“ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရျခင္း”
•••••••••••••••••••••••••••••••••••
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အဓိပၸာယ္က ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ
အိပ္စက္ရျခင္းဆိုသည္မွာ ႏွလံုးသား အပူၿငိမ္းၿပီးေတာ့
ကိေလသာခပ္သိမ္း ၿငိမ္းေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အိပ္စက္မႈသာလွ်င္
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္စက္ရျခင္း လုိ႔ ဆိုႏုိင္တယ္။
ကိေလသာအပူေတြရွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အဆင့္အတန္း
ျမင့္တဲ့ အိပ္ရာႀကီးေတြေပၚမွာ အိပ္ျခင္းဟာ
အျပင္ပန္းအားျဖင့္ ဇိမ္က်တယ္၊ ခ်မ္းသာတယ္လုိ႔
ဒီလို ထင္ရေသာ္လည္း အတြင္းအပူေတြ
ႏွိပ္စက္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ပူေလာင္မႈေတြနဲ႔
လံုးပမ္းေနရလုိ႔ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးဟာ ေအးခ်မ္းမႈမရွိဘူး။
စိတ္ႏွလံုး ေအးခ်မ္းမႈမရွိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္စက္ရတယ္ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္မရပါဘူးတဲ့။
ဆင္းဆင္းရဲရဲပဲ အိပ္စက္ရပါတယ္။
တကယ္လည္းပဲ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဆိုတာေတြရဲ႕
အေႏွာင့္အယွက္ေၾကာင့္ ထိုပုဂၢိဳလ္ဟာ ဘယ္ေတာ့မွ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္စက္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။
စိတ္ထဲမွာ အလိုမက်မႈေတြနဲ႔ လံုးေထြးၿပီေတာ့ စိတ္ႏွလံုးဟာ
ပူပန္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ စိတ္ျငိမ္းခ်မ္းမႈ ဆိုတာ
လံုးဝမရႏုိင္ဘူးတဲ့။
❖ေအး၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က
ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရတယ္ဆိုတဲ့ တကယ့္အဓိပၸာယ္ဟာ
ႏွလံုးသား ေအးခ်မ္းမႈရွိမွ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရတယ္။
ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာေတြ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းမွ
သာလွ်င္ တကယ့္ကို ေအးခ်မ္းတယ္ဆိုတာကို ေျပာလုိ႔ရမယ္။
ခ်မ္းသာစြာ အိပ္စက္ရတယ္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ တကယ့္ကို
ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္မွသာ ျဖစ္ႏုိင္တယ္ေပါ့။
ေအး၊ ေလာကမွာ အိပ္မရလုိ႔ အိပ္ေဆးေသာက္
အိပ္ရတဲ့ လူေတြေကာ မရွိဘူးလား။
ေအး၊ ေသာကေတြ ျဖစ္ေနလုိ႔
တစ္ညလံုးအိပ္မေပ်ာ္ဘူးတဲ့။ အဲဒီအပူေတြေၾကာင့္
အိပ္မရလုိ႔ အိပ္ေဆးေသာက္ၿပီးေတာ့ အိပ္ေနၾကရတယ္။
အိပ္ေဆးဟာ တကယ့္အေျဖ မဟုတ္ဘူး။
တကယ့္အိပ္ေဆးကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား ရဲ႕
တရားေတာ္သာျဖစ္တယ္ေပါ့။ဘယ္အခ်ိန္ပဲျဖစ္ျဖစ္
ဒီတရားကို လိုက္နာက်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္မယ္
ဆိုလုိ႔ရွိရင္ ေလာဘေတြ ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္မယ္၊ ေဒါသေတြ
ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္မယ္၊ ေမာဟေတြ ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္မယ္။
ေနာက္ဆံုး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြကင္းၿပီးေတာ့
ႏွလံုးသားရဲ႕ ပူေလာင္မႈေတြ အကုန္ကင္းသြားရင္
ဘယ္ ေနရာေနေန စိတ္ႏွလံုးဟာ ေအးခ်မ္းေနမွာပဲ ျဖစ္တယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ ပရိသတ္အေပါင္းတုိ႔၊
တုိ႔တစ္ေတြဟာ စိတ္ႏွလံုး ေအးခ်မ္း သာယာမႈ ရွိမွသာလွ်င္
ခ်မ္းသာစြာအိပ္စက္ရတယ္ ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို အျပည့္အဝ
ရၾကရမွာျဖစ္တယ္။ သာမန္အားျဖင့္ ၾကည့္ၿပီးေတာ့
တုိ႔တစ္ေတြဟာ ခ်မ္းသာစြာအိပ္စက္ရတယ္လုိ႔
ေျဖလုိ႔ရွိရင္ မျပည့္စံုတဲ့ စကားမ်ဳိးသာျဖစ္တယ္ေပါ့။
ေအး၊ အဲဒီလို သေဘာက်ၿပီးေတာ့ တုိ႔တစ္ေတြ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္စက္ရျခင္းရဲ႕အဓိပၸာယ္ျပည့္စံုေအာင္
ဘာလုပ္ရမလဲ။ႏွလံုးသားကို ပူေလာင္ေစတတ္တဲ့
ရာဂေတြ ဖယ္ရွားဖုိ႔ ႀကိဳးစားရမယ္၊ ေဒါသေတြဖယ္ရွားဖုိ႔
ႀကိဳးစားရမယ္။ေမာဟေတြ ဖယ္ရွားဖုိ႔ ႀကိဳးစားရမယ္။
ကဲ၊ ႀကိဳးစားၿပီဆိုတဲ့အခါမွာ
❖ရာဂကို ဘာနဲ႔ဖယ္ရွားမလဲ။
ရာဂကို ဖယ္ရွားဖုိ႔ရာအတြက္ နံပါတ္(၁)က
ဘုန္းႀကီးတုိ႔တစ္ေတြ ရာဂဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေနသလဲ
လုိ႔ဆိုရင္ တင့္တယ္မႈလုိ႔ စိတ္က အာရံုျပဳေနသည့္
အတြက္ေၾကာင့္ “သုဘနိမိတ္”ကို အာရံုျပဳထားသည့္
အတြက္ေၾကာင့္ ရာဂဟာ တိုးသည္ထက္ တိုးလာတာ
ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ မတင့္တယ္ဘူးလုိ႔ဆိုတဲ့
အသုဘကမၼ႒ဌာန္း (ေအး၊ ဗမာစကားထဲမွာ အသုဘ
ဆိုလုိ႔ရွိရင္ မသာသြားသြားၿပီး သတိရေနတာမ်ဳိး
ျဖစ္တတ္တယ္ေနာ္။ အဲဒါကိုေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။) ကို
မိမိရုိ႕ အသက္ရွင္လ်က္ျဖစ္ေသာ္လည္း ခႏၶာကိုယ္မွာ
တင့္တယ္မႈမရွိတာေတြကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားရမယ္တဲ့။
ရြံရွာဖြယ္သေဘာေတြကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားတတ္ရမယ္။
ဘယ္လို ဆင္ျခင္စဥ္းစားတတ္ရမလဲ ဆိုရင္ ၾကည့္ေလ။
ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္ဟာ မတင့္တယ္ဘူး။ရြံစဖြယ္
ဆိုတာဟာ အလြယ္ေလးနဲ႔ စဥ္းစားလုိ႔ရတယ္။
ကိုယ့္ ကိုယ္ကို တစ္လ ႏွစ္လ ေရမခ်ဳိး၊မ်က္ႏွာမသစ္ဘဲနဲ႔
ေနၾကည့္ေပါ့။ေမႊးႀကိဳင္တဲ့အနံ႔ ထြက္မလား၊နံေစာ္တဲ့
အနံ႔ထြက္လာမလား စဥ္းစားၾကည့္ေပါ့။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕
သဘာဝဟာ တကယ္ေတာ့ လွပတင့္တယ္တာမဟုတ္ဘူး။
အျပင္က ဝတ္စားဆင္ယင္တာတုိ႔၊ဖီးလိမ္းတာတုိ႔
ဒါေတြေၾကာင့္မုိ႔လုိ႔ လူေတြဟာ လူၾကားထဲမွာ
ဝင္လုိ႔ရတာေနာ္။
ေအး၊ အဲဒီလို မတင့္မတယ္ ရြံစဖြယ္သေဘာေတြကို
ဆင္ျခင္စဥ္းစားရင္းျဖင့္၊ အသုဘသညာကို ႏွလံုးသြင္းျခင္းျဖင့္
ရာဂကို ဖယ္ရွားႏုိင္တယ္တဲ့။ ရာဂကို ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္တယ္။
ရာဂ ေလ်ာ့က်သြားတာနဲ႔တစ္ၿပိဳင္နက္ ႏွလံုးသားရဲ႕
ပူေလာင္မႈေတြဟာ ေလ်ာ့က်သြားမယ္။ ေလ်ာ့က်သြားတာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နက္ ခ်မ္းခ်မ္း သာသာ အိပ္စက္ရဖုိ႔
ျဖစ္ေပၚလာလိမ့္မယ္။
❖ထုိ႔အတူပဲ ဘုန္းႀကီးတုိ႔တစ္ေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာ
မုန္းတီးမႈေတြကို သိမ္းထားမယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ ႏွလံုးသားဟာ
အမုန္းတရားေတြ လႊမ္းမိုးေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္
ဘယ္ေတာ့မွခ်မ္းသာမွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။
အဲဒီ အမုန္းတရားေတြကို ဖယ္ရွားႏုိင္ဖုိ႔အတြက္
ေမတၱာသက္ဝင္ ခ်စ္ခင္ေစတတ္တဲ့ “ေမတၱာတရား”ကို
ပြားမ်ားအားထုတ္ၾကရမယ္။ ေမတၱာႏွလံုးသားနဲ႔
အစားထိုးၿပီး ေနႏုိင္မွသာလွ်င္ အမုန္းတရားေတြ
ကင္းစင္သြားလိမ့္မယ္။ ေမတၱာသက္ဝင္ ခ်စ္ခင္တဲ့၊
ၾကည္လင္ေအးျမတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကို ရရွိလာတဲ့အခါမွာ
ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္စက္ရမႈဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာမွာပါ။
အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔ အမုန္းတရားေတြ ႏွလံုးသားထဲမွာ
ထားမယ္ဆိုလုိ႔ ရွိရင္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္စက္ရမႈ
ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့ မွရမွာ မဟုတ္ဘူးတဲ့။
❖ထုိ႔အတူပဲ အသိဉာဏ္ကင္းမဲ့ေနၾကမယ္ ဆိုလုိ႔ရွိရင္၊
လုပ္သင့္တာနဲ႔ မလုပ္သင့္တာ ခြဲျခားမသိဘူး။
မသိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္လိမ့္မယ္။
လုပ္သင့္တာေတြကို မလုပ္ဘူးလုိ႔ဆုိလုိ႔ရွိရင္
ျပႆနာေတြတက္မယ္။ ျပႆနာေတြတက္ရင္
ထိုျပႆနာေၾကာင့္ စိတ္ေတြက တည္ၿငိမ္မႈမရဘူးတဲ့။
ေမာဟေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ရင္ထဲမွာ ပူေႏြးေစတဲ့
အေျခအေနမ်ဳိးေတြ ေရာက္လာတယ္။
ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အဲဒီေမာဟကို ပယ္ေဖ်ာက္ဖုိ႔ရာ
အတြက္ အသိပညာ ရေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမယ္။
အသိပညာရဖုိ႔ရာအတြက္ တရားနာရမယ္။
တရားစာအုပ္ေတြ ဖတ္ရမယ္။
သုတမယဉာဏ္ရမယ္၊ ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္ရမယ္။
အားထုတ္လုိ႔ရွိရင္ ဘာဝနမယဉာဏ္ေတြ ရလာမယ္။
သုတမယပညာ၊ ဘာဝနာမယပညာ ဒီပညာႏွစ္ခုနဲ႔
ေမာဟကို ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္တာေပါ့။
ေနာက္ဆံုးမွာ သဘာဝတရားေတြရဲ႕အစစ္အမွန္ကို
သိျမင္ျခင္းျဖင့္ မွန္မွန္ကန္ကန္ စဥ္းစားေတြးေခၚႏုိင္တဲ့
အသိဉာဏ္ကို ရရွိျခင္းျဖင့္၊ သခၤါရတရားေတြရဲ႕
မျမဲတဲ့ သေဘာေတြကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားျခင္းျဖင့္
ဘုန္းႀကီးတုိ႔တစ္ေတြဟာ ပူေလာင္မႈေတြေရာ၊
တပ္မက္မႈေတြေရာ အားလံုးကို ေလ်ာ့ခ်
သြားႏုိင္ပါလိမ့္မယ္တဲ့။
အဲဒီလို ပူေလာင္မႈေတြ၊ တပ္မက္မႈေတြ ေလ်ာ့ခ်
သြားႏုိင္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ခ်မ္းသာစြာအိပ္စက္ရမႈ
ဆိုတာ ရရွိလာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆိုတဲ့ အေျခခံ အကုသိုလ္တရား
(၃)ပါးကို ဖယ္ရွားပစ္ျခင္းျဖင့္ အျခားအကုသိုလ္
သဘာဝတရားေတြကိုလည္း ဖယ္ရွားႏုိင္မွာျဖစ္တယ္။
တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ ပရိသတ္တုိ႔၊
တုိ႔တစ္ေတြ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ အိပ္စက္ရဖုိ႔အတြက္
ဘာလုပ္ရမလဲ ဆိုရင္ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟဆိုတဲ့
ဒီတရားေတြ ကို ဖယ္ရွားဖုိ႔ရာ အဓိကျဖစ္တယ္ဆိုတာ
ကိုယ္စီကိုယ္ငွ သေဘာက်ၿပီးေတာ့ ေဟာဒီ
ဟတၳကသုတ္မွာလာတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕အေျဖအတိုင္း
ခ်မ္းသာစြာအိပ္စက္ရျခင္း ရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို အေလးအနက္
စဥ္းစားၿပီး ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစတဲ့ ကိေလသာ
အပူတရားေတြကို ဖယ္ရွားႏုိင္ေအာင္ က်င့္ၾကံ
ႀကိဳးကုတ္အားထုတ္ႏုိင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။ ။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist Association】
-【ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိဝံသ】
No comments:
Post a Comment