17 April 2014 at 09:16
ေဝဘန္တာလား အျပစ္ေျပာတာလားဆိုတာ လက္ခံရယူသူရဲ႕ ဓာတ္ခံနဲ႔သာဆိုင္တဲ႔ကိစၥမို႔ ဒီစာကို ညီေမာင္ ရွိျပီးသားဓာတ္ခံေပၚကေနပဲ လက္ခံရယူပါ။ ညီေမာင့္မွာ လုပ္ရဲကိုင္ရဲတဲ႔ သတၱိရွိတယ္ဆိုတာ သိသာထင္ရွားေနတဲ႔ကိစၥ အေထြအထူး မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ညီေမာင့္သတၱိကို အက်ိဳးရွိရွိ အသုံးခ်ေစခ်င္လို႔ အခ်ိန္ေႏွာင္းေသာ္လည္း အခ်ိန္မွီေလာက္မယ္ထင္လို႔ ဒီစာကိုျပန္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္သားေတြက အာဏာရွင္ လက္ေအာက္ေနလာခဲ႔ရတာ ၾကာေတာ့ အတိုက္အခံဆိုတာနဲ႔မယွဥ္ပါးၾကခ်ိန္မွာ တခုခုေျပာရင္ ေဝဘန္တယ္လို႔မထင္၊ အျပစ္ေျပာတယ္ထင္ၿပီး တုန္႔ျပန္တတ္ၾကအထဲ ညီေမာင္ မပါဝင္တာ ဝမ္းသာတယ္။ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ အတိုက္အခံက ေျပာတာကို ျပန္ျငင္းခ်င္ျငင္းမယ္၊ သူတို႔ေျပာတဲ႔ စကားက ဒီအတိုင္းအတာအထိ ငါ့ကိုေျပာေနတာ ဘယ္လို ခ်ြတ္ယြင္းခ်က္ေၾကာင့္ဆိုတာျပန္ရွာၾက မွန္ေနရင္ လမ္းေၾကာင္းအသစ္ေရြးၾကနဲ႔ -အခုလဲညီေမာင္ ျပန္ျငင္းပါ -ျပီးေတာ့ဟုတ္ မဟုတ္စဥ္းစားတာေလာက္ေလး ညီေမာင္ လုပ္မိတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဒီစာေရးရက်ိဳးနပ္ပါျပီ။ အခု စာကို ေရးရတာဟာလည္း အမုန္းခံၿပီး ေရးတာပါ။ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ တခုမွမပါပါ။ ျမန္မာလူထုအားလုံး စစ္တပ္ထိန္းခ်ဳပ္ထားမႈေအာက္က အျမန္လြတ္ဖို႔ တခုပဲ ရည္႐ြယ္ပါတယ္။
ကိုယ္ေထာင္ကထြက္လာျပီးခ်င္းခ်င္းမွာ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ၾကိဳဆိုတာဆိုလို႔ မဟန ဆရာေတာ္ေတြထဲက ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာက တပါးတည္းသာ ရွိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးတိေလာကကို ဆရာေတာ္ရဲ႕ အမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို သံသယမရွိဘူးလို႔ ဆိုခဲ႔ျပီးသားပါ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ေက်းဇူးေတြကို အၿမဲအမွတ္ရေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားလို႔ အရာအားလုံး သေဘာတူရမယ္ ဆိုတာကေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးထင္တယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕သီလသမာဓိ ဆရာေတာ္ရဲ႕ အမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ကို အားယူျပီး အမုန္းေတြ ေဟာေျပာေနတဲ႔ ေနာက္ပါ တခ်ိဳ႕ရဲ႕ေဟာေျပာေနမႈေၾကာင္ ့အားလုံးသေဘာမတူသင့္ဘူးဆိုတာ ထင္ရွားလာတယ္။ (တခ်ိဳ႕သံဃာေတာ္ ေတြဟာ ထိမ္းသိမ္းရခက္တယ္လို႔ ဆရာေတာ္ကိုယ္တိုင ္ညည္းတြားတာ အတြင္းစကားၾကားရပါတယ္)။
သာသနာေရးဆိုင္ရာကိစၥမွာ တေသြမတိမ္းလိုက္နာဖို႔ အဆင္သင့္ရွိေပမယ့္ ဆရာေတာ္ မက်ြမ္းက်င္တဲ႔ နယ္ပယ္အလုပ္ကို အားလုံး သေဘာတူလို႔ေတာ႔ ရမယ္မထင္ပါဘူး။ အခုျဖစ္ေနတာက ဥပမာ ပုံစံတခုျပရရင္ အင္မတန္ႀကီးမားတဲ႔ နဂါးမင္းဟာ သူ႕ ဦးေခါင္းေလးေ႐ႊ႕လိုက္တာ မသိသာလွေပမယ့္၊ ေနာက္ပိုင္းက သူ႔တကိုယ္လုံးရဲ႕ အေရြ႕က ဦးေခါင္းေ႐ြ႕တာထက္ အမ်ားႀကီးအရွိန္ပိုျပင္းတယ္ဆိုတာ သိမွာပါ။ ဆရာေတာ္တပါးတည္း ကိစၥက ေျပာစရာမရွိပါ။ ေနာက္ပါ အခ်ိဳ႔ေၾကာင္ လူအျမင္ေစာင္းတဲ႔ ဖက္ ပိုပိုေရာက္တာပါ၊ ရိုးရိုးသားသားအမ်ိဳးခ်စ္သူမ်ားကို ေလးစားၿပီးသားပါ။ အမ်ိဳးခ်စ္တာကို ေရွ႕တန္းတင္ အာဏာရွင္အတြက္ စည္းရံုးေရးမွဴးေတြအျဖစ္ ပါဝင္ေနသူတခ်ိဳ႕ကိုသာ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးခ်စ္စိတ္ တခုတည္းနဲ႔ အမွန္ တရားကို တည္ေဆာက္လို႔မရတာကေတာ့ လူ႔သမိုင္းေတြက သက္ေသခံေနျပီးသားပါ။ အမ်ိဳးသားေရး အျမင္တခုတည္းနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ႔လို႔ ကမာၻစစ္ႀကီးေတာင္ ျဖစ္ခဲ႔ဘူးပါတယ္။
သတၱေလာက တခုလုံးအတြက္ ပြင့္ေပၚလာရတဲ႔ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ အမ်ိဳးေစာင္႔ေရွာက္မႈဆိုတာ ဆန္႕က်င္ဘက္ အယူရွိသူကို သတ္ဖို႔ျဖတ္ဖို႔ ေထာင္ခ်ပစ္ဖို႔ ရန္သူလို သေဘာထားဖို႔ မဟုတ္္တာ အထူးေျပာေနစရာ မလိုပါဘူး။ တဦးခ်င္းလြတ္ေျမာက္ေရးမွာ အတၱေပၚ အေျခခံတဲ႔အျမင္ရွိလွ်င္ေတာင္ ဗုဒၶက ဖယ္ရွားခိုင္းေနတာမို႔၊ အမ်ိဳးဘာသာကိစၥမွာ ငါ့အမ်ိဳးမွ အမိ်ဳးဆိုတဲ႔ အတၱအားၾကီးသူေတြကို အားေပးမယ္ မထင္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕လူေတြက သိဂၤါလသတိုးသားကို ေဟာၾကားခဲ႔တဲ႔ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ဆိုတဲ႔ သားသမီးက်င့္ဝတ္ကို အကိုးအကားလုပ္ၿပီး ငါ့အမ်ိဳးမွငါ့အမ်ိဳး လုပ္ခ်င္ၾကတယ္။ သိဂၤါလကိုေဟာခဲ႔သလို သာကီဝင္ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္ေတြ အမ်ဳိးဂုဏ္ေထာင္လႊားလို႔ တန္ခိုးျပဋိဟာ ျပၿပီးဆုံးမခဲ႔တာကိုေတာ့ လွ်စ္လွ်ဴရွဳထားၾကတယ္။ အမုန္းစကားေတြနဲ႔ ေဟာေျပာျပီး တဖန္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးပါလို႔ေျပာေနတာ မျငိမ္းခ်မ္းဘဲ မီးေတာက္ေတြသာ ပြားေနပါလိမ့္မယ္။
ညီေမာင္ေရ..၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ သံဃာထုအေနနဲ႔ မၾကာခင္က ထြက္ေပၚလာတဲ႔ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရအဖြြဲ႔ရဲ႕ မ်ဳိးေစာင္႔ဥပေဒ ျပ႒ာန္းေရး ေျခလွမ္းမ်ားကို သတိထားေစာင္႔ၾကည့္ၿပီး ကန္႔ကြတ္သြားရမွာသာ ျဖစ္္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္းတင္သြင္းမႈေတြက ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုုင္မီ ဘာသာေရးနဲ႔ႏိုုင္ငံေရးကို ေရာသမေမႊၿပီး ပိုမို႐ွဳတ္ေထြးေအာင္လုပ္ဖို႔ ႀကံစည္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္းကို ဘာသာေရး လူမ်ဳိးေရး ပဋိပကၡေတြနဲ႔ လမ္းေျပာင္းဖုိ႔ ႀကံစည္ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးကို ေရာေထြးမႈက တိုုင္းျပည္ကို ေခ်ာက္ထဲ ဆြဲခ်ဖို႔သာ ျဖစ္္တယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေရာ ကမၻာမွာပါ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြးမႈေၾကာင္႔ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ခဲ႔တဲ႔ အရာ မရွိခဲ႔ဖူးဘူး။ ခါးသီးမႈေတြသာ ႀကံဳခဲဲ႔ၾကရတယ္။ တပည့္ေတာ္တို႔ သံဃာေတြအေနနဲ႔ သာသနာကို ေစာင္႔ေရွာက္ဖို႔ တာ၀န္ယူထားတဲဲ႔ သာသနာ႔ ၀န္ထမ္းေတြ ျဖစ္တယ္။ သာသနာ႔၀န္ထမ္းေတြဟာ အစိုးရရဲ႕ ဘာသာေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေရာေထြး အသံုးခ်မႈကို ျပတ္ျပတ္သားသား ဆန္႔က်င္ သြားရမွာပဲ ျဖစ္တယ္။
ညီေမာင္ဘုရား.. ၊ မစိုးရိမ္ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးဆိုတာ ျမန္မာ့ သာသနာ သမိုင္းမွာေကာ ေခတ္သစ္သမိုင္းမွာပါ အံမခန္း ေတာက္ေျပာင္ခဲ႔ ေတာက္ေျပာင္ေနတယ္ ဆိုတာ အထင္အရွားပါ။ ဆန္႔က်င္ဘက္ကို ရန္လို အမုန္းစကားေတြေၾကာင့္ ရန္ပြဲေတြ တျခိမ္းျခိမ္းျဖစ္လာတဲ႔အခါ၊ ဒီမစိုးရိမ္ နာမည္ ကာဗာခုတံုးလုပ္ျပီး ေဟာသမွ် ေျပာသမွ် လုပ္ေနတာဆိုလွ်င္ လူေတြက မစိုးရိမ္ သံဃာအားလုံးရဲ႕သေဘာထားလို႔ ထင္ေနေတာ့မွာ ေသခ်ာပါပဲ။ ကိုယ္က တသီးတျခားစီဆိုတာ ထင္ရွားေအာင္ မျပလွ်င္ေတာ့ လူေတြဆိုတာ ၀ီရသူနဲ႔ မစိုးရိမ္ ေရာေထြးျမင္မွာ ေတြးမွာပါပဲ။ မစိုးရိမ္တိုက္ဟာ ျမန္မာသာသနာ႔ သမိုင္းမွာ အေရးပါတဲ႔ တုိက္ျဖစ္လို ႔ညီေမာင္ရဲ႕ အစြန္းေရာက္တရားေတြ ေျပာဆိုျပဳမူမႈေတြ၊ အစိုးရအားရေအာင္ လုပ္မႈေတြဟာ တိုက္ႀကီး သိကၡာကို ထည့္တြက္သင့္တယ္။ ညီေမာင္လုပ္သမွ်ကို မစိုးရိမ္ တတိုက္လုံးက သေဘာတူေနျပီလား ။ တျခားအေကာင့္ေတြ ေၾကျငာခ်က္ေတြမွာ ညီေမာင္နဲ႔ သေဘာထားကြဲလြဲေသာ အျမင္မ်ားကိုေတြ႔ေနရလို႔ ေမးတာပါ။ ပိုထင္ရွားတာက မၾကာခင္က ေမာင္ေသြးခ်ြန္ေဟာေျပာပြဲကို တိုက္မွ ဘယ္အတိုင္းအတာ နဲ႔ ခြင့္ျပဳခဲ႔သလဲ ဆိုတာ ကအေျဖပါ။
(ေမာင္ေသြးခ်ြန္ဆိုတာလည္း စာေပနယ္မွာ သိကၡာမရွိ လူရာမသြင္းတဲ႔သူကို တကယ့္ပညာရွိၾကီး ထင္ျပီး ကိုးကြယ္ေနၾကတယ္လို႔ ေျပာဆိုစကားေတြ ၊ ကိုယ္ရထားတဲ႔ဘြဲ႔ကိုမွအားမနာလို႔ ႐ွင္လူေတြက ေျပာေနၾကတာ ညီေမာင္ၾကားမိပါစ။)
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အမွန္မသ္ိၾကသူတိုင္းက ညီေမာင္ေျပာသမွ် ေဟာသမွ် အားလုံးဟာ မစိုးရိမ္ သံဃာအားလုံးရဲ႕ အျမင္သေဘာထားလို႔ပဲ ထင္ေနဦးမွာပါပဲ။
ညီေမာင္က “ခ်စ္သူကို အားမကိုးရရင္ အားကိုးရသူကိုပဲ ခ်စ္မွာပါဘုရား”- ဆိုၿ႔ပီးေျပာလာေတာ့ စစ္တပ္ကို ေလာ္ဘီလုပ္ေနတာ အေထြးအထူးရွာစရာ မလုိေတာ႔သလိုျဖစ္သြားပါၿပီ။ အခု ခ်စ္သူကေကာ တကယ္အားကိုးရသူ အစစ္လား၊ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ အတြက္ကိုေျပာတာပါ။ သံဃာေတြ ဝရမ္းထုတ္ေထာင္ခ် ဘုရားျဖိဳေက်ာင္းဖ်က္ တာလီဘန္နဲ႔ တတန္းထဲ ရွိတဲ႔ သူေတြကို မဘသေတြက အားကိုးရံုတင္မဟုတ္ တာလီဘန္ေတြက အမ်ိဳးသမီးေတြကို ကန္႔သန္႔ခ်ဳပ္ခ်ယ္တဲ႔ အမႈမ်ိဳးလို ဦးသိန္းစိန္ တာလီဘန္အစိုးရလက္ထဲ ဥပေဒျပဳဖို႔ ဝကြက္ အပ္ လိုက္တာကေတာ့ တာလီဘန္ႏိုင္ငံအျဖစ္ အတင္း တည္ေဆာက္ခို္င္းတာနဲ႔ မတူေနဘူးလား ဘုရား၊ တကယ့္ေမ်ာက္လက္ထဲ မီးဒုတ္အပ္လိုက္တာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ စစ္တပိုင္း အစိုးရကေတာ႔ ၂၀၁၅ အတြက္ အရွင္ဘုရားမ်ားကို အားကိုးမွာပါ။
ႏိုင္ငံေရးသမားေတြက ရည္ရြယ္ခ်က္မေပ်ာက္ၾကပါ။ သူတို႔လုပ္ရမည့္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ ျပင္ေရးကိစၥကေန တဆံခ်ည္မေရြ႕ ဦးတည္ခ်က္မေျပာင္းၾကပါဘူး။ အမ်ိဳးသားေရး ေျပာလိုက္၊ တမ်ိဳးသားလုံးကို ဒုကၡေပးခဲ႔တဲ႔ စစ္တပ္ကိုပဲ အားကိုးရမယ္လို႔ ေဟာေျပာ လိုက္လုပ္ေနတဲ႔ ညီေမာင္တို႔သာ လမ္းေပ်ာက္ေနတာပါ -
ကို္ယ္ေတြကေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာဆုိတာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ တုိင္းရင္းသားျဖစ္ေရး ဆန္႕က်င္တာကို တသေဘာထဲ မကြဲမျပား သေဘာတူျပီးသားပါ။ က်ဴးေက်ာ္သူေတြကို တိုင္းရင္းသားအျဖစ္ အတင္းလက္ခံခိုင္းသူမွန္သမွ်ကိုလည္း အမ်ားနဲ႔နည္းတူ တက္တက္ၾကြၾကြကို ဆန္႕က်င္ခဲ႔ၾကတာပါ- ရိုဟင္ဂ်ာ တုိင္းရင္းသားျဖစ္ေရး ဆန္႔က်င္တာနဲ႔ တျပည္လုံးရွိ မြတ္စလင္ေတြကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ သေဘာမတူႏွဳိင္ပါဘူး။ ဒီပြဲေတြစရာကေန ဒီဇာတ္ရွဳပ္ၾကီးကျဖစ္လာတာပါ။
ကုလားမုန္းတာ တခုတည္းနဲ႔ ကုလားကို ဆန္႔က်င္တာတခုတည္းနဲ႔ေတာ့ အမ်ိဳးသားေရးဆိုတာၾကီးကို မေအာ္ပါနဲ႔။ တမ်ိဳးသားလုံး ငတ္ျပတ္ ေသက်-ဘာသာ-သာသနာဖ်က္ခံေနရ တာေတြဟာလည္း အမ်ိဳးသားေရးပါ။ လက္ပံေတာင္းေတာင္က လယ္တီသိမ္၊ ပ်ဥ္းမနားက ေက်ာင္းအဖ်က္ခံ ေထာင္ခ်ခံ ဝရမ္းအထုတ္ခံ သံဃာေတြရဲ႕အေရးဟာလည္း အမ်ိဳးသားအေရးပါပဲ။ ႏိုင္ငံျခားထြက္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြ က်ြန္ခံေနရတာလည္း အမ်ိဳးသားေရးပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး စစ္တပ္က အဓမၼမုဒိမ္းက်င့္ေနတဲ႔အမႈနဲ႔ ကုလားမုဒိမ္းအမႈ ဘယ္က ပိုမ်ားတယ္လို႔ေကာ စစ္တမ္းေကာက္ၾကည့္ဖူးလား။ ဒီကိစၥ အားလုံးရဲ႕တရားခံက စစ္တပ္ပါ။ ဒီေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ တည္္တန္႔္ေရး-လုပ္တာဟာ - အာဏာရွင္ ဖယ္ရွား ဖယ္ရွားလိုသူေတြက္ု္ိ္ အဟန္႕အတားလုပ္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ၊ အကုသိုလ္ဒုစရိုက္ အမႈကို ေန႔စဥ္ရက္ဆက္ လုပ္ေနတဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ကို အားေပး အားေျမွာက္ ျပဳသူဟာ အလိုတူအလိုပါ ပါပဲ။
တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ရာစုဝက္ေက်ာ္ စစ္အာဏာရွင္ေတြရဲ႕တေလွ်ာက္လုံး လိမ္ညာေကာက္က်စ္ခဲ႔တဲ႔ အမႈေတြေၾကာင့္ တိုင္းျပည္အတြက္ေကာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ေကာ စစ္တပ္ကုိယုံၾကည္လို႔ မရေသးတာကေတာ့ ခြင့္လြတ္ပါ။ စစ္တပ္မွတပါး စစ္သားအသြင္ေျပာင္းမဟုတ္တဲ႔ အရပ္သား ေဒၚစု မကလို႔ဘယ္သူျဖစ္ျဖစ္ ေထာက္ခံပါတယ္။ သူတို႔က ဥပေဒအရ ျဖစ္ေစ လူထုမၾကိဳက္ရင္ျဖစ္ေစ ဆင္းေပးၾကမယ္ဆိုတာ ယုံလို႔ပါပဲ။
မဘသတို႔ရဲ႕ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသား စည္းလုံးမႈ ရ-မရ ဆိုတာကေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြ အသံနားသာေထာင္ၾကည့္ပါ။
ဒီစာေရးတာ အမုန္းနဲ႔ေရးတာမဟုတ္ပါ။ အမုန္းခံဖို႔ ေရးတာပါ။ ဒီအျမင္ေၾကာင့္ ဒီလိုကန္႔ကြက္ ရတယ္ဆိုတာ သိရေအာင္ပါ။
ပူးတဲြပါလင့္ မ်ား ထဲကေတာ့ စစ္တပ္ ေလာ္ဘီနဲ႔ စစ္တပ္ဆန္႔က်င္သူကို ရွဳတ္ခ်ထားတဲ႔လင့္ေတြပါ-
ေမတၱာျဖင့္
အရွင္ဇဝန(ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း)
https://www.facebook.com/photo.php?v=585229831559489&set=vb.100002174332567&type=3&theater
https://www.facebook.com/photo.php?v=585210584894747&set=vb.100002174332567&type=3&theater
https://www.youtube.com/watch?v=4RPTE8LtBCo
ဦးဝီရသူ ရဲ႕ ဝက္ဘ္ဆိုဒ္ -မွ စာhttp://www.virathu.com/2014/04/blog-post_14.html
No comments:
Post a Comment