ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပ ခဲ့သည့္ ပထမ အႀကိမ္ ဧရာဝတီ စာေပ ပြဲေတာ္ကို ပါဝင္ဆင္ႏႊဲခြင့္ရခဲ့သည္မွာ ကြၽန္မအတြက္ကုသိုလ္ထူးလွပါသည္။ ပထမဆံုးသည္လိုစာေပ ပြဲေတာ္မ်ိဳးကို ႏွစ္ေပါင္း ငါးဆယ္ေက်ာ္မွ ရန္ကုန္ အင္ လ်ားလိတ္ ဟိုတယ္၌ ၂၀၁၃ ေဖေဖာ္ဝါရီက က်င္းပခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ ပြဲေတာ္ က်င္းပသည့္ ဟိုတယ္ပတ္ဝန္းက်င္၌ ေလျပည္ေလညင္းေလးေတြသာရွိေနခဲ့ၿပီး အင္းလ်ားကန္ ေရျပင္ထဲမွာ တိမ္ေတြက မလႈပ္မယွက္ၿငိမ္သက္ေနပါသည္။ စာေပပြဲေတာ္သို႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေရာက္ရွိလာခ်ိန္မွာေတာ့မည္သူမွ မတိုက္တြန္းရဘဲ အားလံုးကဝုိင္းၿပီး ၾသဘာေပးလက္ခုပ္တီးၾကသည္မွာ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ အသံမစဲေတာ့ပါ။ သူက သည္ပြဲ ေတာ္ကို ပံ့ပိုးကူညီေပးသူတစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။
စာေပေရးရာမ်ား ေဆြးေႏြး သည့္အခ်ိန္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ကမၻာ႔စာေပေလာက မွာ နာမည္ႀကီး တန္နီဆြန္ကဗ်ာ ထဲက ယူလီဆီး(Ulysses)၏ဇာတ္ ေကာင္စ႐ိုက္ကို သေဘာမက် ေၾကာင္း ဝန္ခံခဲ့သည္။
ျပင္သစ္စာေရးဆရာ ဗစ္ တာဟူးဂိုး၏ဇာတ္ေကာင္ ဂ်င္ ဗာလ္ဂ်င္သာလွ်င္ သူအႀကိဳက္ ဆံုးဇာတ္ေကာင္ျဖစ္သည္ဟုဆို သည္။ ဒီအခ်က္က ပရိသတ္ မ်ားကို အံ့အားသင့္ေစခဲ့ပါသည္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယံုၾကည္မႈျပင္း ထန္ၿပီး အားေကာင္းလွသူ လူအ မ်ားသေဘာက်သည့္ ဘုရင္ယူလီ ဆီးကိုမႀကိဳက္ဘဲ ျပင္သစ္ဝတၳဳထဲ က အစ္မမိသားစုအတြက္ ေပါင္ မုန္႔ခိုးသျဖင့္ ေထာင္ခ်ခံခဲ့ရသူ ဂ်င္ဗာလ္ဂ်င္လို ပမႊားတစ္ဦးကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဘာ ေၾကာင့္ သေဘာက်ရလဲဆိုတာကို ပရိသတ္ေတြၾကား ျငင္းခံုစရာျဖစ္ ခဲ့သည္။ ကြၽန္မကိုယ္တုိင္လည္း အံ့အားသင့္ခဲ့ရ၏။ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ ဘာေၾကာင့္ ဂ်င္ ဗာလ္ဂ်င္ကို သေဘာက်သလဲဆို သည့္ အေျဖကို သိလာဖို႔အတြက္ လေပါင္းမ်ားစြာ ကြၽန္မအခ်ိန္ယူ ခဲ့ရပါသည္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ပိုမိုသေဘာေပါက္နားလည္ရန္ အေစာပိုင္းက သူေရးသားထားသည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ျပန္ဖတ္ၾကည့္ ျခင္းက အေကာင္းဆံုးျဖစ္ပါလိမ့္ မည္။ ထုိေဆာင္းပါးမ်ားမွာ၁၉၈၀ က သူေရးသားခဲ့သည့္ျမန္မာျပည္ က စာေပႏွင့္မ်ိဳးခ်စ္စိတ္။ ကိုလိုနီ ေခတ္လက္ေအာက္မွာ ျမန္မာႏွင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံတို႔က လူမႈဘဝ၊ အ ေတြးအေခၚဘဝဆိုသည့္ ေဆာင္း ပါးမ်ားျဖစ္သည္။ ထုိေဆာင္းပါး မ်ားေရးသည့္အခ်ိန္တုန္းက ျမန္ မာျပည္သည္ စစ္အစုိးရ လက္ ေအာက္ေရာက္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ ေပါင္းမ်ားစြာရွိေနသည့္ အခ်ိန္ ျဖစ္၏။
ေဆာင္းပါးႏွစ္ပုဒ္စလံုးမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ျမန္ မာလူမႈအသိုင္းအဝန္းအေပၚ သူ ၏နားလည္သေဘာေပါက္မႈကို ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေစပါသည္။ ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒ ဆိုသည္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ၏ အေလးထားသည့္အရာမ်ားကို ေမးျမန္းစိစစ္မႈမရွိဘဲ ႁခြင္းခ်က္မ ရွိ ယံုၾကည္သစၥာေစာင့္သိျခင္းျဖစ္ ၏။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဆိုသည္မွာ လူအ မ်ားစုလက္ခံက်င့္သံုးေနသည့္ အ ယူအဆတစ္ခုျဖစ္႐ံုသာမက လူ တုိင္းက မလိုက္နာလို႔ မရသည့္အ ရာလည္းျဖစ္သည္။ သည္လို လူ အမ်ားက ခံယူထားသည့္ မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ဓာတ္ကို မလုိက္နာလွ်င္ အ မ်ားက လက္ခံမႈနည္းပါးသည္။ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အေတြးအေခၚ (သို႔မဟုတ္) ေအာင္ျမင္ႀကိဳးစားမႈ၊ သဘာဝအက်ိဳးအေၾကာင္းအရ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေတြးေခၚမႈ တို႔က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒုတိယေန ရာမွာသာရွိသည္။
ထို႔ျပင္ ျမန္မာ့မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶ ဘာသာသင္ၾကားေရးကလည္း အရဲစြန္႔ႀကိဳးစားအားထုတ္ခြင့္ကို အားမေပးဘဲ ဗုဒၶဘာသာကအလံုး စံုျပည့္စံုေနသည္ဆိုေသာအျမင္ကိုသာ ႁခြင္းခ်က္မရွိ လက္ခံဖို႔သာ တိုက္တြန္းအားေပးသည္ဟု ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေရးသား ခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ မွာ ဘာသာေရးသည္ ၾသဇာအရွိန္ လႊမ္းမိုးမႈႀကီးသည္။ သို႔ေသာ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ၍ မရသည့္စနစ္ ႀကီးကဲ့သို႔ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
သည္အခ်က္သည္ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆကို ေရးသားခဲ့သလား ဟု ေမးစရာရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏အတိတ္ႏွင့္ ကြဲျပား ျခားနားေသာ ထင္ျမင္ယူဆမႈမ်ား ကို လက္မခံခြင့္မျပဳသည့္သေဘာ ကို ျပန္ၾကည့္ပါက သည္အေတြး အေခၚကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဘယ္က ရလာသည္ဆိုတာ တြက္ဆ ႏုိင္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သူ၏မိန္႔ခြန္းႏွင့္ စာအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ လူသိ မ်ားသည့္ ဗုဒၶဘာသာယဥ္ေက်းမႈ ဇာတ္နိပါတ္မ်ားမွ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္အားကိုးၿပီး မဆုတ္မနစ္ႀကိဳး ပမ္းခဲ့သူမ်ားအေၾကာင္းကို ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ရည္ၫႊန္း ကိုးကားေျပာဆိုေလ့ရွိသည္။ သူ က လင္ေသ၊ သားဆံုးမႈေၾကာင့္အ႐ူးတစ္ပိုင္းျဖစ္ခဲ့ရၿပီး ဘုရားရွင္ ထံမွ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈရွာေဖြသူ ပဋာစာ ရီဆိုသည့္ အမ်ိဳးသမီးအေၾကာင္း ကိုလည္း ေရးသားခဲ့ပါသည္။ သည္ပံုျပင္သည္ စာေပအေတာ္မ်ားမ်ား တြင္ ေတြ႕ရသည့္ ဗုဒၶဘာသာ ဇာတ္နိပါတ္ေဟာင္းတစ္ခု ျဖစ္ သည္။ ျမန္မာဓေလ့ထံုးစံမွာ ပဋာစာရီကို ဘုရားေျခေတာ္ရင္းမွာ တရားရွာေတြ႕သြားသူဟု ေျပာဆို ၾကေသာ္လည္း ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ ၏ မိမိကုိယ္ကိုယ္ ေအာင္ႏိုင္ၿပီး ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈေၾကာင့္ ရ လာေသာ ေအာင္ျမင္မႈဟုသာျမင္ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ၏ျခားနား ေသာအျမင္က ဗုဒၶဘုရားရွင္ကို အားကိုးျခင္းထက္ ကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္သာ အားကိုးလံု႔လထုတ္မွ သာ တရားေအးၿငိမ္းမႈရရွိခဲ့သည့္ သေဘာကို အထူးအေလးေပး ထားပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ျဖစ္စဥ္ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ႕ဇာတ္ေတာ္ လာ မဟာဇနကဇာတ္ေတာ္ကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း အလားတူၫႊန္းဆိုခဲ့ပါသည္။ ဇန ကဇာတ္မွာ သူ၏တုိင္းျပည္ကိုျပန္ ရယူရန္ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ သမုဒၵ ရာကို ရြက္သေဘၤာျဖင့္ လာခဲ့ ေသာ ဘုရားေလာင္းမင္းသား လု လင္အေၾကာင္း ျဖစ္၏။ သူတို႔ သေဘၤာ သမုဒၵရာအလယ္၌ ခရီး ႏွင္ေနစဥ္ ေလမုန္တိုင္းႀကီးက် ခဲ့၏။ သေဘၤာနစ္ေသာအခါ သမုဒၵရာရွိ ငါးလိပ္မကန္းတို႔က သေဘၤာသားတို႔ကို စားေသာက္ ၾကသျဖင့္ သမုဒၵရာေရျပင္ ေသြး ခ်င္းခ်င္းနီ၏။ မဟာဇနကမင္း သားက ရြက္တိုင္ထိပ္သို႔တက္ကာ ငါးလိပ္မကန္းတို႔ လက္ကေန လႊတ္ေအာင္ ေဝးရာကို အင္အား စိုက္ကာ ခုန္ခ်သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သည္အခ်က္သည္ သူ႔ကိုယ္သူ မဆုတ္မနစ္ေသာ လံု႔လ၊ ခႏၶာ ကိုယ္အင္အား၊ ဉာဏ္ပညာကို သာ အသံုးခ်ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ မဏိေမခလာနတ္သမီး ၏ကယ္ဆယ္ခံခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။
ထုိ႔အတူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္၏နာမည္ႀကီးေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ျဖစ္ေသာ အေၾကာက္တ ရားက လြတ္ေျမာက္ျခင္းမွာလည္း ျမန္မာမင္းမ်ားႏွင့္ႏုိင္ငံေရးေခါင္း ေဆာင္မ်ားသည္ နိဗၺာန္ကို သူတို႔ ၏အဆံုးစြန္ေသာ ႏုိင္ငံေရးရည္ ရြယ္ခ်က္အျဖစ္ ထားၾကၿပီး လူ ေတြကို နိဗၺာန္သို႔ တက္လွမ္းႏိုင္ ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ကူညီေပးေနသူ မ်ားအျဖစ္ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အမႊန္းတင္ၾကသည္ဟုဆိုသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အျမင္ က သံသရာမွာ ကူးခတ္ေနသူမ်ား ကို တစ္ပါးသူကကူညီၿပီးပို႔ေဆာင္ ေပးႏုိင္သည္ဆိုတာမရွိ။ နိဗၺာန္ ေရာက္ဖို႔ ကိုယ့္ဘာသာ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္မႈႏွင့္ သံသရာမွ အ ကြၽတ္တရားရသူ ျဖစ္လိုသည့္ ကိုယ့္အေပၚမွာသာ တည္ေန သည္။ ဒီအခ်က္ကသာလွ်င္ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္မ်ားသည္ သူတို႔၏ ကိုယ္ပိုင္ျပဳလုပ္လိုက္ေသာ ကံအ တြက္ ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ယူရမည္ ဟု တုိက္တြန္းထားေသာ တရား သည္ ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။
သည္လိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြက ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚျဖစ္လာေစရန္ ပံ့ပိုးသူမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔ကသီးျခား မဆန္ဘဲသူ၏လံု႔လစြမ္းအားကို သိျမင္ကာတုိင္းျပည္၏လူမႈေရးတြင္ ပူးေပါင္းပါဝင္၏။ေနာက္ဆံုး သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္မွာသည္လို ပတ္ဝန္းက်င္အေနအထားမ်ိဳးျဖစ္ လာေစရန္ ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္သူ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အထက္ေအာက္စနစ္မဟုတ္။ အာဏာရွိသူကသာ ဆံုးျဖတ္ရ တာမဟုတ္။ အစိုးရက အရာရာ ေမာင္းႏွင္အုပ္ခ်ဳပ္ရတာမဟုတ္ဘဲ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ တုိးတက္မႈႏွင့္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္မႈျဖင့္ အင္အားမသံုး၊ ၿခိမ္းေျခာက္မႈမ်ား ဆိုေသာ တည္ေဆာက္မႈစနစ္တစ္ ခုအျဖစ္ ကြဲျပားျခားနားစြာျမင္လာ ရန္ သည္လူေတြက ထိုေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ကို ကူညီလမ္းျပခဲ့ သည္။
ထိုအေတြးေခၚမ်ားျဖင့္ သူ ၏အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ က သည္ႏွစ္မ်ားအတြင္းမူဝါဒမ်ား ကို ခ်မွတ္ခဲ့ပါသည္။ တကယ့္ လက္ေတြ႕အထေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါက ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္၏ အယူအဆမ်ား လက္ေတြ႕ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္ပါ သည္။ ဥပမာ ပညာေရးစနစ္ျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲေရးဆိုင္ရာ တစ္ႏိုင္ ငံလံုးကြန္ရက္က ေဆာင္ရြက္ေန သည့္ အဆင့္ျမင့္ပညာေရးမူဝါဒ မွာ ဗဟိုက ခ်ဳပ္ကိုင္သည့္မူဝါဒကို ဖယ္ရွားကာ မိမိဘာသာဗဟုသု တရွာမီွးစူးစမ္းမႈကို အေျခခံသည့္ ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ား အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။
သို႔မဟုတ္ လူေတြကို ေငြ ေၾကးဝန္ေဆာင္မႈမ်ား အလြယ္ရ ေအာင္ကူညီေပးေနသည့္ NLD ၏ေခ်းေငြလုပ္ငန္း၊ သို႔မဟုတ္ ၂၀၁၂ က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လႊတ္ေတာ္သို႔ ဝင္ေရာက္လာမႈ ေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ရတနာ ဓာတ္ေငြ႕စီမံကိန္းမွာ လာေရာက္ ျမႇဳပ္ႏွံခဲ့ၾကသည့္ တိုတယ္ႏွင့္ ရွယ္ ဗာရြန္ကုမၸဏီမ်ားကို လူစြမ္းအား ျမႇင့္တင္ၿပီး အသံုးျပဳႏုိင္သည္။ ဒီ ကိစၥအသီးသီးမွာ ဗဟိုက ကြပ္ကဲ လုပ္ကိုင္ရသည့္ စနစ္ကို ပယ္ ဖ်က္ၿပီး လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ စြမ္း ပကားျမင့္မားလာေစရန္ ေအာက္ ေျခအဆင့္ကို ကြၽမ္းက်င္မႈမ်ား ပံ့ပိုးတည္ေဆာက္ျခင္းကိုအေလး ေပးသြားရန္ျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္က ယူလီဆီး(Ulysses)၏ ဇာတ္ေကာင္ထက္ ျပင္သစ္စာ ေရးဆရာ ဗစ္တာဟူးဂိုး၏ဇာတ္ ေကာင္ ဂ်င္ဗာလ္ဂ်င္ကိုသာ အ ႀကိဳက္ဆံုးျဖစ္တာ ဘာေၾကာင့္ လဲဆိုသည့္ အစပိုင္းမွာ ကြၽန္မ ေျပာခဲ့သည့္ ေမးခြန္းကို ျပန္ ေကာက္ပါရေစ။ ဘာေၾကာင့္ မေၾကာက္မရြံ႕ လမ္းသစ္ရွာေဖြ သူ၊ တစ္ဦးခ်င္း၏အားထုတ္ႀကိဳး ပမ္းမႈ စံနမူနာအမ်ားႀကီးႏွင့္ ျပည့္ စံုလွသူ ယူလီဆီးကို သူကသ ေဘာမက်တာလဲ။ ယူလီဆီး၏ သက္ရြယ္အိုမင္းသူဇနီးသည္ကို တန္ဖိုးမထားမႈႏွင့္ တုိင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရွ႕ဆက္ရမွာကို ညည္းညဴပင္ပန္းမႈတို႔ကို သူ႔အတြက္သာ ေအာင္ျမင္မႈရလာေအာင္ လုပ္ သည္ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ျမင္ပါသည္။
ဆန္႔က်င္ဘက္အားျဖင့္ ဗစ္ တာဟူးဂိုး၏ဇာတ္ေကာင္ဂ်င္ဗာ လ္ဂ်င္က သီးျခားစီျဖစ္သည္။ သူ က စြန္႔စားတတ္သူ၊ သတၱိရွိသူ၊ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ ၏။ အစ္မ၏သား၊ သူ၏တူေလး ကို ေပါင္မုန္႔ခိုးေကြၽးသည့္အတြက္ ေထာင္ခ်ခံရသည္။ ေထာင္မွ လြတ္လာေသာအခါ ေတာ္လွန္ ဆန္႔က်င္မႈအနည္းငယ္က်ဴးလြန္ ႐ံုမွ်ျဖင့္ ကြၽန္အျဖစ္ ပင္ပန္းဆင္းရဲ စြာ ေနခဲ့ရ၏။ သို႔ေသာ္ သူ၏လူ ေတြအတြက္ ကူညီေဆာင္ရြက္ ေပးခ်က္မ်ားကို မည္သည့္အရာ ကမွ တားဆီး၍မရ။ သူ႔ကို ဥပေဒ ျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ထိန္းသိမ္းထား လို႔မရေအာင္ ဂ်င္ဗာလ္ဂ်င္က စိတ္ထားႀကံ႕ခိုင္အားေကာင္း လြန္းလွ၏။
ယခုအခ်ိန္လို ျမန္မာႏိုင္ငံက အေရးႀကီးသည့္ လမ္းဆံုလမ္းခြ သို႔ ေရာက္ေနသည့္အခ်ိန္မွာသည္အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆမ်ားကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အစိုးရ က ဘယ္ေလာက္မ်ားလက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္မလဲ ဆိုသည္ကို ေစာင့္ၾကည္ရေတာ့ မည္ျဖစ္ပါသည္။
(The Straittimes သတင္း စာပါ ေဆာင္းပါးရွင္ Nilanjana Sengupta ၏ Why Suu Kyi favours Jean Valjean over Ulysses ေဆာင္းပါးကို ထားထား ျမင့္ ဘာသာျပန္ဆုိသည္။ Nilan-jana Sengupta သည္ The Female Voice Of Myanmar စာအုပ္ကို ေရးသားသည့္ စာေရး ဆရာလည္းျဖစ္၏။)
7day daily
.....................
ဂျင်ဗာလ်ဂျင်ကို သဘောကျသော ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်
မြန်မာနိုင်ငံတွင် ကျင်းပ ခဲ့သည့် ပထမ အကြိမ် ဧရာဝတီ စာပေ ပွဲတော်ကို ပါဝင်ဆင်နွှဲခွင့်ရခဲ့သည်မှာ ကျွန်မအတွက်ကုသိုလ်ထူးလှပါသည်။ ပထမဆုံးသည်လိုစာပေ ပွဲတော်မျိုးကို နှစ်ပေါင်း ငါးဆယ်ကျော်မှ ရန်ကုန် အင် လျားလိတ် ဟိုတယ်၌ ၂၀၁၃ ဖေဖော်ဝါရီက ကျင်းပခဲ့ခြင်း ဖြစ်၏။ ပွဲတော် ကျင်းပသည့် ဟိုတယ်ပတ်ဝန်းကျင်၌ လေပြည်လေညင်းလေးတွေသာရှိနေခဲ့ပြီး အင်းလျားကန် ရေပြင်ထဲမှာ တိမ်တွေက မလှုပ်မယှက်ငြိမ်သက်နေပါသည်။ စာပေပွဲတော်သို့ ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်ရောက်ရှိလာချိန်မှာတော့မည်သူမှ မတိုက်တွန်းရဘဲ အားလုံးကဝိုင်းပြီး သြဘာပေးလက်ခုပ်တီးကြသည်မှာ တော်တော်နှင့် အသံမစဲတော့ပါ။ သူက သည်ပွဲ တော်ကို ပံ့ပိုးကူညီပေးသူတစ်ဦး ဖြစ်ပါသည်။
စာပေရေးရာများ ဆွေးနွေး သည့်အချိန်တွင် ဒေါ်အောင်ဆန်း စုကြည်က ကမ္ဘာ့စာပေလောက မှာ နာမည်ကြီး တန်နီဆွန်ကဗျာ ထဲက ယူလီဆီး(Ulysses)၏ဇာတ် ကောင်စရိုက်ကို သဘောမကျ ကြောင်း ဝန်ခံခဲ့သည်။
ပြင်သစ်စာရေးဆရာ ဗစ် တာဟူးဂိုး၏ဇာတ်ကောင် ဂျင် ဗာလ်ဂျင်သာလျှင် သူအကြိုက် ဆုံးဇာတ်ကောင်ဖြစ်သည်ဟုဆို သည်။ ဒီအချက်က ပရိသတ် များကို အံ့အားသင့်စေခဲ့ပါသည်။ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ယုံကြည်မှုပြင်း ထန်ပြီး အားကောင်းလှသူ လူအ များသဘောကျသည့် ဘုရင်ယူလီ ဆီးကိုမကြိုက်ဘဲ ပြင်သစ်ဝတ္ထုထဲ က အစ်မမိသားစုအတွက် ပေါင် မုန့်ခိုးသဖြင့် ထောင်ချခံခဲ့ရသူ ဂျင်ဗာလ်ဂျင်လို ပမွှားတစ်ဦးကို ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်က ဘာ ကြောင့် သဘောကျရလဲဆိုတာကို ပရိသတ်တွေကြား ငြင်းခုံစရာဖြစ် ခဲ့သည်။ ကျွန်မကိုယ်တိုင်လည်း အံ့အားသင့်ခဲ့ရ၏။ ဒေါ်အောင် ဆန်းစုကြည် ဘာကြောင့် ဂျင် ဗာလ်ဂျင်ကို သဘောကျသလဲဆို သည့် အဖြေကို သိလာဖို့အတွက် လပေါင်းများစွာ ကျွန်မအချိန်ယူ ခဲ့ရပါသည်။
ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်ကို ပိုမိုသဘောပေါက်နားလည်ရန် အစောပိုင်းက သူရေးသားထားသည့် ဆောင်းပါးများကို ပြန်ဖတ်ကြည့် ခြင်းက အကောင်းဆုံးဖြစ်ပါလိမ့် မည်။ ထိုဆောင်းပါးများမှာ၁၉၈၀ က သူရေးသားခဲ့သည့်မြန်မာပြည် က စာပေနှင့်မျိုးချစ်စိတ်။ ကိုလိုနီ ခေတ်လက်အောက်မှာ မြန်မာနှင့် အိန္ဒိယနိုင်ငံတို့က လူမှုဘဝ၊ အ တွေးအခေါ်ဘဝဆိုသည့် ဆောင်း ပါးများဖြစ်သည်။ ထိုဆောင်းပါး များရေးသည့်အချိန်တုန်းက မြန် မာပြည်သည် စစ်အစိုးရ လက် အောက်ရောက်ခဲ့သည်မှာ နှစ် ပေါင်းများစွာရှိနေသည့် အချိန် ဖြစ်၏။
ဆောင်းပါးနှစ်ပုဒ်စလုံးမှာ ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်က မြန် မာလူမှုအသိုင်းအဝန်းအပေါ် သူ ၏နားလည်သဘောပေါက်မှုကို ထင်ဟပ်ပေါ်လွင်စေပါသည်။ မြန်မာပြည်မှာ အမျိုးသားရေးဝါဒ ဆိုသည် မြန်မာဗုဒ္ဓဘာသာဝင်များ ၏ အလေးထားသည့်အရာများကို မေးမြန်းစိစစ်မှုမရှိဘဲ ခြွင်းချက်မ ရှိ ယုံကြည်သစ္စာစောင့်သိခြင်းဖြစ် ၏။ မျိုးချစ်စိတ်ဆိုသည်မှာ လူအ များစုလက်ခံကျင့်သုံးနေသည့် အ ယူအဆတစ်ခုဖြစ်ရုံသာမက လူ တိုင်းက မလိုက်နာလို့ မရသည့်အ ရာလည်းဖြစ်သည်။ သည်လို လူ အများက ခံယူထားသည့် မျိုးချစ် စိတ်ဓာတ်ကို မလိုက်နာလျှင် အ များက လက်ခံမှုနည်းပါးသည်။ တစ်ဦးချင်းစီ၏ အတွေးအခေါ် (သို့မဟုတ်) အောင်မြင်ကြိုးစားမှု၊ သဘာဝအကျိုးအကြောင်းအရ လွတ်လွတ်လပ်လပ်တွေးခေါ်မှု တို့က မြန်မာနိုင်ငံတွင် ဒုတိယနေ ရာမှာသာရှိသည်။
ထို့ပြင် မြန်မာ့မိရိုးဖလာ ဗုဒ္ဓ ဘာသာသင်ကြားရေးကလည်း အရဲစွန့်ကြိုးစားအားထုတ်ခွင့်ကို အားမပေးဘဲ ဗုဒ္ဓဘာသာကအလုံး စုံပြည့်စုံနေသည်ဆိုသောအမြင်ကိုသာ ခြွင်းချက်မရှိ လက်ခံဖို့သာ တိုက်တွန်းအားပေးသည်ဟု ဒေါ် အောင်ဆန်းစုကြည်က ရေးသား ခဲ့သည်။ ထို့ကြောင့် မြန်မာပြည် မှာ ဘာသာရေးသည် သြဇာအရှိန် လွှမ်းမိုးမှုကြီးသည်။ သို့သော် ပြုပြင်ပြောင်းလဲ၍ မရသည့်စနစ် ကြီးကဲ့သို့ ဖြစ်လာခဲ့ပါသည်။
သည်အချက်သည် ဒေါ် အောင်ဆန်းစုကြည်၏ ကိုယ်ပိုင် အယူအဆကို ရေးသားခဲ့သလား ဟု မေးစရာရှိပါသည်။ သို့သော် မြန်မာနိုင်ငံ၏အတိတ်နှင့် ကွဲပြား ခြားနားသော ထင်မြင်ယူဆမှုများ ကို လက်မခံခွင့်မပြုသည့်သဘော ကို ပြန်ကြည့်ပါက သည်အတွေး အခေါ်ကို ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည် ဘယ်က ရလာသည်ဆိုတာ တွက်ဆ နိုင်ပါသည်။
ထို့ကြောင့် သူ၏မိန့်ခွန်းနှင့် စာအတော်များများတွင် လူသိ များသည့် ဗုဒ္ဓဘာသာယဉ်ကျေးမှု ဇာတ်နိပါတ်များမှ ကိုယ့်ကိုယ် ကိုယ်အားကိုးပြီး မဆုတ်မနစ်ကြိုး ပမ်းခဲ့သူများအကြောင်းကို ဒေါ် အောင်ဆန်းစုကြည်က ရည်ညွှန်း ကိုးကားပြောဆိုလေ့ရှိသည်။ သူ က လင်သေ၊ သားဆုံးမှုကြောင့်အရူးတစ်ပိုင်းဖြစ်ခဲ့ရပြီး ဘုရားရှင် ထံမှ ငြိမ်းချမ်းမှုရှာဖွေသူ ပဋာစာ ရီဆိုသည့် အမျိုးသမီးအကြောင်း ကိုလည်း ရေးသားခဲ့ပါသည်။ သည်ပုံပြင်သည် စာပေအတော်များများ တွင် တွေ့ရသည့် ဗုဒ္ဓဘာသာ ဇာတ်နိပါတ်ဟောင်းတစ်ခု ဖြစ် သည်။ မြန်မာဓလေ့ထုံးစံမှာ ပဋာစာရီကို ဘုရားခြေတော်ရင်းမှာ တရားရှာတွေ့သွားသူဟု ပြောဆို ကြသော်လည်း ဒေါ်အောင်ဆန်း စုကြည်က လူတစ်ဦးတစ်ယောက် ၏ မိမိကိုယ်ကိုယ် အောင်နိုင်ပြီး ကြိုးပမ်းအားထုတ်မှုကြောင့် ရ လာသော အောင်မြင်မှုဟုသာမြင် ပါသည်။ ထို့ကြောင့် သူ၏ခြားနား သောအမြင်က ဗုဒ္ဓဘုရားရှင်ကို အားကိုးခြင်းထက် ကိုယ့်ကိုယ် ကိုယ်သာ အားကိုးလုံ့လထုတ်မှ သာ တရားအေးငြိမ်းမှုရရှိခဲ့သည့် သဘောကို အထူးအလေးပေး ထားပါသည်။
မြတ်စွာဘုရား၏ ဖြစ်စဉ် ဇာတ်ကြီးဆယ်ဘွဲ့ဇာတ်တော် လာ မဟာဇနကဇာတ်တော်ကို ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်ကလည်း အလားတူညွှန်းဆိုခဲ့ပါသည်။ ဇန ကဇာတ်မှာ သူ၏တိုင်းပြည်ကိုပြန် ရယူရန်ရည်ရွယ်ချက်ဖြင့် သမုဒ္ဒ ရာကို ရွက်သင်္ဘောဖြင့် လာခဲ့ သော ဘုရားလောင်းမင်းသား လု လင်အကြောင်း ဖြစ်၏။ သူတို့ သင်္ဘော သမုဒ္ဒရာအလယ်၌ ခရီး နှင်နေစဉ် လေမုန်တိုင်းကြီးကျ ခဲ့၏။ သင်္ဘောနစ်သောအခါ သမုဒ္ဒရာရှိ ငါးလိပ်မကန်းတို့က သင်္ဘောသားတို့ကို စားသောက် ကြသဖြင့် သမုဒ္ဒရာရေပြင် သွေး ချင်းချင်းနီ၏။ မဟာဇနကမင်း သားက ရွက်တိုင်ထိပ်သို့တက်ကာ ငါးလိပ်မကန်းတို့ လက်ကနေ လွှတ်အောင် ဝေးရာကို အင်အား စိုက်ကာ ခုန်ချသည်။ ထို့ကြောင့် သည်အချက်သည် သူ့ကိုယ်သူ မဆုတ်မနစ်သော လုံ့လ၊ ခန္ဓာ ကိုယ်အင်အား၊ ဉာဏ်ပညာကို သာ အသုံးချခဲ့ခြင်း ဖြစ်သည်။ ထို့ ကြောင့် မဏိမေခလာနတ်သမီး ၏ကယ်ဆယ်ခံခဲ့ရခြင်းဖြစ်သည်။
ထို့အတူ ဒေါ်အောင်ဆန်းစု ကြည်၏နာမည်ကြီးဆောင်းပါး တစ်ပုဒ်ဖြစ်သော အကြောက်တ ရားက လွတ်မြောက်ခြင်းမှာလည်း မြန်မာမင်းများနှင့်နိုင်ငံရေးခေါင်း ဆောင်များသည် နိဗ္ဗာန်ကို သူတို့ ၏အဆုံးစွန်သော နိုင်ငံရေးရည် ရွယ်ချက်အဖြစ် ထားကြပြီး လူ တွေကို နိဗ္ဗာန်သို့ တက်လှမ်းနိုင် အောင် ပို့ဆောင်ကူညီပေးနေသူ များအဖြစ် သူတို့ကိုယ်သူတို့ အမွှန်းတင်ကြသည်ဟုဆိုသည်။ ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည်၏ အမြင် က သံသရာမှာ ကူးခတ်နေသူများ ကို တစ်ပါးသူကကူညီပြီးပို့ဆောင် ပေးနိုင်သည်ဆိုတာမရှိ။ နိဗ္ဗာန် ရောက်ဖို့ ကိုယ့်ဘာသာ ကြိုးပမ်း အားထုတ်မှုနှင့် သံသရာမှ အ ကျွတ်တရားရသူ ဖြစ်လိုသည့် ကိုယ့်အပေါ်မှာသာ တည်နေ သည်။ ဒီအချက်ကသာလျှင် ဗုဒ္ဓ ဘာသာဝင်များသည် သူတို့၏ ကိုယ်ပိုင်ပြုလုပ်လိုက်သော ကံအ တွက် ကိုယ့်တာဝန်ကိုယ်ယူရမည် ဟု တိုက်တွန်းထားသော တရား သည် ဗုဒ္ဓဘာသာ၏ အနှစ်သာရ ဖြစ်သည်ဟု ဆိုပါသည်။
သည်လိုပုဂ္ဂိုလ်မျိုးတွေက ဒေါ် အောင်ဆန်းစုကြည်၏ကိုယ်ပိုင်အတွေးအခေါ်ဖြစ်လာစေရန် ပံ့ပိုးသူများဖြစ်သည်။ သူတို့ကသီးခြား မဆန်ဘဲသူ၏လုံ့လစွမ်းအားကို သိမြင်ကာတိုင်းပြည်၏လူမှုရေးတွင် ပူးပေါင်းပါဝင်၏။နောက်ဆုံး သူ့ပတ်ဝန်းကျင်မှာသည်လို ပတ်ဝန်းကျင်အနေအထားမျိုးဖြစ် လာစေရန် ဆုံးဖြတ်လုပ်ကိုင်သူ ဖြစ်ပါသည်။ ဒီမိုကရေစီဆိုတာ အထက်အောက်စနစ်မဟုတ်။ အာဏာရှိသူကသာ ဆုံးဖြတ်ရ တာမဟုတ်။ အစိုးရက အရာရာ မောင်းနှင်အုပ်ချုပ်ရတာမဟုတ်ဘဲ လူတစ်ဦးချင်းစီ၏ တိုးတက်မှုနှင့် ထိန်းသိမ်း စောင့်ရှောက်မှုဖြင့် အင်အားမသုံး၊ ခြိမ်းခြောက်မှုများ ဆိုသော တည်ဆောက်မှုစနစ်တစ် ခုအဖြစ် ကွဲပြားခြားနားစွာမြင်လာ ရန် သည်လူတွေက ထိုဒေါ်အောင် ဆန်းစုကြည်ကို ကူညီလမ်းပြခဲ့ သည်။
ထိုအတွေးခေါ်များဖြင့် သူ ၏အမျိုးသားဒီမိုကရေစီအဖွဲ့ချုပ် က သည်နှစ်များအတွင်းမူဝါဒများ ကို ချမှတ်ခဲ့ပါသည်။ တကယ့် လက်တွေ့အထမြောက်အောင် လုပ်ဆောင်နိုင်ပါက ဒေါ်အောင် ဆန်းစုကြည်၏ အယူအဆများ လက်တွေ့ဖြစ်လာမည် ဖြစ်ပါ သည်။ ဥပမာ ပညာရေးစနစ်ပြု ပြင်ပြောင်းလဲရေးဆိုင်ရာ တစ်နိုင် ငံလုံးကွန်ရက်က ဆောင်ရွက်နေ သည့် အဆင့်မြင့်ပညာရေးမူဝါဒ မှာ ဗဟိုက ချုပ်ကိုင်သည့်မူဝါဒကို ဖယ်ရှားကာ မိမိဘာသာဗဟုသု တရှာမှီးစူးစမ်းမှုကို အခြေခံသည့် ကျွမ်းကျင်မှုများ အသုံးပြုနိုင်ပါသည်။
သို့မဟုတ် လူတွေကို ငွေ ကြေးဝန်ဆောင်မှုများ အလွယ်ရ အောင်ကူညီပေးနေသည့် NLD ၏ချေးငွေလုပ်ငန်း၊ သို့မဟုတ် ၂၀၁၂ က ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည် လွှတ်တော်သို့ ဝင်ရောက်လာမှု ကြောင့် မြန်မာနိုင်ငံက ရတနာ ဓာတ်ငွေ့စီမံကိန်းမှာ လာရောက် မြှုပ်နှံခဲ့ကြသည့် တိုတယ်နှင့် ရှယ် ဗာရွန်ကုမ္ပဏီများကို လူစွမ်းအား မြှင့်တင်ပြီး အသုံးပြုနိုင်သည်။ ဒီ ကိစ္စအသီးသီးမှာ ဗဟိုက ကွပ်ကဲ လုပ်ကိုင်ရသည့် စနစ်ကို ပယ် ဖျက်ပြီး လူတစ်ဦးချင်းစီ၏ စွမ်း ပကားမြင့်မားလာစေရန် အောက် ခြေအဆင့်ကို ကျွမ်းကျင်မှုများ ပံ့ပိုးတည်ဆောက်ခြင်းကိုအလေး ပေးသွားရန်ဖြစ်ပါသည်။
ထို့ကြောင့် ဒေါ်အောင်ဆန်း စုကြည်က ယူလီဆီး(Ulysses)၏ ဇာတ်ကောင်ထက် ပြင်သစ်စာ ရေးဆရာ ဗစ်တာဟူးဂိုး၏ဇာတ် ကောင် ဂျင်ဗာလ်ဂျင်ကိုသာ အ ကြိုက်ဆုံးဖြစ်တာ ဘာကြောင့် လဲဆိုသည့် အစပိုင်းမှာ ကျွန်မ ပြောခဲ့သည့် မေးခွန်းကို ပြန် ကောက်ပါရစေ။ ဘာကြောင့် မကြောက်မရွံ့ လမ်းသစ်ရှာဖွေ သူ၊ တစ်ဦးချင်း၏အားထုတ်ကြိုး ပမ်းမှု စံနမူနာအများကြီးနှင့် ပြည့် စုံလှသူ ယူလီဆီးကို သူကသ ဘောမကျတာလဲ။ ယူလီဆီး၏ သက်ရွယ်အိုမင်းသူဇနီးသည်ကို တန်ဖိုးမထားမှုနှင့် တိုင်းပြည် အုပ်ချုပ်ရှေ့ဆက်ရမှာကို ညည်းညူပင်ပန်းမှုတို့ကို သူ့အတွက်သာ အောင်မြင်မှုရလာအောင် လုပ် သည်ဟု ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည် က မြင်ပါသည်။
ဆန့်ကျင်ဘက်အားဖြင့် ဗစ် တာဟူးဂိုး၏ဇာတ်ကောင်ဂျင်ဗာ လ်ဂျင်က သီးခြားစီဖြစ်သည်။ သူ က စွန့်စားတတ်သူ၊ သတ္တိရှိသူ၊ ကိုယ်ကျိုးစွန့်သူတစ်ယောက်ဖြစ် ၏။ အစ်မ၏သား၊ သူ၏တူလေး ကို ပေါင်မုန့်ခိုးကျွေးသည့်အတွက် ထောင်ချခံရသည်။ ထောင်မှ လွတ်လာသောအခါ တော်လှန် ဆန့်ကျင်မှုအနည်းငယ်ကျူးလွန် ရုံမျှဖြင့် ကျွန်အဖြစ် ပင်ပန်းဆင်းရဲ စွာ နေခဲ့ရ၏။ သို့သော် သူ၏လူ တွေအတွက် ကူညီဆောင်ရွက် ပေးချက်များကို မည်သည့်အရာ ကမှ တားဆီး၍မရ။ သူ့ကို ဥပဒေ ဖြင့် ချည်နှောင်ထိန်းသိမ်းထား လို့မရအောင် ဂျင်ဗာလ်ဂျင်က စိတ်ထားကြံ့ခိုင်အားကောင်း လွန်းလှ၏။
ယခုအချိန်လို မြန်မာနိုင်ငံက အရေးကြီးသည့် လမ်းဆုံလမ်းခွ သို့ ရောက်နေသည့်အချိန်မှာသည်အတွေးအခေါ်၊ အယူအဆများကို ဒေါ်အောင်ဆန်းစုကြည် အစိုးရ က ဘယ်လောက်များလက်တွေ့ အကောင်အထည်ဖော်နိုင်မလဲ ဆိုသည်ကို စောင့်ကြည်ရတော့ မည်ဖြစ်ပါသည်။
(The Straittimes သတင်း စာပါ ဆောင်းပါးရှင် Nilanjana Sengupta ၏ Why Suu Kyi favours Jean Valjean over Ulysses ဆောင်းပါးကို ထားထား မြင့် ဘာသာပြန်ဆိုသည်။ Nilan-jana Sengupta သည် The Female Voice Of Myanmar စာအုပ်ကို ရေးသားသည့် စာရေး ဆရာလည်းဖြစ်၏။)
7day daily
CREDIT
သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment