာမမွား (၂)သားငါးသုတ္သင္(၃)သစ္ပင္ခုတ္ျပတ္(၄)ပုပ္ခပ္ငိုေႂကြး(၅)ကိုယ္ေသြးထုပ္ျခင္း(၆)ဆီ နႏြင္းကား(၇)ေသာက္ျခင္းေသးစာ(၈)ဥစၥာထုတ္သြင္း(၉)ေရာင္းဝယ္ျခင္း(၁၀)ေအာင္တမန္ေစလႊတ္ျခင္း စသည့္ (၁၀)ပါးေသာ အမႈတို႔ကို ေ႐ွာင္ၾကဥ္ကုန္ရာ၏။
[ဤကား မဟာသၾကၤန္ အက် အလိုတည္း]
သၾကၤန္အတာ တတ္ေသာ အက်ိဴ းကာ…
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၈-ခု ေႏွာင္း တန္းခူးလဆန္း(၁၂)ရက္၊ ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၁၉-ခုႏွစ္ ဧၿပီလ (၁၆)ရက္ အဂၤါန႔ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရစံေတာ္ခ်ိန္ ေနစက္ (၉)နာရီ (၂၆)မိနစ္(၂၃)စကၠန္႔အခ်ိန္ ျဗစာၦရာသီလဂ္ ၊ သိဟ္ရာသီစန္း တနလၤာေဟာရတ္၊ ၾကာသပေတးၾတင္း၊ ေသာၾကာနဝင္း၊ ၾကာသပေတး ဒြါဒသင္း ၊ ၾကာသပေတးတိ ံသင္း ၊ လဂ္နကၡတ္(၁၆)လံုး (၂)ပါဒ္၊ (၁၀)ဃဋီ ၊ (၄၉),ဝိဃဋီ ၊ (၁၃) အႏုဃဋီ ထက္လဂ္စီးလ်က္ တီထီ(၁၂)လံုး အဂါၤေျမခံ ၊ ဓူဝယုဂ္ ၊ ဗလဝကရိုဏ္း ႏွင့္ ယွဥ္ (၃၆၅)ရက္ (၁၅)နာရီ (၃၁)ဗီဇနာ (၃၁)ခရာ (၂၄)အႏုခရာျပည့္၍ `သူရိယသိဒၶ ႏၱၾကမတ္ဗိုလ္ ျပဳသည္ႏွင့္အညီ ၊ သညီေဝါဟာရ သကၠရစ္ ၁၃၈ဝ ျပည့္၍ အတာႏွစ္သစ္ သကၠရစ္ ၁၃၈၁-ျပည့္ႏွစ္သို႔ အတာတတ္သည္။
အတာသင္းေသာ အဂါၤ သားသမီးတို႔သည့္ အတာတတ္ေသာအခ်ိန္၍ ေကာင္းမြန္ထူးျခာဝတ္စားသာရႊင္ တန္ဆာဆင္ လ်က္ ဘုန္းအင္သက် ၊ ျမတ္ဇိနႏွင့္ ဓမၼသဃၤာ ဆရာမိဘဘိုးဘြား သြားစံု ပူေဇာ္တံုမွ ေမႊးထံုနံ႔သာ ကိုယ္မွာဝတ္ဆင္ျပင္ဆင္တန္ဆာလ်က္ ရႊင္ေပ်ာ္ေမြးလ်က္
ဗုဒၶံ ၊ ဓမၼံ ၊ သံဃံ ၊ သၾကား ၊ ျဗဟၼာ ၊ စတုေလာကပါလ၊ သမၼာေဒဝ နတ္ျမတ္နတ္ေကာင္း တို႔ကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့လ်က္ တိထီေျမခံျဖစ္ေသာ အဂါၤ၏ ျဂဟဇာအရပ္ပြင့္ရာ အေ႐ွ႕ေတာင္ အရပ္ သို႔ မ်က္ႏွာမူလ်က္ ရြက္လွၫြန္႔(သို႔)ခ်ယားၫြန္႔ကို ကိုင္ေဆာင္ၿပီးလ်င္ ဘိသိက္မဂၤလာ ခံယူၿပီး အတာစားကုန္ရာသည္။
အတာစားျခင္းအက်ိဴ းကား
အတာပုည ၊ ကုသလကို ျပဳဴ ကုန္က်ေသာ အမ်ိဴ သား၊ အမိ်ဴ းသမီးတို႔သည္ ” `အတာကမၼံ ကေရာႏ ၱႆ၊မဟာေဘာဂံ မဟာသုခံ ၊ မဟာပၹလံ စတုဒၵိသံ ၊ ေဝရီေဇယ် သုမဂၤလံ´ဟု ပေသနဒီေကာသလမင္းႀကီးအား ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဆိုခဲ့ေသာ ရတနာသံုးပါးစသည္တို႔အား လွဴ ဒါန္းပူေဇာ္ၾကေသာသူတို႔သည္ ခပ္သိမ္းေသာ အႏၱရာယ္ကင္းေပ်ာက္၍ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမဂၤလာအေပါင္းတို့ႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္၏။
“အတာဆန္းထူးႏွစ္ေဟာင္းက်ဴ း၍ တန္ခူးလည္သည္ ႏွစ္အမည္ကား”မာဃတည္း”ႏွစ္ကို ဝက္ ေစာင့္၏။ လကို က်ီးေစာင့္၏။ ရက္ကို ေခြးေစာင့္၏၊။ေျမကို ဒြန္းစ႑ား ေစာင့္၏။ ေကာင္းကင္ကို ရုတၱရနတ္ ေစာင့္၏၊၊ ေရကို ၾကြက္ ေစာင့္၏၊၊မိုးကို ဝမ္းဘဲ ေစာင့္၏၊၊ ေတာကို ယစ္ ေစာင့္၏။ လူတို႔၏ အဓိပတိကား မင္း။အေျခေလးခုတို႔၏အဓိပတိကား ေတာဝက္၊၊ ငွက္တို႔၏အဓိပတိကား စြန္။ သစ္ပင္တို႔၏အဓိပတိကား သင္းကနက္။ဝါးတို႔၏အဓိပတိကား သိုက္ဝါး။ ျမက္တို႔၏ အဓိပတိကား ျမက္ရဲ။ နကၡတ္ ၁၃ လံုးငုတ္၏၊ ၁၄လံုးေပၚ၏။
ေျမဩဇာမရိွ။မိုးဦးနာအံ့။မိုးေလ မိုးေႏွာင္းေကာင္းအံ့။ ေရးႀကီး။ ေလေႏွာင္းအံ့။မုန္တိုင္ ေလေပြထန္အံ့။ မိုး အႀကိမ္ (၆၀)ရြာအံ့။ ေကာက္ပဲ အသီးအႏွံ အဖ်င္းမရိွ။ ေက်း၊ ေတာ၊ေတာင္မေကာင္း။သစ္ပင္ဟူသမွ် လည္းမေကာင္း။အျမစ္၊ အဖု၊ အခြက္နာအံ့။ အပြင္းအသီးနည္းအံ့။ လူတို႔အနားအဖ်ားကုန္မ်ားအံ့။ အေသအေပ်ာက္နည္းအံ့။ မိုးၾကည္ေၾကာင္းရြာအံ့။ ငါးသားမ်ားအံ့။ ေႏွာင္း တန္းခူးလဆန္း မိုးသံၾကားရအံ့။ နယုန္လမွာ ရြာအံ့။ လူတို႔ဝေျပာကုန္အံ့။စစ္မက္မရိွ။ ျပည္႐ွင္မင္းႏွလံုးခ်မ္းသားအံ့။
ထိုႏွစ္ဖြားေသာသားကား ဥစၥာပရိကၡရာမ်ားအံ့။ ပညာအဆင္အျခင္မရိွအံ့။ ေလာဘရမၼက္ႀကီးအံ့။ အဂၤလကၡဏခ်ိဴတဲ့အံ့။ အဆင္းအဝါတံအံ့။ အမႈအက်င့္ညစ္အံ့။ ခ်စ္သူခင္သူနည္းအံ့။ အသက္ ၇ဝေနရအံ့။
(ဤကား အတာစကၡဳအလိုတည္း)
မိုးလအခါ သိရိျႏၵ အမည္ရိွေသာ နတ္သားတို႔သည္ “အညိဳ ၊ အျပာ ၊ အစိမ္း ၊ အေမွာင္ ၊ အမည္း”အားျဖင့္ “ငါးပါး”ေသာအဆင္းျဖင့္ ျပည့္ေသာ အဝတ္တန္ဆာကိုဝတ္ဆင္ (၇)ပါးျဖင့္ ျပည့္ေသာ ဘယက္တန္ဆာ နားေဋာင္း ၊ မကိုဋ္င္သရဖူ တို႔ကို ဝတ္ဆင္ၿပိးေသာ အလ်ား ၂-ဥႆဘ. ဘ ရိွသည္ အေရာင့္တို႔ျဖင့္ ထြန္းလင္းေတာက္ပေသာ သန္လ်က္ကို လက္ယာျဖင့္ကိုင္လ်က္ လက္ဝဲလက္ျဖင့္ မိုးေရကိုေဆာင္၍ စၾကာဝ႒ာတိုက္အလံုးကို ႏွံေစၿပိး လူအမ်ိဴ းမ်ား သားငါးတိစာၦန္တို႔ကို သနားၾကင္နာေမတၱာထား၍ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ကမာၻတန္ဆာျဖစ္ေသာ မိုးတင္းမ်ားကို ကယ္တင္ေထာက္ပံ့သည္ကား လူျပည္၌ ၄-တင္း ၊ သတၱရဘန္၌ ၃-တင္း ၊ ဟိဝႏၱ၌ ၇-တင္း ၊ ေကာင္းကင္၌ ၃-တင္း ၊ သမုဒၵယ၌ ၂-တင္းျဖစ္ရာ ဟိဝႏၱ၌ မိုးတင္းမ်ားေသာေၾကာင့္ ဆီ၊ ႏွင္း ထန္အံ့။ သစ္ရြက္မ်ိဴ းေပၚအံ့။ ဝေျပာသာယာအံ့။ မိုးေကာင္းအံ့။ နဂါး ၊ ဂဠဳန္ တို႔ ျမဴ းထူးျခင္း လြန္ကုန္အံ့။ ေန႐ွိန္,လရိွန္ညံအံ့။ ေျမာက္ေလျပန္အံ့။ အခ်မ္းလြန္အံ့။ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္မွ မုန္းတိုင္၊ ေလျပင္းထဘန္မ်ားအံ့။ မိုး သံုးပါးရြာအံ့။ မိုးႀကိဳးထစ္ဘန္မ်ားအံ့။ တိမ္ေတာင္၊ နဂါးပြတ္မ်ားအံ့။ငါးႀကီး ၊ သားႀကီးအေသ မ်ားအံ့။ ဂႏၱႏၱရ မိုးကိန္းကား မိုးဦး သံုးပါးမရိွ။ ဂႏၱႏၱရ ေရကိန္းကား ေရဦးၾကီးအံ့။ ေရလယ္ႏွက့္ေရေႏွာင္းနည္းအံ့။
(ဗ်ာကရာသီ ႐ွင္ရေသ့အလိုတည္း)
“ဝါဆို ဝါကပ္”။ ။ ၁၃၈၁-ခုျပည့္ႏွစ္တြင္ “လထပ္ ၊ အဓိမာသ္ကင္းသည္ ျဖစ္၍ ဒုတိယ ဝါဆိုလျပည့္ေက်ာ္ (၁)ရက္ (၁၇-၇-၂၀၁၉)�ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ရဟန္းေတာ္ အ႐ွင္ျမတ္တို႔သည္ ပထမ ပုရိမာဝါကပ္ဆိုေတာ္ မႈၾကရပါမည္။
၁၃၈၁-ခု ဝါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္(၁)၇ေန႔ (၁၆-၈-၂၀၁၉) ေသာၾကာေန႔ ဒုတိယ ပစိၦမ ဝါကပ္ဆို ေတာ္မႈၾကရမည္။မလႅာမင္းတို႔ အင္းၾကင္းပင္စည္ပန္းဥယာဥ္၌ ျမတ္စြားဘုရားပရိနိဗၺာန္စံဝင္သည့္ ေန႔မွစ၍ ေရတြက္ေသာ္ သာသနာႏွစ္ (၂၅၆၃)ရိွၿပီ ျဖစ္၍ အနာဂတ္ သာသနာေတာ္ႏွစ္ေပါင္းကား (၂၄၃၇)ႏွစ္က်န္ရိွေနပါေသးသည္။သာသနာေတာ္ အတြင္း၌ ၾကံဳႀကိဳက္ကုန္ေသာ သူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းတို႔သည္ ရတနာ သံုးပါကို မျပတ္မွီဝဲ ဆည္းကပ္ျခင္း ဒါန ၊ သီလ ၊ ဘာဝနာ အစရိွေသာ ကမၼဌာန္း တရားမ်ား အားထုတ္ၾကကုန္လ်က္ သဒၶါ ၊ သီလ ၊ စာဂ ၊ ပညာ ၊ ဟီရိ ၊ ၾသတၱပၸ တည္းဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရား(၇)ပါးတို႔ကို ပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္းျပဳကုန္ရ၏။
ဆရာမင္းသူရ (Astro,Page)
Unicode Version
ဆရာကိုယ်တိုင်မေတ္တာဖြင့် မိတ်ဆွေများအတွက် သြင်္ကန်စာကို တင်ပေးလိုက်ပါသည်။Pageကို Like&Share လုပ်ထားလိုက်ပါနော်.မိတ်ဆွေများ ကျေနပ်နှစ်သက်မှုရှိပါက ဤ post ကို like & share ပြုလုပ်ပေးခြင်းဖြင့် ကူညီနိုင်ပါတယ်ခင်ဗျာ
မဟာသြင်္ကန်ကျချိန်
၁၃၈၀ – ခုနှစ် နှောင်း တန်းခူးလဆန်း (၁၀)ရက် ခရစ်နှစ် ၂၀၁၉ – ခုနှစ် ဧပြီလ (၁၄)ရက်၊ တနင်္ဂနွေနေ့ မြန်မာစံတော်ချိန် ညနေစက်(၅)နာရီ(၂၁)မိနစ်(၄၂)စက္ကန့် မင်္ဂလာအခါတော်တွင် မဟာသြင်္ကန် ကျ၏။
မဟာသြင်္ကန် အကြတ်ရက်
၁၃၈၀ – ခုနှစ် နှောင်း တန်းခူးလဆန်း (၁၁)ရက် ခရစ်နှစ်၂၀၁၉ – ခုနှစ် ဧပြီလ (၁၅)ရက် တနင်္လာနေ့ မဟာသြင်္ကန် (၁)ရက် ကြတ်ပြီး
မဟာသြင်္ကန် တတ်ချိန်
၁၃၈၀ – ခုနှစ် နှောင်း တန်းခူးလဆန်း (၁၂)ရက် ခရစ်နှစ်၂၀၁၉ – ခုနှစ် ဧပြီလ (၁၆)ရက် အင်္ဂါနေ့ မြန်မာစံတော်ချိန် ညနေစက်(၉)နာရီ (၂၆)မိနစ် (၂၃)စက္ကန့် မင်္ဂလာအခါတော်တွင် မဟာသြင်္ကန် အတာတတ်သည်။
မြန်မာနှစ်ဆန်းတစ်ရက်
၁၃၈၀ – ခုနှစ် နှောင်း တန်းခူးလဆန်း (၁၃)ရက် ခရစ်နှစ်၂၀၁၉ – ခုနှစ် ဧပြီလ (၁၇ )ရက် ဗုဒ္ဓဟူးနေ့ နှစ်ဆန်းတစ်ရက်နေ့ဖြစ်သည်။(၁၃၈၁-ခုနှစ်သည် ရိုးရိုးနှစ်ဖြစ်သည်။)
မြန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၈၁ – ခုနှစ်တွင် တနင်္ဂနွေနံ ထွန်းပြိး အဂါၤနံလပုပ်သည်။တနင်္ဂနွေဂြိဟ်မင်းသည် နဂါးကို စီး၍ လက်တစ်ဖက်ကား ကျန် လက်တစ်ဖက်ကား လွှားကို ကိုင်ထားသည်။
ဇေယျတု သဗ္ဗမင်္ဂလံ။ ။ ကမ္ဘာပေါ်ဦး ပဂတုဂ အာဒိစ္စဟု ခေါ်မှု ပညတ် နေပြဿ ဒ်သည် သဟဿ ရောင်ခြည်တစထောင်ဖြင့် ဘာနုရာဇာ အမည်ရှိသော တနင်္ဂနွေဂြိုလ်မင်းသည် တပေါင်းဖြစ်သော မိန်ရာသီ ရေဝတီနက္ခတ် စတုထ္ထပါဒ်မှ တန်းခူးဖြစ်သော မိဿ ရာသီ ရေဝတီနက္ခတ်စတုထ္ထပါဒ် အဝသာန်နဝင်း မှ တန်ခူးဖြစ်သော မိဿ ရာသီ အဝနီဿ နက္ခတ် ပထမပါဒ် အာဒိနဝင်းထက်သို့
မြန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၈၀ ခုနှစ် နှောင်းတန်ခူးလဆန်း ၁ဝရက် ခရစ်နှစ် ၂၀၁၉ ခုနှစ် ဧပြီလ ၁၄ရက် တနင်္ဂနွေနေ့ ပြည်ထောင်စုသမ္မတမြန်မာနိုင်ငံတော် အစိုးရစံတော်ချိန်
မြန်မာစံတော်ချိန်နံနက်စက် ၅နာရီ ၂၁မိနစ် ၄၂စက္ကန့် အချိန်တွင်
မြန်မာပဟိုရ်ကာ နေ့ ၃ချက်တီး ကျော်၅နာရီ ၂ပါဒ် ၄ဗီဇနာ (၄)ပြန် (၅)ခရာအချိန်၊ ကန်ရာသီလဂ်၊ ကရကဋ်ရာသီစန်း၊တနင်္လာဟောရတ် ၊ စနေတြင်း ၊သောကြာနဝင်း၊ ကြာသပတေးဒွါဒသင်း ၊ ကြာသပတေးတိ ံသင်း ၊ လဂ်စီးနက္ခတ် ၁၂လုံး၊ ၁ပါဒ် ၊ ၁၀ဃဋီ ၊ ၅၂,ဝိဃဋီ ၊ ၃၀အနုဃဋီပြည့်ထက်လဂ်စီးလျက် ထိုနာရီ၏ မွန်းတည့် နက္ခတ်ကား ပုန္နဗသျှနက္ခတ် (၈၀)အံသာ(၂၅)လိတ္တာ ၊ တိထီ(၁၀)လုံး ကြာသပတေးမြေခံ ၊ သူလယုဂ် ၊ တေတိလကရိုဏ်း နှင့် ယှဉ်လျက် ၊ ဘာနုရာဇာမည်သော တနင်္ဂနွေဂြိုလ်မင်းသည် ကြာဝတ်ဆံအဆင်းနှင့်တူသော အဝတ်တန်ဆာကိုဝတ်ဆင်လျက် နဂါးကိုစီး၍၊ လက်တဖက်ကား မြားကိုကိုင်လျှက် ကျန်လက်တဖက်ကား လွှားကို ကိုင်၍ အရှေမြောက်ထောင် က သည်။ အနောက်သို့ ဝင်၏။ နန္ဒာဒေဝီနတ်သမီးကားအလှည့်စေ့၍ ပရမီသွာနတ်မင်း၏သား “အာသီ “အမည်ရှိသော ဗြဟ္မာမင်း၏ဦးခေါင်းကို ကမ်းသည်ရှိသော် ကညာဒေဝီနတ်သမီးကား ခရီးဦးကြို၍ ရပ်စောင့်နေလျက် လှမ်းလင့်၏။
ဓံသီဒေဝီနတ်သမီးကား အဖြူ ၊ အနီ၊ အစိမ်း၊ အပြာ၊ အဝါ အားဖြင့် “ငါးပါး”သောအဆင်းဖြင့်ပြီးသော အဝတ်တန်ဆာကိုဝတ်ဆင်လျက် သြင်္ကန်မင်းကိုစောင့်လင့်၏။
ထို့ကြောင့် မိုးဦး၊ မိုးလယ်ကောင်းအံ့ ၊ မိုးနှောင်းတံ့အံ့။ စစ်မက်များအံ့။ ပြည်ကြီးကို ပြည်ငယ်နိုင် စပြုအံ့။ မင်းဥပဒ်ဖြစ်အံ့။ ပြည်ရွာ မီးလောင်းဘန်များအံ့။ သူဌေး သူကြွယ်၊ ကုန်သွယ်၊ လယ်လုပ်တို့သည် ဥပါဒ်ဖြစ်ကုန်အံ့။ ကျွဲ နွား စသော ခြေ(၄)ချောင်းအသေများအံ့။ထိုအသားကိုစား၍ လူတို့၌ အသာမာပေါက်လျက် သေသည်များအံ့။ လူတို့ ငတ်မွတ်အံ့။ ထိုနှစ်၌ အမူးအမတ်တို့မင်းအပျက်သင့်ကုန်အံ့။ ရေပို၊ သားငါးများအံ့။ အတောင်ရှိသော ကျေဌက်တို့သည် ဥပါဒ်ဖြစ်ကုန်အံ့။ ကွမ်းသီးငြုပ်စွံအံ့။
{ဤကားမဟာသြင်္ကန်အကျအဟောတည်း}
သြင်္ကန်အကျ အလိုကာ။ ။ဗသျှူ သြင်္ကန်၊ အာယမသြင်္ကန်နှင့် သာမန္တသြင်္ကန်ဟူ၍ သြင်္ကန်သုံးပါးရှိသည့်အနက်မှာ မဟာသြင်္ကန်အခါလဂ်သည် ကန်ရာသီလဂ်ဖြစ်၍ “သာမန္တ”သြင်္ကန်ဖြစ်သောကြောင့် သြင်္ကန်ကျပြီးနောက် ၂၄မိနစ် ရောက်သောအချိန်၌ဦးခေါင်းဆေးမင်္ဂလာပြုရာ၏။
ဤကားအများနှင့်သက်ဆိုင်သော သာမည အခါပေတည်း။ သီသန့် ဝိသေသအခါပေးကား သြင်္ကန်မြေခံသော သြင်္ကန်ကျသည်အချိန်တွင် တိထီ ၁ဝလုံး ကြာသပတေးမြေခံဖြစ်၏။ ယင်းတိထီမြေခံဆိုင်ရာမှာ ကြာသပတေးနေ့ ဖြစ်ပြီး သြင်္ကန်ကျသည့်ရက်မှာ တနင်္ဂနွေနေ့ဖြစ်၏။ သို့ဖြစ်ပါ၍ သြင်္ကန်အကျမြေခံ တနင်္ဂနွေနေ နှင့် ကြာသပတေးနေ့ ဖွားသားသမီးတို့မှ အပ ကြွင်းကျန်ကုန်သော နေ့သားသမီးတို့သည် မိမိတို့၏နေ့အလိုက် ဂဟပတိအရပ်သစ်ပင်ရင်းသို့သွား၍ မိမိတို့၏ နံအမြစ်ဖြစ်သော ပန်းပွင့် ၊ပန်းညွန့်ကို အခင်းပြု၍ မိမိတို့၏ နံအညွန့်ဖြစ်သော ပန်းကိုဆောင်လျက် သြင်္ကန်အကျ ဂြဇာပွင့်ရာ အနောက်အရပ် သို့ မျက်နှာမှုရမည်။
ထို့ကြောင့်…..
တနင်္လာသားသမီးတို့သည်
“အုန်းညွန့်”ကို အခင်းပြူ ၍”မြေဇာညွန့် ကို ကိုင်ဆောင်ပြီး အနောက်အရပ် သို့ မျက်နှာမှုပြီးသောလည်းကောင်း
အင်္ဂါသားသမီးများသည့်
“ကံကော်ညွန့်”ကို အခင်းပြူ ၍ “ချယား (သို့) ရွက်လှညွန့် ကို ကိုင်ဆောင်ပြီး အနောက်မြောက်အရပ် သို့ မျက်နှာမှုပြီးသောလည်းကောင်း
ဗုဒ္ဓဟူးသားသမီးများသည့်
“မြေဇာညွန့်”ကို အခင်းပြူ ၍ “သပြေညွန့်”ကို ကိုင်ဆောင်ပြီး မြောက် အရပ် သို့ မျက်နှာမှုပြီးသောလည်းကောင်း
ဗုဒ္ဓဟူးမွန်းလွဲ ရာဟုသားသမီးများသည့် “မြေဇာညွန့်”ကို အခင်းပြူ ၍ “သပြေညွန့်”ကို ကိုင်ဆောင်ပြီး အရှေ့တောင်အရပ် သို့ မျက်နှာမှုပြီးသောလည်းကောင်း
သောကြာသားသမီးများသည့်
“သပြေညွန့်” ကို အခင်းပြူ ၍ ဒန်ညွန့် ကို ကိုင်ဆောင်ပြီး တောင်အရပ် လည်ကောင်း သစ်ပင်ရင်းသို့သွား၍ ဂြဇာပွင့်ရာ အနောက်အရပ် မျက်နှာမှုပြီးလျင်
ရတနာသုံးပါး၊ မိဘ၊ ဘိုးဘွား၊ ဆရာသမား၊ သကြား ၊ ဗြဟ္မာ ၊ စတုလောကပါလ ၊ သာသနာတော်စောင့် ၊ သမ္မာဒေဝ နတ်မြတ်နတ်ကောင်း တို့ကို ပူဇော်ကန်တော့ပြီး မိမိတို့ လိုရာဆန္ဒကို ဆုတောင်း၍ ဦးခေါင်းဆေးမင်္ဂလာပြုကုန်ရာ၏။
သြင်္ကန်အကျ မြေခံနေ့ သားသမီးဖြစ်သော ကြာသပတေးသားသမီးတို့သည်
မိမိတို့၏ ဂဟပတိအရပ် ဖြစ်သော အရှေ့ အရပ်ရှိ သစ်ပင်ရင်း၌ ရွက်လှညွန့်(သို့)ချယားညွန့်ကိုအခင်းပြု၍ သီးညွန့်ကို ကိုင်ေ်ဆာင်လျက် သြင်္ကန်အကျ ဂြဇဟဇာပွင့်ရာ အနောက်အရပ်သို့ မျက်နှာမူပြီးလျှင် ဦးခေါင်းဆေးမင်္ဂလာအခါပြု ကုန်ရာ၏။
သြင်္ကန်အကျနေ့သည် တနင်္ဂနွေနေ့သားသမီးဖြစ်ရာ
တနင်္ဂနွေနေ့သားသမီးတို့သည်
သြင်္ကန်အကြတ်နေ့ဖြစ်သော တနင်္လာနေ့၌ ဂဟပတိအရပ် ဖြစ်သော အနောက်တောင်အရပ်ရှိအရှေ့ သစ်ပင်ရင်း၌ ဒန်းညွန့်ကို အခင်းပြု၍ ကံကော်ညွန့် ကိုဆောင်လျက် သြင်္ကန်အကြတ် ဂြဟဇာပွင့်ရာ ဂြဟဇာပွင့်ရာ အရှေ့ အရပ်သို့ မျက်နှာမှုပြိး ရတနာသုံးပါးဦးထိပ်ထားလျက် ဦးခေါင်းဆေးမင်္ဂလာပြုကုန်ရာသည်။
ဦးခေါင်းဆေးရသောအကျိုးကား။ ။သင်္ကန္တေ၊သြင်္ကန်ဟုခေါ်ဝေါ်အပ်သော တနင်္ဂနွေ ဂြိုလ်မင်းသည် ပုဏ္ဏေ ၊ အံသာ(၃၆၀)ရသဖြင့် တစ်ဘဂဏပြည့်၍ မိန်ရာသီ အဝဿ န် နဝင်းမှ မိဿ ရာသီ အာဒိနဝင်းသို့ ပြောင်းခဲ့သည်ရှိသော်။
ဣဓ ၊ ဤလူ့ပြည်၌ ၊ မဏဝါသတ္တဝါဟုခေါ်ဝေါ် အပ်ကုန်သော မနုဇာ ၊ လူအပေါင်းတို့သည်။ သိရာ ၊ ဦးခေါင်းဆေးကုန်ရာ၏။ တေသံ ၊ ထိုဦးခေါင်းဆေးကုန်သောသူတို့အား။ သတ္တဘာဂီ ၊ ခုနစ်နှစ်ကဖြစ်ကုန်သော။ရောဂီ ၊ အနာမျိုးတို့သည်။ ဝိနာသေယျံ၊ ၊ ကင်းပျောက်ကုန်ရာ၏။ သုခ ဘာဂီ ၊ ချမ်းသာခြင်း၏ အဖို့ဖြစ် ကုန်သော သတသဟဿ နိ ၊ တစ်သိန်းသော အကျိုုးတို့သည်။ ဘဝေယျုံ၊ဖြစ်ကုန်ရာ၏။
(သြင်္ကအကျ အလိုတည်း)
သြင်္ကန်အခါရှောင်ကြဉ်ရန်အမှုများကား
(၁) အိမ်ရာမမှား (၂)သားငါးသုတ်သင်(၃)သစ်ပင်ခုတ်ပြတ်(၄)ပုပ်ခပ်ငိုကြွေး(၅)ကိုယ်သွေးထုပ်ခြင်း(၆)ဆီ နနွင်းကား(၇)သောက်ခြင်းသေးစာ(၈)ဥစ္စာထုတ်သွင်း(၉)ရောင်းဝယ်ခြင်း(၁၀)အောင်တမန်စေလွှတ်ခြင်း စသည့် (၁၀)ပါးသော အမှုတို့ကို ရှောင်ကြဉ်ကုန်ရာ၏။
[ဤကား မဟာသြင်္ကန် အကျ အလိုတည်း]
သြင်္ကန်အတာ တတ်သော အကျိူ းကာ…
မြန်မာသက္ကရာဇ် ၁၃၇၈-ခု နှောင်း တန်းခူးလဆန်း(၁၂)ရက်၊ ခရစ်နှစ် ၂၀၁၉-ခုနှစ် ဧပြီလ (၁၆)ရက် အင်္ဂါန့ ပြည်ထောင်စုသမ္မတမြန်မာနိုင်ငံတော် အစိုးရစံတော်ချိန် နေစက် (၉)နာရီ (၂၆)မိနစ်(၂၃)စက္ကန့်အချိန် ဗြစ္ဆာရာသီလဂ် ၊ သိဟ်ရာသီစန်း တနင်္လာဟောရတ်၊ ကြာသပတေးတြင်း၊ သောကြာနဝင်း၊ ကြာသပတေး ဒွါဒသင်း ၊ ကြာသပတေးတိ ံသင်း ၊ လဂ်နက္ခတ်(၁၆)လုံး (၂)ပါဒ်၊ (၁၀)ဃဋီ ၊ (၄၉),ဝိဃဋီ ၊ (၁၃) အနုဃဋီ ထက်လဂ်စီးလျက် တီထီ(၁၂)လုံး အဂါၤမြေခံ ၊ ဓူဝယုဂ် ၊ ဗလဝကရိုဏ်း နှင့် ယှဉ် (၃၆၅)ရက် (၁၅)နာရီ (၃၁)ဗီဇနာ (၃၁)ခရာ (၂၄)အနုခရာပြည့်၍ `သူရိယသိဒ္ဓ န္တကြမတ်ဗိုလ် ပြုသည်နှင့်အညီ ၊ သညီဝေါဟာရ သက္ကရစ် ၁၃၈ဝ ပြည့်၍ အတာနှစ်သစ် သက္ကရစ် ၁၃၈၁-ပြည့်နှစ်သို့ အတာတတ်သည်။
အတာသင်းသော အဂါၤ သားသမီးတို့သည့် အတာတတ်သောအချိန်၍ ကောင်းမွန်ထူးခြာဝတ်စားသာရွှင် တန်ဆာဆင် လျက် ဘုန်းအင်သကျ ၊ မြတ်ဇိနနှင့် ဓမ္မသင်္ဃာ ဆရာမိဘဘိုးဘွား သွားစုံ ပူဇော်တုံမှ မွှေးထုံနံ့သာ ကိုယ်မှာဝတ်ဆင်ပြင်ဆင်တန်ဆာလျက် ရွှင်ပျော်မွေးလျက်
ဗုဒ္ဓံ ၊ ဓမ္မံ ၊ သံဃံ ၊ သကြား ၊ ဗြဟ္မာ ၊ စတုလောကပါလ၊ သမ္မာဒေဝ နတ်မြတ်နတ်ကောင်း တို့ကို ပူဇော်ကန်တော့လျက် တိထီမြေခံဖြစ်သော အဂါၤ၏ ဂြဟဇာအရပ်ပွင့်ရာ အရှေ့တောင် အရပ် သို့ မျက်နှာမူလျက် ရွက်လှညွန့်(သို့)ချယားညွန့်ကို ကိုင်ဆောင်ပြီးလျင် ဘိသိက်မင်္ဂလာ ခံယူပြီး အတာစားကုန်ရာသည်။
အတာစားခြင်းအကျိူ းကား
——————————-
အတာပုည ၊ ကုသလကို ပြုူ ကုန်ကျသော အမျိူ သား၊ အမျိူ းသမီးတို့သည် ” `အတာကမ္မံ ကရောန ္တဿ၊မဟာဘောဂံ မဟာသုခံ ၊ မဟာပ္ဖလံ စတုဒ္ဒိသံ ၊ ဝေရီဇေယျ သုမင်္ဂလံ´ဟု ပသေနဒီကောသလမင်းကြီးအား မြတ်စွာဘုရားဟောကြားတော်မူသည်ကို အကြောင်းပြု၍ ဆိုခဲ့သော ရတနာသုံးပါးစသည်တို့အား လှူ ဒါန်းပူဇော်ကြသောသူတို့သည် ခပ်သိမ်းသော အန္တရာယ်ကင်းပျောက်၍ ကောင်းကျိုးချမ်းသာမင်္ဂလာအပေါင်းတို့နှင့် ပြည့်စုံကုန်၏။
“အတာဆန်းထူးနှစ်ဟောင်းကျူ း၍ တန်ခူးလည်သည် နှစ်အမည်ကား”မာဃတည်း”နှစ်ကို ဝက် စောင့်၏။ လကို ကျီးစောင့်၏။ ရက်ကို ခွေးစောင့်၏၊။မြေကို ဒွန်းစဏ္ဍား စောင့်၏။ ကောင်းကင်ကို ရုတ္တရနတ် စောင့်၏၊၊ ရေကို ကြွက် စောင့်၏၊၊မိုးကို ဝမ်းဘဲ စောင့်၏၊၊ တောကို ယစ် စောင့်၏။ လူတို့၏ အဓိပတိကား မင်း။အခြေလေးခုတို့၏အဓိပတိကား တောဝက်၊၊ ငှက်တို့၏အဓိပတိကား စွန်။ သစ်ပင်တို့၏အဓိပတိကား သင်းကနက်။ဝါးတို့၏အဓိပတိကား သိုက်ဝါး။ မြက်တို့၏ အဓိပတိကား မြက်ရဲ။ နက္ခတ် ၁၃ လုံးငုတ်၏၊ ၁၄လုံးပေါ်၏။
မြေဩဇာမရှိ။မိုးဦးနာအံ့။မိုးလေ မိုးနှောင်းကောင်းအံ့။ ရေးကြီး။ လေနှောင်းအံ့။မုန်တိုင် လေပွေထန်အံ့။ မိုး အကြိမ် (၆၀)ရွာအံ့။ ကောက်ပဲ အသီးအနှံ အဖျင်းမရှိ။ ကျေး၊ တော၊တောင်မကောင်း။သစ်ပင်ဟူသမျှ လည်းမကောင်း။အမြစ်၊ အဖု၊ အခွက်နာအံ့။ အပွင်းအသီးနည်းအံ့။ လူတို့အနားအဖျားကုန်များအံ့။ အသေအပျောက်နည်းအံ့။ မိုးကြည်ကြောင်းရွာအံ့။ ငါးသားများအံ့။ နှောင်း တန်းခူးလဆန်း မိုးသံကြားရအံ့။ နယုန်လမှာ ရွာအံ့။ လူတို့ဝပြောကုန်အံ့။စစ်မက်မရှိ။ ပြည်ရှင်မင်းနှလုံးချမ်းသားအံ့။
ထိုနှစ်ဖွားသောသားကား ဥစ္စာပရိက္ခရာများအံ့။ ပညာအဆင်အခြင်မရှိအံ့။ လောဘရမ္မက်ကြီးအံ့။ အင်္ဂလက္ခဏချိူတဲ့အံ့။ အဆင်းအဝါတံအံ့။ အမှုအကျင့်ညစ်အံ့။ ချစ်သူခင်သူနည်းအံ့။ အသက် ၇ဝနေရအံ့။
(ဤကား အတာစက္ခုအလိုတည်း)
မိုးလအခါ သိရိန္ဒြ အမည်ရှိသော နတ်သားတို့သည် “အညို ၊ အပြာ ၊ အစိမ်း ၊ အမှောင် ၊ အမည်း”အားဖြင့် “ငါးပါး”သောအဆင်းဖြင့် ပြည့်သော အဝတ်တန်ဆာကိုဝတ်ဆင် (၇)ပါးဖြင့် ပြည့်သော ဘယက်တန်ဆာ နားဋောင်း ၊ မကိုဋ်င်သရဖူ တို့ကို ဝတ်ဆင်ပြိးသော အလျား ၂-ဥဿဘ. ဘ ရှိသည် အရောင့်တို့ဖြင့် ထွန်းလင်းတောက်ပသော သန်လျက်ကို လက်ယာဖြင့်ကိုင်လျက် လက်ဝဲလက်ဖြင့် မိုးရေကိုဆောင်၍ စကြာဝဋ္ဌာတိုက်အလုံးကို နှံစေပြိး လူအမျိူ းများ သားငါးတိစ္ဆာန်တို့ကို သနားကြင်နာမေတ္တာထား၍ တစ်နှစ်တစ်ခါ ကမ္ဘာတန်ဆာဖြစ်သော မိုးတင်းများကို ကယ်တင်ထောက်ပံ့သည်ကား လူပြည်၌ ၄-တင်း ၊ သတ္တရဘန်၌ ၃-တင်း ၊ ဟိဝန္တ၌ ၇-တင်း ၊ ကောင်းကင်၌ ၃-တင်း ၊ သမုဒ္ဒယ၌ ၂-တင်းဖြစ်ရာ ဟိဝန္တ၌ မိုးတင်းများသောကြောင့် ဆီ၊ နှင်း ထန်အံ့။ သစ်ရွက်မျိူ းပေါ်အံ့။ ဝပြောသာယာအံ့။ မိုးကောင်းအံ့။ နဂါး ၊ ဂဠုန် တို့ မြူ းထူးခြင်း လွန်ကုန်အံ့။ နေရှိန်,လရှိန်ညံအံ့။ မြောက်လေပြန်အံ့။ အချမ်းလွန်အံ့။ အနောက်မြောက်ထောင့်မှ မုန်းတိုင်၊ လေပြင်းထဘန်များအံ့။ မိုး သုံးပါးရွာအံ့။ မိုးကြိုးထစ်ဘန်များအံ့။ တိမ်တောင်၊ နဂါးပွတ်များအံ့။ငါးကြီး ၊ သားကြီးအသေ များအံ့။ ဂန္တန္တရ မိုးကိန်းကား မိုးဦး သုံးပါးမရှိ။ ဂန္တန္တရ ရေကိန်းကား ရေဦးကြီးအံ့။ ရေလယ်နှက့်ရေနှောင်းနည်းအံ့။
(ဗျာကရာသီ ရှင်ရသေ့အလိုတည်း)
“ဝါဆို ဝါကပ်”။ ။ ၁၃၈၁-ခုပြည့်နှစ်တွင် “လထပ် ၊ အဓိမာသ်ကင်းသည် ဖြစ်၍ ဒုတိယ ဝါဆိုလပြည့်ကျော် (၁)ရက် (၁၇-၇-၂၀၁၉)�ဗုဒ္ဓဟူးနေ့တွင် ရဟန်းတော် အရှင်မြတ်တို့သည် ပထမ ပုရိမာဝါကပ်ဆိုတော် မှုကြရပါမည်။
၁၃၈၁-ခု ဝါခေါင်လပြည့်ကျော်(၁)၇နေ့ (၁၆-၈-၂၀၁၉) သောကြာနေ့ ဒုတိယ ပစ္ဆိမ ဝါကပ်ဆို တော်မှုကြရမည်။မလ္လာမင်းတို့ အင်းကြင်းပင်စည်ပန်းဥယာဉ်၌ မြတ်စွားဘုရားပရိနိဗ္ဗာန်စံဝင်သည့် နေ့မှစ၍ ရေတွက်သော် သာသနာနှစ် (၂၅၆၃)ရှိပြီ ဖြစ်၍ အနာဂတ် သာသနာတော်နှစ်ပေါင်းကား (၂၄၃၇)နှစ်ကျန်ရှိနေပါသေးသည်။သာသနာတော် အတွင်း၌ ကြုံကြိုက်ကုန်သော သူတော်ကောင်း အပေါင်းတို့သည် ရတနာ သုံးပါကို မပြတ်မှီဝဲ ဆည်းကပ်ခြင်း ဒါန ၊ သီလ ၊ ဘာဝနာ အစရှိသော ကမ္မဌာန်း တရားများ အားထုတ်ကြကုန်လျက် သဒ္ဓါ ၊ သီလ ၊ စာဂ ၊ ပညာ ၊ ဟီရိ ၊ သြတ္တပ္ပ တည်းဟူသော သူတော်ကောင်းတရား(၇)ပါးတို့ကို ပွားများအားထုတ်ခြင်းပြုကုန်ရ၏။
ဆရာမင်းသူရ (Astro,Page)
၂၀၁၉ ခုနွစ္အတြက္ မဟာသၾကၤန္စာ ထြက္ျပီ
Reviewed by သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီး
on
January 14, 2019
Rating: 5
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment