Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Saturday, January 25, 2014

“ေမ”

ဇန္န၀ါရီလ ၂၄ ရက္ေန ့ညပိုင္းမွာ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးခင္ယုေမ ကြယ္လြန္သြားပါသည္။ အျပင္မွာ သိပ္ရင္းရင္းႏွီးႏွီး မရွိေသာ္ျငား က်မစိတ္ထဲမွာ ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာတေယာက္ ကြယ္လြန္သြားသလိုခံစားရပါသည္။ ခ်က္ခ်င္း အင္တာနက္မွာ ခင္ယုေမလို ့ရိုက္ထည့္လိုက္ျပီး တက္လာေသာသူ၏ ပုံေလးမ်ားကို ၾကည့္ရႈမိပါ၏။ လွလိုက္တဲ ့အမ်ိဳးသမီး။ မ်က္လုံးမ်က္ခုံး၊ ႏႈတ္ခမ္း၊ ႏွာတံမ်ားက တခုခ်င္းဆီမွာလည္း ျပတ္သာထူးျခားေသာအလွရွိသလို အားလုံးစုေပါင္းလိုက္ေတာ့လည္း အခ်ိဳးညီစြာလွပေနျပန္သည္။ ကိုယိခႏၶာကလည္း ပန္းပုရုပ္ထုထားသည့္အလား။ ျမန္မာခါးတို၀တ္စုံေအာက္မွာ အပိုအလိုမရွိ မိန္းမဆန္စြာ ႏူးညံေပ်ာ့ေပ်ာင္းလွပလြန္းလွသည္။

“ မလိခခ်စ္သူရုပ္ရွင္ ကေလးျမိဳ႕ ေလဆိပ္မွာရိုက္တုန္းက သူ ့ကို အျပင္မွာျမင္ဖုးတယ္။ အျပင္မွာလည္း အေတာ္ေခ်ာတယ္။ ကေလးေလဆိပ္မွာ ေလယာဥ္ေပၚကဆင္းလာတဲ ့အခန္းရိုက္ေတာ့ သူက ျမန္မာအက်ႌပန္းေရာင္ေလးနဲ ့။ သူပုံစံအတိုင္း ႏွင္းဆီပန္းတပြင့္ပန္ထားတယ္။ အသားလဲျဖဴတယ္။ ပါးစပ္ကေတာ့ နည္းနည္းျပဲတယ္လို ့ထင္တယ္။ ဒါေပမဲ ့အေတာ္ေခ်ာတယ္”

ငယ္စဥ္က အထက္တန္းေက်ာင္းသူဘ၀မွာ အေပါင္းအသင္းေတြႏွင့္ ခင္ယုေမ ကေလးျမိဳ႕မွာ ရုပ္ရွင္လာရိုက္တာကို ၀ိုင္းအုံတိုးၾကည့္ခဲ့ဖူးသူ အေမက က်မကို ထိုကဲ့သို ့ မၾကာခဏေျပာျပခဲ့ဖူးပါသည္။ ခင္ယုေမကို အေမနည္းတူအေဖ့ထံမွလည္း ခဏခဏ ၾကားဖူးခဲ ့ရသည္။ အေဖကေတာ့ သူ႔အၾကိဳက္ဆုံးမင္းသားေက်ာ္ေဆြႏွင့္တြဲျပီး ခင္ယုေမအေၾကာင္းကို က်မကိုေျပာျပပါသည္။

“ ခင္ယုေမ သီခ်င္းစဆိုေတာ့ ေက်ာ္ေဆြကသြားေတြ႕ျပီး လူကိုပါ သေဘာက်တာနဲ ့ ရုပ္ရွင္ရိုက္ဖို႔ ကမ္းလွမ္းတယ္လို ့အဲဒီတုန္းက သတင္းစာေတြမွာ ဖတ္ဖူးတယ္။ ေက်ာ္ေဆြ ရိုက္တဲ့ကားေတြမွာ ခင္ယုေမကို ခင္ယုေမလို ့မသုံးဘူး… “ေမ” ပဲ။ ေက်ာ္ေဆြနဲ ့ေမ ပဲ”

က်မၾကည့္ခဲ့ဖူးေသာ ေက်ာ္ေဆြႏွင့္ခင္ယုေမပါသည့္ ရုပ္ရွင္ကားမ်ားက ျမန္မာရုပ္သံမွ မၾကာခဏလႊင့္သည့္ ပုံပမာႏွင့္ တျခားကမၻာမွာခ်စ္သူရယ္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ အခုေတာ့ အင္တာနက္ေပၚမွာလည္း ၾကည့္လို႔ရေနပါျပီ။ ယခုေခတ္ ျမန္မာရုပ္ရွင္ကားေတြႏွင့္ မတူဘဲ ဓာတ္ပုံႏွင္ ့ရႈခင္းေကာင္းေကာင္းကို နယ္ဆင္းရိုက္ထားျပီး ႏိုင္ငံျခားဆန္ဆန္ ျမင္းစီးသည့္ အခန္းေတြလည္းပါသည္။  က်မမေမြးခင္က ရုပ္ရွင္ေတြျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်ာ္ေဆြက ႏိုင္ငံျခားမင္းသားတေယာက္လို စမတ္က်လြန္းလွျပီး ခင္ယုေမကလည္း အ၀တ္အစား၊ အျပင္အဆင္ကအစ ေခတ္မွီလို႔ ၾကည့္လို ့ေကာင္းလွပါသည္။

ေက်ာ္ေဆြႏွင့္ေမက အျပင္မွာအတြဲညီခဲ့သလို ရုပ္ရွင္ပိတ္ကားအေနာက္မွာလည္း ပတ္သတ္မႈေတြ ရွိခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ရုပ္ရွင္ထဲကလိုေတာ့ ႏူးညံဆြတ္ပ်ံဖြယ္ေကာင္းသည့္ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းတခုေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ခင္ယုေမ မတိုင္ခင္ကတည္းက “မိုး” ရုပ္ရွင္ပိုင္ရွင္မင္းသားေက်ာ္ေဆြမွာ အိမ္ေထာင္ရွင္တဦး ျဖစ္ေနခဲ့သည့္အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။

“ ေက်ာ္ေဆြရဲ႕ အိမ္ေထာင္က တကၠသိုလ္ကဆရာမတေယာက္ေပါ့။ ခင္ယုေမနဲ႔ကလည္း ရုပ္ရွင္ရိုက္ရင္း ပတ္သက္ၾကျပီး သားတေယာက္ေမြးခဲ့တယ္။ ႏွစ္အတန္ၾကာေအာင္ ေပါင္းသင္းခဲ့တယ္နဲ ့တူတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာ္ေဆြကြယ္လြန္ေတာ့ “မိုး”ရုပ္ရွင္ကို လူသိရွင္ၾကား ထုခြဲေရာင္းခ်မႈကို အဲဒီတကၠသိုလ္ကဆရာမကလုပ္တာ သတင္းစာေတြထဲမွာ ဖတ္ရတယ္” ဟုအေဖက ျပန္ေျပာပါသည္။

1011747_460969204005017_1156821467_n
ခင္ယုေမ ဇာတ္ကားမ်ားထဲမွ သူ အဓိကမင္းသမီးအျဖစ္သရုပ္ေဆာင္ျပီး က်မအေတာ္ၾကိဳက္ေသာ ဇာတ္ကားမွာ ဒါရိုက္တာေမာင္၀ဏၰ ရိုက္ကူးသည့္ ညြန္႔၀င္းႏွင့္ တြဲဖက္သရုပ္ေဆာင္ေသာ “ပန္းေတြနဲ႔ေ၀” ဇာတ္ကားျဖစ္ပါသည္။ ဆံပင္ခ်ထားေသာ ဆံထုံးေလးမွာ ႏွင္းဆီပန္းေလးေတြကို ပန္ထားကာ ျမန္မာဆန္ဆန္ေျပာတတ္သည့္ မခို႔တရို႕ ပညာတတ္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူပုံစံေလးက သူႏွင့္ အေတာ္လိုက္ဖက္လွသည္။ ထိုရုပ္ရွင္ကားက အေဖတို ့တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀က အေတာ္ေပါက္ေသာ ဇာတ္ကားျဖစ္သည္ဟု အေဖကလည္းေျပာျပဖူးသည္။

ခ်စ္အမွ် ႏွင့္ ေရႊျခည္ေငြျခည္တန္းပါလို ့စသည့္ ဒါရိုက္တာဦးသုခ၏နာမည္ေက်ာ္ ဇာတ္ကားမ်ားထဲတြင္ေတာ့ သူက မင္းသမီးခ်ိဳျပဳံးႏွင့္တြဲျပီး အျပိဳင္သရုပ္ေဆာင္ပါသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ သူ႕ဇာတ္ရုပ္မ်ားက စိတ္ေကာင္းရွိေသာ၊ ခြင့္လႊတ္တတ္ေသာ၊ မိန္းမဆန္ေသာ ဇာတ္ေကာင္စရိုက္မ်ားျဖစ္ကာ သူႏွင့္လည္း အထူးလိုက္ဖက္လွသည္။

ခင္ယုေမအေၾကာင္းကို သူတို႔ေခတ္က သိမီလိုက္မီေသာ အမ်ိဳးသမီးမ်ားေျပာၾကျပီဆိုလွ်င္ မပါမျဖစ္ေျပာၾကသည္မွာကေတာ့ သူ၏ဖက္ရွင္ႏွင္ ့ဒီဇိုင္းမ်ားျဖစ္သည္။ ျမန္မာလိုပဲ၀တ္ၾကသည့္ ေခတ္မွာပင္ ခင္ယုေမက ျမန္မာ၀တ္စုံကို လွပေခတ္မီေအာင္ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ထြင္၀တ္ခဲ့သည္ဟု အေမကဆိုသည္။

“ လုံခ်ည္ေလးကိုတိုတုိနဲ ့ညီညီတိတိခ်ပ္ခ်ပ္ရပ္ရပ္ကေလး ၀တ္တာလည္း သူကစတယ္။ ျပီးေတာ့ လည္ပင္းမွာ ပု၀ါေလးေတြစီးတာလည္း သူပဲ။ အက်ႌမွာ ပန္းပြင့္ေတြ ဒီဇိုင္းေတြ ေဖာ္တာလည္း သူပဲေလ။ အမ်ိဳးသမီးေတြကလည္း သူ၀တ္သလို လိုက္၀တ္ၾကတာေပါ့”

က်မ သိမိလိုက္သည့္အခ်ိန္မွာေတာ့ ခင္ယုေမက အသက္ၾကီးေနပါျပီ။ သို႔ေသာ္လည္း ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ မၾကာခဏလာသည့္ ေရႊမန္းေမသီခ်င္းမွာလည္း ပု၀ါေလးစီးျပီး သီခ်င္းဆိုသည့္ သူ႕ပုံစံဖက္ရွင္ကို က်မအမွတ္တရ သတိထားမိပါသည္။ ဟိုေခတ္က မင္းသမီးေတြ ထုံးစံအတိုင္း ခင္ယုေမက အဆိုလည္းရသည့္ မင္းသမီးျဖစ္တာမုိ႔ လြမ္းပင္တိုင္စံ၊ ေငြၾကယ္ေလးမ်ားပမာစသည့္ ကိုယ္ပိုင္ဓာတ္ျပားရ သီခ်င္းေကာင္းေလးေတြလည္း သီဆိုခဲ ့ပါသည္။

ရုပ္ရွင္ေတြသီခ်င္းေတြႏွင့္ မိဘေတြကတဆင့္သာ ၾကားခဲ ့ရသည့္ ေခတ္ေဟာင္းရုပ္ရွင္မင္းသမီးတလက္မို႔ သူႏွင့္က်မ ဘယ္လိုမွပတ္သက္စရာမရွိဟူး ထင္ထားေသာ္လည္း အေမရိကသို ့လာခါနီး ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ေတာ့ သူႏွင့္က်မပတ္သက္ဖို ့အေၾကာင္းဖန္လာသည္။ က်မ၏သူငယ္ခ်င္းတဦးက ျမန္မာအသံတြင္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအစီအစဥ္တခုကို ရိုက္ကူးတင္ဆက္ခြင့္ရထားသည္။ သူငယ္ခ်င္းက ထုတ္လုပ္ရိုက္ကူးသည္ဆိုေတာ့ ဟိုစာသည္စာ စပ္စပ္ေရးေနေသာက်မကလည္း အလိုအေလ်ာက္ သူတို႔အစီအစဥ္၏ ဇာတ္ညြန္းေရးသူ ျဖစ္လာ၏။ သူတို ့အစီအစဥ္က “အလွရွာမယ္ လွကမၻာ၀ယ္” ဆိုသည့္ အစီအစဥ္ျဖစ္ျပီး ထိုစဥ္က ျမန္မာအသံကလည္း အေတာ္တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ဆိုေတာ့ သိပ္စိတ္ၾကိဳက္လုပ္လို႔မရ။ သူတို ့ခြင့္ျပဳခ်က္ေတြေအာက္မွာပဲ တတ္ႏိုင္တာေလးေတြကို က်မတို႔က ရိုက္ကူးရတာျဖစ္သည္။

ထိုသို ့ရိုက္ကူးရင္းႏွင့္ ရိုက္စရာအေၾကာင္းအရာ ရွားပါးလာသည့္အခ်ိန္မွာ တခ်ိန္က နာမည္ၾကီးမင္းသမီးမ်ား၏ ဖက္ရွင္အလွအပဒီဇိုင္းမ်ားကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္တင္ဆက္ဖို ့က်မအၾကံရျပီး သူငယ္ခ်င္းကို ေျပာျပသည္။ ထို႔ေနာက္ တင္တင္ညိဳ၊ ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊ၊ ေဆြဇင္ထိုက္၊ ခင္သန္းႏုတို႔ကို ဆက္သြယ္ၾကသလို တခ်ိန္က ဖက္ရွင္မင္းသမီးျဖစ္ခဲ့သည့္ ခင္ယုေမကလည္း က်မတို႔၏ ထိပ္တန္းစာရင္း၀င္ျဖစ္၏။

7559_10202518451658771_333757714_n
ကမၻာေအးဘုရားလမ္း၊ သီရိမဂၤလာလမ္းသြယ္မွာရွိေသာ ခင္ယုေမ၏ အိမ္သို ့ က်မႏွင့္သူငယ္ခ်င္း ေရာက္သြားသည့္အခ်ိန္မွာ သူတို ့အိမ္မွာ ရုပ္ရွင္ရိုက္ကြင္းတခုရွိေနသည္။ သူ၏ အခန္းထဲမွာ က်မတို႕ကို သူက ဧည့္ခံစကားေျပာပါ၏။ သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ အဓိကေျပာသူျဖစ္ျပီး က်မကေတာ့ လိုက္ပါစပ္စုသူသက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ လက္ႏွင့္ေျခတေခ်ာင္းလည္း ေဖာေယာင္ေနတာကို ေတြ႔ရသည္။ ခါးလည္းမေကာင္းဟု သူက ညည္းတြားေျပာဆိုပါသည္။  သို႔ေသာ္လည္း အသားအေရႏွင့္ မ်က္နွာကေတာ့ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ရွိျပီး အေတာ္ရႊင္ျပဳံးခ်ိဳသာသည့္ အမ်ိဳးသမီးၾကီးျဖစ္ပါသည္။ အသံကလည္း ၾကည္ၾကည္သာသာရွိျပီး လူေတြကိုလည္း စကားလည္း အေတာ္မ်ားမ်ားေျပာခ်င္သည့္ သေဘာရွိပါသည္။

က်မတို႔ကို သူ၏ေခတ္အဆက္ဆက္က အ၀တ္အစားမ်ားပါသည့္ ဓာတ္ပံုအယ္လ္ဘမ္မ်ား ထုတ္ေပးခ်ိန္မွာေတာ့ က်မမွာ အလႅာသပစကားပင္ ျပန္မေျပာႏိုင္ေတာ့။ လွလြန္းသည့္ ရွားပါးဓာတ္ပုံမ်ားကိုသာ အငမ္းမရ ၾကည့္မိေနပါေတာ့သည္။ သူလွမ္းစကားေျပာတာကိုေတာင္ မၾကားတခ်က္ၾကားတခ်က္။

“ အေမက အက်ႌအ၀တ္အစားေတြကို ဖက္ရွင္ကိုယ္တိုင္ထြင္တယ္။ အမ်ိဳးစုံလုပ္ၾကည့္တယ္ ပန္းခက္ေလးေတြ ကပ္ၾကည့္တယ္။ အဲလိုအမ်ိဳးစုံေလွ်ာက္လုပ္တာပဲ”

သူ ့ဆီက ဓာတ္ပုံအယ္လ္ဘမ္ကို ခဏငွားျပီး က်မတို႕က ဒီဇိုင္နာလတ္လတ္ကို သြားေပးလိုက္ပါသည္။ လတ္လတ္က က်မတို ့အစီအစဥ္၏ ေမာ္ဒယ္ေလးမ်ားအတြက္ တခ်ိန္က ခင္ယုေမ၏ ၀တ္စုံမ်ားကို ခ်ဳပ္ေပးခဲ့ပါသည္။ လတ္လတ္ကလည္း ခင္ယုေမဒီဇိုင္းေတြကို ေသခ်ာၾကည့္ျပီး အလြန္သေဘာက်ေနပုံရွိ၏။ ရိုက္ကူးသည့္အခ်ိန္မွာေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း ျမန္မာအသံဘက္က ရိုက္ကူးေရးသမားမ်ားက က်မတို႔ ေရးထားေျပာထားသလို အတိအက်မရိုက္ပဲ သူတို ့လုပ္ခ်င္သလိုလုပ္ေသာ္လည္း ဒီဇိုင္နာလတ္လတ္လက္ရာ ေမာ္ဒယ္ေလးမ်ား၀တ္ထားသည့္ ခင္ယုေမပုံစံ ၀တ္စုံေတြက သိသိသာသာလွပေနတာကိုေတာ့ က်မသတိထားမိခဲ့သည္။ တျခားသူေတြကလည္း ခ်ီးက်ဴးခဲ့ပါသည္။

အခုထိတိုင္ အင္တာနက္မွာ ခင္ယုေမရုပ္ရွင္ကားေတြကို ၾကည့္မိေလတိုင္း က်မက ထိုအစီအစဥ္ကို ျပန္လည္သတိရေနမိပါသည္။ သေဘာေကာင္းေသာ၊ အသံတုန္တုန္ျဖင့္စကားေျပာေသာ၊ အသားျဖဴျဖဳအမ်ိဳးသမီးၾကီးကိုလည္း ျမင္ေယာင္မိ၏။ မေန႔ကေတာ့ ခင္ယုေမဆီကို ရိုက္ကူးေရးအတြက္ က်မႏွင့္အတူသြားခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္းဆီကို ဖုန္းေခၚလိုက္၏။ သူကလည္း ခင္ယုေမကို သတိရေနသည္။ သူေျပာျပခ်က္အရ ခင္ယုေမက ဆုံးခါနီးမွာ က်မတို႔သြားခဲ့သည့္ သီရိမဂၤလာလမ္းက အိမ္မွာ မေနေတာ့ဟု သိရသည္။ ထိုအိမ္ကို ႏိုင္ငံျခားသားကိုငွားလိုက္ျပီး သု၀ဏၰဘက္မွာ ေျပာင္းေနရင္း ဆုံးသြားတာဟု သူငယ္ခ်င္းက ေျပာျပသည္။

ေၾသာ္.. ေမ ……… အခုေတာ့ေၾကြရွာျပီ။

ထားထားျမင့္

(အဆိုေတာ္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီး (ေဒၚ) ခင္ယုေမ၏ ဓာတ္ပံုမ်ားကို အြန္လိုင္းမီဒီယာေပၚတြင္ တင္ေပးၾကသူ အသီးသီးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ရွင္။ အန္တီေမတစ္ေယာက္ ေကာင္းရာမြန္ရာဘံုဘ၀ေရာက္ၿပီး ဘ၀ဆက္တုိင္း ကုသိုလ္ကံေကာင္းစြာျဖင့္ လွပေသာရုပ္ရည္ရူပါကာ ပိုင္ဆိုင္ႏုိင္ပါေစ။ မ်က္ရႈ)

ဂူးဂဲလ္မွတ္စုတြင္ (ေဒၚ)ခင္ယုေမအေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားခ်က္
၁၉၃၇ ခုႏွစ္၊ မတ္လတြင္ အဖ ဦးယုဆြမ္း၊ အမိ ေဒၚၾကင္ၿမိဳင္တုိ႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေမြးဖြားပါတယ္။
၁၉၅၁ ခုႏွစ္မွာ စိန္႔ဖရန္ ကြန္ဗင့္ေက်ာင္းနဲ႔ ၁၉၅၅ မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ မိန္းကေလးမ်ား
အထက္တန္းေက်ာင္းတုိ႔မွာ တကၠသိုလ္ ဝင္တန္းအထိ ပညာ သင္ၾကားခဲ့တယ္။
၈ တန္းေက်ာင္းသူ ဘ၀ကတည္းက မိသားစုမ်ားနဲ႔ ေတးေရးဆရာ ၿမိဳ႕မသီးတို႔ ရင္းႏွီးမႈေၾကာင့္
ဂီတဗိမာန္တီး၀ိုင္းနဲ႔ အဲဒီကာလတုန္းက ၀င္ဒါမီယာကေန ထုတ္လႊင့္ေနတဲ့ ျမန္မာ့ အသံမွာ
သီခ်င္း စဆုိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ခုေခတ္လို တိပ္နဲ႔ အသံသြင္းၿပီးမွ လႊင့္ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ
တီး၀ိုင္းနဲ႔ တုိက္႐ိုက္ဆုိၿပီး တိုက္႐ိုက္ လႊင့္ထုတ္ရတဲ့ စနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ကာလေပၚ တီး၀ိုင္း
အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ သီဆုိလႊင့္ထုတ္တဲ့ အထဲက ပရိသတ္ႀကိဳက္မယ့္ အဆင့္မီ သီခ်င္းမ်ားကိုသာ
ဓာတ္ျပားရ သီခ်င္း အျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး ျမန္မာ့အသံမွ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထုတ္လႊင့္ေပးတဲ့ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဓာတ္ျပား မရတဲ့ သီခ်င္းမ်ား ကေတာ့ တစ္ႀကိမ္နဲ႔တင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ေဒၚခင္ယုေမ
ပထမဦးဆုံး သီဆုိခဲ့တဲ့သီခ်င္းက ေမပန္းခ်ီ လို႔ ဆုိပါတယ္။ သူကိုယ္တုိင္က ပန္းခ်ီဆြဲတာကို
၀ါသနာပါသူျဖစ္လုိ႔ ေတးေရးဆရာက ေမပန္းခ်ီ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းကို ေရးေပးခဲ့တာလို႔ ေဒၚခင္ယုေမက
ဆုိပါတယ္။ အဆုိေက်ာ္ ဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္လာေတာ့ ဓာတ္ျပား ေလာကကို ေရာက္ရွိလာပါတယ္။
စုံေတာၿမိဳင္၊ လူညိဳယဥ္၊ ႐ိုင္းတဲ့စင္ေရာ္၊ ျမင္းလွည္း ကေလးနဲ႔ေပ်ာ္ အစရွိတဲ့ ေတး သီခ်င္းေပါင္း
မ်ားစြာကို ေရာင္းတန္း ဓာတ္ျပားအျဖစ္ သီဆုိ အသံသြင္းခဲ့ရပါတယ္။
အသက္ ၁၈၊ ၁၉ အရြယ္ ၁၉၅၇-၅၈ ေလာက္မွာ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးခ်င္းစိန္က ေခၚေဆာင္မႈနဲ႔ သက္
လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ကားတစ္ကား စတင္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သက္ က
အိမ္ေထာင္ေရး ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္ၿပီး တစ္ကားလံုး နီးပါး မင္းသမီး ငိုရတဲ့ ဇာတ္ျဖစ္ေန
တာေၾကာင့္ ဆရာ ဦးခ်င္းစိန္က မင္းသမီးသစ္ တစ္ေယာက္ကို ဒီလို ပြဲထုတ္လို႔ မျဖစ္ဘူး၊
အဆုိေက်ာ္ မင္းသမီး အေနနဲ႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ဇာတ္ကား တစ္ကားနဲ႔ ပြဲဦး ထြက္သင့္တယ္ ဆုိၿပီး
ဒါ႐ိုက္တာ ဦးလွ တင္လက္ကို အပ္လိုက္ပါတယ္။ သက္ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးမႈကို ေခတၱရပ္ဆိုင္းၿပီး
ဒါ႐ိုက္တာ ဦးလွတင္ ႐ိုက္ကူးတဲ့ ဤဘ၀၀ယ္ ဟာသကားမွာ အဲဒီေခတ္ အခါတုန္းက နာမည္ႀကီး
ဟာသ သ႐ုပ္ေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ဦးဖိုးပါႀကီးနဲ႔ တြဲၿပီး သ႐ုပ္ ေဆာင္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဒၚခင္ယုေမရဲ
႕ ပြဲဦးထြက္ ႐ုပ္ရွင္ကားဟာ ဤဘ၀၀ယ္ လို႔ မွတ္တမ္း တင္ရပါတယ္။
ေဒၚခင္ယုေမက အဆုိေက်ာ္ဘ၀ကေန သ႐ုပ္ေဆာင္ ျဖစ္လာေတာ့ ပင္ကို ကတည္းက ၀ါသနာပါတဲ့
ဖက္ရွင္မ်ဳိးစုံကို တီထြင္၀တ္ ဆင္လာျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတစ္လႊားမွာ ခင္ယုေမ ဖက္ရွင္ဆုိၿပီး
ဖက္ရွင္ေပါင္း မ်ားစြာ ေခတ္စားခဲ့ပါတယ္။ ခုေခတ္ မိန္းကေလးမ်ား ၀တ္ေနၾကတဲ့ ဒူးေအာက္ေရာက္
စကတ္ထဘီမ်ားဟာ ခင္ယုေမ ေခတ္တုန္းက တီထြင္ခဲ့ၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက
လူႀကီးမ်ားက လယ္သူမဖက္ရွင္လို႔ ၾသဘာ ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆံပင္ ဖက္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔လည္း
ငယ္ထိပ္တည့္တည့္မွာ ဘူး ပြင့္သဏၭာန္ အပြင့္ေဖာ္တဲ့ ဆံပင္ ဖက္ရွင္ကို တီထြင္ခဲ့တဲ့ အျပင္ ဗီးဟိုက္
လို႔ ေခၚတဲ့ ပ်ားအုံပုံစံ ဆံပင္ဖက္ရွင္ဟာလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ခင္ယုေမ စတင္ တီထြင္ခဲ့တာပါ။
1662676_402522296549581_764758952_n
႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးအျဖစ္ ႐ုပ္ရွင္ကားေပါင္းမ်ားစြာ ႐ိုက္ကူးခဲ့ရပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္ ထူးခြၽန္ဆုကို ၁၉၆၁
ခုႏွစ္မွာ မႏၲေလး ႐ုပ္ရွင္က ႐ိုက္ကူး ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ေမတၱာ ဇာတ္ကားနဲ႔ ပထမဆုံးအႀကိမ္
အမ်ဳိးသမီး ပညာသည္ ဆုကို ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲ က်င္းပခ်ိန္မွာ ႐ုပ္ရွင္လုပ္ငန္းက
ဆက္သြယ္ အေၾကာင္းၾကားခဲ့ ေပမယ့္ သံေတာင္၊ ေဘာဂလိ ေတာထဲမွာ ပုလဲမ်က္ရည္
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို သြားေရာက္ ႐ိုက္ကူးေနခ်ိန္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္မလာႏိုင္ခဲ့ပါဘူး
။ ေဒၚခင္ယုေမကိုယ္စား သ႐ုပ္ေဆာင္၊ ဒါ႐ိုက္တာ ဗိုလ္ဘကိုက ဆုတက္ ယူေပးခဲ့ပါတယ္။
၁၉၇၅ ခုႏွစ္မွာ ဒါ႐ိုက္ တာ ဦးသုခ ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ေရႊျခည္ေငြျခည္တန္းပါလို႔ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားနဲ႔
အမ်ဳိးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆုကို ဆြတ္ခူးႏုိင္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္မွာ ဒါ႐ိုက္တာ၊ သ႐ုပ္ေဆာင္
ဦးေက်ာ္ေဆြနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ခဲ့ပါ တယ္။ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္း၊ ျမတ္ေလးတို႔နဲ႔ တြဲဖက္ ပါ၀င္
သ႐ုပ္ေဆာင္တဲ့ မလိခခ်စ္သူ ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးၿပီး ျပန္လာခ်ိန္မွာ ကိုယ္၀န္ရွိခဲ့ၿပီး ၁၉၇၁ ခုႏွစ္မွာ
တစ္ဦးတည္းေသာ သားကို ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္ေဆြက ေက်ာ္ေဆြဆက္လို႔
အမည္ေပး ခဲ့ေပမယ့္ ေဒၚခင္ယုေမကေတာ့ သူ႕သားနာမည္ကို ေအာင္ေက်ာ္မိုးလို႔သာ အမည္
တြင္ေစပါတယ္။ တစ္ဦးတည္းေသာ သား ေအာင္ေက်ာ္မုိးက အခု အသက္ ၃၇ ႏွစ္ရွိၿပီး အေမရိ
ကန္ျပည္ေထာင္စုမွာ ေနထုိင္လ်က္ရွိကာ ေျမးမ အယ္ရစ္ကာမိုးနဲ႔ ေျမးေယာက်္ားေလး
ရပ္ဆယ္မိုးတုိ႔ ထြန္းကားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ေယာက္တည္း ႐ုန္းကန္ေနထုိင္ရတဲ့ ဘ၀မွာ ေဒၚခင္ယုေမဟာ လူလိမ္ လူေကာက္မ်ားစြာနဲ႔
ၾကံဳေတြ႕ၿပီး လိမ္လည္မႈမ်ား ခံခဲ့ရပါ တယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ကမၻာ ေအးဘုရားလမ္းေဘးက လမ္းသြယ္
တစ္ခုျဖစ္တဲ့ သီရိ မဂၤလာရိပ္သာ လမ္းသြယ္ထဲမွာ ေျမႏွစ္ကြက္ ပိုင္ဆုိင္ခဲ့ၿပီး မ်က္ႏွာစာ အကြက္ကို
တိုက္ေဆာက္၊ အငွားခ်ၿပီး အတြင္းဘက္က အကြက္မွာ ကိုယ္တုိင ္ေနထိုင္ဖို႔ သီးျခားေဆာက္
လုပ္ေနထုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ေရွ႕က တိုက္ကုိ သြင္းကုန္ ထုတ္ကုန္ လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္တဲ့ ကုမၸဏီ တစ္ခုက
ႏွစ္ရွည္ငွားရမ္းဖို႔ အတြက္ ျပင္ဆင္ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ လိုအပ္လာတာေၾကာင့္ သုံးလနဲ႔ အၿပီးေဆာက္လုပ္ေပးမယ္
ဆုိတဲ့ ကန္ထ႐ိုက္ကို အပ္လိုက္ေပမယ့္ ေငြမ်ားအလိမ္ ခံလိုက္ရၿပီး ေဆာက္လက္စ တုိက္မွာလည္း
တန္းလန္းနဲ႔ ရပ္သြားပါတယ္။ တုိက္ဆက္ေဆာက္ႏိုင္ဖို႔ အတြင္းဘက္က ေျမကြက္ကို ခြဲေရာင္းလိုက္ၿပီး
ေရွ႕ကတုိက္ကို ၿပီးေအာင္ ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ တုိက္ေဆာက္ၿပီး ပိုလွ်ံတဲ့ ေငြကို စားစရိတ္ ရႏိုင္ေအာင္လို
႔ ပုဂၢလိက ေငြစု ေငြေခ်းလုပ္ငန္းထဲ ထည့္ထားခဲ့ရာက ကုမၸဏီ ဖ်က္သိမ္းသြားတဲ့ အတြက္ လက္မဲ့ျဖစ္ခဲ့ရျပန္ ပါတယ္။
ေဆာက္ၿပီးတဲ့တိုက္ကို ေရႊျခည္ေငြျခည္မွာ အတူ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ခ်ဳိျပံဳး ေရာက္လာၿပီး
႐ုပ္ရွင္သမားေတြကို ငွားပါလားလို႔ အၾကံေပး တုိက္တြန္းခဲ့ရာကအစ ခုခ်ိန္ထိ ေဒၚခင္ယုေမရဲ႕
တိုက္ကို ႐ုပ္ရွင္သမားမ်ား ႐ိုက္ကူး ေနၾကဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဒၚခင္ယု ေမက “အရင္
တုန္းကေတာ့ တစ္လမွာ ရက္ ၂၀ ေလာက္ ငွားရပါတယ္။ ခုေတာ့ ၁၀ ရက္ေတာင္ မျပည့္
တတ္ေတာ့ဘူး”လို႔ ဆုိပါတယ္။ သူ႕အိမ္မွာ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြ ၀င္ထြက္ သြားလာေနၾကေပမယ့္
႐ိုက္ကြင္းေပၚ ေရာက္တဲ့ သူမ်ား ေဒၚခင္ယုေမကို မေတြ႕ၾကရပါဘူး။ ႐ိုက္ကြင္း ရွိတဲ့ ေန႔ဆုိရင္
ေဒၚခင္ယုေမက သူ႕အခန္းထဲမွာပဲ စားစရာ ေသာက္စရာ အျပည့္အစုံ နဲ႔ အခန္းတံခါး ပိတ္ေနတာပါ။
ဒီအသက္အရြယ္မွာ သူနဲ႔လိုက္ဖက္တဲ့ ဇာတ္႐ုပ္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္မယ္ ဆုိရင္ ျဖစ္ႏိုင္ေသးေပမယ့္
ေဒၚခင္ယုေမကေတာ့ လုံး၀ျငင္းပါတယ္။ ဒီအလုပ္ကို လုပ္ဖို႔ စိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူးလို႔လည္း
ဆုိပါတယ္။ က်န္းမာေရး အေျခအေနက ကင္ဆာေရာဂါျဖစ္ ပြားခဲ့ဖူးၿပီး ကင္ဆာေပ်ာက္ခဲ့ေပမယ့္
တစ္မ်ဳိးမဟုတ္ တစ္မ်ဳိး ေဖာက္ေနတာပဲလို႔ ေဒၚခင္ယုေမက ဆုိပါတယ္။ လက္ရွိ အေျခအေနမွာ
လက္တစ္ဖက္နဲ႔ ေျခေထာက္ တစ္ဖက္က ေသြးျပန္ေၾကာမ်ား ပိတ္ေနတာေၾကာင့္ လက္မ်ား
ေရာင္ကိုင္းေနသလို ေျခေထာက္ကလည္း ေျခဖမိုး တစ္ခုလုံး ေရာင္ကိုင္းေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
လက္ရွိ ေနအိမ္ျဖစ္တဲ့ အမွတ္ (၂၉/ေအ) သီရိမဂၤလာ ရိပ္သာလမ္းမွာ တူမကေလး မ်ားရဲ႕
ေစာင့္ေရွာက္မႈနဲ႔ ေနထုိင္လ်က္ ရွိပါတယ္။
မ်က္ရွဳ

No comments:

Post a Comment