မၾကာမီ က်င္းပေတာ့မည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥကၠ႒ေဟာင္း တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့သည့္ အကယ္ဒမီ ဦးဇင္၀ိုင္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္း ထားသည္မ်ားကို ေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပ လိုက္ပါသည္။
ရုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ျပန္လည္ အေရြးခံဦးမွာလား
ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔လည္း မသဲကြဲေသးပါဘူး။ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒီဥကၠ႒ဆိုတဲ့ တာ၀န္က ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ ရာထူးတုိ႔ ေနရာတို႔ မသတ္မွတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ခဲ့တုန္းကလည္း ဒီဥကၠ႒ရာထူး ေနရာထိုင္ခုံ ဒီလို မဟုတ္ပါဘူး။ တာ၀န္ကိုသာ ယူတာပါ။ တာ၀န္ကို ယူတဲ့အတြက္ တာ၀န္က အလြန္ႀကီးပါတယ္။ တာ၀န္သိရင္ သိသေလာက္ တာ၀န္ ၀တၱရား အလြန္ ႀကီးမားပါတယ္။ အဲတြက္ ဒီတာ၀န္ႀကီးကို ထမ္းေဆာင္ ႏိုင္မလား ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆုံးျဖတ္လို႔ မရႏိုင္ေသးပါဘူး။
အခုလို အဆိုျပဳလႊာ ျပန္လည္ တင္တယ္ ဆိုတာက ကၽြန္ေတာ့္ထက္ အသက္အရြယ္ ၀ါႀကီးေနၾကတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ႀကီးမ်ား၊ ဒါ႐ိုက္တာႀကီးမ်ား၊ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ လက္တြဲ လုပ္ေဆာင္ ေနၾကတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကကို ေကာင္းက်ဳိး ျဖစ္ေစခ်င္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ သားသမီးလို ျဖစ္ေနတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၊ စက္မႈ အဖြဲ႕သား ဒါ႐ိုက္တာ မ်ားကလည္း တိုက္တြန္းတဲ့ အခါက်ေတာ့ အတြင္း စည္းထဲက ေနၿပီးေတာ့ အနိမ့္ဆုံးေပါ့ဗ်ာ။
သာမန္ အမႈေဆာင္ တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ေနပါေစ၊ ကိုယ့္ေလာက ေကာင္းရာ ေကာင္းက်ဳိးကို ေတြးေတာ ႀကံဆၿပီးေတာ့ တရား၀င္ အႀကံျပဳႏိုင္မယ္။ ကိုယ့္ေလာကကို ထိပါးလာမယ့္ ကိစၥေတြက်ရင္ တရား၀င္ ကိုယ့္ေလာကႏွင့္ ကိုယ့္ေလာကသားေတြ ကိုယ္က်ဳိး စီးပြားကို ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အမႈေဆာင္ အျဖစ္ ေလာေလာဆယ္ တင္ထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ရုပ္ရွင္ အစည္းအရုံး အမႈေဆာင္ သက္တမ္းကို ေနာက္ထပ္ တစ္ႏွစ္ တိုးမယ့္ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဦးဇင္၀ိုင္းရဲ႕ အျမင္ကို ေျပာျပပါဦး။
ဒါကဒီလိုပါ။ အဲဒါ နည္းနည္း ေတြးေနၾကပါတယ္ ခင္ဗ်။ တစ္ႏွစ္ ထပ္တိုးမယ္ ဆိုတာ လက္ရွိ အမႈေဆာင္ကို တစ္ႏွစ္ ထပ္တိုးမယ္လို႔ ေျပာတာဆိုရင္ မဟုတ္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ထက္ ကာလက ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီခ်ိန္မွာ ရွိေနတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ အရ ႏွစ္ႏွစ္လို႔ သတ္မွတ္ လိုက္ၾကတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ ဆိုတာကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကိုယ္တိုင္ သတ္မွတ္တာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ေရွ႕မွာလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ သုံးႏွစ္လည္း ရွိတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္လည္း ရွိပါတယ္။
ငါးႏွစ္လည္း ရွိတယ္။ ေရွ႕မွာဆိုရင္ ဆယ္ႏွစ္ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီေလာက္ထိ ရွည္ၾကာတဲ့ အမႈေဆာင္ သက္တမ္းေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ ေျပာင္းေနတယ္။ ပထမဆုံး လြတ္လပ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးရယ္လို႔ ျဖစ္လာတဲ့ အခါမွာ ႏွစ္ႏွစ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ယတိျပတ္ ဆုံးျဖတ္ ခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲတိုင္းပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးေတာ့ စာနယ္ဇင္းေတြကို တာ၀န္ရွိတဲ့ ဥကၠ႒ တစ္ဦး အေနနဲ႔ ဒီအတိုင္းပဲ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ႏွစ္ႏွစ္က ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျပည့္မလည္း ဆိုေတာ့ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလမွာ အမႈေဆာင္သစ္ ေပၚထြက္ လာတာပါ။ သူရဲဲ႕ပုံမွန္ အတိုင္းဆုိရင္ ၂၀၁၄ ဧၿပီလမွာ သက္တမ္း ကုန္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဘာျဖစ္ေနလဲ ဆိုေတာ့ လူႀကီးမ်ား ဆုံးျဖတ္တာက ဒီ ၂၀၁၄ မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးက ႀကီးမွဴးက်င္းပတဲ့ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲႀကီး ရွိေနပါတယ္။
အမႈေဆာင္ အသစ္ေတြသာ တက္လာမယ္ ဆိုရင္ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတြ႕အႀကဳံေတြ မရွိတဲ့ အတြက္ အခက္အခဲေတြ ရွိႏိုင္တယ္။ လက္ရွိ အမႈေဆာင္ကိုပဲ အကယ္ဒမီ ေပးပြဲ ၿပီးတဲ့အထိ သက္တမ္း တိုးတယ္လို႕ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ဒါက ကၽြန္ေတာ္ သိသမွ်ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ဒီအမႈေဆာင္အဖြဲ႕မွာ ပါ၀င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အမႈေဆာင အဖြဲ႕နဲ႔ တြဲဖက္ လုပ္ကိုင္ေနသူေတြ အမ်ားစုက ကၽြန္ေတာ္ ရွိစဥ္ တစ္ႏွစ္၊ ဦးလူမင္း လက္ထက္မွာ တစ္ႏွစ္၊ တစ္ဖက္က ျပန္ၾကားေရးက က်င္းပတဲ့ အကယ္ဒမီပြဲမွာ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ပါ၀င္ခဲ့ၾကရပါ တယ္။ အေတြ႕အႀကဳံေတြ ရေစဖို႕။သူတုိ႔ေပးၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ေပးေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေပးခ်င္သလို ေပးလို႕မရပါဘူး။
ဘယ္လို လုပ္ထုံး လုပ္နည္းနဲ႔ လုပ္တယ္။ဘယ္လိုခုံ ေနရာခ်တယ္။ ဖိတ္ၾကားျခင္း ဘယ္လို လုပ္တယ္စတဲ့ အရာေတြကို ေကာ္မတီေတြထဲမွာ ျပန္ၾကားေရးဘက္က ဖြဲ႕တဲ့ ေကာ္မတီေတြထဲမွာ ကိုယ့္ေလာက အမႈေဆာင္မ်ားရယ္ က်န္တဲ့ အလႊာ ကိုယ္စားလွယ္ မ်ားထဲက ပါ၀င္သင့္ ပါ၀င္ ထိုက္တဲ့သူေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ထည့္ၿပီးေတာ့မွ ႏွစ္ႏွစ္ ထရိန္း လုပ္ရတာေပါ့။ ထည့္ထားတဲ့ အတြက္ တကယ္လို႕ အမႈေဆာင္သစ္သာ ေျပာင္းသြားရင္ အေတြ႕အႀကဳံ မရွိဘဲ လုပ္မွား ကိုင္မွားေတြ ျဖစ္မွာစိုးလို႕ နာယကႀကီးမ်ား အပါအ၀င္ လူႀကီးမ်ားက ဒီအမႈေဆာင္ အဖြဲ႕ကိုေတာ့ ဒီဇင္ဘာလထိ ဒါကို ထမ္းေဆာင္ေစဆို ၿပီးေတာ့မွ သက္တမ္း တိုးခဲ့တာပါ။
သုံးႏွစ္ရယ္လို႔ ျဖစ္လာတာက ဒီလိုလုိ႔ေတာ့ ယူဆပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီၾကားထဲမွာ ရုပ္ရွင္ဥပေဒ မူၾကမ္း ဆိုတာ ေရးေနပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံး သက္တမ္းကို ဘယ္ေလာက္ ထားမလဲဆိုတာ ပါပါတယ္။ သတ္မွတ္ ရပါတယ္။ သတ္မွတ္ရေတာ့ တခ်ဳိ႕ကလည္း အခုအတိုင္း ႏွစ္ႏွစ္ ထားေစခ်င္ပါတယ္။ အနည္းဆုံးေတာ့ ေလးႏွစ္ ထားသင့္တယ္။ ရွိပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ သက္တမ္းနဲ႕အညီ ငါးႏွစ္ေပါ့။ ငါးႏွစ္ ဆိုေတာ့လည္း ကုိယ့္ထမင္း ကိုယ္စားၿပီးေတာ့ ငါးႏွစ္ကို ဦးေဆာင္ၿပီး လုပ္ရတာ မလြယ္ပါဘူး။
ဒါဆိုရင္ ေလးႏွစ္ ၊ ေလးႏွစ္ ဆိုရင္လည္း မ်ားေသးတယ္။ ႏွစ္ႏွစ္ က်ေတာ့လည္း နည္းတယ္။ ၾကားကေန သုံးႏွစ္ ဆိုၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ ၾကပါတယ္။ သုံးႏွစ္ ဆိုတာ မူၾကမ္းမွာ သတ္မွတ္ လိုက္တာပါ။ ဒီမူၾကမ္းကို အခု ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ကဒီမႈၾကမ္းထဲက ယူၿပီး သုံးလိုက္ပုံ ရပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္း မူၾကမ္းထဲက ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ သုံးႏွစ္လို႕ သတ္မွတ္ျခင္းသည္ အမ်ားရဲ႕ သေဘာ တူညီမႈရယ္လို႔ ေျပာလို႔ မရပါဘူး။
သတ္မွတ္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ကလည္း အမ်ားကို မခ်ျပခဲ့ရပါဘူး။ အဆင္ေျပေအာင္ သတ္မွတ္ ခဲ့ရတာပါပဲ။ ဘယ္ဖြဲ႕စည္းပုံ အရ ယူမလဲဆုိေတာ့ တက္လာတဲ့ အမႈေဆာင္တိုင္းက ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပန္ျပန္ ေရးခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ ဖြဲ႕စည္းပုံမွာကိုက ဒီသက္တမ္း အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေနတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီအတြက္ကိုပါ။ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သုံးႏွစ္ ဆိုသည္မွာ အမ်ားကို မခ်မွတ္ ရေသးသည့္ အတြက္ အရင္ အေရွ႕မွာ ႏွစ္ႏွစ္ပဲထားပါ။
ကၽြန္ေတာ္က ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ ေနာင္တက္ လာမယ့္ အဖဲြ႕ကေန ေနာက္ေနာင္ ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနာက္သက္တမ္း ေတြမွာေတာ့ သုံးႏွစ္ သတ္မွတ္တယ္၊ ေလးႏွစ္ သတ္မွတ္တယ္၊ အမ်ားဆႏၵအရ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ကေတာ့ အရင္အတိုင္းပဲ ႏွစ္ႏွစ္ပဲ လုပ္တယ္ ဒီလိုမ်ဳိး သြားသင့္တယ္လုိ႔ ျမင္တယ္။
႐ုပ္ရွင္၊ ဗီြဒီယို ဆင္ဆာ တင္းက်ပ္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးတာေတြလည္း ရွိေတာ့ ဦးဇင္၀ိုင္း အေနနဲ႕ ဆင္ဆာကို ဘယ္လို ထိန္းညိႇခ်င္ ပါသလဲ။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရး ခံစားမႈေပါ့ေနာ္။ ယုံၾကည္မႈ အရေတာ့ ဘယ္အႏုပညာ ပစၥည္းကိုမွ ဘာတစ္ခုမွ ျဖတ္ေတာက္ခြင့္ မရွိဘူးဗ်။ ဒါရွင္းရွင္းေလး ေျပာတာေလ။ ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ေယာက္က သူ႔ဟာသူ ခံစားၿပီးေတာ့ သူ႔အႏုပညာ အေၾကာင္းကို ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ ဆဲြတယ္။ မင္းအဲ့ဟာကုိ မဆြဲရဘူး၊ ဟိုလို ေျပာင္းဆြဲလို႔ ေျပာခြင့္ မရွိဘူးဗ်။ ဒီလိုပဲ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္၊ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္၊ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ႐ုပ္ရွင္ကား တစ္ကားကို ဘယ္လို လူမ်ဳိးမွ ျဖတ္ေတာက္ပါလို႔ လုပ္ခြင့္မရွိဘူးဗ်။
ဆင္ဆာက မလိုအပ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ လူမႈ အသိုင္းအ၀ိုင္း ရွိေနေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖန္တီးတဲ့ အႏုပညာ ကေတာ့ လူမႈ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ အဆိပ္အေတာက္ မျဖစ္ဖို႕ေတာ့ တာ၀န္ယူရမယ္။ တာ၀န္ ခံဖို႔ေတာ့ လုိတယ္။ ဆင္ဆာ မရွိဖို႔ လိုအပ္သလို ဖန္တီးလိုက္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြက မိမိ ဖန္တီးလိုက္တဲ့ အႏုပညာေပၚမွာ အလုံးစုံ တာ၀န္ ယူၾကဖို႔ လိုပါတယ္။ က်င့္၀တ္ေပါ့ေနာ္။ ငါဖန္တီးလိုက္တဲ့ အႏုပညာသည္ အဆိပ္ အေတာက္ ျဖစ္သြားမလား ဆိုတဲ့ အေတြးကိုလည္း ကိုယ္တုိင္ ႀကံဆ ထားရပါမယ္။
မိမိနာမည္ႀကီးဖို႔ ေငြရဖို႔ တစ္ခုတည္း အတြက္နဲ႔ လုပ္လို႔ မရဘူး။ ဒါက ႏွစ္ဖက္ျမင္ရတဲ့ အျမင္။ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ကေတာ့ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ရွိသင့္တဲ့ အပိုင္း ေလးေလာက္ေတာ့ ရွိဖို႔လို ပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရည္မွန္းခ်က္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားခ်င္တဲ့ ေနာက္ဆုံး ရည္ရြယ္ခ်က္ေပါ့။ ဘယ္ႏွႏွစ္ ၾကာမလဲ မသိဘူး။ ေနာက္ဆယ္ႏွစ္ ေနာင္ငါး ႏွစ္ ျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မယ္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ ခ်ိန္ေလာက္က်ရင္ ဆင္ဆာဆိုတာ မရွိေတာ့ဘဲ RATION စနစ္ေပါ့။
သူမ်ား ႏုိင္ငံေတြလို အသက္ ဘယ္ေလာက္မွ ၾကည့္ရမယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ေတြ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္လာမယ္။ ဒီဟာမ်ဳိးေတြနဲ႔ သြားႏုိင္ဖို႔ ရည္ရြယ္တယ္။ သို႔ေသာ္ အခု ေလာေလာဆယ္ မျဖစ္ႏိုင္ေသးဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဖန္တီးလိုက္တဲ့ အႏုပညာက ဘာသာေရး အရ ေသြးထိုးတာ လႈံ႔ေဆာ္တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ မရည္ရြယ္ဘဲနဲ႔ အထင္အျမင္ လြဲမွားတာမ်ဳိး မျဖစ္ဖို႔ လိုေနတယ္။ အဲဒီတြက္ ဒီအခ်က္ေတြကို သတိထားၾကဖို႔ လိုေနပါေသးတယ္။ ဆင္ဆာ ဆိုတာကေတာ့ ရွိသင့္တဲ့ အတိုင္း အတာေလး တစ္ခုေတာ့ ရွိသင့္တယ္ လို႔ေတာ့ ျမင္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ မရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အရာရာကို တိုင္းတာ ေထာက္ျပၿပီး လက္၀ါးႀကီးအုပ္ၿပီး ေပတံတိုင္းတာ ျဖတ္ေတာက္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လက္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
အကယ္ဒမီဆုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေ၀ဖန္ ေနၾကတာကိုေရာ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။
တျခားစီပါ ခင္ဗ်။ ဘာမွ မဆိုင္ပါဘူး။ အဂတိ လိုက္စားမႈ၊ ဆိုတာ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိတာေပါ့။ အဂတိ ဆိုတာ ေငြေၾကးမွ အဂတိ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆႏၵာဂတိ။ ဘယာဂတိ။ စသည္ျဖင့္ ကိုယ္နဲ႔ ခ်စ္လို႕ ကိုယ္နဲ႔ မုန္းလို႔၊ ဖိအားေပးလို႔၊ ေၾကာက္လို႕ ဒီဂတိေတြေပါ့ေနာ္။ ဒီဂတိတရားေတြ ကင္းေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ႀကိဳးစားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဒီစကား ေျပာမယ္ ဆိုရင္ နည္းနည္း ရွည္မယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးက ကိုယ္တိုင္ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ့မယ္ ဆိုတာ ဘယ္မူနဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္မလဲ ဆိုတာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ ေရးဆြဲဖို႕ ေကာ္မတီ တစ္ရပ္ ဖြဲ႕ပါတယ္။
လူဦးေရေပါင္း (၁၆၀) ေလာက္ ပါတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဖြဲ႕ေပးခဲ့တာ၊ ကၽြန္ေတာ္ မပါပါဘူး။ ဆရာ ဦးစိုးမိုး ကေတာ့ ပင္ပင္ပန္းပန္း အႀကိမ္ႀကိမ္ လုပ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ဘက္က အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ ထုတ္လုပ္ သူမ်ားေရာ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ ပညာရွင္မ်ား အစုံေပါ့။ အလႊာေပါင္းစုံက ၀ါရင့္သမၻာရင့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားေရာ ျပင္ပက အႏုပညာရွင္၊ စာေပပညာရွင္မ်ား စာနယ္ဇင္း ပညာရွင္မ်ား ပါ၀င္ၿပီးေတာ့မွ ဒီစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းကို ေရးဆြဲၾကပါတယ္။
ေရးဆြဲစဥ္ကေတာ့ အႀကံျပဳလႊာ ပို႕ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အႀကံျပဳေသာ အခ်က္မ်ားကို လိုအပ္မွသုံးပါ မလိုအပ္လွ်င္ မသုံးပါနဲ႔။ အႏုပညာကို စံခ်ိန္စံႏႈန္းနဲ႔ပဲ ၾကည့္႐ႈၾကဖို႕ အႏုပညာ ဆုျဖစ္ဖို႕ ေနာက္ပုဂၢိဳလ္ ဘ၀ေတြကို မၾကည့္ၾကဖို႔။ ဇင္၀ိုင္းကို အကယ္ဒမီ ေပးမယ္ဗ်ာ။ ဒီကားမွာ သရုပ္ေဆာင္တာ အရမ္းေကာင္းတယ္။ သို႔ေသာ္ အျပင္မွာ ဇင္၀ိုင္းက မိန္းမ ငါးေယာက္ေလာက္ ယူထားၿပီးေတာ့ ဘိန္းစား ျဖစ္ေနတယ္ဆုိရင္ အဲဒီတြက္ ဇင္၀ိုင္းကို မေပးဘူးဆိုရင္ ဘာမွမဆိုင္ဘူး။ သ႐ုပ္ေဆာင္ ထူးခၽြန္ရင္ ေမာင္ျဖဴ၊ ေမာင္ျဖဴ အတိုင္း ေမာင္မဲ ေမာင္မဲ အတိုင္း သ႐ုပ္ေဆာင္မႈ ဘ၀ကိုပဲ ၾကည့္ပါ။
ဆုံးျဖတ္ပါ ဒါေတြကအစ အႀကံျပဳတာပါ။ တကယ္လည္း ေျခေျခ ျမစ္ျမစ္ ေရးၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း က်န္းမာေရး အေျခအေနေၾကာင့္ အနား ယူခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ မ်က္ျခည္ ျပတ္ပါတယ္။ မူလ ရည္ရြယ္တာက အကယ္ဒမီ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း ေရြးခ်ယ္ ၿပီးၿပီဆိုရင္ အခုေတာ့ အလႊာ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အမ်ားႀကီး ပါၿပီးေတာ့ ေရးတာပါ။ သို႔ေသာ္ ေလာကသား အားလုံး မသိၾကဘူး။ သိေအာင္ ေၾကညာမယ္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြက္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအရုံးက ႐ုပ္ရွင္ ထူးခၽြန္ဆု ခ်ီးျမႇင့္တဲ့အခါမွာ ဒီစည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းနဲ႔ ခ်ီးျမႇင့္မယ္။
ေလာကသားမ်ား ေက်နပ္မႈ ရွိမရွိ ဆိုတာ ေလာကသားမ်ား ေထာက္ျပလာတဲ့ ဒီအခ်က္ကေတာ့ ဒီလို ျဖစ္သင့္တယ္။ ဟုိလို ျဖစ္သင့္တယ္ ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က မဲအေရအတြက္နဲ႔ တြက္လိုက္ၿပီးေတာ့ လူတိုင္းကေတာ့ ႀကိဳက္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးေလ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က မဲအမ်ားကိုယူၿပီးေတာ့ ဒါကို အတည္ ျပဳလုိက္မယ္။ ဒီမူထြက္သြားၿပီ ဆိုေတာ့မွ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္း အတိုင္းေပးရမွာ ျဖစ္တာကို ျပည္သူကို ေၾကညာရမယ္။ ဒါကၽြန္ေတာ္ ရည္ရြယ္တာေပါ့ေနာ္။ ဒါဆိုရင္ အလြန္ပြင့္လင္း ျမင္သာတာ ျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္။
တစ္ဖက္မွာလည္း အကယ္ဒမီ ေပးပြဲက ရွိေနတယ္။ တျခားေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ ကလည္း ရွိေနေတာ့ ဒါႀကီးကို မခ်ျပႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ေတာ့ ႏွစ္ဆင့္ေပါင္းကို ဦး ေရ (၃၆) ဦး ရွိတယ္လို႔ သိရတယ္။ ဘယ္လို အခ်က္ေတြပါလဲ ဆိုတာလည္း မသိပါဘူး။ ေရြးခ်ယ္ၾကတဲ့ (၃၆) ဦးမွာ ဘယ္လိုမူနဲ႔ ေရြး ခ်ယ္ၾကလဲေတာ့ မသိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္နဲ႕ ေျပာရရင္ မေပးတာ ငါးဆုေပါ့ဗ်ာ။ ေျခာက္ဆု ေပးတယ္။ ေပးတဲ့ ေျခာက္ဆုကို စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါ တရားမွ်တမႈ အရွိဆုံးလို႔ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ ျမင္တယ္။
ပရိသတ္ ထင္ေၾကးနဲ႔လည္း ကိုက္ညီမႈ ရွိတယ္။ဒါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာရဲ တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္အဖဲြ႕မွ မပါဘူး။ ေလာကသား အေနနဲ႔ေျပာတာ။ အရင္ႏွစ္ေတြ ေပးခဲ့တာထက္ စာရင္ ဒီႏွစ္သည္ ပိုမို တရားမွ်တေသာ အမွန္တရားနဲ႔ နီးစပ္တယ္လို႔ ယူဆတယ္။ လုံး၀ စင္းလုံးေခ်ာ မွန္တယ္လို႔ မရွိႏိုင္ပါဘူး။
လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲေတြကိုလည္း သုံးသပ္ေပးပါဦး။
လက္ရွိ ႏိုင္ငံေရးကေတာ့ ကၽြန္ ေတာ္က မသဲကြဲဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါကလည္း ျဖစ္သင့္ ျဖစ္ထိုက္တဲ့ အတိုင္းအတာပါပဲ။ တစ္ခ်ိန္တုန္း ကေတာ့ ရွိခဲ့ဖူးတာေပါ့။ ငါနဲ႔မတူ ငါ့ရန္သူ ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့။ ဥပမာ ဆန္႔က်င္ဘက္ေခၚတဲ့ အတိုက္အခံ အင္အားစု ဒီမိုကေရစီ လိုလားသူမ်ား ဘက္ကလည္း ဒီမိုကေရစီ လိုလားသူမ်ားဘက္ကို မပါဘူးဆိုရင္လည္း ဒါစစ္တပ္ ၾသဇာခံလို႕ထင္တယ္။ ဒီေကာင္ေတြ စစ္အစိုးရေနာက္ လိုက္ေတြပဲ ျမင္မယ္။
အဲဒီခ်ိန္တုန္းက အုပ္စိုးတဲ့ အစိုးကရ ကလည္း သူတို႔ သေဘာသူတို႔ ၾသဇာ မခံဘူးဆိုရင္လည္း ဆန္႔က်င္ေနတဲ့ အေကာင္ေတြပဲလို႔ အတုိက္အခံနဲ႔ ေပါင္းေနတဲ့ သူေတြလို႔ ျမင္တယ္။ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ ဗ.က.ပ မ်ား တစ္ခ်ိန္တုန္းက ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီက ေျပာသလို ငါမဟုတ္ရင္ ငါ့ရန္သူပဲ။ ငါ့ကို ေထာက္ခံသူမ်ား ဒါက ငါတို႔ ဦးေဆာင္သူပဲ။ ငါ့ကို မေထာက္ခံသူမ်ားသည္ ငါ့ရန္သူလို႔ သတ္မွတ္တယ္။ အခုခ်ိန္မွာက ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ေရခ်ိန္ ျမင့္တက္လာတယ္လို႔ ေခၚမလား၊ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ေလာက္ ကတည္းက ဆရာေအာင္ထြဋ္တို႔ ခ်ဲ႕ယူလာတဲ့ တတိယ SPACE တစ္ခုေပါ့။
တတိယ ေနရာတစ္ခုက က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ တစ္အခ်က္၊ အတိုက္အခံမ်ားကို ေထာက္ခံေနတယ္ ဆိုတာခ်ည္းပဲ မဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္အခ်က္ အုပ္စိုးသူ ဦးသိန္းစိန္ကို ေထာက္ခံေနျခင္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ ေမာင္ျဖဴဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ရွိမယ္။ သူသည္ ဦးသိန္းစိန္လူ မဟုတ္ဘူး။ အတိုက္အခံဘက္က လူလည္း မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေသာ္ မေကာင္းတာ လုပ္ရင္ သူေအာ္မွာပဲ၊ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ သူေထာက္ခံမယ္။ ပါ၀င္မယ္။ မေကာင္းတာ လုပ္ရင္ မပါဘူး။ ဒီလိုမ်ဳိးေပါ့။ သူကေတာ့ ျပည္သူလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ တယ္။
ၾကားထဲမွာ ရွိေနတဲ့ ျပည္သူ ျပည္သူ ကိုယ္စားျပဳ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ျဖစ္လာမယ္။ ႏိုင္ငံေရးက အခုခ်ိန္မွာ အရမ္းကို ႐ႈပ္ေထြးလာတယ္။ ဘာသာေရးေတြေရာ လူမ်ဳိးေရးေတြေရာ။ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ ေ၀ခြဲရ ခက္ပါတယ္လို႔ ေျပာပါ မယ္။ ဘယ္သူ႕ကို ဘယ္သူလို႔ သတ္မွတ္ရမွန္း မသိဘူး။ ဒါက ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေနတဲ့ အျမင္ေပါ့ေနာ္။ဘယ္သူသည္ ဘာမွန္းကို မသိေတာ့တဲ့ အခ်ိန္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ႏိုင္ငံေရးနဲ႕ ပတ္သက္ရင္ ၪာဏ္မမီပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္ေစခ်င္ ဆုံးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ အေရးအရာကို ဖန္တီး ႏိုင္ၾကမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ ႏိုင္ငံရဲ႕ လုပ္သားေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိး ခ်မ္းသာကို လုပ္ေပးမယ့္သူ ေလးငါးဦးထက္ ပိုမရွိပါဘူး။
အဲဒီေလးငါးဦးေသာ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ား သေဘာထား ႀကီးေပးၾကပါလို႔ ေမတၱာရပ္ခံ ခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆင္းရဲငတ္ျပတ္ လာၾကတဲ့ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ယွဥ္ရင္ အလြန္ မ်က္ႏွာငယ္ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူေတြကို ငဲ့ေပးၾကပါလို႔ ေမတၱာ ရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ သေဘာထားႀကီး ၿပီးေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူ အတြက္ အခ်င္းခ်င္း စိတ္ႏွလုံးႀကီးစြာ အျမင္က်ယ္စြာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလာက၊ ႏိုင္ငံအတြင္းက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ေကာင္းက်ဳိးကို ပူးေပါင္း ဖန္တီး ေပးႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေမတၱာ ရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။
ဒါမွသာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားခ်င္တဲ့ အေျခအေန တစ္ရပ္ကို သက္ေသာင့္ သက္သာ ေသြးထြက္သံယို မရွိဘဲ ပဋိပကၡေတြ နည္းပါးစြာနဲ႔ ျဖတ္သန္းႏိုင္မယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
http://www.messengernewsjournal.com/entertainment/detail.php?id=29906
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Monday, January 19, 2015 5:12 AM
အနုပညာ ပစ္စည်းကို ဘာတစ်ခုမှ ဖြတ်တောက်ခွင့် မရှိဘူး
By Mel Pot On 5:12 AM
ခိုင်ဇာသွင်
မကြာမီ ကျင်းပတော့မည့် မြန်မာနိုင်ငံ ရုပ်ရှင် အစည်းအရုံး ရွေးကောက်ပွဲနှင့် ပတ်သက်၍ ဥက္ကဋ္ဌဟောင်း တစ်ဦး ဖြစ်ခဲ့သည့် အကယ်ဒမီ ဦးဇင်ဝိုင်းနှင့် တွေ့ဆုံ မေးမြန်း ထားသည်များကို ကောက်နုတ် ဖော်ပြ လိုက်ပါသည်။
ရုပ်ရှင် အစည်းအရုံး ရွေးကောက်ပွဲမှာ ပြန်လည် အရွေးခံဦးမှာလား
ကွန်တော့် အနေနဲ့လည်း မသဲကွဲသေးပါဘူး။ဘာဖြစ်လို့လဲ ဆိုတော့ ဒီဥက္ကဋ္ဌဆိုတဲ့ တာဝန်က ကွန်တော့် အနေနဲ့ ရာထူးတို့ နေရာတို့ မသတ်မှတ်ပါဘူး။ ကွန်တော် လုပ်ခဲ့တုန်းကလည်း ဒီဥက္ကဋ္ဌရာထူး နေရာထိုင်ခုံ ဒီလို မဟုတ်ပါဘူး။ တာဝန်ကိုသာ ယူတာပါ။ တာဝန်ကို ယူတဲ့အတွက် တာဝန်က အလွန်ကြီးပါတယ်။ တာဝန်သိရင် သိသလောက် တာဝန် ဝတ္တရား အလွန် ကြီးမားပါတယ်။ အဲတွက် ဒီတာဝန်ကြီးကို ထမ်းဆောင် နိုင်မလား ဆိုတာ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ဆုံးဖြတ်လို့ မရနိုင်သေးပါဘူး။
အခုလို အဆိုပြုလှာ ပြန်လည် တင်တယ် ဆိုတာက ကွန်တော့်ထက် အသက်အရွယ် ဝါကြီးနေကြတဲ့ သရုပ်ဆောင်ကြီးများ၊ ဒါရိုက်တာကြီးများ၊ ကွန်တော်နဲ့ လက်တွဲ လုပ်ဆောင် နေကြတဲ့ ရုပ်ရှင်လောကကို ကောင်းကျိုး ဖြစ်စေချင်ကြတဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်များ၊ သားသမီးလို ဖြစ်နေတဲ့ သရုပ်ဆောင်များ၊ စက်မှု အဖွဲ့သား ဒါရိုက်တာ များကလည်း တိုက်တွန်းတဲ့ အခါကျတော့ အတွင်း စည်းထဲက နေပြီးတော့ အနိမ့်ဆုံးပေါ့ဗျာ။
သာမန် အမှုဆောင် တစ်ဦးလည်း ဖြစ်နေပါစေ၊ ကိုယ့်လောက ကောင်းရာ ကောင်းကျိုးကို တွေးတော ကြံဆပြီးတော့ တရားဝင် အကြံပြုနိုင်မယ်။ ကိုယ့်လောကကို ထိပါးလာမယ့် ကိစ္စတွေကျရင် တရားဝင် ကိုယ့်လောကနှင့် ကိုယ့်လောကသားတွေ ကိုယ်ကျိုး စီးပွားကို ကာကွယ်နိုင်ဖို့အတွက် ကွန်တော်သည် အမှုဆောင် အဖြစ် လောလောဆယ် တင်ထားခြင်းသာ ဖြစ်ပါတယ်။
ရုပ်ရှင် အစည်းအရုံး အမှုဆောင် သက်တမ်းကို နောက်ထပ် တစ်နှစ် တိုးမယ့်ကိစ္စနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ဦးဇင်ဝိုင်းရဲ့ အမြင်ကို ပြောပြပါဦး။
ဒါကဒီလိုပါ။ အဲဒါ နည်းနည်း တွေးနေကြပါတယ် ခင်ဗျ။ တစ်နှစ် ထပ်တိုးမယ် ဆိုတာ လက်ရှိ အမှုဆောင်ကို တစ်နှစ် ထပ်တိုးမယ်လို့ ပြောတာဆိုရင် မဟုတ်ပါဘူး ခင်ဗျာ။ ကွန်တော့် လက်ထက် ကာလက ကွန်တော်တို့က အဲဒီချိန်မှာ ရှိနေတဲ့ ဖွဲ့စည်းပုံ အရ နှစ်နှစ်လို့ သတ်မှတ် လိုက်ကြတယ်။ နှစ်နှစ် ဆိုတာကလည်း ကွန်တော်တို့ ကိုယ်တိုင် သတ်မှတ်တာပါ။ ဘာကြောင့်လဲ ဆိုတော့ ရှေ့မှာလည်း ရှိခဲ့ပါတယ်။ သုံးနှစ်လည်း ရှိတယ်။ နှစ်နှစ်လည်း ရှိပါတယ်။
ငါးနှစ်လည်း ရှိတယ်။ ရှေ့မှာဆိုရင် ဆယ်နှစ် ဆယ့်နှစ်နှစ် တာဝန် ထမ်းဆောင်ခဲ့တဲ့ သူတွေလည်း ရှိပါတယ်။ အဲဒီလောက်ထိ ရှည်ကြာတဲ့ အမှုဆောင် သက်တမ်းတွေလည်း ရှိခဲ့ပါတယ်။ အမျိုးမျိုးတွေ ပြောင်းနေတယ်။ ပထမဆုံး လွတ်လပ်တဲ့ မြန်မာနိုင်ငံ ရုပ်ရှင် အစည်းအရုံးရယ်လို့ ဖြစ်လာတဲ့ အခါမှာ နှစ်နှစ် တာဝန် ထမ်းဆောင်မယ်လို့ ကွန်တော်တို့ ယတိပြတ် ဆုံးဖြတ် ခဲ့ကြပါတယ်။
အဲတိုင်းပဲ ကွန်တော်တို့ ရွေးကောက်ပွဲ ပြီးတော့ စာနယ်ဇင်းတွေကို တာဝန်ရှိတဲ့ ဥက္ကဋ္ဌ တစ်ဦး အနေနဲ့ ဒီအတိုင်းပဲ ပြောခဲ့ပါတယ်။ သို့သော်လည်း နှစ်နှစ်က ဘယ်အချိန်မှာ ပြည့်မလည်း ဆိုတော့ ၂၀၁၁ ခုနှစ်၊ ဧပြီလမှာ အမှုဆောင်သစ် ပေါ်ထွက် လာတာပါ။ သူရဲဲ့ပုံမှန် အတိုင်းဆိုရင် ၂၀၁၄ ဧပြီလမှာ သက်တမ်း ကုန်ပါတယ်။ သို့သော်လည်း ဘာဖြစ်နေလဲ ဆိုတော့ လူကြီးများ ဆုံးဖြတ်တာက ဒီ ၂၀၁၄ မှာ မြန်မာနိုင်ငံ ရုပ်ရှင် အစည်းအရုံးက ကြီးမှူးကျင်းပတဲ့ အကယ်ဒမီ ပေးပွဲကြီး ရှိနေပါတယ်။
အမှုဆောင် အသစ်တွေသာ တက်လာမယ် ဆိုရင် အကယ်ဒမီ ပေးပွဲနဲ့ ပတ်သက်ပြီး အတွေ့အကြုံတွေ မရှိတဲ့ အတွက် အခက်အခဲတွေ ရှိနိုင်တယ်။ လက်ရှိ အမှုဆောင်ကိုပဲ အကယ်ဒမီ ပေးပွဲ ပြီးတဲ့အထိ သက်တမ်း တိုးတယ်လို့ လုပ်ခဲ့တာပါ။ ဒါက ကွန်တော် သိသမျပါ။ ဘာကြောင့်လဲ ဆိုတော့ ဒီအမှုဆောင်အဖွဲ့မှာ ပါဝင်တဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်တွေ အမှုဆောင အဖွဲ့နဲ့ တွဲဖက် လုပ်ကိုင်နေသူတွေ အများစုက ကွန်တော် ရှိစဥ် တစ်နှစ်၊ ဦးလူမင်း လက်ထက်မှာ တစ်နှစ်၊ တစ်ဖက်က ပြန်ကြားရေးက ကျင်းပတဲ့ အကယ်ဒမီပွဲမှာ ပူးပေါင်းပြီးတော့ ပါဝင်ခဲ့ကြရပါ တယ်။ အတွေ့အကြုံတွေ ရစေဖို့။သူတို့ပေးပြီးတော့ ကိုယ့်ဘာသာ ပေးတော့မယ်ဆိုရင် ပေးချင်သလို ပေးလို့မရပါဘူး။
ဘယ်လို လုပ်ထုံး လုပ်နည်းနဲ့ လုပ်တယ်။ဘယ်လိုခုံ နေရာချတယ်။ ဖိတ်ကြားခြင်း ဘယ်လို လုပ်တယ်စတဲ့ အရာတွေကို ကော်မတီတွေထဲမှာ ပြန်ကြားရေးဘက်က ဖွဲ့တဲ့ ကော်မတီတွေထဲမှာ ကိုယ့်လောက အမှုဆောင်များရယ် ကျန်တဲ့ အလှာ ကိုယ်စားလှယ် များထဲက ပါဝင်သင့် ပါဝင် ထိုက်တဲ့သူတွေကို ကွန်တော်တို့က ထည့်ပြီးတော့မှ နှစ်နှစ် ထရိန်း လုပ်ရတာပေါ့။ ထည့်ထားတဲ့ အတွက် တကယ်လို့ အမှုဆောင်သစ်သာ ပြောင်းသွားရင် အတွေ့အကြုံ မရှိဘဲ လုပ်မှား ကိုင်မှားတွေ ဖြစ်မှာစိုးလို့ နာယကကြီးများ အပါအဝင် လူကြီးများက ဒီအမှုဆောင် အဖွဲ့ကိုတော့ ဒီဇင်ဘာလထိ ဒါကို ထမ်းဆောင်စေဆို ပြီးတော့မှ သက်တမ်း တိုးခဲ့တာပါ။
သုံးနှစ်ရယ်လို့ ဖြစ်လာတာက ဒီလိုလို့တော့ ယူဆပါတယ်။ ကွန်တော်တို့ ဒီကြားထဲမှာ ရုပ်ရှင်ဥပဒေ မူကြမ်း ဆိုတာ ရေးနေပါတယ်။ မြန်မာနိုင်ငံ ရုပ်ရှင် အစည်းအရုံး သက်တမ်းကို ဘယ်လောက် ထားမလဲဆိုတာ ပါပါတယ်။ သတ်မှတ် ရပါတယ်။ သတ်မှတ်ရတော့ တချို့ကလည်း အခုအတိုင်း နှစ်နှစ် ထားစေချင်ပါတယ်။ အနည်းဆုံးတော့ လေးနှစ် ထားသင့်တယ်။ ရှိပါတယ်။ တချို့ကလည်း နိုင်ငံတော် သက်တမ်းနဲ့အညီ ငါးနှစ်ပေါ့။ ငါးနှစ် ဆိုတော့လည်း ကိုယ့်ထမင်း ကိုယ်စားပြီးတော့ ငါးနှစ်ကို ဦးဆောင်ပြီး လုပ်ရတာ မလွယ်ပါဘူး။
ဒါဆိုရင် လေးနှစ် ၊ လေးနှစ် ဆိုရင်လည်း များသေးတယ်။ နှစ်နှစ် ကျတော့လည်း နည်းတယ်။ ကြားကနေ သုံးနှစ် ဆိုပြီးတော့ သတ်မှတ် ကြပါတယ်။ သုံးနှစ် ဆိုတာ မူကြမ်းမှာ သတ်မှတ် လိုက်တာပါ။ ဒီမူကြမ်းကို အခု ရွေးကောက်ပွဲ ကော်မရှင်ကဒီမှုကြမ်းထဲက ယူပြီး သုံးလိုက်ပုံ ရပါတယ်။ သို့သော်လည်း မူကြမ်းထဲက ဖြစ်နေတဲ့ အတွက် သုံးနှစ်လို့ သတ်မှတ်ခြင်းသည် အများရဲ့ သဘော တူညီမှုရယ်လို့ ပြောလို့ မရပါဘူး။
သတ်မှတ်ခဲ့တဲ့ နှစ်နှစ်ကလည်း အများကို မချပြခဲ့ရပါဘူး။ အဆင်ပြေအောင် သတ်မှတ် ခဲ့ရတာပါပဲ။ ဘယ်ဖွဲ့စည်းပုံ အရ ယူမလဲဆိုတော့ တက်လာတဲ့ အမှုဆောင်တိုင်းက ခေတ်အဆက်ဆက် ပြန်ပြန် ရေးခဲ့တာ ရှိပါတယ်။ ဖွဲ့စည်းပုံမှာကိုက ဒီသက်တမ်း အမျိုးမျိုး ဖြစ်နေတာတွေ ရှိတယ်။ အဲဒီအတွက်ကိုပါ။ ပုဂ္ဂိုလ်ရေးအရ ပြောရမယ် ဆိုရင်တော့ သုံးနှစ် ဆိုသည်မှာ အများကို မချမှတ် ရသေးသည့် အတွက် အရင် အရှေ့မှာ နှစ်နှစ်ပဲထားပါ။
ကွန်တော်က ဖြစ်စေချင်တယ်။ နောင်တက် လာမယ့် အဖွဲ့ကနေ နောက်နောင် ကိုတော့ ကွန်တော်တို့ နောက်သက်တမ်း တွေမှာတော့ သုံးနှစ် သတ်မှတ်တယ်၊ လေးနှစ် သတ်မှတ်တယ်၊ အများဆန္ဒအရ ကွန်တော် တို့ကတော့ အရင်အတိုင်းပဲ နှစ်နှစ်ပဲ လုပ်တယ် ဒီလိုမျိုး သွားသင့်တယ်လို့ မြင်တယ်။
ရုပ်ရှင်၊ ဗွီဒီယို ဆင်ဆာ တင်းကျပ်မှုနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ဆွေးနွေးတာတွေလည်း ရှိတော့ ဦးဇင်ဝိုင်း အနေနဲ့ ဆင်ဆာကို ဘယ်လို ထိန်းညှိချင် ပါသလဲ။
ကွန်တော့်ရဲ့ ပုဂ္ဂိုလ်ရေး ခံစားမှုပေါ့နော်။ ယုံကြည်မှု အရတော့ ဘယ်အနုပညာ ပစ္စည်းကိုမှ ဘာတစ်ခုမှ ဖြတ်တောက်ခွင့် မရှိဘူးဗျ။ ဒါရှင်းရှင်းလေး ပြောတာလေ။ ပန်းချီဆရာ တစ်ယောက်က သူ့ဟာသူ ခံစားပြီးတော့ သူ့အနုပညာ အကြောင်းကို ပန်းချီကား တစ်ချပ် ဆွဲတယ်။ မင်းအဲ့ဟာကို မဆွဲရဘူး၊ ဟိုလို ပြောင်းဆွဲလို့ ပြောခွင့် မရှိဘူးဗျ။ ဒီလိုပဲ ကဗျာတစ်ပုဒ်၊ ဝတ္ထုတစ်ပုဒ်၊ ဆောင်းပါး တစ်ပုဒ်၊ သို့တည်းမဟုတ် ရုပ်ရှင်ကား တစ်ကားကို ဘယ်လို လူမျိုးမှ ဖြတ်တောက်ပါလို့ လုပ်ခွင့်မရှိဘူးဗျ။
ဆင်ဆာက မလိုအပ်ဘူး။ ကွန်တော်တို့မှာ လူမှု အသိုင်းအဝိုင်း ရှိနေသေးတယ်။ ကွန်တော်တို့ ဖန်တီးတဲ့ အနုပညာ ကတော့ လူမှု အသိုင်းအဝိုင်းမှာ အဆိပ်အတောက် မဖြစ်ဖို့တော့ တာဝန်ယူရမယ်။ တာဝန် ခံဖို့တော့ လိုတယ်။ ဆင်ဆာ မရှိဖို့ လိုအပ်သလို ဖန်တီးလိုက်တဲ့ အနုပညာရှင်တွေက မိမိ ဖန်တီးလိုက်တဲ့ အနုပညာပေါ်မှာ အလုံးစုံ တာဝန် ယူကြဖို့ လိုပါတယ်။ ကျင့်ဝတ်ပေါ့နော်။ ငါဖန်တီးလိုက်တဲ့ အနုပညာသည် အဆိပ် အတောက် ဖြစ်သွားမလား ဆိုတဲ့ အတွေးကိုလည်း ကိုယ်တိုင် ကြံဆ ထားရပါမယ်။
မိမိနာမည်ကြီးဖို့ ငွေရဖို့ တစ်ခုတည်း အတွက်နဲ့ လုပ်လို့ မရဘူး။ ဒါက နှစ်ဖက်မြင်ရတဲ့ အမြင်။ ကွန်တော့် အမြင်ကတော့ ခုချိန်မှာတော့ ရှိသင့်တဲ့ အပိုင်း လေးလောက်တော့ ရှိဖို့လို ပါသေးတယ်။ ကွန်တော်တို့ ရည်မှန်းချက်က ကွန်တော်တို့ သွားချင်တဲ့ နောက်ဆုံး ရည်ရွယ်ချက်ပေါ့။ ဘယ်နှနှစ် ကြာမလဲ မသိဘူး။ နောက်ဆယ်နှစ် နောင်ငါး နှစ် ဖြစ်ချင်လည်း ဖြစ်မယ်ပေါ့ဗျာ။ အဲဒီ ချိန်လောက်ကျရင် ဆင်ဆာဆိုတာ မရှိတော့ဘဲ RATION စနစ်ပေါ့။
သူများ နိုင်ငံတွေလို အသက် ဘယ်လောက်မှ ကြည့်ရမယ် ဆိုတာမျိုး တွေ ဖြစ်ချင် ဖြစ်လာမယ်။ ဒီဟာမျိုးတွေနဲ့ သွားနိုင်ဖို့ ရည်ရွယ်တယ်။ သို့သော် အခု လောလောဆယ် မဖြစ်နိုင်သေးဘူးလို့ ကွန်တော် မြင်ပါတယ်။ ကွန်တော် ဖန်တီးလိုက်တဲ့ အနုပညာက ဘာသာရေး အရ သွေးထိုးတာ လှုံ့ဆော်တာမျိုး မဟုတ်ဘဲ မရည်ရွယ်ဘဲနဲ့ အထင်အမြင် လွဲမှားတာမျိုး မဖြစ်ဖို့ လိုနေတယ်။ အဲဒီတွက် ဒီအချက်တွေကို သတိထားကြဖို့ လိုနေပါသေးတယ်။ ဆင်ဆာ ဆိုတာကတော့ ရှိသင့်တဲ့ အတိုင်း အတာလေး တစ်ခုတော့ ရှိသင့်တယ် လို့တော့ မြင်ပါတယ်။ တစ်ချိန်မှာတော့ မရှိသင့်တော့ပါဘူး။ ဒါပေမဲ့ အရာရာကို တိုင်းတာ ထောက်ပြပြီး လက်ဝါးကြီးအုပ်ပြီး ပေတံတိုင်းတာ ဖြတ်တောက်မယ်ဆိုရင် ကွန်တော်တို့က လက်ခံမှာ မဟုတ်ပါဘူး။
အကယ်ဒမီဆုနဲ့ ပတ်သက်ပြီး ဝေဖန် နေကြတာကိုရော ဘာပြောချင်ပါသလဲ။
တခြားစီပါ ခင်ဗျ။ ဘာမှ မဆိုင်ပါဘူး။ အဂတိ လိုက်စားမှု၊ ဆိုတာ အမျိုးမျိုး ရှိတာပေါ့။ အဂတိ ဆိုတာ ငွေကြေးမှ အဂတိ မဟုတ်ပါဘူး။ ဆန္ဒာဂတိ။ ဘယာဂတိ။ စသည်ဖြင့် ကိုယ်နဲ့ ချစ်လို့ ကိုယ်နဲ့ မုန်းလို့၊ ဖိအားပေးလို့၊ ကြောက်လို့ ဒီဂတိတွေပေါ့နော်။ ဒီဂတိတရားတွေ ကင်းအောင် အတတ်နိုင်ဆုံး ကြိုးစားတယ်။ ကွန်တော် ဒီစကား ပြောမယ် ဆိုရင် နည်းနည်း ရှည်မယ်။ မြန်မာနိုင်ငံ ရုပ်ရှင် အစည်းအရုံးက ကိုယ်တိုင် ချီးမှင့်တော့မယ် ဆိုတာ ဘယ်မူနဲ့ ချီးမှင့်မလဲ ဆိုတာ စည်းမျဥ်း စည်းကမ်းတွေ ရေးဆွဲဖို့ ကော်မတီ တစ်ရပ် ဖွဲ့ပါတယ်။
လူဦးရေပေါင်း (၁၆၀) လောက် ပါတယ်လို့ ထင်ပါတယ်။ ကွန်တော် ဖွဲ့ပေးခဲ့တာ၊ ကွန်တော် မပါပါဘူး။ ဆရာ ဦးစိုးမိုး ကတော့ ပင်ပင်ပန်းပန်း အကြိမ်ကြိမ် လုပ်ပါတယ်။ ရုပ်ရှင်ဘက်က အသိပညာရှင်၊ အတတ်ပညာရှင် ထုတ်လုပ် သူများရော အသိပညာရှင်၊ အတတ် ပညာရှင်များ အစုံပေါ့။ အလှာပေါင်းစုံက ဝါရင့်သမ္ဘာရင့် ပုဂ္ဂိုလ်များရော ပြင်ပက အနုပညာရှင်၊ စာပေပညာရှင်များ စာနယ်ဇင်း ပညာရှင်များ ပါဝင်ပြီးတော့မှ ဒီစည်းမျဥ်း စည်းကမ်းကို ရေးဆွဲကြပါတယ်။
ရေးဆွဲစဥ်ကတော့ အကြံပြုလှာ ပို့ခဲ့ပါတယ်။ ကွန်တော် အကြံပြုသော အချက်များကို လိုအပ်မှသုံးပါ မလိုအပ်လျင် မသုံးပါနဲ့။ အနုပညာကို စံချိန်စံနှုန်းနဲ့ပဲ ကြည့်ရှုကြဖို့ အနုပညာ ဆုဖြစ်ဖို့ နောက်ပုဂ္ဂိုလ် ဘဝတွေကို မကြည့်ကြဖို့။ ဇင်ဝိုင်းကို အကယ်ဒမီ ပေးမယ်ဗျာ။ ဒီကားမှာ သရုပ်ဆောင်တာ အရမ်းကောင်းတယ်။ သို့သော် အပြင်မှာ ဇင်ဝိုင်းက မိန်းမ ငါးယောက်လောက် ယူထားပြီးတော့ ဘိန်းစား ဖြစ်နေတယ်ဆိုရင် အဲဒီတွက် ဇင်ဝိုင်းကို မပေးဘူးဆိုရင် ဘာမှမဆိုင်ဘူး။ သရုပ်ဆောင် ထူးခွန်ရင် မောင်ဖြူ၊ မောင်ဖြူ အတိုင်း မောင်မဲ မောင်မဲ အတိုင်း သရုပ်ဆောင်မှု ဘဝကိုပဲ ကြည့်ပါ။
ဆုံးဖြတ်ပါ ဒါတွေကအစ အကြံပြုတာပါ။ တကယ်လည်း ခြေခြေ မြစ်မြစ် ရေးကြပါတယ်။ ကွန်တော်လည်း ကျန်းမာရေး အခြေအနေကြောင့် အနား ယူခဲ့ပါတယ်။ နောက်ပိုင်းမှာ မျက်ခြည် ပြတ်ပါတယ်။ မူလ ရည်ရွယ်တာက အကယ်ဒမီ စည်းမျဥ်း စည်းကမ်း ရွေးချယ် ပြီးပြီဆိုရင် အခုတော့ အလှာ ကိုယ်စားလှယ်တွေ အများကြီး ပါပြီးတော့ ရေးတာပါ။ သို့သော် လောကသား အားလုံး မသိကြဘူး။ သိအောင် ကြေညာမယ်။ ၂၀၁၃ ခုနှစ် အတွက် မြန်မာနိုင်ငံ ရုပ်ရှင် အစည်းအရုံးက ရုပ်ရှင် ထူးခွန်ဆု ချီးမှင့်တဲ့အခါမှာ ဒီစည်းမျဥ်း စည်းကမ်းနဲ့ ချီးမှင့်မယ်။
လောကသားများ ကျေနပ်မှု ရှိမရှိ ဆိုတာ လောကသားများ ထောက်ပြလာတဲ့ ဒီအချက်ကတော့ ဒီလို ဖြစ်သင့်တယ်။ ဟိုလို ဖြစ်သင့်တယ် ဆိုတာကို ကွန်တော်တို့က မဲအရေအတွက်နဲ့ တွက်လိုက်ပြီးတော့ လူတိုင်းကတော့ ကြိုက်နိုင်မှာ မဟုတ်ဘူးလေ။ သို့သော် ကွန်တော်တို့က မဲအများကိုယူပြီးတော့ ဒါကို အတည် ပြုလိုက်မယ်။ ဒီမူထွက်သွားပြီ ဆိုတော့မှ စည်းမျဥ်း စည်းကမ်း အတိုင်းပေးရမှာ ဖြစ်တာကို ပြည်သူကို ကြေညာရမယ်။ ဒါကွန်တော် ရည်ရွယ်တာပေါ့နော်။ ဒါဆိုရင် အလွန်ပွင့်လင်း မြင်သာတာ ဖြစ်မှာပေါ့နော်။
တစ်ဖက်မှာလည်း အကယ်ဒမီ ပေးပွဲက ရှိနေတယ်။ တခြားသော လုပ်ငန်းစဥ်တွေ ကလည်း ရှိနေတော့ ဒါကြီးကို မချပြနိုင်ခဲ့ဘူး။ ကွန်တော် သိသလောက်တော့ နှစ်ဆင့်ပေါင်းကို ဦး ရေ (၃၆) ဦး ရှိတယ်လို့ သိရတယ်။ ဘယ်လို အချက်တွေပါလဲ ဆိုတာလည်း မသိပါဘူး။ ရွေးချယ်ကြတဲ့ (၃၆) ဦးမှာ ဘယ်လိုမူနဲ့ ရွေး ချယ်ကြလဲတော့ မသိပါဘူး။ ကွန်တော့် အမြင်နဲ့ ပြောရရင် မပေးတာ ငါးဆုပေါ့ဗျာ။ ခြောက်ဆု ပေးတယ်။ ပေးတဲ့ ခြောက်ဆုကို စဥ်းစားကြည့်တဲ့အခါ တရားမျတမှု အရှိဆုံးလို့ ကွန်တော့် အနေနဲ့ မြင်တယ်။
ပရိသတ် ထင်ကြေးနဲ့လည်း ကိုက်ညီမှု ရှိတယ်။ဒါတော့ ကွန်တော် ပြောရဲ တယ်။ ကွန်တော် ဘယ်အဖွဲ့မှ မပါဘူး။ လောကသား အနေနဲ့ပြောတာ။ အရင်နှစ်တွေ ပေးခဲ့တာထက် စာရင် ဒီနှစ်သည် ပိုမို တရားမျတသော အမှန်တရားနဲ့ နီးစပ်တယ်လို့ ယူဆတယ်။ လုံးဝ စင်းလုံးချော မှန်တယ်လို့ မရှိနိုင်ပါဘူး။
လက်ရှိ နိုင်ငံရေး အပြောင်းအလဲတွေကိုလည်း သုံးသပ်ပေးပါဦး။
လက်ရှိ နိုင်ငံရေးကတော့ ကွန် တော်က မသဲကွဲဘူး ဖြစ်နေတယ်။ ဒါကလည်း ဖြစ်သင့် ဖြစ်ထိုက်တဲ့ အတိုင်းအတာပါပဲ။ တစ်ချိန်တုန်း ကတော့ ရှိခဲ့ဖူးတာပေါ့။ ငါနဲ့မတူ ငါ့ရန်သူ ဆိုတာမျိုးပေါ့။ ဥပမာ ဆန့်ကျင်ဘက်ခေါ်တဲ့ အတိုက်အခံ အင်အားစု ဒီမိုကရေစီ လိုလားသူများ ဘက်ကလည်း ဒီမိုကရေစီ လိုလားသူများဘက်ကို မပါဘူးဆိုရင်လည်း ဒါစစ်တပ် သြဇာခံလို့ထင်တယ်။ ဒီကောင်တွေ စစ်အစိုးရနောက် လိုက်တွေပဲ မြင်မယ်။
အဲဒီချိန်တုန်းက အုပ်စိုးတဲ့ အစိုးကရ ကလည်း သူတို့ သဘောသူတို့ သြဇာ မခံဘူးဆိုရင်လည်း ဆန့်ကျင်နေတဲ့ အကောင်တွေပဲလို့ အတိုက်အခံနဲ့ ပေါင်းနေတဲ့ သူတွေလို့ မြင်တယ်။ ရှင်းရှင်း ပြောရရင် ဗ.က.ပ များ တစ်ချိန်တုန်းက ဗမာပြည် ကွန်မြူနစ် ပါတီက ပြောသလို ငါမဟုတ်ရင် ငါ့ရန်သူပဲ။ ငါ့ကို ထောက်ခံသူများ ဒါက ငါတို့ ဦးဆောင်သူပဲ။ ငါ့ကို မထောက်ခံသူများသည် ငါ့ရန်သူလို့ သတ်မှတ်တယ်။ အခုချိန်မှာက နိုင်ငံရဲ့ နိုင်ငံရေး ရေချိန် မြင့်တက်လာတယ်လို့ ခေါ်မလား၊ လွန်ခဲ့တဲ့ ဆယ်နှစ်ကျော် လောက် ကတည်းက ဆရာအောင်ထွဋ်တို့ ချဲ့ယူလာတဲ့ တတိယ SPACE တစ်ခုပေါ့။
တတိယ နေရာတစ်ခုက ကျယ်ကျယ် ပြန့်ပြန့် ဖြစ်လာခဲ့တယ်။ တစ်အချက်၊ အတိုက်အခံများကို ထောက်ခံနေတယ် ဆိုတာချည်းပဲ မဟုတ်ဘူး။ နှစ်အချက် အုပ်စိုးသူ ဦးသိန်းစိန်ကို ထောက်ခံနေခြင်းလည်း မဟုတ်ဘူး။ မောင်ဖြူဆိုတဲ့ လူတစ်ယောက် ရှိမယ်။ သူသည် ဦးသိန်းစိန်လူ မဟုတ်ဘူး။ အတိုက်အခံဘက်က လူလည်း မဟုတ်ဘူး။ သို့သော် မကောင်းတာ လုပ်ရင် သူအော်မှာပဲ၊ ကောင်းတာလုပ်ရင် သူထောက်ခံမယ်။ ပါဝင်မယ်။ မကောင်းတာ လုပ်ရင် မပါဘူး။ ဒီလိုမျိုးပေါ့။ သူကတော့ ပြည်သူလို့ ကွန်တော်မြင် တယ်။
ကြားထဲမှာ ရှိနေတဲ့ ပြည်သူ ပြည်သူ ကိုယ်စားပြု အဖွဲ့အစည်းများ ဖြစ်လာမယ်။ နိုင်ငံရေးက အခုချိန်မှာ အရမ်းကို ရှုပ်ထွေးလာတယ်။ ဘာသာရေးတွေရော လူမျိုးရေးတွေရော။ ကွန်တော့် အနေနဲ့ တော်တော် ဝေခွဲရ ခက်ပါတယ်လို့ ပြောပါ မယ်။ ဘယ်သူ့ကို ဘယ်သူလို့ သတ်မှတ်ရမှန်း မသိဘူး။ ဒါက ကွန်တော် ဖြစ်နေတဲ့ အမြင်ပေါ့နော်။ဘယ်သူသည် ဘာမှန်းကို မသိတော့တဲ့ အချိန်ပါ။ ကွန်တော် နိုင်ငံရေးနဲ့ ပတ်သက်ရင် ဉာဏ်မမီပါဘူး။ ကွန်တော် ဖြစ်စေချင် ဆုံးကတော့ ကွန်တော်တို့ နိုင်ငံရဲ့ အရေးအရာကို ဖန်တီး နိုင်ကြမယ်ဆိုရင် ကွန်တော့် နိုင်ငံရဲ့ လုပ်သားတွေရဲ့ ကောင်းကျိုး ချမ်းသာကို လုပ်ပေးမယ့်သူ လေးငါးဦးထက် ပိုမရှိပါဘူး။
အဲဒီလေးငါးဦးသော ပုဂ်္ဂိုလ်များ သဘောထား ကြီးပေးကြပါလို့ မေတ္တာရပ်ခံ ချင်ပါတယ်။ ကွန်တော်တို့ နှစ်ပေါင်းများစွာ ဆင်းရဲငတ်ပြတ် လာကြတဲ့ နိုင်ငံတကာနဲ့ ယှဥ်ရင် အလွန် မျက်နှာငယ်ရတဲ့ ကွန်တော်တို့ တိုင်းရင်းသား ပြည်သူတွေကို ငဲ့ပေးကြပါလို့ မေတ္တာ ရပ်ခံချင်ပါတယ်။ ဒီအတွက် သဘောထားကြီး ပြီးတော့မှ ကွန်တော်တို့ ပြည်သူ အတွက် အချင်းချင်း စိတ်နှလုံးကြီးစွာ အမြင်ကျယ်စွာနဲ့ ကွန်တော်တို့ လောက၊ နိုင်ငံအတွင်းက ကွန်တော်တို့ လူမျိုးတွေရဲ့ ကောင်းကျိုးကို ပူးပေါင်း ဖန်တီး ပေးနိုင်ကြပါစေလို့ ကွန်တော် မေတ္တာ ရပ်ခံချင်ပါတယ်။
ဒါမှသာလျင် ကွန်တော်တို့ သွားချင်တဲ့ အခြေအနေ တစ်ရပ်ကို သက်သောင့် သက်သာ သွေးထွက်သံယို မရှိဘဲ ပဋိပက္ခတွေ နည်းပါးစွာနဲ့ ဖြတ်သန်းနိုင်မယ်လို့ မြင်ပါတယ်။
http://www.messengernewsjournal.com/entertainment/detail.php?id=29906
No comments:
Post a Comment