Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Tuesday, July 1, 2014

""မာယာမ်ားတဲ့ အကယ္ဒမီပြဲ""

 ၁၉၅၂ ခုႏွစ္က စတင္၍ အႏု ပညာေလာကႏွင့္ အႏုပညာသမားမ်ား ကို အသိအမွတ္ျပဳခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္အႏု ပညာရွင္မ်ား၏သ႐ုပ္ေဆာင္ မႈ အတတ္ ပညာကို အသိအမွတ္ျပဳခဲ့တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆု ခ်ီးျမႇင့္ပြဲသည္ ယခုဆိုလွ်င္ အႏွစ္ (၆ဝ) ေက်ာ္လြန္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
၁၉၅၂ ခုႏွစ္မွ စတင္၍ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္အထိ ထူးခြၽန္ဆုေပါင္း ၃ဝဝ ေက်ာ္ ဆုခ်ီးျမႇင့္ၿပီးခဲ့သည္ကို ကြၽန္ေတာ္ သိ ခဲ့ရသည္။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ေငြရတုသဘင္ အထိမ္းအမွတ္ ပဲြႀကီးကို ျမန္မာျပည္ ဘုရင္ခံ ဆာဟူး ဘတ္ရန္႔(စ္)ႏွင့္ အမ်ိဳးသားေခါင္း ေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ သည္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာရွင္မ်ား အား တေလးတစား အသိအမွတ္ျပဳစြာ ျဖင့္ တက္ေရာက္ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ေသးသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ၁၉၅၂ ခုႏွစ္တြင္ လူ႔ ေလာကသို႔ မေရာက္ေသးေသာ၊ လူမ ျဖစ္ေသးေသာ ကြၽန္ေတာ့္ အဖို႔ေတာ့ အတိတ္ကိုျပန္မတူးဆြလိုပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ကေလးအရြယ္ ႐ုပ္ရွင္ပိုးထေသာ အ ရြယ္မွစ၍ မွတ္မိသေလာက္ (ဦး)ေကာ လိပ္ဂ်င္ေနဝင္း၊ (ဦး)ၫြန္႔ဝင္း၊ (ေဒၚ)ၾကည္ၾကည္ေဌး၊ (ေဒၚ)ဝါဝါဝင္းေရႊ၊ (ေဒၚ) ခင္သန္းႏု၊ (ေဒၚ)ႏြဲ႔ႏြဲ႔မူ စသည့္ အ ႏုပညာရွင္မ်ားသည္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရာ တြင္ အလြန္႔အလြန္ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္ ေသာပရိသတ္၏ႏွလံုးသားအား ဆြဲကိုင္ ဖမ္းဆုပ္ႏိုင္ေသာ အႏုပညာရွင္ႀကီး မ်ား ျဖစ္ သည္ႏွင့္အေလ်ာက္အကယ္ဒမီ ေရႊစင္႐ုပ္တုႀကီးမ်ားကို ထိုက္ထိုက္တန္ တန္ ရရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထုိ ဝါရင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္ႀကီးမ်ားထဲတြင္ (ဦး)ေက်ာ္ ဟိန္း မပါဝင္ခဲ့ေခ်။ (ဦး)ေက်ာ္ဟိန္း မည္မွ်ပင္သ႐ုပ္ေကာင္း ေသာ္ျငားလည္း အကယ္ဒမီဆု ဟူေသာ ထူးခြၽန္ဆုကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာလက္ဝယ္သို႔ မေရာက္ ရွိခဲ့ေခ်။
ဘဘ ဦးသုခ ဒါ႐ုိက္တာအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ ”အကာကအခ်စ္ အႏွစ္ ကေမတၱာ” ဟူေသာ ဇာတ္ကားတြင္ ခါးေတာင္းေျမာင္ေအာင္က်ိဳက္သည့္ ဇာတ္႐ုပ္ျဖင့္ ထူးခြၽန္ ဆုကို ရရွိခဲ့သည္မွာ အံၾသစရာတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ဤတြင္ ကြၽန္ေတာ္၏ အႏုပညာ သမားတစ္ေယာက္၏ ခံစားခ်က္မ်ားကို တင္ျပပါေတာ့မည္။
ကြၽန္ေတာ္သည္ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္တြင္ လက္ဦးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးမ်ိဳးျမင့္ ေအာင္၏ ‘ခ်စ္ႀကိဳးေလးႏွစ္မွ်င္’ႏွစ္ ကိုယ္ခြဲဇာတ္ကားျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ ေလာကထဲသို႔ဝင္ေရာက္ ခဲ့သည္။ ၁၉၇ဝ ခုႏွစ္ မတိုင္ခင္ကတည္းက ဖခင္ ဦး စိန္တင္ ဦးစီးလုပ္ကိုင္ေနေသာ ‘အမ်ိဳး သား’ ႐ုပ္ရွင္ကုမၸဏီပိုင္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူး ေရး စတူဒီယိုထဲတြင္ ႀကီးျပင္းလာ သည္ ႏွင့္အညီ အႏုပညာသည္မ်ား စံုလင္စြာ ႏွင့္ ရင္းႏွီးခဲ့သူတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ သည္။ ကြၽန္ေတာ္ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ စတင္ျဖစ္သည့္ အခ်ိန္ကာလမ်ားတြင္ လူငယ္ သ႐ုပ္ေဆာင္သစ္မ်ား ရွားပါးေန သည္ႏွင့္အညီ လူငယ္စ႐ုိက္၊ လူငယ္ သဘာဝ၊ လူငယ္တို႔၏ ဝတ္စားဆင္ယင္ မႈတုိ႔ျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကူးခဲ့ရေသာ လူ ငယ္သ႐ုပ္ေဖာ္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား သာ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္ကာ လတြင္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ ဒီဇိုင္းမ်ား သည္ ေခတ္လူငယ္ကိုယ္စားျပဳ ဝတ္ စားဆင္ယင္မႈမ်ားကို အေလးသာခဲ့ရ သည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ အႏုပညာသက္ တမ္း ၅ ႏွစ္တာ ကာလသို႔ ေရာက္ရွိ ေသာအခါ သဘာဝဇာတ္႐ုပ္မ်ား၊သဘာဝကာ႐ိုက္တာမ်ားကို စတင္ေျခ လွမ္းခဲ့ေတာ့သည္။ ထိုကာလမ်ားတြင္ ႐ုိက္ကူးခဲ့ေသာ ‘ေနေသြး’၊ ‘မာနမင္းသား’၊ ‘မရဲ႕ေမာင္ေလး’၊ ‘ရင္ခုန္မိတာ အခ်စ္ လား’၊ ‘ခ်စ္မ’ စသည့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား မ်ားသည္ အလြန္ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ ဇာတ္ကား မ်ားျဖစ္ေတာ့သည္။ထိုစဥ္ အခါက ကြၽန္ေတာ္သည္ အႏုပညာသ မားတစ္ဦး၏ ျပည္သူအေပၚေပးဆပ္ရ မည့္၊ ျပည္သူ႔ကိုယ္စား သ႐ုပ္ေဖာ္ေပးရ မည့္ ျပည္သူ႔အႏုပညာ သမားတစ္ဦး၏ တာဝန္တစ္ရပ္ကို သိရိွနားလည္ခဲ့ရ သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေပဗိမာန္ဆုရ ‘တဒဂၤေလးမ်ားစြာ’ ဟူေသာ ဝတၳဳအား ဒါ႐ိုက္တာ ေအဝမ္းသိန္းထြဋ္ (စပ္စု)မွ တစ္ဆင့္ ဖတ္႐ႈ မိကာ လူငယ္ျပဳျပင္ေရး၊ မူးယစ္ေဆးဝါး တိုက္ဖ်က္ေရး ဟူေသာ တိုင္းက်ိဳးျပည္က်ိဳးျပဳဇာတ္လမ္းျဖစ္ပါ၍ ဖခင္ ဦးစိန္တင္အားကိုယ္ပိုင္အမ်ိဳးသား ႐ုပ္ရွင္မွ ထုတ္လုပ္႐ိုက္ကူးရန္ တိုက္ တြန္းခဲ့သည္။ ဖခင္ ဦးစိန္တင္ မွ ဒါ႐ိုက္ တာ ၾကည္စိုးထြန္းအား ႐ိုက္ကူးေစခဲ့ သည္။ ထို ‘တဒဂၤေလးမ်ားစြာ’ ဇာတ္ လမ္းအား ကြၽန္ေတာ့္အေနျဖင့္ ဖတ္႐ႈ ၿပီးသည့္ေနာက္ လူငယ္တို႔၏ ရည္ရြယ္ ခ်က္ပန္း တိုင္အားတည့္တည့္မတ္မတ္ ထိေရာက္ေအာင္ ပစ္ႏိုင္ေသာ ‘ဒိုး’ ဟူ ေသာ အမည္နာမအား ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား အျဖစ္ အသံုးျပဳရန္ တိုက္တြန္းခဲ့သည္။ ယင္း ‘ဒိုး’ (အျဖဴ/အမဲ ) ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားမွာ ေက်ာ္သူ၊ စိုးသူ၊ ေမဝင္းေမာင္၊ ေဒၚျမင့္ျမင့္ခင္ စသည့္အႏုပညာသည္ မ်ား ပါဝင္ခဲ့ကာ အလြန္ေအာင္ျမင္လူ ႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည့္ ဇာတ္ကားျဖစ္ခဲ့သည္။ ယင္း ‘ဒိုး’ ဇာတ္ကားအား ကြၽန္ေတာ္ မ်ားစြာ အားထားခဲ့သည္။ အေၾကာင္း မွာ ၁၉၈၆၊ ၁၉၈၇၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆု အခမ္းအနားအား ႐ုပ္ရွင္ ဖလင္ ရွားပါးမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစုိးရမွ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ ‘ဒိုး’ဇာတ္ကားသည္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ အကယ္ ဒမီထူးခြၽန္ဆုပြဲႏွင့္ အက်ံဳးဝင္ေနေသာ ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ မ်ားထားရွိျခင္းျဖစ္သည္။
ထို႔ျပင္ ကြၽန္ေတာ္ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ထဲသို႔ ေရာက္ခဲ့ခ်ိန္မွစ၍ ႐ုပ္ရွင္အကယ္ ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲဖိတ္စာမ်ားကို သက္ ဆိုင္ရာအႏုပညာရွင္မ်ားအား ဖိတ္ၾကား ရာတြင္ ဥပမာအားျဖင့္ ဇနီးျဖစ္သူ ႐ုပ္ ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ေယာက်္ားျဖစ္သူသည္ ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ ေဆာင္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ဦး စလံုးကို ထိုင္ခံုတြဲ လ်က္ ဖိတ္ၾကားျခင္းမျပဳခဲ့။ ေယာက်္ား ျဖစ္သူႏွင့္ ဇနီးျဖစ္သူႏွစ္ဦးစလံုး ႐ုပ္ရွင္ အႏုပညာေလာကတြင္ လုပ္ကိုင္ေနပါမွ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦးစလံုး ထိုင္ခံုတြဲ လ်က္ရ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္၌ ႐ုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲတြင္ ပြဲတက္ ေရာက္ရန္ ဖိတ္ၾကားေသာအခါ ကြၽန္ ေတာ္၏ ဖခင္ႏွင့္ မိခင္တို႔သည္ ႏိုင္ငံ ရပ္ျခား သို႔ ေရာက္ရွိေနေသာအခ်ိန္ျဖစ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အကယ္ဒမီ အကဲ ျဖတ္ဘုတ္အဖြဲ႕မွ ဖိတ္စာဖိတ္ၾကားရာ တြင္ ကြၽန္ေတာ့္အား ဇနီးျဖစ္သူႏွင့္ မတက္မေနရ၊ ထို႔အျပင္ ‘အမ်ိဳးသား႐ုပ္ ရွင္’ ကုမၸဏီကိုယ္စား တက္ေရာက္မည့္ သူတစ္ဦးပါ မျဖစ္မေန တက္ေရာက္ရန္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အထူး ျခားဆံုး အႀကိဳးစားဆံုး သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ ေသာ ‘ဒိုး’ ဟူေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ အကယ္ဒမီဆုႏွင့္ မလြဲႏိုင္ေတာ့ၿပီဟု ယံုၾကည္မိခဲ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ စိတ္ အစဥ္တုိ႔သည္ အကယ္ဒမီပြဲခင္းထဲတြင္လြန္စြာမွစိတ္လႈပ္ရွားေနမိေတာ့သည္။ သတင္းေထာက္မ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္ေလာက သားမ်ား၏ မ်က္လံုးမ်ားသည္ ကြၽန္ ေတာ့္ထံ ဝိုင္းဝန္းစူးစိုက္ ၾကည့္႐ႈၾကျခင္း ကို ခံေနရသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ ႐ုပ္ ရွင္သက္တမ္း ၆ ႏွစ္ၾကာသည္အထိ ထူးခြၽန္ဆုအကယ္ဒမီဆုကို မရရွိေသး ေသာ အႏုပညာအင္အား၊ ခြန္အားမ်ား နည္းပါးေနေသာ ခ်ိဳ႕တဲ့သည့္ အႏုပညာ ရွင္တစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ ခံစားေနရသည္။ ရႏိုးရႏိုးႏွင့္ ဤအကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆု ႀကီးကို ဤတစ္ႀကိမ္ တြင္ ပစ္မလြဲရေတာ့ မည္ဟု ယံုၾကည္မိသည္။
ကြၽန္ေတာ္၏ ဇနီးျဖစ္သူ ေရႊဇီး ကြက္ကလည္း အနားမွ ကြၽန္ေတာ္၏လက္အားဆုပ္ကိုင္ကာ ကြၽန္ေတာ့္အား အားေပးမႈကိုခံေနရသည္။ အခမ္းအနား စ၍ ယင္းႏွစ္ အတြင္း ထူးခြၽန္ေသာ အ ေကာင္းဆံုးဇာတ္ကားဆုကို ေၾကညာ လိုက္သည့္အခါ ‘ဒိုး’။အေကာင္းဆံုး ေသာ အထူးခြၽန္ဆံုးေသာ ဒါ႐ိုက္တာ ဆုကို ေၾကညာလိုက္သည့္အခါ ‘ဒိုး’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအား ႐ိုက္ကူးေသာ ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္စုိးထြန္း ျဖစ္ေနသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္အပါအဝင္ ႐ုပ္ ရွင္ေလာကသားမ်ားမွ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ ေဆာင္အထူးခြၽန္ ဆံုးေသာဆုကို တြက္ ဆ၍ ရသြားၿပီျဖစ္သည္။ အေကာင္း ဆံုး႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႏွင့္ အေကာင္းဆံုး ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာဆု ရရွိသည္ျဖစ္ပါက ထုိဇာတ္ကားထဲတြင္ အေကာင္း ဆံုး ေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္ဆုတစ္ဆု အနည္း ဆံုး ရ သင့္သည္ မဟုတ္ပါလား။ထုိအ ခ်ိန္တြင္ အခမ္းအနား အစီအစဥ္ကို ေၾကညာရာတြင္ စီစဥ္တင္ဆက္သူ (အ မည္မမွတ္ မိ)မွ ေၾကညာရာတြင္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္အတြက္ အေကာင္းဆုံးေသာ အထူးခြၽန္ဆံုးေသာ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ မင္းသားဆုကိုရရွိသည့္ အမ်ိဳးသား သ႐ုပ္ေဆာင္မွာ ကိုေက်ာ္ . . ေက်ာ္ . . ေက်ာ္ . . ေက်ာ္ ဟူ၍ (အသံ အား ဆြဲငင္မႈျပဳ၍) ေၾကညာလိုက္စဥ္ ကြၽန္ေတာ္၏ အနီးတြင္ ဝိုင္းဝန္း၍ အားေပးခ်ီးေျမာက္မည့္ အႏုပညာသ မားမ်ား၊ မွတ္တမ္း တင္ ႐ိုက္ကူးမည့္ ဓာတ္ပံုဆရာမ်ား၊ ဗဟိုသတင္း႐ိုက္ကူးေရးအဖြဲ႕သားမ်ား ဝိုင္းဝန္း၍ ႏႈတ္ဆက္စကားေျပာျခင္း၊ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ျခင္း၊ ဓာတ္ပံု႐ုပ္ရွင္မ်ား႐ိုက္ကူးျခင္းတုိ႔ကို မ်က္စိမဖြင့္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကင္ မရာမီးေရာင္မ်ားျဖင့္ ေဝဝါး၍ ေနေတာ့ သည္။ သို႔ရာတြင္ အစီအစဥ္တင္ဆက္ သူ၏ ကိုေက်ာ္ဟူေသာ ဆြဲငင္မႈအသံ၏ အဆံုးတြင္ ‘ဟိန္း’ ဟူ၍ အသံတစ္ခုတည္းသာ ၾကားမိလိုက္ေတာ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ မ်က္ဝန္းအစံုတြင္ မ်က္ ရည္စက္မ်ား ခိုတြဲကာ မ်က္လံုးေပါင္း တစ္သိန္းခန္႔ ဝိုင္းဝန္း၍ က႐ုဏာ သက္ စြာၾကည့္႐ႈမႈကို မခံႏိုင္သည့္အဆံုး ကြၽန္ ေတာ္ အကယ္ဒမီဆုေပးပဲြ (အမ်ိဳးသား ယဥ္ေက်းမႈကဇာတ္႐ံု)ခန္းမမွ ေျပး၍ ထြက္ခြာသြားေတာ့သည္။ အမ်ိဳးအမည္ မသိေသာ လက္ခ်က္ျဖင့္၊ အမ်ိဳးအမည္ မသိေသာဒဏ္ရာကို ရရွိခဲ့သည္။ ေၾက ကြဲမႈ၊ ဝမ္းနည္းမႈ၊ နာၾကည္းမႈ၊ ေပါက္ ကြဲမႈ စသည့္ ေဒါသ၊ ေမာဟမ်ားျဖင့္ ျပည့္လွ်ံေပါက္ကြဲ မိသည္။ အနီးအနား တြင္ ကြၽန္ေတာ့္၏ေနာက္မွ ထက္ၾကပ္ မကြာ လိုက္လံအားေပးေျဖသိမ့္ေနေသာ ဇနီးျဖစ္သူ ေရႊဇီးကြက္ႏွင့္အတူ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ေနအိမ္ရွိရာသို႔ ဦးတည္၍ ျပန္ခဲ့ေတာ့သည္။ ထိုေန႔ ညတစ္ညလံုး နီးပါး ကြၽန္ေတာ္၏ ‘ဒိုးေဟ့’ ‘ဒိုး’ ဟူ ေသာ ေပါက္ကြဲသံ၊ ေၾကြးေၾကာ္သံတို႔ သည္ ေက်ာက္တံတားၿမိဳ႕နယ္ရွိ ႐ုပ္ရွင္ သမား တို႔ စုေဝးရာဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ မရမ္း ကုန္းၿမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ ပဲ့တင္ထပ္ေနမည္ ဟု ၾကားသိသူတိုင္း သိရွိၾကမည္ျဖစ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အခမ္းအနားေၾကညာ သူတို႔၏ ေၾကညာ ခ်က္ေၾကာင့္ အကယ္ ဒမီေရႊစင္႐ုပ္အား ရင္နာခဲ့ရေသာ ေပါက္ကြဲခဲ့ရေသာ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ မ်ားလည္း ရွိခဲ့ဖူးမည္ျဖစ္သည္။ ဤ သည္မွာ ကြၽန္ေတာ္အႏုပညာသက္ တမ္း၏ ပထမဦးဆံုးေသာ အကယ္ဒမီ ေပါက္ကြဲမႈပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ထို႕အျပင္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ အကယ္ ဒမီဆုေပးပြဲတြင္ ေရြးခ်ယ္ထားရာ၌ ပါဝင္ေသာ ကြၽန္ေတာ္ ပထမဦးဆံုး ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ‘ေကာင္းခ်စ္တဲ့မမ’ ဇာတ္ကားတြင္ ကြၽန္ေတာ္ဝါသနာပါေသာ ဓာတ္ပံုပညာ ရပ္မ်ားကို အစြမ္းကုန္အသံုးျပဳ႐ိုက္ကူး ခဲ့ရာ ဓာတ္ပံုဆုကို မရရွိခဲ့ေခ်။ ယင္း ဇာတ္ကားတြင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဇာတ္ ေကာင္တို႔၏ စ႐ိုက္မ်ားအား ေပၚလြင္ ရန္ ဓာတ္ပံုပညာရပ္ျဖင့္ Filter ခ်ပ္မ်ား အသံုးျပဳကာ မြန္းတပ္(ဒ္)အျဖစ္ ႐ိုက္ ကူးတင္ျပခဲ့ေသာေၾကာင့္႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိတ္သတ္ မ်ားအထူးႏွစ္သက္ခဲ့ေသာ ေအာင္ျမင္သည့္ ဇာတ္ကားျဖစ္ခဲ့သည္။ ယင္း ၁၉၈၉ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ေဟာလိဝုဒ္မွ ေအာ္စကာဆုေပးပြဲတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ဒါ႐ိုက္ တာ Clint East-wood ႐ိုက္ကူးေသာUntouchable ဟူေသာ ေကာင္းဘိြဳင္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား အတြက္ ဓာတ္ပံုဆုကိုFilter ခ်ပ္မ်ား အသံုးျပဳ၍ ေအာ္စကာဆုကိုထုိက္ ထိုက္ တန္တန္ႀကီး ရရွိသြားခဲ့သည္။ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကတြင္Filter အသံုးျပဳပါက ဓာတ္ပံုဆုကို မ ေပးေၾကာင္း သိရွိခဲ့ရေတာ့သည္။
ေနာက္တစ္ဖန္ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္တြင္ အကယ္ဒမီမေက်ပြဲအတြက္ ထပ္မံ တက္ေရာက္ခဲ့ျပန္သည္။ ထိုႏွစ္တြင္ အကယ္ဒမီတစ္ႀကိဳ ေရြးခ်ယ္ရာ၌ ဒါ ႐ိုက္တာ ခင္ေမာင္ဦး၊ စိုးသိမ္းထြဋ္တို႔ ႐ိုက္ကူးေသာ ‘မူပိုင္ ခ်စ္သူ’ ဇာတ္ကား ပါဝင္ေန၍ျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္တြင္’မူပိုင္ ခ်စ္သူ’ ဇာတ္ကားအား သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ ရာ၌ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္စြမ္းဥာဏ္စြမ္းရွိ သမွ် အားတိုက္အင္တိုက္ ႀကိဳးစားသ႐ုပ္ ေဆာင္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယင္းဇာတ္ကားအ တြက္ အကယ္ဒမီဆုကို ေမွ်ာ္လင့္မိျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္း ႏွစ္တြင္ ‘မူပိုင္ခ်စ္သူ’ ဇာတ္ ကားႏွင့္အမ်ိဳးသမီးသ႐ုပ္ေဆာင္ ထူးခြၽန္ဆုအား ေမသန္းႏုတစ္ဦးသာ ရရွိခဲ့ျပန္သည္။ ‘မူပိုင္ခ်စ္သူ’ ဇာတ္ကား တြင္ ထူးခြၽန္ဆုရေသာ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေမသန္းႏု၏ ဇာတ္ လမ္းဇာတ္ကြက္မ်ား အားျပသရာတြင္ ကြၽန္ေတာ္၏ သ႐ုပ္ ေဆာင္မႈမ်ား၏ အားသာမႈမ်ားကို တက္ ေရာက္သူအားလံုး သိရွိၾကမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယင္း ၁၉၉၂ ခုႏွစ္အတြက္ အ ေကာင္းဆံုးအမ်ိဳးသားသ႐ုပ္ေဆာင္ဆု တစ္ဆုမွ် ေပးခဲ့ျခင္းမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ထုိ ႏွစ္တြင္ အမ်ိဳးသားသ႐ုပ္ေဆာင္တစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ် သ႐ုပ္ေဆာင္ အတတ္ ပညာ မကြၽမ္းက်င္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုက္ သလို ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းအခမ္းအနားမွ ကြၽန္ေတာ္ ဒုတိယ အႀကိမ္ေျမာက္ ဣေႁႏၵမဆည္ႏိုင္ေလာက္ ေအာင္ ေၾကကြဲ၍ ထြက္လာခဲ့ျပန္သည္။ ထိုႏွစ္တြင္ ကြၽန္ေတာ္၏ ဇနီးျဖစ္သူအား လည္း ဖိတ္ၾကားျခင္းမရွိ၍ ကြၽန္ေတာ္၏ အားငယ္မႈ၊ ေၾကကြဲမႈတုိ႔ကို ကြယ္လြန္သူ လက္ဦးဆရာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးမ်ိဳးျမင့္ ေအာင္၊ ကြယ္လြန္သူအစ္ကိုႀကီး ဦးေဇာ္ လင္းႏွင့္ အႏုပညာေမာင္ႏွမမ်ားမွ ဝိုင္း ဝန္းေျဖသိမ့္အားေပးမႈကို ခံခဲ့ရသည္။
ဤ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္မွစ၍ ကြၽန္ေတာ္ ႏွင့္ အကယ္ဒမီေရႊစင္႐ုပ္တုတို႔ ကြာရွင္း ျပတ္ဆဲခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆို ထုိႏွစ္မွစ၍ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲကို ကြၽန္ေတာ္ စိတ္မဝင္စားေတာ့။ မတက္ ေရာက္ခဲ့ေတာ့ေခ်။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွ ကြၽန္ေတာ္ ထပ္မံ၍ ၾကားသိခဲ့ရျပန္ သည္။ ‘မူပိုင္ခ်စ္သူ’ ဇာတ္ကားတြင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေက်ာ္သူသည္ ဆရာဝန္ ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္အား သရုပ္ေဆာင္ ရာတြင္ ရွပ္အက်ႌ အေပၚၾကယ္သီးအား ျဖဳတ္ထားျခင္းေၾကာင့္ အကယ္ဒမီဆုကို မေပးခဲ့တာဟူ၍ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ အကယ္ ဒမီသင္ခန္းစာအား ရရွိခဲ့့ျပန္သည္။
၁၉၉၄ ခုႏွစ္တြင္ အကယ္ဒမီ ေရႊစင္ဆုႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ျပန္လည္၍ ေစ့စပ္ျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ ထိုႏွစ္တြင္ အကယ္ဒမီဆုေပးမည့္ ေန႔ရက္အခ်ိန္ တြင္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ကြၽန္ေတာ့္၏အိမ္ တြင္ တစ္ဦးတည္း ယမကာမီွဝဲ၍ အ ကယ္ဒမီတည္းဟူေသာ ေရႊစင္႐ုပ္တုအား ေမ့ပစ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေန သည္။ အခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္ရန္ ဖခင္ျဖစ္သူမွ လာေရာက္ေခၚရာတြင္ ကြၽန္ေတာ္ျငင္းဆန္ခဲ့၍ ဖခင္ျဖစ္သူ စိတ္မေကာင္းစြာျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္၏အိမ္ မွ ထြက္ခြာသြားသည္။ ထိုႏွစ္သည္ အ ကယ္ဒမီဆုေပးပြဲ သမိုင္းကာလတစ္ ေလွ်ာက္ အထူးျခားဆံုးပြဲတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ အ မ်ားျပည္သူၾကည့္ခြင့္၊ အားေပးခြင့္မရ ခဲ့ေသာ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲ မ်ားကို သုဝဏၰအားကစားကြင္းတြင္ ျပည္သူလူထုအား ပထမဦးဆံုးေသာ လက္မွတ္ေရာင္းခ်၍ က်င္းပေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ကင္း ကြာေနေသာ အကယ္ဒမီဆုအား အမ်ား ျပည္သူတုိ႔မွ ကြၽန္ေတာ့္အား ရရွိေစလို ေသာဆႏၵမ်ား ျပည့္ဝေနေတာ့သည္။ ပြဲခင္းတစ္ခုလံုးတြင္ ‘ေက်ာ္သူ .. ရရင္ ရ၊ မရရင္ ‘ ဟူ၍ ေၾကြးေၾကာ္ သံမ်ား ၾကားေနရသည္ဟု သိရွိရသည္။
ပြဲအစီ အစဥ္ စတင္သည့္အခ်ိန္တြင္ အစုိးရ ဌာနမွ လူႀကီးတစ္ဦးက ျပန္ၾကားေရးဝန္ ႀကီးမွတစ္ဆင့္ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းဌာနရွိ အရာရွိတစ္ဦးႏွင့္အတူ ကြၽန္ေတာ္၏ဖခင္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ့္ကို သြားေရာက္ေခၚ ရန္ ေျပာၾကားခဲ့ေသာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ အား ေနအိမ္တြင္လာ ေရာက္အတင္းအ က်ပ္ေခၚေဆာင္သြားေတာ့သည္။ ယမ ကာမီွဝဲေနေသာ ကြၽန္ေတာ္သည္ တုိက္ ပံုႏွင့္ေတြ႕ရာလံုခ်ည္တို႔အား ဝတ္ဆင္၍ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းမွအသံုးျပဳေသာ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ေပၚသို႔ ၾကားညႇပ္၍ ေခၚ ေဆာင္ျခင္းကို ခံခဲ့ရသည္။ (႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္း ေမာ္ေတာ္ကားေပၚမွ ကြၽန္ ေတာ္ခုန္ဆင္းမွာကို စိုးရိမ္လို႔လားေတာ့ မသိ) ပြဲခင္းက်င္းပရာ သုဝဏၰအားက စားကြင္းသို႔ ေရာက္ရွိေသာ ကားေပၚမွ ဆင္း ဆင္းျခင္း ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းမွ လူႀကီး မ်ားက Congratulation ဟူ၍ လက္ ဆြဲႏႈတ္ဆက္ခဲ့သည္။ ပြဲခင္းထဲတြင္ ကြၽန္ ေတာ္ ထိုင္စရာေနရာမရွိ၍ ေဖ်ာ္ေျဖေရး တီးဝိုင္းေဘးရွိ ခံုတြင္သာ ထိုင္ခဲ့ရသည္။ အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳးသားသ႐ုပ္ေဆာင္ ဆုကို ေၾကညာေသာအခါ ဒါ႐ိုက္တာ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္ ႐ိုက္ကူးေသာ ‘တ ျပည္သူမေရႊထား’ ဇာတ္ ကားမွ သ႐ုပ္ ေဆာင္ ေက်ာ္သူဟူ၍ ၾကားမိလိုက္ သည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ ကြၽန္ေတာ္၏ခႏၶာကိုယ္သည္ ေလထဲသို႔ သုံးေလးႀကိမ္ ခန္႔ ေျမာက္တက္သြားသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ အား က႐ုဏာ၊ အၾကင္နာ၊ မုဒိတာတို႔ ျဖင့္ဝိုင္းဝန္းအားေပးၾကေသာ အႏုပညာ ညီအစ္ကိုမ်ားမွ ဝိုင္းဝန္း၍ ကြၽန္ေတာ့္ အား ေလထဲသို႔ ေျမႇာက္တင္အားေပးၾက သည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ကြၽန္ေတာ့္ အ ေတြးထဲ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္ အားေပးေျပာၾကားခဲ့ေသာ စကားသံသည္ ပဲ့တင္ထပ္မိေတာ့သည္။ ထုိႏွစ္မတိုင္ခင္ က ေဒၚေအာင္ဆန္းစု ၾကည္၏ ေနအိမ္ၿခံဝင္းတြင္ ျပည္သူ မ်ား၏ ေပးစာမ်ားလက္ခံကာအပတ္ စဥ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျပန္လည္ ေျဖၾကားေသာအခ်ိန္က ကြၽန္ေတာ္ သည္ အႏုပညာသက္တမ္း ၉ ႏွစ္ၾကာခဲ့ ၿပီျဖစ္ သည္။ အႏုပညာႏွင့္ပတ္သက္၍ ႀကိဳး စားခဲ့သူလည္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္ကာလထိ အကယ္ဒမီထူး ခြၽန္ဆုဆိုတာ မရရွိခဲ့ျခင္းမွာ စဥ္းစား၍ မရႏိုင္ဟူ၍ ေပးစာပို႔ခဲ့ဖူးသည္။ ထုိအ ခ်ိန္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ျပန္ လည္ေျဖၾကားခ်က္မွာ ယခုေပးပို႔ေသာ စာပါ အႏုပညာရွင္ကို
ေျပာခ်င္တာက ေတာ့ ‘အမ်ားျပည္သူက တစ္ခဲနက္ေပး ထားေသာ ဆုကုိရရွိေနၿပီပဲ’ ဟူ၍ ျဖစ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ‘တျပည္သူမေရႊထား’ အကယ္ဒမီက်င္းပရာ ႏွစ္သည္ လည္း အမ်ားျပည္သူပရိသတ္အား ၾကည့္႐ႈခြင့္ ေပးခဲ့သည့္အတြက္ အမ်ားျပည္သူဆႏၵ အတိုင္း ျပည့္ဝခဲ့ရသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္ ယံုၾကည္မိေတာ့သည္။
ထို ၁၉၉၄ ခုႏွစ္မွစ၍ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲ ကိစၥရပ္မ်ားအား ကြၽန္ေတာ္ အေနျဖင့္ အသားက်သြားၿပီ ျဖစ္သည္။ ေသြးေအးသြားၿပီျဖစ္သည္။
အေမ ေဒၚ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ စကားအတိုင္း အမ်ားျပည္သူ၏ ေထာက္ခံအားေပး မႈကသာ အဓိကဆိုတာကို ကြၽန္ေတာ္ နားလည္သြားေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေ တာ္ ကိုယ့္အလုပ္ ‘ကုိယ္လုပ္၊ ကိုယ့္တာဝန္’ ကိုယ္ေက်စြာျဖင့္ ကြၽန္ ေတာ္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ ေပးဆပ္ရမည့္ အႏုပညာခြန္အားမ်ားကို အသံုးခ်ကာ အမ်ားျပည္သူတို႔အတြက္ အဓိကထား၍ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေတာ့သည္။ အကယ္ဒမီဆု ဆိုေသာ ရူးသြပ္မႈ ေဝါဟာရ ကြၽန္ေတာ့္ ထံတြင္ မရွိေတာ့။ ကြၽန္ေတာ္ မခံစား ရေတာ့ေခ်။ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္တြင္ ကြၽန္ ေတာ္ သည္ ဖခင္တစ္ဦး၊ မိခင္တစ္ဦး၏ ခံစားမႈ၊ အနစ္နာခံမႈ၊ ေပးဆပ္မႈမ်ားကို ဂုဏ္ျပဳလိုေသာေၾကာင့္ ‘အေမ့ႏို႔ဖိုး’ ဟူ ေသာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအား ဖခင္ျဖစ္သူ ၏ အမ်ိဳးသား ႐ုပ္ရွင္ ကုမၸဏီမွ ထုတ္ လုပ္႐ိုက္ကူးေပးခဲ့သည္။
‘အေမ့ႏို႔ဖိုး’ ႐ိုက္ကူးစဥ္ ကြၽန္ေတာ့္ ၏ ဦးတည္ခ်က္သည္ ကမၻာ ေပၚရွိ မိခင္မ်ားအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳ ဂုဏ္ ျပဳ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္း၊ ကိုယ္လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းအား တာဝန္ေက်စြာ လုပ္ကိုင္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းစသည့္ ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ္လံုစြာ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ၂ဝဝ၃ ခုႏွစ္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲတြင္ ‘အေမ့ႏို႔ဖိုး’ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူး ေသာ ဖခင္၏ အမ်ိဳးသား႐ုပ္ရွင္၊ ဇာတ္ ၫႊန္းေရးသားေသာ ဆရာၿငိမ္းမင္း၊ ကင္မရာ႐ိုက္ကူးေသာ ေက်ာက္ျဖဴ၊ အဓိကသ႐ုပ္ေဆာင္ မင္းသမီး ထြန္း အိျႏၵာဗို၊ အဓိက ဇာတ္ပို႔သ႐ုပ္ေဆာင္ ခ်ိဳၿပံဳး၊ ေဇာ္ဦးႏွင့္ ဒါ႐ိုက္တာဆုအျဖစ္ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ကြၽန္ေတာ္ ရရွိခဲ့ သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သမိုင္း တြင္ ဇာတ္ကားတစ္ကား တည္းမွ အ ကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆု ၇ ဆုကို ဆြတ္ခူးရ ယူၿပီးသည့္ေနာက္ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္၊ စက္ တင္ဘာလမွစ၍ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ထဲတြင္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခြင့္ကို ပိတ္ ပင္တားဆီးခံခဲ့ရေတာ့သည္။ ယခုဆို လွ်င္ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ေလာကႏွင့္ ကင္း ကြာခဲ့သည္မွာ ၄ ႏွစ္ေက်ာ္ ၅ ႏွစ္နီး ပါးရွိခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူး ခြၽန္ဆု အကယ္ဒမီေပး ပြဲမ်ားကိုလည္း ဖိတ္ၾကားျခင္းကိုမခံခဲ့ရေတာ့ေခ်။
ထို႔အျပင္၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ လ ၇ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပမည္ျဖစ္ေသာ အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆု ေပးပြဲအတြက္ ဦးေက်ာ္သူႏွင့္ဇနီး ေဒၚေရႊဇီးကြက္ဟူ၍ ထူးျခားအံၾသ စြာျဖင့္ ဖိတ္ၾကားျခင္း ကိုခံခဲ့ရသည္။ ဤတြင္ ႐ုပ္ရွင္အစည္း အ႐ံုးသို႔ကြၽန္ေတာ္ျပန္လည္၍ ေမးၾကား ခဲ့သည္။ ‘ေလးႏွစ္ေက်ာ္ ႐ုပ္ရွင္ေလာက မွ ဖယ္ထုတ္ျခင္းခံထား ရေသာ သ႐ုပ္ ေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးကို ဘာ ေၾကာင့္ ဖိတ္ၾကားရတာလဲ’ ဟူ၍ ေမး ျမန္းရာ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုး၏ တာဝန္ ရွိသူမွ ‘အစုိးရေျပာင္းသြားလို႔ မူလည္း ေျပာင္းသြားၿပီ’ဟု ေျပာၾကားသည္။
ထပ္မံ၍ ကြၽန္ေတာ္က ‘အရင္ တုန္းက တစ္ေယာက္တည္း ဖိတ္တာ အခု ဘာေၾကာင့္ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ ေယာက္စလံုးကို ဖိတ္တာလဲ’ ဟု ျပန္ လည္၍ ေမးၾကားရာ။ တာဝန္ရွိသူမွ ‘အစုိးရေျပာင္းသြားၿပီ ဒါေၾကာင့္ မူ လည္းေျပာင္းသြားၿပီ’ ဟုသာ ထပ္မံ၍ ေျဖၾကားခဲ့ေတာ့သည္။ ထပ္မံ၍ ကြၽန္ ေတာ့္အား ‘ကိုေက်ာ္သူ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး မုတ္ဆိတ္ေတြ ရိတ္သြားဦးစင္ေပၚတက္ ၿပီး ဆုရမယ့္သူေတြအတြက္ ေၾကညာ ခိုင္းရင္ ခိုင္းလိမ့္မယ္။ ဒုတိယတန္းမွာ ေနရာေပးထား တယ္တဲ့’။
ထို႔ေၾကာင့္ အစိုးရေျပာင္းသြားၿပီ မူလည္း ေျပာင္းသြားၿပီဆိုျငားလည္း ကြၽန္ေတာ္ေက်ာ္သူအတြက္ေတာ့ ဘာမူ မွမေျပာင္းလဲေသးပါ။ ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ ေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာေ က်ာ္သူဘဝမွ သုဘရာဇာ လူမႈေရးသမားေက်ာ္သူဘဝ သို႔ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာင္းလဲေပးလိုက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ျပန္ၾကား ေရးဌာနမွ ကြၽန္ေတာ့္အား ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ ကူးခြင့္ရရွိေသာ အႏုပညာသမားဘဝသို႔ ျပန္လည္၍ ေျပာင္းလဲေပးျခင္း (တရား ဝင္) မျပဳေသးပါ။ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ သည္ ထိုႏွစ္ အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲအား မတက္ေ ရာက္ခဲ့ပါ။
ယခုအခ်ိန္၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ က်င္း ပေတာ့မည္ျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ ထူးခြၽန္ဆု အကယ္ဒမီေပးပြဲအတြက္ အသံမ်ားစြာ ထြက္ေပၚလာေတာ့သည္။ ယခုႏွစ္ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲအား ႏိုင္ငံ ေတာ္အစိုးရမွ မူဝါဒေျပာင္းၿပီး ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းမွ အကယ္ဒမီ ေရြးခ်ယ္ ေပးမႈကိစၥအား လံုးဝမလုပ္ေတာ့၊ မပါ ဝင္ေတာ့ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီဆုကို ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သမား မ်ားကသာ ေရြးခ်ယ္ရန္အတြက္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအရံုးသို႔ တာဝန္လႊဲ ေျပာင္းေပးလိုက္ၿပီဟူ၍ ျဖစ္သည္။
သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္မွလည္း အႏုပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုပြဲတြင္ ထိုအေၾကာင္းအရာအား တရားဝင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ျဗဳန္းကနဲဆိုအံ့ၾသ စရာ၊ ဝမ္းသာစရာ၊ ေက်နပ္စရာ၊ လက္ ခေမာင္း ထခတ္စရာပင္ ျဖစ္ေတာ့ သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုအကယ္ဒမီ ေနာက္ကြယ္တြင္ဝွက္ဖဲမ်ားရွိသည္။ လွည့္စားမႈ မ်ား ရွိသည္။ သိမ္ေမြ႔ႏူးည့့ံ ခက္ခဲ သည္။ မာယာမ်ားသည့္ အကယ္ဒမီပင္ ျဖစ္ ေတာ့သည္။ ထိုအကယ္ဒမီသည္ တည္ ၾကက္ေလလား’ ‘ငါးမွ်ားခ်ိတ္လား’ ‘ေထာင္ေခ်ာက္’ေလလား ဟူ၍ ကြၽန္ ေတာ္ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ေတြးေတာ မိေတာ့သည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လကုန္ ေလာက္တြင္ တစ္ႀကိမ္၊ ဇူလိုင္လတြင္ တစ္ႀကိမ္ ကြၽန္ေတာ့္ထံသို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အစည္းအ႐ံုးမွ တာဝန္ရွိပုဂိၢဳလ္ ႀကီးမ်ား (အကယ္ ဒမီဆု ေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႔)မွ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္တိုက္တြန္းေမးျမန္းခဲ့သည္။”ကိုေက်ာ္သူ (ေမာင္ေမာင္)ေရ အကယ္ဒမီဆု ေရြး ခ်ယ္ေရးအဖြဲ႔မွာ ပါဝင္ေပးပါ။ Final ေရြးၿပီးသား ၃ ကား ၅ကားထဲက အထူး ခြၽန္ဆံုး အႏုပညာရွင္ေတြကို ေရြးခ်ယ္ ေပးပါ” တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္ ျငင္းခဲ့သည္။ လူမႈေရးလုပ္ငန္းကတစ္ဖက္သာသနာ ျပဳ ဘုရား တည္လုပ္ငန္းက တစ္ဖက္ မအားလပ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းျပခဲ့ သည္။ အမွန္မွာ အခ်ိန္ပိုင္းေလးသာ ေပးရသည့္ အကယ္ဒမီ ဆန္ခါတင္ ဇာတ္ကားမ်ား ၾကည့္႐ႈရျခင္း အလုပ္ကို ကြၽန္ေတာ္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ၾကားသိရသည္။ထိုအကယ္ဒမီ ေရြးခ်ယ္ေရး အဖြဲ႔မွာ ပါ ခ်င္သည့္သူေတြက အမ်ားသား။(အ ေၾကာင္းရွိ သည္)။ ဂုဏ္လိုခ်င္တဲ့သူ မ်ား၊ ဆရာႀကီးလုပ္ခ်င္တဲ့ သူမ်ား၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ လုပ္လိုသူမ်ား၊ မင္းသား/မင္းသမီး ထုတ္လုပ္သူမ်ားကို မ်က္ႏွာလို မ်က္ႏွာရလုပ္လိုသူမ်ား၊ ထိုင္ခံု တစ္ေနရာစာ ဝင္တိုးလိုသူမ်ား၊ ေခါက္ဆြဲစားၾကမည့္သူမ်ားစသည့္ မသမာမႈ၊ သီလခ်ိဳးေဖာက္မည့္ သူမ်ား ကလည္း အလုအယက္ ပါဝင္ႏိုင္ရန္ နည္းေပါင္းစံုတို႔ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္၊ ႀကိဳးစား ၾကေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္သိခဲ့ရျပန္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ထိုအကယ္ဒမီပြဲသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတည္းဟူေသာ အကုသိုလ္ထုပ္ႀကီးအား ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ လုပ္ငန္းမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္ အစည္း အ႐ံုးသို႔ လႊဲေျပာင္းခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုးမွလည္း ထိုအကုသိုလ္ထုပ္ႀကီးအား သူ႔ထက္ငါ အလုအယက္ သယ္ေဆာင္ၾကရန္ အ တြက္ ျပင္ဆင္ေ နေတာ့သည္။
အမွန္စင္စစ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏိုင္ငံ ေရးအေျခအေန၊ ျပည္သူ/သားတို႔၏ ဘဝအေျခအေန၊ အႏုပညာရွင္မ်ား၏ ဘဝရပ္တည္မႈ အေျခအေနမ်ားသည္ မ်ားစြာ ဆိုးဝါးေန သည့္ အေျခအေန အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုျဖစ္သည္။ လူတို႔ သည္ ေဖာက္ျပန္ေနသည္။အတၱႀကီးေန သည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟမ်ား ဖံုးလႊမ္းေနသည္။ ျဗဟၼစိုရ္တရား မ်ား ေခါင္းပါးေနၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုအား ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္သမားမ်ားမွ မေရြးခ်ယ္ သင့္ေပ။ ကိုယ့္ငါးခ်ဥ္ ကိုယ္ခ်ဥ္သည္ ဟူေသာ လုပ္ရပ္မ်ိဳးမလုပ္သင့္ေပ။ ယ ခင္ အစိုးရလက္ထက္ကတည္းက ႐ုပ္ ရွင္သမားမ်ား ေၾကြးေၾကာ္ေတာင္းဆို ေနေသာ ‘ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ကမာၻလႊမ္းရ မည္’ ‘ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ျပည္ ပသို႔ ထိုး ေဖာက္ႏိုင္ရမည္’ ဟူေသာ အသံမ်ား သည္လည္း ယခုဆိုလွ်င္ ေမွးမွိန္လာ ၿပီျဖစ္သည္။အႏုပညာေလာက၏ စက္မႈပစၥည္းမ်ား ခ်ိဳ႕တဲ့အားနည္းေနခ်ိန္၊ ႐ုပ္ရွင္႐ံု မ်ားရွားပါးေနခ်ိန္၊ သမၻာ၊ ဝါ မ်ားကို ေလးစားလိုက္နာမႈ ဂါရဝတရား ေခါင္းပါးေနေသာ အခ်ိန္လူတို႔၏ စာ ရိတၱမ်ား ယိုယြင္းပ်က္စီးေနခ်ိန္ ကာလ ဆိုးႀကီးအခ်ိန္တြင္ ထိုကဲ့ သို႔ေသာ ထူးခြၽန္ထက္ျမက္သည့္ အႏုပညာရွင္မ်ား အား မွန္ကန္စြာျဖင့္ သီလလံုၿခံဳစြာျဖင့္ သမာဓိရွိစြာျဖင့္ ေရြးခ်ယ္ေပးႏိုင္လိမ့္ မည္ဟု ကြၽန္ေတာ္မထင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္အ စည္းအ႐ံုးသို႔ တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္ သြယ္ကာ အႀကံျပဳခဲ့ေတာ့သည္။ ထိုအႀကံသည္ကားကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္အကယ္ဒမီ ထူးခြၽန္ဆု ေရြးခ်ယ္ ေရးကိစၥရပ္အား ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္သမား မ်ားမွေရြးခ်ယ္ရန္မသင့္ေၾကာင္း၊ အစိုး ရမွလည္း ေရြးခ်ယ္ရန္ မသင့္ေၾကာင္း၊ ျပည္ ပႏိုင္ငံ(ေဟာလိဝုဒ္၊ ေဘာလိ ဝုဒ္) စသည္ျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေကာင္းမ်ား ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ခ်ိေနေသာ အႏုပညာရွင္ မ်ား၊ ျပည္ပအႏုပညာသမားမ်ားအား ဆန္ကာတင္ေရြးခ်ယ္ထားေသာ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကား ၃ ကား ၅ ကားအား ျပသၿပီးသည့္ေနာက္ ထိုျပည္ပ ပညာရွင္ မ်ားအား အေကာင္းဆံုးဆုမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ခိုင္းမည္ဆိုပါက အမွန္ကန္ဆံုး အ ထိေရာက္ဆံုး ျဖစ္ လိမ့္မည္ဟု ယူဆမိ ေတာ့သည္။ ထိုမွသာ ျပည္ပအႏုပညာ ေလာကမွလည္း ျမန္မာ့အႏုပညာရွင္ မ်ား၊ ျမန္မာ့႐ႈခင္းမ်ား၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်း မႈ ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ား ကို ျမင္ေ တြ႔သိရွိ ကာ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေလာကသည္လည္း ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ထိုးေဖာက္ေျခလွမ္းႏိုင္မည့္အခြင့္အေရး ရရွိေပလိမ့္မည္။
(ထိုအႀကံျပဳခ်က္သည္ ကြၽန္ေတာ္ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာေလာကတြင္က်င္လည္ ခဲ့စဥ္က အကယ္ဒမီဆုေပးပြဲႏွင့္ ပတ္ သက္သည့္ ေကာက္က်စ္မႈ၊ လိမ္လည္မႈ၊ လာဘ္ယူမႈစ သည့္ မသမာမႈမ်ားအား ခံစားခဲ့ရသူအႏုပညာရွင္ေဟာင္းတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ မိမိကဲ့သို႔ အႏုပညာရွင္မ်ား မခံစားေစလိုေသာဆႏၵအရလည္းေကာင္း၊ အကယ္ဒမီ ဆုေပးပြဲၿပီးဆံုးသြားခ်ိန္တြင္ ျပစ္တင္ ေဝဖန္႐ႈတ္ခ်ျခင္းမ်ားမွ လြတ္ ကင္းေစလိုေသာဆႏၵအရလည္းေကာင္း၊ ျဗဟၼစိုရ္တရားေလးပါး လက္ကိုင္ျပဳ၍ ေရးသား အႀကံျပဳျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
တစ္ခ်ိန္က ႐ုပ္ရွင္သ႐ုပ္ေဆာင္ ဒါ႐ိုက္တာ အကယ္ဒမီႏွစ္ထပ္ကြမ္း
(ေက်ာ္သူ)
Credit : Popular Myanmar News Journal

No comments:

Post a Comment