CREDIT
သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။
Thursday, June 25, 2015
ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ရဲ့ရာဇဝင္
အစိမ္းေရာင္ျမက္ရိုင္းေတာထဲမွာ အျဖဴေရာင္ငွက္တေကာင္တည္း ခရီးသြားေနတဲ့ ဒီပန္းခ်ီ ကားေလးပံုစံအတိုင္း ပိတ္စအျဖဴေပၚမွာ သိုးေမႊးခ်ည္နဲ႕ထိုးၿပီးပန္းခ်ီတခ်ပ္ဖန္တီးခဲ့ဖူးပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေလာက္က ျမင္းျခံေထာင္ထဲမွာပါ။
အဲဒီခ်ည္ပန္းခ်ီထဲမွာေတာ့ အစိမ္းေရာင္ေတြကအခုပံုထက္ခြ်န္ထက္လြန္းလွပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီပန္းခ်ီရဲ့စိတ္ကူးနဲ႕ေကာက္ေၾကာင္းဆြဲေပးတဲ့သူက ကိုတင္ေအာင္ျမင့္ဆိုတဲ့ RIT ေက်ာင္းက ဗိသုကာေက်ာင္းသား ပန္းခ်ီဆရာေလးတေယာက္ပါ။ သူက ၁၉၉၈ ခုႏွစ္မွာ စစ္အစိုးရဆန္႕က်င္တဲ့ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈမွာပါလို႕ ေထာင္အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္က်လာတဲ့ သူပါ။ အဲဒီႏွစ္ကာလေတြမွာေတာ့ ျမင္းျခံေထာင္ဟာ က်ေနာ္တို႕နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို အႏွိပ္စက္ဆံုးေထာင္တခုျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႕ကို သီးသန္႕ေထာင္တိုက္ထဲမွာ တေယာက္ တခန္း၊ ဒါမွမဟုတ္ သံုးေယာက္တခန္းထားပါတယ္။ အခန္းစုစုေပါင္းက အေရွ႕ဘက္ ၂၅ ခန္း အေနာက္ဖက္ ၂၅ ခန္းဆိုေတာ့ အခန္း ၅၀ ရွိပါတယ္။ တခန္းနဲ႔တခန္းမဆက္သြယ္ရ၊ စကားမေျပာရ၊ အစားအေသာက္ေဆးဝါးကူညီခ်င္လို႕မွ ေပးခြင့္မရ၊ ေရခ်ိဳးခ်ိန္မွာ တခန္းစီ ထြက္ခ်ိဳးရၿပီး အဲဒီအခ်ိန္ဆို က်န္တဲ့အခန္းကလူေတြက လမ္းကိုေက်ာေပးၿပီး ေနာက္လွည့္ပံုစံ နဲ႕ ထိုင္ေပးေနရပါတယ္။ နာရီနဲ႕ခ်ီၿပီး တင္ပလင္ေခြထိုင္ေနရတဲ့အတြက္ ေျခသလံုးေတြ ထံုက်င္ၿပီး ေအာက္ပိုင္းမသန္သလိုေတာင္ခံစားၾကရပါတယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဘယ္သူေတြဒီတိုက္ထဲမွာရွိေနတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႕အခ်င္းခ်င္း မသိေအာင္လို႕ပါ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕နိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကေတာ့ ကို္ယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႕ လွိ်ဳ႕ဝွက္ဆက္သြယ္ေရး နည္းေတြနဲ႕သိေနၾကပါတယ္။ ဟိုဘက္ခန္းနဲ႕ဒီဘက္ခန္း အုတ္နံရံကို အဂၤလိပ္စာလံုး ေအဆို တခ်က္ ဘီဆိုႏွစ္ခ်က္ ဆိုတာမ်ိဳး လက္နဲ႕ေခါက္အခ်က္ေပးၿပီး နာမည္စာလံုး ေပါင္းေတာ့ ဘယ္သူရွိလဲဆိုတာ သိသြားတာမ်ိဳးေပါ့။ တျခားနည္းေတြလဲရွိပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အလ်ဥ္းသင့္ရင္ေရး ပါ့မယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ၁၉၉၉ ကုန္ခါနီးေလာက္မွာ ICRC ကမာၻ႕ၾကက္ေျခနီအဖြဲ႕ကို ေထာင္ထဲကိုဝင္ေရာက္စစ္ေဆးခြင့္ျပဳလိုက္ရတဲ့ေနာက္ က်ေနာ္တို႕ကိုလဲ ခြင့္မျပဳခ်င္၊ ျပဳခ်င္နဲ႕ တခန္းနဲ႕တခန္းစကားေျပာတာ၊ ဆက္သြယ္တာကို ေထာင္ကခြင့္ျပဳလိုက္ရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႕က်ေနာ္ကလဲ ပန္းခ်ီဆြဲတာဝါသနာပါ၊ အရင္ အင္းစိန္ေထာင္မွာေနခဲ့ရတဲ့ကာလ ေတြမွာလဲ သိုးေမႊးခ်ည္နဲ႕ပန္းခ်ီကားေတြလုပ္ဆိုေတာ့၊ ဗိသုကာေက်ာင္းသား ပန္းခ်ီဆရာ ကိုတင္ေအာင္ျမင့္နဲ႕ပိုၿပီးရင္းႏွီးသြားတာပါ။
ဒါနဲ႕ သူ႕ကို ၾကိဳက္တဲ့ပံုတပံုေကာက္ေၾကာင္းဆြဲေပး၊ က်ေနာ္ ခ်ည္နဲ႔ထိုးမယ္ဆိုေတာ့ ကိုတင္ေအာင္ျမင့္က အဲဒီလို အနီ၊ အနက္နဲ႕အျပာေရာထားတဲ့ အိပ္မက္ဆန္ဆန္ ေကာင္းကင္ တခုေအာက္မွာ ခြ်န္ထက္ေနတဲ့အစိမ္းေရာင္ေတြၾကားထဲက အျဖဴေရာင္ငွက္တေကာင္ ခရီးသြားေနပံုဆြဲေပးတာပါ။ အဲဒီေကာက္ေၾကာင္းေတြထဲမွာ က်ေနာ္က သိုးေမႊးခ်ည္ေလးေတြနဲ႕ အေရာင္ျဖည့္ၿပီး ပန္းခ်ီကားတခုအျဖစ္ဖန္တီးလိုက္ပါတယ္။
ေထာင္ဆိုတာက ေထာင္ပါပဲ။ ICRC ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႕ကို လြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားသေယာင္ ခြင့္ျပဳထားေပမယ့္ က်ေနာ္တို႕ရဲ့အခ်ိန္နဲ႕အမွ်လႈပ္ရွားမႈေတြကို ရာဇဝတ္လူသတ္သမားေတြ ကိုေစာင့္ၾကည့္ခိုင္းထားပါတယ္။ သူတို႕ကလဲ သူတို႕ရထားတဲ့ စည္းကမ္းထိမ္းတို႕၊ တန္းစီးဆိုတဲ့ရာထူးေလးေတြ စည္းစိမ္ေလးေတြမေပ်ာက္ေအာင္ က်ေနာ္တို႕နိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြရဲ့ေျပာဆိုလႈပ္ရွားမႈေတြကို ဟုတ္တာေရာ မဟုတ္တာေရာေပါင္းၿပီး လ်ွိဳ႕ဝွက္သတင္းပို႕ပါတယ္။
ထားပါေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက ျမင္းျခံေထာင္မွာ ၁၉၉၈၊ ၉၉၊ ၂၀၀၀ ကာလေတြမွာ ဂတ္စတာဗိုလို႕နာမည္ႀကီးတဲ့ေထာင္မွဴးႀကီးတေယာက္ရွိပါတယ္။ ဦးေဆြတင္တဲ့။ သူ႕ရာထူးက အပြင့္ႏွစ္ပြင့္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ေလာက္ပါဝါျပတယ္။ တရက္ေတာ့ တလာစီတယ္လို႕ေခၚတဲ့ ရွာေဖြေရးလုပ္ေတာ့ က်ေနာ္လုပ္ထားတဲ့ ခ်ည္ပန္းခ်ီ ေတြသိမ္းသြားပါေတာ့တယ္။ အခုျပန္ဆြဲျပထားတဲ့ ပန္းခ်ီေလးလဲသူပဲယူသြား ပါတယ္။ သူကေတာ့ ပန္းခ်ီရဲ့အဓိပၸါယ္ကိုသိမွာမဟုတ္သလို တန္းဖိုးလဲသိမယ့္ပံုေတာ့မေပၚပါဘူး။ ေရာင္းစားရင္ရမယ္ဆိုတာေလာက္ေတာ့သိပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီပန္းခ်ီရဲ့အဓိပၸါယ္ကဒီလိုပါ။
ကိုတင္ေအာင္ျမင့္ေရ-ခင္ဗ်ားဒီစိတ္ကူးကိုဘယ္ကေနရတာလဲလို႕က်ေနာ္ေမးေတာ့ သူက။ က်ေနာ္အလယ္တန္းနဲ႕အထက္တန္းကို အင္းလ်ားလမ္းထဲက စိန္႕ေအာ္ဂက္စ္တင္းေက်ာင္းမွာ တက္တာ၊ ေက်ာင္းသြားေတာ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကိုျဖတ္ၿပီးသြားရတာေပါ့။ အဲေတာ့ သမဂၢျမက္ခင္းျပင္ၾကီးကိုလွမ္းၾကည့္လိုက္ရင္ အဲဒီမွာဗ်ိဳင္းေတြကိုေတြ႕ရတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီျမင္ကြင္းပါပဲတဲ့။
ဒါကိုသူက ဆာရီရယ္လ္လိုေရးခ်င္ပံုရပါတယ္။ သမိုင္းထဲကအေဖ်ာက္ခံလိုက္ရတဲ့ သမဂၢအေဆာက္အဦၾကီးေနရာမွာ အစိမ္းေရာင္ေတြၾကီးစိုးေနၿပီး၊ အျဖဴေရာင္ငွက္ေတြ ကေတာ့ ရွာေဖြေနေလရဲ့ဆိုတာမ်ိဳးလို႕ က်ေနာ္ကအဓိပၸါယ္ဖြင့္လိုက္ပါတယ္။
သမဂၢအေဆာက္အဦမရွိေတာ့ေပမယ့္ သမဂၢကေက်ာင္းသားေတြရဲ့ရင္ထဲမွာ အိပ္မက္လိုရွိ ေနတာကိုေျပာပါတယ္။ အခုေတာ့ ကိုတင္ေအာင္ျမင့္လဲ ေနသိပ္မေကာင္းသလိုလိုၾကားရ ေတာ့ က်ေနာ္စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိစၥနေတာ့မရွိပါဘူးလို႕အညာေလနဲ႕ ေျပာပါရေစ။ သမဂၢကို ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ေမွာ္ဆရာႀကီးကေဖ်ာက္လိုက္သလို ဒိုင္းနမိုက္နဲ႕ခြဲၿပီး ခ်က္ခ်င္း အမႈန္႕ေခ်လိုက္ေပမယ့္ သမဂၢဝိဥာဥ္ေတြက ထံုကူးသြားခဲ့ၿပီး ရြက္က်ပင္ေပါက္လို ေနရာအႏွံ႕ေပါက္ေနခဲ့ပါၿပီ။ ျဖဴစင္တဲ့ဗ်ိဳင္းေတြက သမိုင္းကိုဆက္ၿပီးသယ္ေဆာင္ေနပါၿပီ။
လင္းေႏြးအိမ္
ဇြန္လ ၂၄ ရက္၊ ၂၀၁၅။
via Than Htike
ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ရဲ့ရာဇဝင္
Reviewed by သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီး
on
June 25, 2015
Rating: 5
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment