ထြန္း၀င္းၿငိမ္း
ျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သား
ဆရာဦး၀င္းတင္(၁၉၃၀ - ၂၀၁၄) ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ၃ ႏွစ္ျပည့္ၿ ပီျဖစ္သည္။ ဆရာ့ဘ၀သည္ သတင္းစာဆရာ၊ ပန္းခ်ီအႏုပညာေ၀ဖန္ေရး သမား၊ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား၊ ျပည္သူ႔ဘက္ကရပ္ေသာ ႏုိင္ငံေရးသမား စသျဖင့္ က်င္လည္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အသစ္ ေရးဆြဲေရးကုိ ကြယ္လြန္သည္အထိ တစုိက္မတ္မတ္ ရပ္ခံ ကုိင္စြဲခဲ့သည္။ ဆရာသည္ ႏုိင္ငံေရးသမားတဦးအေနျဖင့္ သံမဏိစိတ္ဓါတ္ႏွင့္လူ ျဖစ္သလုိ ယဥ္ေက်းမႈ အႏုပညာရပ္မ်ားတြင္ အလြန္သိမ္ေမြ႕စြာ ခံစားသုံးသပ္ႏုိင္သူ တဦးျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚသစ္ လက္ရာမ်ားတြင္ ေတြ႕ရေပ သည္။
ဟံသာဝတီမွ စေနစာေပ၀ုိင္း
ဆရာဦးဝင္းတင္သည္ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္မွ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ထိ မႏၱေလး ၿမိဳ႕ထုတ္ ဟံသာဝတီ သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ အျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့သည္။ ထုိကာလ အတြင္း အေနာက္ ဥေရာပႏွင့္ အေရွ႕ အာရွ ႏုိင္ငံေပါင္း ၂ဝ ခန္႔သို႔ သတင္းစာ ဆရာ တေယာက္ အျဖစ္ ေလ့လာေရး ခရီး သြားေရာက္ ခဲ့သည္။ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္တြင္ “ေျခ တြင္ စကား လက္ျဖား ကဗ်ာ မ်က္ႏွာ ဇာတ္လမ္း” ဆုိသည့္ အမည္ျဖင့္ စာအုပ္ ထုတ္ခဲ့သည္။ ဆရာသည္ သတင္းစာဆရာ ဘဝကိုသာ ျမတ္ ႏုိးၿပီး ရာထူး ဂုဏ္ရွိန္ မ်ားကို တတ္မက္ခဲ့သူ မဟုတ္ပါ။ ဟံသာဝတီ သတင္းစာမွာ အယ္ဒီတာ ခ်ဳပ္ လုပ္ကိုင္ ေနစဥ္က ဦးဝင္းတင္ကို မဆလ အစုိးက ျပန္ၾကားေရး ဌာနမွာ ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ေပးမည္ဟု ကမ္းလွမ္းခဲ့ေသာ္လည္း၊ ဆရာသည္ ထို ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို လက္မခံခဲ့ေပ။
၁၉၆၈ ကေန ၁၉၇၂ အထိ အထက္ ဗမာႏိုင္ငံ စာေရး ဆရာ အသင္း စာဆုိေတာ္ေန႕ စာတမ္း ဖတ္ပြဲမ်ားတြင္ လူထု ဦးလွ၊ လူထု ေဒၚအမာ တို႕ႏွင့္ အတူ ပါဝင္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည္။ မႏၩေလးတြင္ ဟံသာဝတီ သတင္းစာ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ အျဖစ္ တာဝန္ ယူရင္းပင္ ရန္ကုန္သို႕ ဆင္း ကာ သတင္းစာသင္တန္းမ်ားလည္း ပို႕ခ်ေပးခဲ့သည္။ သတင္းစာ သမိုင္း ျပဳစုရန္ ကိုလည္း ဦးထင္ႀကီး၊ လူထု ဦးလွ၊ ေ႐ႊဥေဒါင္းတုိ႕ႏွင့္အတူ အထူးအားထုတ္ခဲ့သူ ျဖစ္သည္။
၁၉၇၇ – ၇၈ ခုတြင္ ျမန္မာ စာေပ လႈပ္ရွားမႈ၌ အေရးပါေသာ မႏၱေလး ၿမိဳ႕မွ ဟံသာဝတီ စေန စာေပဝုိင္းကုိ ဦးေဆာင္ က်င္းပခဲ့ၿပီး စာတမ္း ဖတ္ပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ ေပးခဲ့သည္။ ထုိစာတမ္း မ်ားကို စာအုပ္အျဖစ္လည္း ႐ိုက္ႏွိပ္ ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္တြင္ ဦးဝင္းတင္ ဦးေဆာင္ က်င္းပေသာ စေနစာေပဝိုင္းမွာ မဆလ တပါတီ လမ္းစဥ္ကို ေဝဖန္သည့္ စာတမ္း တေစာင္ တင္သြင္း ဖတ္ၾကားခဲ့သည္။ ထို ျဖစ္ရပ္၏ ရလဒ္ အျဖစ္ အာဏာပိုင္မ်ားက ဟံသာဝတီ သတင္းစာကုိ ပိတ္ပစ္လုိက္ကာ ဦးဝင္းတင္ကုိလည္း ရာထူးမွ ထုတ္ပယ္ခဲ့သည္။
ေလးစားခ်စ္ခင္သူေတြ ေမွ်ာ္လင့္
၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလက နအဖ ေထာက္လွမ္းေရးမွ မွားယြင္း ဖမ္းဆီး ထားေသာ အက်ဥ္းသား မ်ားကို ျပန္လည္ လႊတ္ေပးစဥ္က ဆရာ ဦးဝင္းတင္ လည္း ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္လာႏိုးျဖင့္ သူ႕ကို ေလးစား ခ်စ္ခင္ သူမ်ား က ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သည္။ ထုိအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စာေပ အသိုင္း အဝိုင္းႏွင့္ လူထုက ေလးစား ခ်စ္ခင္သည့္ သတင္းစာ ဆရာမႀကီး လည္းျဖစ္၊ စာေရး ဆရာမႀကီးလည္းျဖစ္သည့္ လူထု ေဒၚအမာ ေျပာျပခဲ့သည္မွာ၊
“အေမ ကေလ ကိုဝင္းတင္လဲ လြတ္လာတယ္ ၾကားေတာ့ ဝမ္းသာ ၿပီး ေမွ်ာ္ေနတာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ မပါဘူး ဆုိေတာ့လဲ အရင္ ကတည္းက တြက္ထား ၿပီးသားပဲလို႕ ေအာက္ေမ့ၿပီး ေနလုိက္ တာပါပဲ။ ေနာက္တာ့ ဒုဝန္ႀကီး ကိုယ္တုိင္က လႊတ္ေပးမယ့္ လူေတြရဲ႕ စာရင္းထဲမွာ ဦးဝင္း တင္ ပါတယ္လို႕ ေျပာေတာ့လဲ ျပန္ၿပီး ေမွ်ာ္ေန မိတာ ေပါ့ကြယ္။ ဟုတ္တယ္ မို႕လား။ ဒုဝန္ႀကီး ကိုယ္တိုင္က ေျပာေနတာကိုး။ ေနာက္ဆံုး က် ေတာ့လည္း လြတ္မလာဘူး။ အေမ့ စိတ္ထဲ ၂ ရက္ေလာက္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားတယ္။ စားလိုလဲ မေကာင္း အိပ္လိုလဲ မေကာင္းနဲ႕ အေတာ္ ေနမေကာင္း ျဖစ္သြား ရတယ္။”
၂၀၁၃ ေအာက္တိုုဘာလ၊ မိုုးမခႏွင့္ ေနာက္ဆုုံးအင္တာဗ်ဴးတြင္ လက္ရွိႏိုုင္ငံေရးလမ္းခရီးသည္ အာဏာရွင္စနစ္၏ လမ္းခုုလတ္ မဟုုတ္ ေၾကာင္း၊ ဒီမိုုကေရစီႏွင့္ တိုုင္းျပည္လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ လမ္းခြဲအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎၏အျမင္ ကိုု ျပတ္ျပတ္ သားသား ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ဆရာသည္ ႏုိင္ငံေရးကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ထုိသုိ႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျမင္ၿပီး ရပ္တည္ခဲ့သလုိ အႏုပညာတြင္လည္း သိမ္ေမြ႕စြာ ခ်ည္းကပ္တင္ျပတတ္ပုံကုိ ေပၚသစ္ဘ၀တြင္ ေတြ႕ရေပသည္။
အလွရွာေတာ္ပုံ
ဆရာ ဦးဝင္းတင္သည္ စာေပ၊ ပန္းခ်ီ၊ သဘင္၊ ဂီတ စသည္ တုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ေဆာင္းပါး၊ စာတမ္းႏွင့္ ေဝဖန္ အကဲျဖတ္ ခ်က္မ်ားကုိ ‘ေပၚသစ္’ အမည္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီသမုိင္းႏွင့္ ပန္းခ်ီေ၀ဖန္ေရးေဆာင္းပါးမ်ား စုစည္းထုတ္ေ၀သည့္ “အလွရွာေတာ္ပုံ” စာအုပ္ကို ေရးသားခဲ့သည္။ ထုိစာအုပ္အမည္ေပးပုံမွာ ျမန္မာစာေပ၌ ထင္ရွားေသာ စာဆုိေတာ္ ဦးေၾကာ့၏ စုံနံသာၿမိဳင္မွ “ရွာပုံေတာ္” ဟူ ေသာ ေ၀ါဟာရကုိ မယူဘဲ “ရွာေတာ္ပုံ” ဟု သုံးႏႈံးထားသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ သုံးႏႈံးထားရေၾကာင္းကုိ ဆရာက “ စင္စစ္မ်က္ေမွာက္ ကာလတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေဖြရွာရမည့္ အလွသစၥာသည္ အပူလုံးၾကြ ယူၾကံဳးမရျဖင့္ ငုိႀကီးခ်က္မျဖစ္ရမည့္ လင္ေပ်ာက္ မဟုတ္ပါ။ ျပည္သူတုိ႔ ဘက္မွ ရပ္တည္ဆင္ႏႊဲရမည့္ တုိက္ပြဲျဖစ္ပါသည္။ အေရးေတာ္ပုံ ျဖစ္ ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရွာပုံေတာ္ မဟုတ္ပါ။ အေရးေတာ္သေဘာႏြယ္ေသာ ရွာေတာ္ပုံ ျဖစ္ပါသည္။ ” ဟု ရွင္းျပသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
ယဥ္ေက်းမႈအင္အားစု
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးစာဆုိ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ အႏုပညာသေဘာတရား၊ ဒႆနပညာရွင္ျဖစ္ေသာ ဆရာဒဂုန္တာရာက ေပၚသစ္၏ “အလွ ရွာေတာ္ပုံ” စာအုပ္အမွာတြင္ “အႏုပညာႏွင့္ပတ္သက္ေသာ သေဘာတရားေရးရာ စာအုပ္မ်ား က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံ၌ ရွားပါးလွသည္။ အႏုပညာႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေက်ာင္းမ်ားပင္လွ်င္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ဖြင့္လွစ္သည္မွာ သိပ္မၾကာေသးေပ။ လြတ္လပ္ေသာႏုိင္ငံတႏုိင္ငံ၏ ၾကန္အင္မွာ အမ်ဳိးသားအင္အားမ်ား စြမ္းသန္ႏုိင္ေရးျဖစ္ေပသည္။ အမ်ဳိးသားအင္အားမ်ားလြတ္လပ္စြာ စြမ္းသန္ႏုိင္ေသာ အေျခအေနရွိျခင္းကုိ အမ်ဳိးသား လြတ္လပ္ေရး၏ အႏွစ္သာရအျဖစ္ မွတ္ယူရေပမည္။ အမ်ဳိးသားအင္အားရပ္ထဲ၌ ယဥ္ေက်းမႈအင္အားစုသည္လည္း ပါ၀င္ေပသည္။” ဟု ဆုိသည္။
ဆက္လက္ၿပီး “အမ်ဳိးသားအင္အားကုိထူေထာင္ၾကရာ ၌ ျပည္သူ႔ ဘက္မွ လည္း တေယာက္တလက္ ပါ၀င္ၾကရေပမည္။ ယခု ေပၚသစ္၏ စာအုပ္ သည္ ယဥ္ေက်းမႈစြမ္းအားစုကုိ ထူေထာင္ရာ၌ အားထုတ္မႈတခုျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္မိေပသည္။” ဟုေရးသည္။ စာအုပ္အမွာ၏ နိဂုံးတြင္ ဆရာ တာရာက ေပၚသစ္၏ အလွရွာေတာ္ပုံ ကုိ အႏုပညာႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးအရ ဤကဲ့သုိ႔ အကဲျဖတ္ျပသည္။ “ယခု ေပၚသစ္၏ အလွ ရွာေတာ္ပုၤစာအုပ္သည္ ယေန႔ ပန္းခ်ီ အႏုပညာျပႆနာမ်ားကုိ ၾကည့္ျမင္ရာ၌ အေထာက္အကူျပဳေသာ ပညာေရးစာအုပ္ျဖစ္ေပသည္။ အႏု ပညာသေဘာတရား ေရးရာႏွင့္ ကမၻာ့ပန္းခ်ီရာဇ၀င္ကုိ ေနာက္ခံထားကာ ျမန္မာပန္းခ်ီရာဇ၀င္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ယေန႔ပန္းခ်ီပညာ ျပႆနာမ်ားကုိ ျပည့္စုံစြာေဖၚျပထားေပရာ ပန္းခ်ီ အႏုပညာအကဲျဖတ္သူမ်ား၏ လက္စြဲျဖစ္သင့္ေပသည္။ ယဥ္ေက်းမႈအင္အား ျဖည့္တင္းေရး၌ ျပည္သူ႕ ဘက္မွ အားတအား ျဖစ္ေပသတည္း။” ဟု တင္ျပခဲ့သည္ကုိေတြ႕ရေပသည္။
ခင္ေမာင္ရင္ႏွင့္ ေပၚသစ္
၂၈၊ ၁၁၊ ၂၀၁၁ ေန႔က ေရေက်ာ္လမ္းႏွင့္ သံလမ္းေထာင့္ရွိ ၀ုိင္အမ္ဘီေအဖက္အျခမ္း ပထမထပ္တြင္ Culture Bridge Gallery ဖြင့္ပြဲသုိ႔ ဆရာ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ဆရာဦးခင္ေမာင္ရင္၏ တကုိယ္ေတာ္ ပန္းခ်ီျပပြဲျပသထားသည္။ ထုိေန႔က ျပခန္းတြင္ စႏၵယားဦးသိမ္းေမာင္၊ ေမာင္ ညဳိ၀င္း၊ ေအာင္မင္း၊ စုိး၀င္းၿငိမ္း၊ ဘေဌးၾကည္ စေသာ ပန္းခ်ီဆရာမ်ား ဆရာ့ကုိေစာင့္ေနၾကသည္။ ဆရာေရာက္လာၿပီး ထုိသူတုိ႔ႏွင့္ အတူ စကား၀ုိင္းဖြဲ႕သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ျပခန္းပုိင္ရွင္ ရန္ေနာင္ဦးက ျပပြဲကုိ လွည့္ပတ္ျပသသည္။ ဆရာက ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားကုိ တခ်ပ္ခ်င္းအေသးစိတ္ၾကည့္ရႈသည္။ မွတ္စုစာအုပ္တြင္ ေရးမွတ္သည္။ ပန္းခ်ီျပခန္း၏ ျပပြဲမွတ္တမ္း စာအုပ္တြင္ ဦးခင္ေမာင္ရင္၏ ပန္းခ်ီ ကားမ်ားထဲမွ Nude ပန္းခ်ီကားမ်ားအေပၚ မွတ္ခ်က္ျပဳသြားေသာ ေပၚသစ္၏ ပန္းခ်ီေ၀ဖန္ေရး သုံးသပ္ခ်က္မ်ားကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေတြ႕ရေပသည္။
“ခင္ေမာင္ရင္တုိ႔၊ ေပၚဦးသက္တုိ႔ ၀င္းေဖတုိ႔ကုိ ကၽြန္ေတာ္ သိခဲ့ တာ ႏွစ္ေပါင္းၾကာလွၿပီ။ ခန္႔မွန္းဖုိ႔ေတာင္ မတတ္ႏုိင္ေအာင္ပဲ။ ခင္ေမာင္ရင္ လက္ရာမ်ားစြာကုိ ျမင္ေတြ႕ခံစားခဲ့ရတာလည္း မနည္းမေနာပါပဲ။ ဒီျပပြဲမွာ ႀကိဳက္တဲ့လက္ရာေတြကေတာ့ လူပုံတူေတြပါပဲ။ ခင္ေမာင္ရင္ရဲ႕ ခင္ေမာင္ရင္ပုံတူေတြအပါအ၀င္ေပါ့။ ပုံတူအမ်ားစု (အားလုံးလုိလုိ)က ကုိယ္သိတဲ့လူေတြဆုိေတာ့ ပုံတူရွင္ေတြရဲ႕ ပုံတူပုံရိပ္ေတြဟာ အႏု ပညာရွင္ရဲ႕ အႏုပညာအဖုံးအကြယ္ အပိတ္အဆုိ႔ ေအာက္မွာ အယုိင္အရြဲ႕၊ အေကြ႕အလိန္ေတြေအာက္မွာ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားတဲ့အျပင္ ပုိလုိ႔ေတာင္ ပီျပင္ၾကည္လင္ၿပီး လွပလာပါေတာ့တယ္။ ေရွးျမန္မာမိန္းမသားေတြရဲ႕ အႏြဲ႕ဟန္ကုိ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ အရြဲ႕ဥာဏ္ နဲ႔ ေပါင္းစပ္ ေရးဖြဲ႕ခ်က္ေတြ ကုိ ျမင္ရေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္သုံးဆယ္ေလာက္က ဒီလုိပုံေတြ ခင္ေမာင္ရင္ ေရးဆြဲခဲ့တာ အမွတ္ရတယ္။”
“က်ေနာ္ၾသဘာေပးလုိက္ခ်င္တာကေတာ့ Nude ပုံေတြပါပဲ။ ျမန္မာပန္းခ်ီဆရာေတြ Nude ပုံေရးၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နည္းတယ္။ ဦးေငြကုိင္ ေရးတဲ့ Nude ပုံတပုံကုိမွတ္မိ တယ္။ ႏွစ္ေျခာက္ ဆယ္ေလာက္ကပါ။ ပန္းခ်ီဆရာနန္းေ၀ ေရးဆြဲခဲ့တဲ Nude ပုံတပုံ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ ၁၉၈၉ တုန္းက ကြ်န္ေတာ့္အိမ္ “ေ၀သာလီျပည္ ဘီလူး၀င္ေမႊ” သလုိျဖစ္ခဲ့ရလုိ႔ ပုံလည္း ဘယ္ေရာက္လုိ႔ ဘယ္ေပါက္တယ္ မသိေတာ့ပါ။ Nude ပုံေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာေတြက Nude ပုံကုိ မ်က္စိရုိင္းတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာက ပန္းခ်ီဆြဲျပန္ေတာ့ လည္း ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ မ်က္စိက “ရုိင္း”ေနျပန္ေရာ။ ျမန္မာ Nude တုိင္းလုိလုိက မိန္းမမ်ားရဲ႕ “သားစိမ္းငါးစိမ္း” ျဖစ္ေနျပန္တယ္။ ျမန္မာေတြ ျမန္မာ Nude ပုံေတြကုိ မ်က္စိမရုိင္းပဲ ဘယ္ေနပါ့မလဲ။ ခင္ေမာင္ရင္ရဲ႕ ဒီပြဲက Nude ေတြက တယ္နိပ္သဗ်ာ။ ဘယ္အဂၤါအစိတ္အပုိင္းမွ ဟင္းလင္းမျပဘူး။ ဘယ္အသားမွ “အစိမ္းတုိက္” မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္မ်က္ႏွာမွ “ခါးတကယ္ မတုိ႔ခင္က ယားတယ္ အကုိ႔” မဟုတ္ဘူး။ ခင္ေမာင္ရင္ စိတ္အျမင္ေကာင္း ပါေပတယ္။ ခင္ေမာင္ရင္ လက္ရာေကာင္းပါေပတယ္။ ေပၚသစ္ ဆုိၿပီး လက္မွတ္ထုိးထား သည္ကုိ ေတြ႕ရေပသည္။
No comments:
Post a Comment