ဘာဆုေတာင္းမလဲ မိတ္ေဆြ
“ေပါင္းသိဂႌ က်င္ခတ္ႏွင့္၊တင္ကလပ္ေဆာင္ခ်ီ၊ အရွင္ျမတ္ေနာင္ညီကို၊တင္ပမည္မႂကြား၊ ပြဲေတာ္ေရာက္ သူအစုကိုပါေအာင္၊တူ႐ႈပါမင္းျမတ္ႏွစ္ပါး။ အခုမွ ဘယ္အမႈၿမဳိတယ္၊ရြယ္ခုဆိုစကား၊ မယ္ဥလို ဖုရားက၊က်ားလႊတ္လို႔ လွန္႔ပါ၊ ခ်စ္ခင္လွ်င္ ျပစ္တင္ဦးပါနဲ႔၊ႏွစ္စဥ္ဖူးေရာက္ပါမည္ ဖ်ာ၊ ခ်စ္ခင္ဦး သူပါလွ်င္၊မဟူရာဖန္ခြက္ႏွင့္ ““ ဗ်န္”” အရက္ မွန္းသြယ္ရည္၊ဘုန္းဆက္ပါ့မည္၊ ေအာင္လွ်င္အျဖစ္ မန္းနယ္ျပည္မွာ၊မွန္းရြယ္ရည္ တင္ဦးဖ်ေလး.....။””၁၉၄၆ ခုႏွစ္က ထုတ္ေ၀တဲ့ ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာမွာ ပါရွိတဲ့ ေတးထပ္ေလးပါ။ ဒီေတးထပ္ေလးက ေတာင္ၿပဳံးပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေရးစပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာ သိသာပါတယ္။ ေအဒီ ၁၀၄၄ကတည္းက အေနာ္ရထာမင္းေစာ တည္ထားခဲ့တဲ့ ဆုေတာင္းျပည့္၊ဆုေတာင္းရ ဘုရားနဲ႔ ဆက္စပ္ပတ္သက္ၿပီး ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ မင္းညီေနာင္ဇာတ္လမ္းဟာ မႏ္ၲေလးၿမိဳ႕အနီး ေတာင္ၿပဳံးအရပ္မွာသာမက တစ္ျပည္လုံး ပ်ံ႕ႏွ႔ံ ထင္ရွားခဲ့ရာ ယေန႔ထက္တိုင္ေအာင္ပါပဲ။ ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္ကို ႏွစ္ေပါင္းရွည္ၾကာစြာ က်င္းပခဲ့တဲ့သက္တမ္းတစ္ေလ်ာက္ အေတြးအေခၚအယူအဆနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အတိုက္အခိုက္၊ အသုံးအသတ္၊ ေ၀ဖန္မႈေတြ အမ်ားႀကီး ႀကဳံခဲ့ရေပမယ့္ ဒီပြဲေတာ္နဲ႔ ဒီအယူအဆက ျမန္မာ့ေျမေပၚက ေပ်ာက္မသြားဘဲ ပိုလို႔သာ ထင္ရွားခိုင္ခန္႔ေနတာကလည္း စိတ္၀င္စားစရာပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနနဲ႔ ပေဒသရာဇ္တစ္ပိုင္း ကိုလိုနီတစ္ပိုင္း အေျခအေနမွာ ပေဒသရာဇ္ကို ႏႊယ္ၿပီး ေတာင္ၿပဳံးကဲ့သို႔ေသာ ႐ိုးရာယုံၾကည္မႈနဲ႔ ပြဲေတာ္ အခင္းအက်င္းက စေရြးကိုက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေတာင္ၿပဳံးမွာဘုရင္ေတြ၊ မိဖုရားေတြ၊ မူးႀကီးမတ္ရာစစ္ေသနာပတိေတြ၊ လူပ်ဳိေတာ္ေတြ၊ အပ်ဳိေတာ္ေတြ၊ မင္းခမ္းမင္းနားေတြ၊ အေဆာင္အေယာင္ေတြ၊ ထြက္စည္၀င္စည္ေတြ၊ ညီလာခံေတြ၊ ခ်ဳိးေရေတာ္သုံး တာေတြ စသျဖင့္ စသျဖင့္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ပုံစံအတိုင္း ခမ္္းခမ္းနားနားက်င္းပေလေတာ့ ဘုရင္ေမွ်ာ္တဲ့ ကိုလိုနီေခတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသူ၊ႏိုင္ငံသားတိုင္းအဖို႔ သည္းေျခႀကိဳက္ျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။
လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ တစ္ဖက္က အမွီအခိုကင္းၿပီး အမ်ဳိးသားႏိုင္ငံေရး၊စီးပြားေရး လြတ္လပ္လိုမႈ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ သေဘာထားျခင္း ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကၿပီး လက္နက္ဆြဲကိုင္ တိုက္ခိုက္ေနၾကခ်ိန္ အာဏာရပါတီနဲ႔ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အပါအ၀င္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြက ဆိိုင္းသံ၊ဗုံသံ တညံညံနဲ႔ ဗလိနတ္စာေကၽြးၾက၊ ကနားေပးၾက၊ တိုင္တည္ၾက၊ ဆုေတာင္းၾက၊ က်ိန္စာတိုက္ၾက၊ ပသၾက ေလေတာ့ ေတာင္ၿပဳံးဟာ လုံၿခဳံေရးအစီအမံ နယ္ပါးတဲ့ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား ရွိသည့္တိုင္ တန္ခိုးထက္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗုံလုံတစ္လွည့္ ငါးပ်ံတစ္လွည့္ ဆိုသလိုပါပဲ။ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းလက္ေအာက္ တဒဂၤ က်ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးလည္း ေတာင္ၿပဳံးအဖို႔ ႀကဳံရေသးပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ နတ္ဒိုးသံ ဆိတ္တာေပါ့။ တစ္ႏွစ္ကမ်ား မင္းႀကီး၊မင္းေလးပုံေတာ္ေတြ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕က ျပန္ေပးဆြဲသြားလို႔ ပြဲေတာ္မက်င္းပရတဲ့ႏွစ္လည္း ရွိခဲ့ဖူးသတဲ့။ ဒါေပမယ့္ စည္စည္ကားကား အုန္းအုန္းႂကြက္ႂကြက္ က်င္းပတဲ့ အ ခ်ိန္ကာလက အမ်ားႀကီးပါ။
တကယ္ေတာ့ ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္ဟာ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈနဲ႔အတူ ႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈကလည္း ဆတူပါ၀င္ေနေတာ့ ဒီအခ်က္ႏွစ္ခ်က္စလုံးကို ျမန္မာေတြက အူလိႈက္သည္းလႈိက္ ႏွစ္သက္ခဲ့ၾကတယ္။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒ္ၶဘာသာ ထြန္းကာတဲ့ႏိုင္ငံမွာ မိ႐ိုးဖလာ အစြဲအလမ္းဆိုတာကလည္း ေမြးရာပါဗီဇလို ျဖစ္ေနေလေတာ့ ဘယ္လိုပဲေျပာၾက၊ ေဟာၾက၊ ေရးၾက၊ သားၾကပါေစ ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္ အေမြကိုေတာ့ စြန္႔လြတ္ႏိုင္ၾကဖို႔ ခဲယဥ္းလွတယ္။ ေဟာင္ေကာင္ျပန္၊ စကၤာပူျပန္၊ ဘန္ေကာက္ျပန္ ျမန္မာမမက ျမန္မာမႈထဘီနဲ႔ ဆံပင္ကို လုံး၀စြန္႔လႊတ္ေမ့ေပ်ာက္ခ်င္ ေမ့ေပ်ာက္မယ္။ သူ႔ျဗဴတီပါလာ ဆိုင္ဖြင့္ပြဲ ဆိုင္းဘုတ္တင္ေတာ့ ကန္ေတာ့ပြဲ မေမ့မေလ်ာ့ထိုးတာပါပဲ။ အဂၤလန္ျပန္၊အေမရိကန္ျပန္ အိုင္တီပညာရွင္ ျမန္မာကိုကိုကလည္း ျမန္မာစာ၊ ျမန္မာစကား တစ္ေန႔ေနလို႔ တစ္လုံးေရးျဖစ္ ေျပာျဖစ္ခ်င္မွ ေျပာျဖစ္မယ္။ သူ႔အိုင္တီ ကုမ္ၸဏီ႐ုံးခန္း ဖြင့္ရမယ့္ရက္ကိုေတာ့ ေဗဒင္သြားေမးေသးတာပဲ။
လူႀကီးသူမေတြ တစ္ခူးတစ္ခန္႔ အခ်ိန္ေပးလာေရာက္ၿပီးဖဲႀကိဳးျဖတ္ ပူေဖာင္းလႊတ္ ဖြင့္လွစ္ေပးမယ့္အခ်ိန္ မိုးလြတ္ေအာင္ ႐ုံးခန္းထဲ ဖေယာင္းတိုင္ေတြထြန္းၿပီး ထီးေဇာက္ထိုးဖြင့္ထားေသးတာပဲ။ ေျပာလက္စနဲ႔ ေျပာရဦးမယ္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ဟစ္ေဟာ့ပ္ အဖြဲ႔ေတြရ႕ဲ စတိတ္႐ႈိးမွာလည္း ေဆာင္းေဘာက္ႀကီးေပၚ အုန္းပြဲငွက္ေပ်ာပြဲ ထိုးလို႔။ တစ္ႏွစ္က ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က နာမည္ႀကီး ကနားစီး တစ္ဦးေျပာတာတဲ့။ နတ္ကို ကိုးကြယ္ပူေဇာ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ဖို႔က ရတနာသုံးပါးရွိပါတယ္။ နတ္ကို ႐ိုးရာအေနနဲ႔ ယုံၾကည္ပသ တာပါတဲ့။ ေကာင္းတဲ့စကားပါ။ကဲ.....ထားပါေတာ့။
ျမန္မာေတြ ႐ိုးရာအစြဲအလမ္းျဖစ္တဲ့ နတ္အပါအ၀င္ ေဗဒင္၊ယၾတာကိန္းခန္းေတြ ကိစ္ၥကလည္း ဘယ္ေနရာမွ လႊတ္ထားလို႔မွ မရဘဲ။မည္သို႔ပင္ လက္ေတြ႔သေဘာမပါတဲ့ ႐ုပ္၀တ္ၳဳမဟုတ္ဟု ဆိုေစကာမူ တစ္ခ်ိန္က တိုင္းျပည္မွာ သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား ဆႏ္ၵနဲ႔ ထပ္တူက်မွ် အေရးတႀကီးလိုအပ္ေနတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစ္ၥမွာ ေဗဒင္၊ယၾတာေတြပါ၀င္ပတ္သက္ခဲ့တာဖတ္မွတ္ရဖူးပါတယ္။၁၉၅၀ခုဆိုတာ ျပည္တြင္းစစ္မီးႀကီး အရွိန္ေကာင္းေနဆဲ ကာလေပါ့။ အဓိက ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေနတာ အာဏာရပါတီနဲ႔ ကြန္ျမဴနစ္ေတြပါပဲ။ အာဏာရပါတီက ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီက ေခါင္းေဆာင္ေတြ ဆိုတာကလည္း ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္ အသက္ကိုစေတးၿပီး ေထာင္ကို အိမ္ယာအမွတ္နဲ႔ လက္တြဲေဆာင္ရြက္လာၾကသူေတြပါ။
ဒီေတာ့လည္း စိတ္မခ်မ္းေျမ႔ဖြယ္ စစ္တလင္းခင္းေနၾကတာဟာ မေတြ႕မႀကဳံ၊ မသိမၾကား၊ မေပါင္းမသင္းဖူးသူေတြရဲ႕ ၫွိမရတဲ့ ပဋိပက္ၡေတြလို႔ တိုင္းသူျပည္သားအားလုံးက မယူဆ ၾကပါဘူး။ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ခ်င္း၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ခ်င္း ပန္းတိုင္အတူတူ သြားနည္းသြား ဟန္ ကြဲျပားၾကလို႔သာ ယာယီအဆင္မေျပမႈလို႔ပဲ အားလုံးက သေဘာေပါက္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ သေဘာထားခ်င္းညီမွ် အျမင္မွား တာေတြ သင္ပုန္းေျခၿပီး စိတ္ရင္းေစတနာေကာင္းမွန္စြာနဲ႔ လက္တြဲၾကလိမ့္မယ္လို႔ တစ္တိုင္းျပည္လုံးက ေမွ်ာ္လင့္ၾက တယ္။ လက္တြဲလည္း လက္တြဲေစခ်င္ၾကတယ္။ သည္ေတာ့လည္း ျမန္မာလူမ်ဳိးပီပီ ေဗဒင္၊ ယၾတာကိန္းခန္း အလိုအရ ၁၉၅၀ခု၊ ဇြန္လ ၂၈ရက္၊ ၁၃၁၂ခု ပထမ၀ါဆိုလဆန္း ၁၄ရက္ ဗုဒ္ၶဟူးေန႔မွာ မႏ္ၲေလးၿမိဳ႕ထုတ္ ျမန္မာ့လမ္းစဥ္ သတင္းစာက အခုလို ေရးသားခဲ့တယ္။
““ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲ””
ဒုတိယ၀ါဆိုလဆန္း ၁၄ရက္က မလြန္မွီ ကြန္ျမဴနစ္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား အျမင္မွန္ရၾက၍ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၀င္အေရြးခံၾကဖြယ္ရွိျခင္း.....။ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္တင္ထြန္းနဲ႔ သခင္ေဖတင့္တို႔ရဲ႕ ဇာတာခြင္ေတြကို ေဖာ္ျပထားၿပီး ဇာတာခြင္ေတြ အလိုအရ တြက္ခ်က္ကာ ““ .....အၾကမ္းနည္းမွ အႏုနည္းသို႔ ေျပာင္းလဲကာ ဒီမိုကေရစီ စည္း၀ိုင္းအတြင္းသို႔ ျပန္၀င္လ်က္ လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၀င္ေရာက္ အေရြးခံဖြယ္ရာရွိေပသည္။၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကလည္း ျဖဴ၊နီ ေၾကာင္က်ားတို႔အား ဒီမိုကေရစီ စည္း၀ိုင္းအတြင္းသို႔ ျပန္၀င္ၾကၿပီး မိမိတို႔ႏွစ္သက္ရာ၀ါဒကို ထူေထာင္ႏိုင္သည္ဟု အတိအလင္းႁမြတ္ဟထားခဲ့ေပရာ သခင္သန္းထြန္း ႀကီးမွဴးေသာ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီသည္ အၾကမ္းနည္းမ်ားကို စြန္႔ပစ္ၾကလ်က္ ဒီမိုကေရစီ စည္း၀ိုင္းအတြင္းမွေန၍ ေရြးေကာက္ပြဲကို ၀င္ေရာက္ၾကပါလွ်င္ ေကာဇာၾကာသပေတးၿဂႋဳဟ္ႀကီးသည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအား ထူးျခားေသာ အခြင့္အေရးမ်ားကို ေပးႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေဗဒင္နည္းျဖင့္ ယူဆႏုိင္ေလသည္”” လို႔ ေရးသားထားတာဖတ္ရတယ္။
ဆက္ၿပီး အဲဒီ ၁၃၁၂ခု၊ တူရာသီ သီတင္းကၽြတ္လဟာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ကံၾကမ္ၼာကို ဖန္တီးမည့္လလို႔လည္း ဆက္လက္ေဟာကိန္း ထုတ္ထားတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီႏွစ္က ၁၃၇၉ခုပါ။ဒီေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့တာ ခုဆိုရင္ ၆၇ႏွစ္ျပည့္ပါၿပီ။ေဟာကိန္း မွန္ျခင္း၊မွားျခင္း ကိစ္ၥကလည္း ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ၿပီးၿပီမို႔ ေျပာစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။တကယ္ေတာ့ ႐ုပ္၀ါဒီ ကြန္ျမဴနစ္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး သုံးဦး နဲ႔ အာဏာရ အစိုးရအဖြဲ႕အစည္း အဆင္ေျပၾကၿပီး အဲဒီကာလ လတ္တေလာ အေနအထားအရ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီနဲ႔ အဆင္ေျပၿပီး တိုင္းျပည္ႀကီးျငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္တာ ျပည္သူျပည္သားတိုင္းရဲ႕ ဆႏ္ၵအစစ္အမွန္မို႔ ေဗဒင္ကိန္းခန္းဆိုတဲ့ ျမက္တစ္ပင္ကို ဆြဲမိဆြဲရာ ဆြဲတဲ့သေဘာပါပဲ။
ကိုင္း.....ခုလည္း ေတာင္ၿပဳံးပြဲေတာ္ ရက္ေရြ႕ခံလိုက္ရတဲ႔ အရွင္ႏွစ္ပါးဆီ ဘာဆုေတာင္းမလဲ မိတ္ေဆြ။ အခု ျမန္မာျပည္အတြက္ ျပည္သူလူထုႀကီး အလိုအပ္ဆံုး ဘံုဆႏၵက ဘာျဖစ္ႏိုင္မလဲ။ ေျပာၾကည့္ေလ။ ရင္ထဲေပါ႔သြားေအာင္ေပါ႔..။
ဆူးငွက္
https://www.facebook.com/sue.hnget.3/posts/1537490266289511
No comments:
Post a Comment