၅၇ႀကိမ္ေျမာက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္
အကယ္ဒမီထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲလည္း တျဖည္းျဖည္း နီးသထက္ နီးလာၿပီျဖစ္ သည္။
ယခုႏွစ္အတြက္ အကယ္ဒမီစာရင္းဝင္ ဆန္ခါတင္ခုနစ္ ကား ရွိခဲ့သည့္အနက္ ကယန္းအလွ၊
အေမြခံထိုက္သူျဖစ္ပါေစ၊ ေမာ္ကင္း ဥဒါန္း၊ ဥ၊ အမုန္းမီးေတာက္၊ တိမ္
မင္းသမီးရဲ႕ဒ႑ာရီဇာတ္ကား တို႔တြင္ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သူ၊ ထုတ္လုပ္သူ၊
စက္မႈပိုင္းဆိုင္ရာအတတ္ပညာရွင္တို႔၏ ဇာတ္ကား႐ိုက္ ကူးခဲ့ စဥ္က အေတြ႕
အႀကဳံမ်ား၊ အကယ္ဒမီအႀကိဳ ရင္ခုန္သံမ်ားကို အပတ္စဥ္တစ္ပတ္ တစ္
ကားႏႈန္းျဖင့္ေဖာ္ျပျဖစ္ခဲ့သည္။ ယခုဆန္ခါတင္ ခုနစ္ကားထဲတြင္ေနာက္ ဆုံးတစ္ ကားတည္းက်န္ရွိသည့္ ‘လက္ပံ’ ဇာတ္ကားကို ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါ သည္။
ကားႏႈန္းျဖင့္ေဖာ္ျပျဖစ္ခဲ့သည္။ ယခုဆန္ခါတင္ ခုနစ္ကားထဲတြင္ေနာက္ ဆုံးတစ္ ကားတည္းက်န္ရွိသည့္ ‘လက္ပံ’ ဇာတ္ကားကို ေဖာ္ျပေပးခ်င္ပါ သည္။
ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္းအေကာင္းဆုံး
ပုံေဖာ္႐ိုက္ကူးသည့္ ‘လက္ပံ’ ဇာတ္ ကားအေနျဖင့္ အကယ္ဒမီရ ထိုက္ေၾကာင္း
ပရိသတ္ေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားထင္ ေၾကးေပးေနၾကၿပီျဖစ္ သည္။ လက္ပံဇာတ္ကားသည္
ဆန္ခါတင္ ခုနစ္ ကားအနက္ တစ္မူထူးျခားသည့္ ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္သည္။ တစ္
ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ၾကားက နားလည္ရခက္ ခဲ့သည့္ စိတ္ခံစားမႈမ်ဳိး ကို
အဓိကေပၚလြင္ေအာင္ သီခ်င္း၊ ျမဴးဇစ္ ကလည္း အေကာင္း ဆုံးပံ့ပိုးေပးထားသည္။
သို႔ေသာ္လည္း က်ိန္စာသင့္လက္ပံဆိုသည့္ နဂိုမူလေခါင္းစီး အတိုင္း
က်ိန္စာသင့္သလို အမ်ဳိးမ်ဳိးအခက္အခဲ ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ၾကရသည္။ ဇာတ္ကားတြင္
ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္သူ၊ ထုတ္လုပ္မႈအပိုင္းက အစ အလႊာအသီးသီးက ပါဝင္ အားျဖည့္ ခဲ့
သူမ်ား၏ ဇာတ္လမ္း႐ိုက္ကူးခဲ့စဥ္က အေတြ႕ အႀကဳံ၊ အကယ္ဒမီ
အႀကိဳရင္ခုန္သံမ်ားကို တစ္ဆင့္ေဝမွ်လိုက္ပါသည္။
►ဦးဝင္းၾကည္
(စိန္ေဌး႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရး)
(စိန္ေဌး႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရး)
“ဒီ ‘လက္ပံ’ ဇာတ္ကားကို ပထမဆုံးထုတ္လုပ္
သူက မျဖဴႏွင္းေဖြး (Golden Virgo) ပါ။ ႐ိုက္ ကူးရင္းရပ္သြားလို႔
ဒါ႐ိုက္တာကိုဝိုင္း၊ ေျပတီဦး တို႔နဲ႔တိုင္ပင္တယ္။ ေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ုံးက လူႀကီးေတြ ေရွ႕ေမွာက္ မွာလႊဲေျပာင္းဝယ္ယူၿပီးေတာ့
ဆက္လက္႐ိုက္ကူးခဲ့တာေပါ့ ဝတၴဳဇာတ္လမ္းကို မျဖဴႏွင္း ေဖြး မ႐ိုက္ခင္က
တည္းကပင္ ေျပတီ ဦးေပးလို႔ ဦးရဲ႕အမ်ဳိးသမီးက အရင္ ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ႀကိဳက္တယ္။
ေနာက္ ေတာ့ ဦးဖတ္ၾကည့္တယ္။ အဲဒီက တည္းက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့တာပါ။ အခုလို
အကယ္ဒမီဆန္ခါတင္ စာရင္းဝင္သြားေတာ့ ဝမ္းသာရတာေပါ့။ ဒီကားကို ဇာတ္လမ္းအရ
ဘယ္ႏွခါ ျပန္ၾကည့္ ၾကည့္ေက်နပ္အားရမိ တယ္။ အားနည္းခ်က္တခ်ဳိ႕က လြဲ ရင္
ေပါ့ေလ။ အခု အကယ္ဒမီဆန္ခါ တင္ ခုနစ္ကားထဲမွာ ပါဝင္ေနတဲ့ အတြက္ ပရိသတ္ကလည္း
အကယ္ဒမီရေစခ်င္ၾကတယ္လို႔ ၾကားရေတာ့ ဝမ္းသာရတာေပါ့။ အားေပးတဲ့ ပရိသတ္ေတြကို
ေက်းဇူးအထူးတင္ ပါတယ္။ အခုလက္ပံ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားကေမွ်ာ္လင့္မထားပါဘဲ အကယ္
ဒမီဆုရခဲ့ရင္ေတာ့ အတိုင္းမသိဝမ္းသာ ရမွာေပါ့။ ထုတ္လုပ္သူတစ္ေယာက္
အေနနဲ႔ေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္အားလုံး ကို ရေစခ်င္ပါတယ္”
►ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္း
“အစ္ကို႔အေနနဲ႔ကေတာ့ မထူး ပါဘူး။
အစ္ကို႐ိုက္ခဲ့တဲ့ဇာတ္ကား ေတြက ပဏာမစာရင္းဝင္ခဲ့တာပဲ ဆို ေတာ့
အစ္ကို႔အတြက္ကေတာ့ ထူး ျခားမႈမရွိပါဘူး။ အကယ္ဒ မီရသြား မယ္ဆိုရင္ေတာ့
ထူးျခားမႈ တစ္စံု တစ္ရာရွိမယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ အစ္ကို ကေတာ့အခန္းတုိင္း၊
အခန္းတိုင္း ကသံုးပံုႏွစ္ပံုေလာက္ ကေတာ့ အားရ ေက်နပ္ခဲ့ရတဲ့ အခန္းေတြပါပဲ။ လက္ပံ ဇာတ္ကားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အားရ ေက်နပ္ရ ပါတယ္”
►ကိုမင္းသူရ(ေတးဂီတ)
“ဒီလက္ပံဇာတ္ကားမွာ Main Theme Song ေပါ့။
တစ္ကားလုံး မွာ အဲဒီသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ပဲပါတယ္။ အရင္ေရးလည္းေရးတယ္။ ဆိုလည္း
ဆိုတယ္။ အဲလို လုပ္ေနရင္းနဲ႔ ဒီ လက္ပံဇာတ္ကားမွာ ပါဝင္တီး ခတ္ ေပးဖို႔ကို
ဝိုင္းက ယုံယုံၾကည္ၾကည္ နဲ႔လာအပ္ေတာ့လုပ္ျဖစ္သြားတာေပါ့ ေနာ္။ ဒီကားမွာ
ခံစားတတ္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္မုဒ္ကို ကိုဝိုင္းက လိုခ်င္ တယ္။ ဒီေတာ့
ဝိုင္းဝန္းၿပီး ပံ့ပိုးေပး ရတာေပါ့။ လုံးျခာလိုက္ၿပီး အႀကိမ္ ႀကိမ္
တီးခတ္ခဲ့ရတယ္။ သီခ်င္းေရး တုန္းက ေတာ္ေတာ္တိုင္ပတ္ခဲ့တယ္။ ဘာလို႔ဆို
ဒါ႐ိုက္ တာလိုခ်င္တဲ့မုဒ္က ေတာ္ေတာ္ရွားတယ္။ ဘာလို႔ဆို အခ်စ္သီခ်င္းလည္း
မဟုတ္ဘူး။ သားအမိ၊ သာအဖအေၾကာင္းေရး တာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ထူးဆန္းတဲ့
စိတ္ခံစားမႈ တစ္ခု လူႏွစ္ေယာက္ေပါ့။ သားအမိ၊ သားအဖေတာ္စပ္မွန္း လည္း
မသိဘူး။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကားကဘာမွန္းမသိ တဲ့
ထူးဆန္းတဲ့စိတ္ခံစားမႈတစ္ခုကို လင့္ေလးတစ္ခုကို ေပၚေအာင္ ေရး ရတယ္။
အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားထားခဲ့တာေပါ့။ အကယ္ဒမီ ကေတာ့ ကိုဝိုင္းကို
ရေစခ်င္တယ္။ အဓိကတစ္ခုကေ တာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ျမင့္မားတိုးတက္ေရးေပါ့။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ျမင့္မားတိုးတက္ခ်င္ရင္ ကို ဝိုင္းကို ေပးသင့္တယ္။ ပရိသတ္က
မွတ္ခ်က္ေပးတာေလ။ သူတို႔ေရြး ခ်ယ္တဲ့ အဖြဲ႕ေတာ့ ရွိမွာေပါ့။
တကယ္ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ျမင့္မားေရး အတြက္လုပ္ရင္ ဒီလိုကားမ်ဳိးကို ေပး သင့္တယ္။
ၾကည့္ၿပီးတဲ့လူ သိပါလိမ့္ မယ္။ ဥပမာအက္ေၾကာင္းထပ္တာ လား။ ဒါက ကိုယ့္ ရဲ႕
ပုဂၢလိက ကိုယ္ ပိုင္ခံစားခ်က္ေနာ္။ အဲဒီေတာ့မွပဲ အသစ္ရမွာေလ။ မဟုတ္ရင္ ဒီ
အေဟာင္းေတြထဲမွာပဲ လည္ေနမွာ ေပါ့။ ကိုဝိုင္းရသင့္တာလည္း ၾကာၿပီ။ ဒီကား နဲ႔
ကိုဝိုင္းရသင့္တယ္။ ကိုယ့္ အေနနဲ႔ေတာ့ အခုအခ်ိန္ထိစေနာက္ ေနသလိုပါပဲ။
အကယ္ဒမီဆို တာ ေလ။ အမွန္ေတာ့ ဒီကားက ပရိသတ္ ထံ အမွန္တကယ္ေရာက္သင့္တာ
ၾကာပါၿပီ။ အခုက တအားေနာက္ က် ၿပီးမွ ပရိသတ္ထံ ေရာက္သလိုျဖစ္ ခဲ့ရတယ္။
အစ္ကို႔သားတစ္သက္ပဲ။ လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးႏွစ္က လုပ္ခဲ့တဲ့အရာ က အခုမွ အသံထြက္လာ
ယ္။ တအားေနာက္က်တယ္။ အမွန္ တကယ္ဆိုရင္ ပရိသတ္လတ္လတ္ ဆတ္ဆတ္
ခံစားၾကည့္႐ႈရမွာ။ မသိုး ဘူးေပါ့။ အခုလ့း္ သိုးတယ္လို႔ မဆို ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့
ကြာသြား တာေပါ့ေနာ္။ ကိုဝိုင္းက ယုံယုံၾကည္ၾကည္နဲ႔အပ္ တယ္။ အဓိကကေတာ့
လုပ္လို႔ရတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်င္တာ။ မလုပ္ၾကတာ။ အခုေတာ့ ဒီဂ်စ္တယ္ေခတ္ျဖစ္ေန
ၿပီေလ။ ဒီကားက တိုင္ပတ္ခဲ့တာ ေတြ အႀကီးႀကီးပဲ။ အေျပာင္းအလဲ ေတြ၊
ရပထားခဲ့ရတာေတြေရာေပါ့။ ရပ္ထားခဲ့ရ တာတစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေတာင္ ၾကာတယ္။
တျခားေျပာျပလို႔မရတဲ့
အေၾကာင္းေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ ေနာက္ဆုံးမွာမွ ေပါင္းစုၿပီး လုပ္ၾက ေတာ့မွ ပရိသတ္ၾကည့္႐ႈခြင့္ရ တာ ေပါ့ေနာ္။ ေနာက္မက်ဘဲ ဒီထက္ပို ပရိသတ္ၾကည့္ခြင့္ရခဲ့ရင္ ပိုေကာင္း မယ္။ ဒီကားက လတ္တုန္း ပါပဲ။ အဲဒီတုန္းကဆို ေဖြးေဖြးက အသစ္ ေလးလိုပဲ။ တအားႏုေသးတယ္။ ဒါ ေပမဲ့ တအားႀကိဳးစား အားထုတ္ ထား ခဲ့တာ။ ေစာေစာက ေျပာသ လိုေပါ့။ တက္ညီလက္ညီဝိုင္းၿပီး ႀကိဳးစားထား ၾကတယ္။ အကယ္ဒမီကေတာ့ ကိုဝိုင္းအတြက္ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္”
အေၾကာင္းေတြအမ်ားႀကီးပဲ။ ေနာက္ဆုံးမွာမွ ေပါင္းစုၿပီး လုပ္ၾက ေတာ့မွ ပရိသတ္ၾကည့္႐ႈခြင့္ရ တာ ေပါ့ေနာ္။ ေနာက္မက်ဘဲ ဒီထက္ပို ပရိသတ္ၾကည့္ခြင့္ရခဲ့ရင္ ပိုေကာင္း မယ္။ ဒီကားက လတ္တုန္း ပါပဲ။ အဲဒီတုန္းကဆို ေဖြးေဖြးက အသစ္ ေလးလိုပဲ။ တအားႏုေသးတယ္။ ဒါ ေပမဲ့ တအားႀကိဳးစား အားထုတ္ ထား ခဲ့တာ။ ေစာေစာက ေျပာသ လိုေပါ့။ တက္ညီလက္ညီဝိုင္းၿပီး ႀကိဳးစားထား ၾကတယ္။ အကယ္ဒမီကေတာ့ ကိုဝိုင္းအတြက္ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္”
►ကိုေဝယံလင္း
(တြဲဖက္ဒါ႐ိုက္တာ၊ တည္းျဖတ္)
(တြဲဖက္ဒါ႐ိုက္တာ၊ တည္းျဖတ္)
“အကယ္ဒမီဆိုတာက အႏုပညာ ေလာကသားအားလုံး၊
အလႊာအသီး သီးက လူေတြ လိုခ်င္ၾကမယ္လို႔ ထင္ တာပဲ။ လိုခ်င္ၾကမွာပဲ။ ဒါက မွတ္
တိုင္ေလးတစ္ခုေလ။ ကြၽန္ေတာ့္ကို လိုခ်င္လားေမးရင္ လိုခ်င္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့
ေျပာရ ခက္တယ္။ သိပ္ေတာ့ အမ်ားႀကီးေမွ်ာ္လင့္လို႔မရဘူး။ တျခား ကြၽန္ေတာ့္ထက္
ေတာ္တဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ ဒီကားနဲ႔ပတ္သက္ ၿပီး အကုန္လုံးအစစအရာရာ
ႀကိဳး စားထားၾကတာေပါ့ေနာ္။ သူ႔ဟာသူ တာဝန္ေက်ေအာင္ လုပ္ၾကတယ္။
အကယ္ဒမီဆိုတာကလည္း သူႀကိဳး စားရင္ ႀကိဳးစားထားသေလာက္ ျပန္ ၿပီး
ေရာင္ျပန္ဟပ္လာမွာပဲ”
“လက္ပံဇာတ္ကားက အကယ္
ဒမီစာရင္းဝင္တဲ့အတြက္လည္း တအား ကို ဝမ္းသာပါတယ္။ ပရိသတ္ေတြက
ကိုယ့္ကိုထင္ေၾကးေပးၿပီး ရေစခ်င္တဲ့ အတြက္လည္း အတိုင္းမသိ ဝမ္းသာ ပါတယ္။
ပရိသတ္ေတြ ထင္ေၾကး ေပးတာဟာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ေမာခဲ့ရတဲ့အေမာေတြကို
သံုးပံုႏွစ္ပံုေလာက္ ေျပသြားပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘာ တတ္ႏုိင္ လဲဆိုေတာ့
ကားတစ္ကား ကုိ႐ိုက္ရင္ အစြမ္းကုန္ႀကဳိးစားဖုိ႔ပဲ တတ္ႏုိင္ပါတယ္။ က်န္တဲ့
ကံၾကမၼာ နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ကိစၥေတြကိုေတာ့ ဖန္ တီးလို႔မရပါဘူး။ ကံတရားအတိုင္းပါ
ပဲ။ ရမယ္ဆိုရင္လည္းအတိုင္းမသိ ဝမ္းသာပါတယ္။ မရဘူးဆုိရင္
လည္းေက်နပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကဳိးစား ထားပါတယ္”
“အကယ္ဒမီဆိုတာ ေတြးလို႔ မွမရတာ။
သူရခ်ိန္တန္ရင္ ရမွာပဲ။ ကုသိုလ္ကံေပၚမွာလည္း မူတည္ တယ္။ အေျခအေနအေၾကာင္းအရာ
ေတြေပၚမွာလည္း မူတည္တယ္။ အေျပာင္းအလဲေတြေပၚမွာလည္း မူတည္တယ္။ အေၾကာင္း
အရာေတြ အားလံုးတိုက္ဆိုင္မွရမယ့္ အကယ္ ဒမီကို ကြၽန္မတန္ဖိုးထား တယ္။
ဘာေၾကာင့္ပဲေပးေပး တစ္ႏွစ္ ထဲမွာ ႏွစ္ဆုပဲေပးေပး၊ တစ္ေယာက္ ထဲကို ၃
ဆုပဲေပးေပး လိုခ်င္တာ ခ်ည္းပဲ။ လိုခ်င္တဲ့တာဝန္က ကိုယ့္ ကိစၥေလ။ ေပးတာေတာ့
ကိုယ့္ကိစၥမဟုတ္ဘူး။ ဘာမွလုပ္လုိ႔မ ရဘူး။ ရေတာ့လည္းယူ မယ္၊ မရေတာ့လည္း
ထိုင္ငိုေနလို႔ ဘယ္သူကလာေပးမွာလဲ”
“ဒီကားေလးက ေဖြးေဖြးရဲ႕ ပထမဦးဆုံး
ဇာတ္ကားေလးျဖစ္ တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီဇာတ္ကားႀကီး႐ုိက္ တုန္းက ေဖြးေဖြးက အသစ္တစ္
ေယာက္အေနနဲ႔လည္း ႐ုိက္ကူးထား တာပါ။ လက္ပံဇာတ္ကားေလးက လြန္ခဲ့တဲ့ ၄ႏွစ္က
႐ုိက္ကူးခဲ့တာဆုိ ေတာ့ အခုနဲ႔ဆုိရင္နည္းနည္းၾကာသြားၿပီ။ ေဖြးအေနနဲ႔ လည္း
ဒီကားေလးကုိ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳး စားခဲ့ ရတယ္။ ကုိဝုိင္း၊ ဝါရင့္သ႐ုပ္
ေဆာင္ေတြကလည္း ေဖြးကုိသင္ေပး ၾကတယ္။ ဒီကားေလးကုိ ေဖြးေက်နပ္ အားရမႈေတြ
ရွိပါတယ္။ ကား႐ုိက္ တုန္းကလည္း အမွတ္တရေ တြ အမ်ား ႀကီး ရွိပါတယ္။ ေဖြးက
အကယ္ဒမီ ေပးပြဲကုိ ၂ခါပဲ တက္ဖူးေသးတာ။ အရင္ႏွစ္ကဆုိရင္ ေဖြးရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္ကား
ႀကီးလည္း မရွိဘူး။ ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီ ေပးပြဲမွာ ေဖြးရဲ ႕ပထမဦးဆုံး႐ုပ္ရွင္
ဇာတ္ကားႀကီးလည္း ပါတယ္။ ၿပီး ေတာ့ ေနာက္ဆုံးစာရင္းထဲမွာလည္း ပါတာဆုိေတာ့
အရင္ႏွစ္ေတြထက္ စာရင္ ကြဲျပားမႈေတာ့ရွိသြားတာေပါ့။”
No comments:
Post a Comment