~ အိမ့္သံစဥ္ ~
ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာက စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီကို ႏုိ၀င္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔က သတိေပးစာ တေစာင္ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီသတိေပးစာမွာ ျပည္တြင္းထုတ္ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေသာ အမ်ိဳးသမီးပံု မ်ား ေဖာ္ျပေန ေသာ ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံႏွင့္ ကိုက္ညီမႈ မရွိသည့္ ေဖာ္ျပေန မႈမ်ားအေပၚ စာနယ္ဇင္း ေကာင္စီအေနျဖင့္ လုိအပ္သလုိ သံုးသပ္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီး ဌာနက စာေပးပို႔တာအေပၚ အေတြး စေတြ ၀င္ေရာက္လာလုိ႔ အခုလို ေရးသားလုိက္တာျဖစ္ပါတယ္။
ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈဆုိတာကို ဘယ္ေခတ္ကာလက ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုကုိ သတ္မွတ္ ၾကသလဲ ဆုိတာ အျငင္းပြားစရာ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
၂ ရာစု အစ ၆ ရာစုအလယ္ ၉ ရာစု ပ်ဴေခတ္က ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈကို ျမန္မာ့ ရိုးရာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ လုိ႔ ေခၚဆုိရ မည္လား၊ သို႔တည္း မဟုတ္ ၁၁ ရာစု ပုဂံေခတ္က ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကို ျမန္မာ့ ရုိးရာ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈလုိ႔ ေခၚဆုိရ မည္ လားဆုိသည္ေတာ့ ပညာရွင္ေတြ ေျပာဆုိတာ ပိုသင့္ေတာ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ပ်ဴေခတ္ ဒဂၤါး တခု၊ ဓာတ္ပံု- antique-burma.blogspot.com
ပ်ဴဆုိတာဟာ ေရွးျမန္မာလုိ႔ လူအမ်ား ေျပာဆုိတာရွိပါတယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဟာ ပ်ဴ ေခတ္က အစျပဳ တယ္ဆုိရင္ ေတာ့ ျမန္မာအစ ပ်ဴ ကလုိ႔ ဆုိစကား ရွိထားတဲ့အတုိင္း ပ်ဴေခတ္က ၀တ္စား ဆင္ယင္ပံု မွာ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈလုိ႔ ေခၚရ မလားပါဘဲ။
ပ်ဴေခတ္မွာ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈမွာ အေပၚပိုင္း ပုခံုးသားေအာက္အထိ ဗလာက်င္းၿပီး ရင္လ်ား ထမိန္ႏွင့္ ၀တ္စား ဆင္ယင္ဟန္ကို ဖတ္ဖူး မွတ္ဖူးခဲ့ပါတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ ျမန္မာအစ ပုဂံက ဆုိၿပီး ၁၁ ရာစု ပုဂံခတ္ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုဟာ ျမန္မာ့ရုိးရာ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈ ဆုိရင္ ပုဂံေခတ္ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုကလည္း အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အလားတူ ရင္လ်ားနဲ႔ ခါးသားေပၚေနတဲ့ ၀တ္ စား ဆင္ယင္မႈကို ေရွး ပုဂံ ေက်ာက္စာေတြ က တဆင့္ သိျမင္ႏိုင္ပါတယ္။
ပုဂံေခတ္မွသည္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္အထိ ကူးေျပာင္းလာတာနဲ႔အမွ် ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈေတြက တခတ္နဲ႔ တေခတ္ မတူၾကပါဘူး။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ နန္းဟန္ ၀တ္စားဆင္ယင္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ပါးလႊာတဲ့ ဇာကို ခါးေထာက္၊ ရင္ကြဲ အေပၚ၀တ္ အကၤ်ီနဲ႔ ထမိန္ကို အနားမိတ္ အရွည္ ၀တ္ဆင္ခဲ့ၾကတာ သတိထားမိမယ္ ထင္ပါတယ္။
ေနာက္တမ်ိဳးကေတာ့ ရင္ဖံုး အျပည့္ လက္ရွည္၊ လက္စက၊ ပြပြနဲ႔ ထမီရွည္ကို ပတ္ၿပီး ၀တ္တာမ်ိဳးလည္း ခတ္စားခဲ့ပါေသးတယ္။
ဒါေပမယ့္ ျမန္မာေတြဟာ အစဥ္ပဲ ေခတ္နဲ႔ အမီ ေနထုိင္ ၀တ္စားတတ္ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဆုိတာ တကယ္ေတာ့ အလြန္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ဘာသာရပ္ပါ။ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈ နဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈဆုိတာ ဘယ္ေခတ္က ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကို ေခၚဆုိသလဲ ဆုိ တာ တကယ္ဆုိ ေဆြးေႏြးပြဲေတြ လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။
အပိုင္း ၂ ကို ဆက္လက္ ေဖာ္ျပသြားပါမည္။ Part 2
~ အိမ့္သံစဥ္ ~
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ေနာက္ဆံုး မင္းဆက္ သီေပါ ဘုရင္ လက္ထက္ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ တခုလံုး ဟာ ၿဗိတိသွ် ကိုလုိနီလက္ေအာက္ကို က်ေရာက္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံကို အိႏၵိယရဲ႕ ျပည္နယ္ခြဲ တခု အေနနဲ႔ အုပ္စုိးခဲ့ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ၁၈၂၄ ပထမ အဂၤလိပ္-ျမန္မာစစ္ပြဲ အၿပီးကတည္းက ေအာက္ျမန္မာႏုိင္ငံ တနသၤာရီ တေလွ်ာက္ ၿဗိတိသွ် လက္ေအာက္က်ေရာက္ခဲ့ၿပီး ၁၈၅၅ ခု အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ဒုတိယ စစ္ပြဲ အၿပီးမွာ ေ
ေတာ့ ျမန္မာျပည္ ေအာက္ပိုင္းနဲ႔ အလယ္ပိုင္းအထိ ၿဗိတိသွ် ကိုလုိနီလက္ေအာက္က်ေရာက္ခဲ့တာ သိၾကၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ပဲ အပူပုိင္းေဒသ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈဟာ တပုိင္းအားျဖင့္ အိႏၵိယဟန္ ေရာေထြးေန တာကိုလည္း ေမ့ပစ္လုိ႔ မရပါဘူး။
ထုိက တဆင့္ လြတ္လပ္ေရး စစ္ႀကိဳေခတ္ ျမန္မာမ်ားရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမွာ ေတာင္ရွည္၀တ္၊ ထုိင္ မသိမ္းနဲ႔ ဟန္ေတြဟာ နန္း၀တ္ နန္းစားဟန္ ရွိခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္း ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈဟာ အနည္း ငယ္ ေရြ႕လ်ားလာခဲ့ၿပီး ၿဗိတိသွ် ဟန္ ေရာေထြး ယွက္တင္ လာတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္း လြတ္လပ္ေရး ရၿပီး ပါလီမန္ေခတ္တေလွ်ာက္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ နဲ႔ ေခတ္မီပံုေတြ ဟာ တခ်ိန္က သတင္းစာ၊ မဂၢဇင္းေတြမွာ ထင္ဟပ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ထုိေခတ္က လွယဥ္ေက်းမယ္၊ ကိုယ္ ကာယအလွမယ္ စတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြမွတ္တမ္းေတြအရ ထင္ထင္ရွား ရွား သိျမင္ႏုိင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဆုိရွယ္လစ္ေခတ္ ၀တ္စား ဆင္ယင္ပံုေတြမွာေတာ့ ပုိၿပီး လံုလံုၿခံဳၿခံဳ ၀တ္စားလာတာကိုလည္း သတိထားမိပါတယ္။
ေရွးျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ အခု ေနာက္ပိုင္း ၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြက ပိုၿပီး ယဥ္ ေက်း လာတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ပိုၿပီး ယဥ္ေက်းမႈ နိမ့္ပါးသြားတာလား ဆုိတာေတာ့ မစဥ္းစား တတ္ေအာင္ျဖစ္မိပါတယ္။
ပါလီမန္ ဒီမုိကေရစီေခတ္က ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးအလွမယ္ေတြရဲ႕ ႏို္င္ငံေတာ္အဆင့္ ၿပိဳင္ပြဲေတြက ဓာတ္ပံု
ေဟာင္းေတြ၊ မွတ္တမ္းေဟာင္းေတြကုိ ျပန္ေလ့လာတ့ဲအခါမွာလည္း ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မေလ်ာ္ညီဘူး လုိ႔ ေျပာဆုိ ျပစ္တင္တာ မရွိခဲ့ဖူးပါဘူး။
တကယ္တမ္း ေျပာၾကစတမ္းဆုိရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေဒသတခုနဲ႔ တခုကလည္း ၀တ္စား ဆင္ယင္ပံုခ်င္း မတူၾကပါဘူး။ မႏၱေလးနဲ႔ အနီးတ၀ိုက္က ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမွာဆုိ တမ်ိဳး တဘာသာ၊ တခတ္ဆန္းပါတယ္။ တခ်ိန္က ေရႊေျခခ်င္းနဲ႔ ၀တ္စား ဆင္ယင္ပံု၊ ဇာ ပန္းေပါက္နဲ႔ ဘေလာက္စ္ အကၤ်ီေတြဟာေတြဟာ အထင္အရွားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံုေတြဟာ အေပၚပိုင္း ဗလာက်င္းခဲ့ရာက ရင္ေစ့၊ ထုိကတဆင့္ ရင္ကြဲ၊ ထုိက တဆင့္ ရင္ဖံုး၊ ထုိကတဆင့္ တျဖည္းျဖည္း ထမိန္၀တ္ရာက စကပ္၊ စကပ္၀တ္ရာ က ေဘာင္းဘီရွည္၊ ေဘာင္းဘီတုိ စသျဖင့္ ေျပာင္းလဲ ၀တ္စားဆင္ယင္ လာၾကပါတယ္။
အမ်ိဳးသမီး တဦးရဲ႕ တန္ဘုိးဟာ အ၀တ္အစားနဲ႔ တုိင္းတာတာ မဟုတ္ပဲသူ႔ရဲ႕ ကိုယ္က်င့္နဲ႔သာ တုိင္းတာ သင့္ပါတယ္။
ဒီဘက္ေခတ္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားရဲ႕၀တ္စားဆင္ယင္မႈမွာ တကယ္ေတာ့ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးတဲ့ ၀တ္စားဆင္ယင္ မႈကို ပိုၿပီး ႏွစ္သက္ လာတာေတြ႔ရသလုိ ဒါကလည္း ဘ၀က ေပးတဲ့ အသိတရားေၾကာင့္ ျဖစ္မယ္လုိ႔ ေျပာရ မလားဘဲ။
တခ်ိန္က အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ ဘ၀ ေနဟန္၊ ဘ၀ တန္ဘုိးနဲ႔ ယခုေခတ္ ဘ၀ေနဟန္ တန္ဘုိးေတြ ကြဲလြဲ လာၾကပါတယ္။ တခ်ိန္က အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ အိမ္မႈကိစၥမ်ားနဲ႔ အိမ္ေထာင္ထိမ္းသိမ္းရတဲ့ ဘ၀ အေျခမွာ ပဲ ေလွာင္ပိတ္ေနခဲ့ၾကတာ မ်ားပါတယ္။
အခု ေခတ္မွာေတာ့ အမ်ိဳးသားေတြနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းကာ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး၊ ႏုိင္ငံေရး စတဲ့ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြက တေထာင့္တေနရာက ေလာကအက်ိဳး သယ္ပိုး ေနထုိင္လာၾက တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဘ၀ အေျခအေန ေျပာင္းလဲလာတာနဲ႔ အမွ် အျမင္ လံုး၀ မရုိင္းပဲ လြတ္လပ္ ေပါ့ပါးစြာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ ဟာ ျမန္မာ့ ရုိးရာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ မေလ်ာ္ညီဘူးလို႔ ေျပာလုိ႔ရပါ့မလား။
ဒါေပမယ့္ ျမန္မာစစ္အစုိးရမ်ား ေခတ္က လူႀကီးမင္းမ်ားကေတာ့ ျမန္္မာ့ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေလ်ာ္ညီတဲ့ ၀တ္စားဆင္ ယင္မႈ ဆုိတဲ့ ကန္႔သတ္ တားျမစ္မႈေတြနဲ႔ ျမန္မာ့လူ႔ေဘာင္ကို အေမွာင္ခ်ထားခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံေရး ကစားကြက္အျဖစ္ အသံုး ျပဳၾကတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ Elite ဆုိတဲ့ လူ႔မလုိင္လႊာ လူတန္းစားေတြကပဲ အျမင္မေတာ္ ၀တ္စား ဆင္ယင္တတ္ၾကတာ ႏုိင္ငံသားတုိင္း သိၾကၿပီးျဖစ္မွာပါ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment