Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Friday, September 5, 2014

ေ၀းသြားခဲ့ေပမယ့္ ခင္မင္းေဇာ္

 ၁၉၈၀ ေက်ာ္ကာလက ပုသိမ္ၿမိဳ႕တြင္ စာေရးသူႏွင့္ ကြယ္လြန္သူ ေတးေရးေတးဆုိ ထူးအိမ္သင္တို႔ ဆိုခဲ့တီးခဲ့စဥ္က (ဓာတ္ပံု – ခင္မင္းေဇာ္ထံမွ)
အခုတေလာ ပုသိမ္ျပန္ခ်င္တယ္။ ဇာတိခ်က္ေႂကြ ေမြးရပ္ေျမဆိုေတာ့လည္း သတိရစရာေတြက အမ်ားသား။ ခုတေလာ ပိုျပန္ခ်င္တယ္ ဆိုတာက ပုသိမ္သားလို႔ ဂုဏ္ယူရတဲ့ အဆိုေတာ္ ထူးအိမ္သင္ရဲ႕ ကြယ္လြန္ျခင္း ၁၀ ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ အခမ္းအနား တခုကို ပုသိမ္မွာ က်င္းပဖုိ႔ ျပင္ဆင္ေနတဲ့ အေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕ အင္တာနက္ေပၚ အြန္လိုင္းေပၚ ကေန လာလာ ေျပာျပေနလို႔ပါ။ ဘယ္သူ႔အိမ္မွာေတာ့ ဘယ္သူေတြ လာသီခ်င္းတုိက္ ေနၿပီ။ ဘယ္သူက ဘာတီးမွာ ဘယ္သူတီးဖို႔ အတြက္ ဘယ္သူက ဘာတံဆိပ္ ဘာ Brand ကို ၀ယ္ဖုိ႔ ျပင္ေနတယ္ စသျဖင့္ တုိ႔တိ တုိ႔တိ သတင္းေပး သလိုလိုနဲ႔ ျပန္ခ်င္စိတ္ကို လာၿပီး ဆြေနၾကတာေလ။
သူတုိ႔ ျပင္ဆင္ေနၾကတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေန ကိုသွ်ပ္လုိ႔ က်မတို႔ ေခၚတဲ့ အဆိုေတာ္ ထူးအိမ္သင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမွတ္ရစရာ၊ ေလးစား တန္ဖုိး ထားစရာ ေတြကို ျပန္ၿပီးသတိရ ေတြးမိသြားခဲ့တယ္။
ကိုသွ်ပ္နဲ႔ ပတ္သက္တာ ဆုိေတာ့ ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္တာ သီခ်င္းဆိုတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ပါပဲ။ ေျပာျပရရင္ ကိုယ့္ဂုဏ္ကိုယ္ကလည္း ေဖာ္ရဦးမယ္ေလ။ အဲဒီ ကာလ ၁၉၈၂ ကေန ၈၆ ၀န္းက်င္ က်မတုိ႔ ပုသိမ္ ေကာလိပ္မွာ ရွိစဥ္တုန္းကလို႔ အစခ်ီရမယ္ ထင္ပါရဲ႕ …။
သီခ်င္းေတြကို ႀကိဳက္သလို၊ သီခ်င္းဆိုခ်င္စိတ္သာ ရွိၿပီး ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္တာ ဘာမွ နားမလည္တဲ့ က်မလည္း အဲဒီ တုန္းက ေက်ာင္းက ေမဂ်ာရပ္အလိုက္ ႏွစ္တုိင္း လုပ္တဲ့ ႏႈတ္ဆက္ပြဲေတြမွာ သီခ်င္းဆိုျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဆိုခ်င္တာသာ သိၿပီး ဘာမွ နားမလည္တဲ့အျပင္ တခါတေလ ကီးက ယုိင္သြားေသးတယ္။ အဲဒီလို က်မလုိလူကို စင္ေပၚမွာ နားေထာင္ေပ်ာ္တဲ့ သီခ်င္းေလးေတြ ဆိုတတ္ေအာင္ ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ မျဖစ္ေအာင္ သူဘယ္လိုသင္ခဲ့လဲ၊ ဘယ္လို ေလ့က်င့္ေစခဲ့လဲ ဆုိတာကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
ပထမႏွစ္က သီခ်င္းက လြယ္ေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။ ကိုသွ်ပ္နဲ႔ အဲဒီမွာ စေတြ႕ခဲ့ေပမယ့္ သူေဘ့စ္ တီးတာေလာက္ပဲ သတိထားမိတယ္။ သိပ္လည္း မခင္ေသးေတာ့ ခပ္ရွိန္ရွိန္ပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္း ႂကြက္နီတို႔နဲ႔သူ တြဲမိသြားတဲ့ အခ်ိန္က်မွ က်မနဲ႔လည္း ခင္သြားတာ။ႂကြက္နီနဲ႔ က်မက အထက ေက်ာင္းလည္း တေက်ာင္းတည္း၊ သူ႔ညီမေတြနဲ႔ က်မတို႔ ေမာင္ႏွမ ေတြက အတန္းတူဆုိေတာ့ တမိသားစုလံုးနဲ႔ ခင္ေနသလို အေၾကာင္းသိေတြေပါ့။
ဒီလိုနဲ႔ ဒုတိယႏွစ္ Farewell ေရာက္ေပါ့။ ထံုးစံအတိုင္း သီခ်င္းဆုိခ်င္တဲ့ ပိုးက မေသေတာ့ ျပင္ၾကဆင္ၾကေပါ့။ သီခ်င္း ေရြးေတာ့ ခက္တဲ့ သီခ်င္းေတြ မေရြးခ်င္ဘူး ဆုိေတာ့ ကိုသွ်ပ္က သူေရြးေပးမယ္၊ ေက်ာင္း စတိတ္ရိႈးဆုိေတာ့ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေလးလည္းျဖစ္၊ ေအာက္က နားေထာင္သူေတြလည္း မပ်င္းရသလို၊ ဆိုတဲ့လူလည္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါး အဆင္ေျပေျပ ျဖစ္ေအာင္ ေရြးေပးမယ္တဲ့။ ဟုတ္ကဲ့ ေပါ့။ အဲဒီႏွစ္က သူေရြးေပးတဲ့သီခ်င္းက ေမရြက္၀ါရဲ႕ ကိုကိုနဲ႔က်မ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔ Rock N Roll။ Rock N Roll သီခ်င္းက တကယ္ျမဴးျမဴးႂကြႂကြ။ ကိုကိုနဲ႔ က်မကေတာ့ အခ်စ္ သီခ်င္း ခ်ိဳခ်ိဳေလးေပါ့။ ခက္တာက က်မက သီခ်င္း သိပ္မဆိုတတ္ဘူး။ အ၀င္အထြက္ေတြ သိပ္နားမလည္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ သူေရြးလာတဲ့ သီခ်င္းနဲ႔အတူ တိတ္ေခြပါ ေပးၿပီး အိမ္မွာ နားေထာင္ခဲ့၊ စာသားေတြဖတ္ၿပီး အထပ္ထပ္ နားေထာင္။ နားပဲ ေထာင္ခိုင္းတာေနာ္။ က်မကို လိုက္မဆိုခိုင္း ေသးဘူး။
အဲဒီလို ျပင္ဆင္တာေတြက သီခ်င္းဆိုမယ့္လူေတြ ဆုိမယ့္သီခ်င္းနဲ႔အတူ စာရင္းလာေပးဖို႔ မေခၚခင္ကတည္းက ေနာ္။ အဲဒီ သီခ်င္းေတြကို အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ နားေထာင္၊ ေနာက္ေတာ့ လိုက္္ဆိုေပါ့။ သံစဥ္က စြဲေနၿပီ ဆုိေတာ့ လိုက္ဆုိရတာ လြယ္ေနၿပီေလ။ စာသားလည္း ရသြားၿပီ ။ စားလည္း ဒီသီခ်င္း သြားလည္း ဒီသီခ်င္း ျဖစ္ေနၿပီ။
ကဲ သီခ်င္းတုိက္ဖို႔ ဘယ္ေန႔ ဘယ္အခန္းကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ လာၾကပါ … လို႔ ေၾကညာသြားၿပီ ဆုိရင္ က်မတို႔ အုပ္စုက အရင္ဆံုး ေရာက္ေအာင္သြားတာပဲ။ လိဒ္ဂစ္တာ ပထန္ႀကီးေခၚ ေအာင္ေအာင္ေဌး၊ ရစ္သမ္ ဖိုးသာထူးေခၚ ေက်ာ္မ်ိဳးလြင္။ ေဘ့စ္က ကိုသွ်ပ္ေခၚသွ်ပ္မႉးေက်ာ္။ ဒရမ္ ႂကြက္နီေခၚ ေအာင္ေက်ာ္ဦး တို႔က အခန္းထဲမွာ ရွိေနၿပီ။ တေယာက္ခ်င္းကို ဂစ္တာေတြနဲ႔ အရင္ ဆိုခိုင္းတာေပါ့။ ကီးခ်ိန္၊ အ၀င္အထြက္ေတြ ဆိုၾကည့္ၾက၊ အိုေကရင္ ေနာက္တေယာက္။ အမ်ားစုက အုိေကပါတယ္။ က်မက သိပ္မအုိေကဘူး။ အ၀င္အထြက္ မွားလိုက္၊ ကီးမ၀င္လိုက္၊ ကီးက ေၾကာင္သြားလိုက္။ အဲဒါဆို ကိုသွ်ပ္က ဆဲပါတယ္။ သူဆဲရင္ က်မက ငိုပါတယ္။ အဲဒီလိုငိုရင္ သူ မေျပာခဲ့ သလိုလုိနဲ႔ က်န္တဲ့လူေတြကို မ်က္စပစ္ၿပီး မ်က္လံုးေအာက္ကို လက္နဲ႔တို႔ … ဘာျဖစ္တာလဲလို႔ ေမးတတ္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ … ကဲ … ဒီလိုဆို ဆုိၿပီး သူက အရင္ဆုိျပ၊ ျပန္တိုက္ေပါ့။ အဲဒီမွာ ဘာေတြ႕လဲ ဆုိရင္ သီခ်င္းကို အျဖတ္အေတာက္ေတြ ေသခ်ာ ခ်ေပး တတ္တာပါ။
ပထမဆံုး တပုဒ္ Rock N Roll မွာ “Rock N Roll ကလို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနပါစို႔ … အခ်စ္ဖြဲ႕သီခ်င္းတပုဒ္ကို … အတူဆိုၾကစို႔ …” အဲဒီအပုိဒ္မွာကိုပဲ ဘယ္လုိျဖတ္၊ ဘယ္ေနရာမွာ အသက္ရႉ ဆုိတာကို အေသးစိတ္ သင္ေပးပါတယ္။
“ဂစ္တာေလးကို ျမန္ျမန္တီးပါ ျမန္ျမန္ေခါက္ပါ ဒါမွ Feeling …”
“ရွိတ္လိုက္စမ္းပါ Rock N Roll ေတြ …  ကလိုက္စမ္းပါ … မိတယ္ Feeling”
“ရင္ေတြခုန္တာ Feeling ပဲ … ပင္လယ္လိႈင္းကေလးမ်ားအား စီးရသလိုပဲ …”
“အာဟ ကတာ ေကာင္းလား လာ … ေမာသြားရင္ ခဏနားဦး …”
“ေပ်ာ္ပါရဲ႕လား Sweet heart Honey … တုိ႕ရဲ႕အခ်စ္မ်ား ခ်ိဳခ်ိဳေမႊးပါေစ … ေဟး ေဟးေဟ”
“ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတာ အေကာင္းဆံုးပဲ … လာတခါေလာက္ ကလိုက္စို္္္႔ .. ဝမ္း .. တူး.. ေဟာ ဒီလိုရွိတ္ Rock N Roll …”
အဲဒီသီခ်င္းမွာ အျဖတ္အေတာက္ အသက္ရႉအျပင္ ေနာက္က ဆုိတဲ့ ဟင္း ဟင္းဟင္း တို႔ အာဟ တို႔ ေဟးေဟေဟ တုိ႔ . ဆိုတာကိုပါ ဘာေၾကာင့္ ထည့္ၿပီး အသံဘယ္လို ျဖည္ခ်တယ္၊ တင္သြားတယ္ ဆိုတဲ့ အထိ အေသးစိတ္ ေျပာျပခဲ့တာပါ။
သီခ်င္းဆုိတာ အသံေကာင္းဖုိ႔ထက္ ဆိုတတ္ဖို႔ လိုတယ္၊ ဆိုတဲ့အခါမွာ အထပ္ထပ္ ေလ့က်င့္သူက အသာစီး ရတယ္ဆုိတာကို လက္ေတြ႕က်က် သင္ေပးခဲ့သူပါ။
ကုိသွ်ပ္ရဲ႕ Rock N Roll အပ်ိဳမ သီခ်င္းကို ၾကားတုိင္း က်မကို ေသခ်ာ သင္ေပးခဲ့တဲ့ ဒီသီခ်င္းေလးကို အမွတ္ရမိပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးမႈေၾကာင့္ တကယ့္ရိႈးေန႔မွာ အမွားအယြင္းမရွိဘဲ အေကာင္းဆံုးသီခ်င္း ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ ကိုသွ်ပ္ကိုယ္တုိင္ အမွတ္ေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။ အတူဆိုၾကစို႔ ဆိုၿပီး က်မက တီးတဲ့လူေတြကို လွည့္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အားတက္ တီးလိုက္တာ ရစ္သမ္သမားဖိုးသာထူး ဂစ္တာႀကိဳးျပတ္သြားခဲ့တာ ေလးေတာ့ ရွိခဲ့ပါတယ္ေလ။
ေနာက္တပုဒ္က်ေတာ့ ကိုကိုနဲ႔က်မက ေအးေအးခ်ိဳခ်ိဳ အခ်စ္ သီခ်င္းေလးပါ။
“ဒီကမၻာႀကီးထဲမွာ လူေတြလူေတြေလ … ရာေထာင္ေသာင္းမ်ားစြာ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ကိုကိုနဲ႔ က်မဟာ ကမၻာ မေက်ာ္ပါလည္း ရင္ခြင္ထဲထိေအာင္ အသည္းစြဲ ခ်စ္ပါတယ္။ အို … ေခါင္းအံုးေလးလုိ က်မ ခ်စ္တယ္သူ႔ကို”
အဲဒီသီခ်င္းမွာ က်မက အၿမဲေနာက္က်လိုက္ ေစာလိုက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ အ၀င္မွန္ဖို႔ ၀မ္းတူးသရီး ဖိုး၊ ၀မ္းတူး သရီးဖိုးနဲ႔ (Timing Count) မွတ္တတ္ေအာင္ သင္ေပးပါတယ္။ က်မကလည္း အင္မတန္ညံ့တဲ့လူပါ။ အဲဒါေတြကို အေသးစိတ္ သင္ေပးမွ တတ္ခဲ့သူပါ။ ၿပီးေတာ့ အသံကို ခ်ဳပ္မထားဘဲ ဆိုတတ္ဖို႔ အားေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို ကိုေအာင္ က ဆုိျပလိုက္၊ ကုိသွ်ပ္က ဆုိျပလိုက္နဲ႔ က်မကို မရမခ်င္း စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ခ်ေပးခဲ့တာပါ။ “အုိ ေခါင္းအံုးေလးလို .. က်မ ခ်စ္တယ္ .. သူ႔ကို” ဆုိတဲ့ ခပ္လြယ္လြယ္ တေၾကာင္းကိုေတာင္ သူတုိ႔ စိတ္ႀကိဳက္ မရမခ်င္း အထပ္ထပ္ ဆိုခဲ့ရ ပါတယ္။ အသံခ်တာ တင္တာ စာသားအေပၚ ခံစားခိုင္းတာ အားလံုးကို စိတ္ႀကိဳက္ရတဲ့အထိ၊ က်မ အႀကိမ္ႀကိမ္ငိုၿပီး သီခ်င္းမဆုိခ်င္ပါဘူး ျဖစ္တဲ့အထိ ဆူတာ ဆဲတာ ခံခဲ့ရပါတယ္။ စိတ္ဆိုးၿပီး လက္ေလွ်ာ့ ျပန္သြားတဲ့ က်မကို ေနာက္ေန႔ ျပန္လာေခၚၾကၿပီး စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ျပန္ခ် ျပန္တုိက္ခဲ့တာပါပဲ။ ဒီသီခ်င္း ၂ ပုဒ္စလံုးကို ခုခ်ိန္အထိ အမွားအယြင္းမရွိ က်မ ဆိုႏုိင္ပါေသးတယ္။
ပုသိမ္ ေကာလိပ္က ဘာသာရပ္အလိုက္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ ႏႈတ္ဆက္ပြဲလို ပြဲမ်ိဳးကိုေတာင္ ေသခ်ာ ဖိဖိစီးစီး ေလ့က်င့္ေပးခ့ဲတဲ့ ထူးအိမ္သင္ ေလာင္းလ်ာဟာ သူခ်စ္တဲ့ ဂီတကို ဘယ္ေလာက္အထိ အေလးအနက္ ထားတယ္ဆိုတာ ခန္႔မွန္းမိၾကမွာပါ။
သူတုိ႔ ဖြဲ႕ထားတဲ့ Shore of Peace အဖြဲ႕က ေက်ာင္းပြဲအားလံုးမွာ တီးရတာကို အားမရဘဲ ပုသိမ္စည္ပင္က စေနေန႔တုိင္း လုပ္တဲ့ ဆည္းဆာဂီတပြဲမွာပါ ႏႊဲဖုိ႔ ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကပါေသးတယ္။
ထံုးစံအတိုင္း ေမခလာရဲ႕ ေကာ္လာေပၚက ႏႈတ္ခမ္းနီကို အ၀င္ ေနာက္က်ေနတာ၊ ေနာက္တပုဒ္က်ေတာ့ ဘယ္ေလွ်ာက္သြားေနလဲ နင္မလာရင္ စိတ္ညစ္တယ္ ေဟး … မွာ ဘား၀က္ေလာက္ ကီးက်ေနတာေတြနဲ႕ နပန္းလံုးခဲ့ရ ပါေသးတယ္။
ကိုသွ်ပ္ ေရးေပးၿပီး သီရိကုိကို ဆိုခဲ့တဲ့ အခ်စ္ဦး ဆုိတဲ့ သီခ်င္းကို သူ႔သမီးေလး မိကြန္ေထာက သူ႔ ၁၀ ႏွစ္ျပည့္ အလြမ္းပြဲမွာ ဆုိေတာ့ “ကိုယ့္အေတြးေတြကို သိတဲ့ ေခါင္းအံုးေလးရယ္” ဆုိတဲ့ အပုိဒ္အေရာက္မွာ ကိုသွ်ပ္နဲ႔ သီခ်င္းတုိက္တဲ့ ရက္ေတြကို က်မ သတိရ တမ္းတမိပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို ကိုသွ်ပ္သမီးေလး မိကြန္ေထာ အေနနဲ႔ သူ႔အေဖသာ ရွိရင္ ဒီထက္သာလြန္တဲ့ သီဆိုမႈကို သူရရွိႏုိင္မွာ ဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႔ လြမ္းမိပါေသးတယ္။
ကိုသွ်ပ္ရဲ႕ ဘာေတြပဲ ျဖစ္ေနေန ပြဲမ၀င္ခင္ အထပ္ထပ္ေလ့က်င့္မွ ဆိုတဲ့ ဒႆနနဲ႔ သီခ်င္းစာသားကို သေဘာေပါက္ ခံစား သီဆုိဖို႔ ဆိုတဲ့ အသိကို ထူးအိမ္သင္ မျဖစ္ခင္ကတည္းက က်မတို႔ကို လက္ဆင့္ကမ္း ေပးခဲ့ပါၿပီ။ ယံုၾကည္မႈထဲက အတၱကို သူ တည္ေဆာက္ျပခဲ့ပါၿပီ။
လုပ္ခ်င္တာေတြ အကုန္လုပ္ခြင့္ မရသြားတဲ့ အဆုိေတာ္ထူးအိမ္သင္ကို ပုသိမ္နဲ႔ ထပ္တူ ရွင္သန္ေနဦးမယ့္ ပုသိမ္သား ဂီတ အႏုပညာရွင္တဦး အျဖစ္  က်မတုိ႔ရဲ႕ ဇာတိပုသိမ္ၿမိဳ႕ေလးက နင့္နင့္နဲနဲ ခ်စ္မက္ေနဦးမွာပါ။ ေ၀းသြားခဲ့ေပမယ့္လည္း …။
ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္ …
ခင္မင္းေဇာ္
Irrawaddy

No comments:

Post a Comment