ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး၊ လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္၊ ဟိုင္းကူးေက်းရြာရွိ ေျမ ၄၇ ဧက က်ယ္ေသာ ေတာင္ေပၚေရႊထီးေက်ာင္း ေျမပိုင္ဆိုင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ လက္ရွိ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ ဦးေသာဘဏႏွင့္ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေအာင္ဗိမာန္ ေက်ာင္းတိုက္ ဆရာေတာ္ ဦးအာစာရတို႔အၾကား အျငင္းပြားမႈ ျဖစ္ပြားရာ ႏွစ္ဖက္ဒါယိကာမ်ား ပါ၀င္လာခဲ့သည့္ ျဖစ္စဥ္တခု ယခုလ ဒုတိယပတ္က ယင္းေက်းရြာ၌ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
“တုတ္၊ ဓါး လက္နက္ေတြနဲ႔ လာတယ္။ ေက်ာင္းမႀကီးမွာရွိတဲ့ ေသာ့ကို ဖ်က္ဆီးတယ္။ သာသနာ့နယ္ေျမ၊ မက်ဴး ေက်ာ္ရ ဆိုၿပီး ေက်းရြာ ဘုရားေဂါပကအဖြဲ႔က တင္ထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ကိုလည္း ဖ်က္ဆီးတယ္။ က်မတို႔ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ ယူထားတာ ရွိပါတယ္” ဟု ဒီဇင္ဘာလ ၈ ရက္ေန႔က ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ပဋိပကၡ အျဖစ္အပ်က္ကို ေဒသခံ မ်က္ျမင္ သက္ေသ ရြာခံ အမ်ိဳးသမီးတဦးက ဧရာဝတီသို႔ ေျပာသည္။
ထိုသို႔ တုတ္၊ ဓားမ်ား ကိုင္ေဆာင္လာသူမ်ားမွာ သံဃာ ၇ ပါး၊ အမ်ိဳးသမီး ၂ ဦး၊ အမ်ိဳးသား ၆ ဦး ႏွင့္ မရမ္းကုန္း၊ ေအာင္ဗိမၼာန္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္က အာဏာကုန္ လြဲအပ္ျခင္း ခံထားရသည့္ ေဒသခံ အမ်ိဳးသား ၂ ဦးလည္း ပါ၀င္ခဲ့ေၾကာင္း အဆိုပါ အမ်ိဳးသမီးက ဆက္လက္ေျပာသည္။
လက္ရွိ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ႏွင့္ မရမ္းကုန္း၊ ေအာင္ဗိမၼာန္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္တို႔ၾကား ေျမပိုင္ဆိုင္မႈ ျပႆနာမွာ လြန္ခဲ့သည့္ ၅ႏွ စ္နီးပါးကပင္ စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ဥပေဒေၾကာင္းအရ မရမ္းကုန္း၊ ေအာင္ဗိမၼာန္ဆရာေတာ္ ပိုင္ဆိုင္သည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထားၿပီးသည့္ အမႈျဖစ္ေၾကာင္း လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္ သာသနာေရး ဦးစီးမွဴးထံမွ သိရသည္။
အမႈႏိုင္ထားသည့္ ေအာင္ဗိမာန္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဦးအာစာရက “ဆရာေတာ္တို႔ ေက်ာင္းက ဦးဇင္း ၃ ပါး သြားပို႔ တာ။ အဲဒါကို ရြာသားေတြက ရဲတိုင္တယ္။ ရန္ကုန္က ဘုန္းႀကီးေတြ တုတ္ေတြ ဓားေတြနဲ႔ လာတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေဂါပကအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ရြာထဲက လူေတြက မက်ဴးေက်ာ္ရ ဆိုၿပီး စာလာကပ္တယ္။ ပိုင္တာက ဆရာေတာ္က ပိုင္တာ။ သူတို႔က ေျပာင္းျပန္လုပ္တယ္” ဟု ဧရာဝတီသို႔ မိန္႔ၾကားသည္။
သို႕ရာတြင္ ေဒသခံ ေက်းရြာသားမ်ားက လက္ရွိေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ျ
ဟုိင္းကူးေက်းရြာ၏ ရပ္မိရပ္ဖ တဦးျဖစ္သူ ဦးက်င္ေမာင္က “ဦးအာစာရ(အမႈႏိုင္ထားသည့္ ဆရာေတာ္)က ေတာင္ေပၚ ေရႊထီးေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီသာသနာ နယ္ေျမမွာ တညေတာင္ က်ိန္းစက္ခဲ့တာ မရွိ။ ဥပုသ္ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့တာ၊ တရားေဟာခဲ့တာလည္း မရွိခဲ့ပါဘူး”ဟု ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး သာသနာေရးမႉး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ လက္ရွိေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္သည္ အမႈရႈံးထားသည့္ အတြက္ ယခုလ ၁၂ ရက္ ေနာက္ဆံုးထား၍ ေက်ာင္းမွ ထြက္ခြာေပးရန္ ၀န္ခံကတိလက္မွတ္ ေရးထိုးထားၿပီး ျဖစ္သည္။ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္း မျပဳပါက တည္ဆဲဥပေဒအရ အေရးယူခံရဖြယ္ အေနအထားျဖစ္သည္။
ဦးက်င္ေမာင္က “ဆရာေတာ္ ဦးေသာဘဏက ရပ္ရြာက ၾကည္ညိဳေလးစားရတဲ့ ရဟန္းတပါးျဖစ္တဲ့အတြက္ ေက်ာင္းကေန ထြက္ခြာပါ့မယ္ဆိုၿပီး လက္မွတ္ေရးထုိးတာကို ဒါယိကာ၊ ဒါယိကာမေတြ အေနနဲ႔ သေဘာမတူပါဘူး။ အသိအမွတ္လည္း မျပဳႏိုင္ပါဘူး” ဟု ဧရာ၀တီသို႔ ေျပာသည္။
သက္ေတာ္ ၈၂၊ ၀ါေတာ္ ၆၃ ႏွစ္ရ ဆရာေတာ္ ဦးအာစာရကမူ လက္ရွိ အျငင္းပြားေနသည့္ ၄၇ ဧကအက်ယ္ရွိ ေက်ာင္းေျမေနရာကုိ တပည့္တဦးက လႉဒါန္းထားျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ပိုင္ဆိုင္မႈ အေထာက္အထား မ်ားလည္း ရွိေၾကာင္း၊ ထိုေျမတြင္ ယာယီေက်ာင္း ေဆာက္လုပ္ကာ ေနထိုင္ခြင့္ ျပဳထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လက္ရွိ ေက်ာင္းထုိင္သည္ မိမိ၏ ၾသ၀ါဒကိုခံယူကာ ဆက္လက္ ေက်ာင္းထုိင္ ႏုိင္ေသာ္လည္း လက္ခံျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ယခုကဲ့သုိ႔ လုပ္ေဆာင္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ၾကားသည္။
“မပိုင္ပဲနဲ႔ က်ဴးေက်ာ္၀င္ေနတဲ့ အတြက္ ၾသ၀ါဒခံယူၿပီး ေနဖို႔ေျပာတာကို လက္မခံဘူး။ ယွဥ္မယ္ဆို လာခဲ့ဆိုၿပီး လူမိုက္ေျပာ ေျပာေနတယ္။ အသက္ ၈၀ ေက်ာ္မွ ေတာင္ေပၚ တက္ေနခ်င္တယ္။ ေလာဘႀကီးတယ္ ေျပာၾကတယ္။ ခုေနာက္ပိုင္း ေျမေနရာေတြ အဖိုးတန္ေတာ့မွ သူတို႔က ၀င္လုၾကတဲ့ သေဘာပါ” ဟု ၄င္းက မိန္႔ၾကားခဲ့သည္။
လက္ရွိ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ ဦးေသာဘဏအား ဖယ္ရွားျခင္းႏွင့္ ထြက္ခြာရန္ ညႊန္ၾကားခ်က္ကို ရြာသူ ရြာသားမ်ားႏွင့္ ေတာင္ေပၚ ေရႊထီးေက်ာင္း ေဂါပက အဖြဲ႕၀င္မ်ားက ကန္႔ကြက္ လက္မွတ္မ်ား ေရးထိုးထားၿပီး၊ ဦးျမင့္ေဆြ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ႏွင့္ တကြ ဦးဆန္းဆင့္ သာသနာေရး ၀န္ႀကီးတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ သံဃနာယက အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးတို႔အား ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထား အသနားခံထားေၾကာင္း သိရသည္။
လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္ သာသနာေရး ဦးစီးမွဴးျဖစ္သည့္ ဦးေက်ာ္နႏၵက “သံဃာ့ကိစၥဆိုေတာ့ အထက္က လူႀကီးေတြကို အခ်ိန္နဲ႔ တေျပးညီ တင္ျပထားတယ္။ ကိုယ္ပိုင္တဲ့ ေနရာကို၀င္ေတာ့ တုတ္ေတြ၊ ဓားေတြကိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးေတာ့ ရွိမွာေပါ့ေလ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ ပဋိပကၡ ေဆာင္လာတာကို မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ ဥပေဒေၾကာင္း အရ ဆုံးျဖတ္ၿပီးသားလည္း ျဖစ္ေနတယ္။ ေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးနဲ႔ေတာ့ ဆင္းၾကည့္ထားပါတယ္” ဟု ၄င္းတာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ရသည့္ အပိုင္းကို ေျပာၾကားသည္။
ဧရာ၀တီ
No comments:
Post a Comment