Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Sunday, September 29, 2013

(အမွ်ေဝျခင္း)


( ဘဒၵႏၲ တိေလာကသာရ ေျဖသည္)
Sunday, September 29, 2013

(အမွ်ေဝျခင္း)
ေမး။ ။ဘဝတပါးသို႔ ေျပာင္းသြားေသာပုဂၢိဳလ္အတြက္ က်န္ရစ္သူ မိသားစုက ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳလုပ္၍ အမွ်ေဝလွ်င္ ရႏိုင္ပါသလား၊ သတင္းစာမွာ ထည့္၍ အမွ်ေဝၾကသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ ဤသို႔ အမွ်ေဝ၍လည္း ရႏိုင္ပါသလားဘုရား၊ ေျဖၾကားေတာ္မူပါရန္။
(စိုးျမင့္ေအာင္-ပညာရံသီ) ပိႏၷဲကုန္းရပ္ကြက္၊ အင္းစိန္။

ေျဖ။ ။ ကြန္လြန္ျပီးေနာက္ ေပတဂတိသို႔ေရာက္၍ ေပတဂတိတြင္လည္း ပရဒတၱဴပဇီဝိက-ေခၚ သူတပါးေပးလွဴ၍ အမွ်ေဝလွ်င္ သာဓုေခၚႏိုင္ေသာ ေပတဘဝမ်ိဳးသို႔ ေရာက္ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။ ထိုသူမ်ိဳးသည္ သူကိုယ္တိုင္ကပင္ “မိမိ၏ အိမ္သူအိမ္သား ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ငါ့အတြက္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အလွဴဒါနျပဳ၍ အမွ်ေဝပါမည္နည္း”ဟု ငံပလင့္ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတတ္ပါသည္။ ထိုသူမ်ိဳးသာ သာဓုေခၚဆိုႏိုင္ျပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈအက်ိဳးကို ခံစားႏိုင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္း ကြယ္လြန္စ၌ ျဖစ္ေစ၊ သုႆာန္၌ျဖစ္ေစ၊ ရက္လည္ လပတ္ ႏွစ္ပတ္လည္တို႔၌ျဖစ္ေစ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳ၍ အမွ်ေပးေဝေလ့ရွိပါသည္။ ဤသို႔ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမျပဳဘဲ သတင္းစာတြင္ထည့္၍ အမွ်ေဝရံုျဖင့္ကား ရႏိုင္စရာအေၾကာင္း မရွိပါ။ ကုသိုလ္ျပဳ၍ အမွ်ေဝျခင္းသာ လိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳ၍ အမွ်ေပးေဝျပီး သတင္းစာမွာ ထည့္ျခင္းမွာ အမဆားသာဓုေခၚႏိုင္ရန္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
***************
(သရဏဂံုႏွင့္ အားထုတ္ႀကိဳးစားျခင္း)
ေမး။ ။ အရွင္ဘုရား၊ “ဗုေဒၶ ေမ သရဏံ အညံ နတၳိ၊ 
ဓေမၼာ ေမ သရဏံ အညံ နတၳိ၊ 
သံေဃာ ေမ သရဏံ အညံ နတၳိ၊ ႏွင့္ 
အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊ ေကာ ဟိ နာေထာ ပေရာ သိယာ” 
ဤႏွစ္ပုဒ္ မည္သို႔ ထူးျခားသည္ကို ရွင္းျပေစလိုပါသည္ဘုရား။
(မင္းေအာင္-ဟုမၼလင္း)

ေျဖ။ ။ ဗုေဒၶါ ေမ သရဏံ အညံ နတၳိ-စသည္တို႔မွာ သရဏဂံုျဖစ္၍ အပါယ္ေဘးႀကီး တားဆီးႏိုင္ေရးအတြက္ ကိုးကြယ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ 
အတၱာ ဟိ အတၱေနာ နာေထာ-စသည္မွာ မဂ္တရား ဖိုလ္တရားမ်ားကို ရရွိေရးအတြက္ မိမိကိုယ္တိုင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရမည္၊ အျခား မည္သူကမွ် မိမိအတြက္ လုပ္ေဆာင္ မေပးႏိုင္ဟု ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။ 
ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားသည္ နည္းလမ္းညႊန္ျပ ဆံုးမသြန္သင္သူသာျဖစ္၍ ကယ္တင္ရွင္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ မိမိကိုယ္သာ မိမိ၏ အားထားရာျဖစ္ေၾကာင့္ ေသဘာေပါက္၍ သမထ-ဝိပႆနာ ဘာဝနာ တရားမ်ားကို ႀကိဳးစားၾကရမည္မွာ ဗုဒၶဘာသာတိုင္း၏ တာဝန္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
***************
(ေရႊစင္တမတ္၊ ေငြငါးက်ပ္) 
ေမး။ ။ ရဟန္းသာမေဏတို႔သည္ ေရွးက ေရႊစင္တမတ္ ေငြငါးက်ပ္ ကိုင္ေဆာင္ သံုးစြဲခြင့္ ရွိသည္ဟု ၾကားသိရဖူးပါသည္။ တပည့္ေတာ္ သိထားသည္မွာ ရဟန္း သာမေဏတိုပသစည္ ဝိနည္းေတာ္အရ ေငြအသျပာကို လံုးဝ မကိုင္ေဆာင္ရဟု ျဖစ္ပါသည္။ ေျဖာ႕ားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
(မခ်ိဳျပံဳး-သိႏၷီ၊ အ-မ-က စယ္အူ၊ သိႏၷီျမိဳ႔)

ေျဖ။ ။ ရဟန္းသာမေဏတို႔သည္ ဝိနည္းသိကၡာပုဒ္အရ ေရႊေငြ(အသျပာ)တို႔ကို အလွူခံျခင္း၊ ကိုင္ခံသာယာျခင္း လံုးဝ မျပဳလုပ္ရပါ။ ေရႊစင္တမတ္ ေငြငါးက်ပ္-အလွဴခံေကာင္းသည္ဟူေသာ စကားကို အခ်ိဳ႔အရပ္ (အထူး အားဖျ္င့ ရွမ္းျပည္) တို႔၌ ေျပာေလ့ေျပာထ ရွိသည္ကို သိရပါသည္။ ယင္းစကား၏ မူလမွာ အဒိႏၷာဒါန သိကၡာပုဒ္ဆိုင္ရာ ပါရာဇိက က်ေရာက္ႏိုင္ေသာ ေရႊေငြပမာဏကိုဆိုေသာ စကား ျဖစ္ပါသည္။ ဝိနည္းေတာ္တြင္ ပါဒ, ပါဒရဟ, အတိေရပါဒ-တမတ္, တမတ္ထိုက္ေသာဥစၥာ, တမတ္ထိက္ပိုေသာ ဥစၥာတို႔ကို ခိုးယူက ပါရာဇိကက်သည္ဟု အဆိုရွိသည္။ 


တမတ္ဟူသည္မွာ ေငြတမတ္ကို ဆိုလိုသ္ည မဟတု္။ သိကၡာပုဒ္ပညတ္ရာ မဂဓတိုင္းသံုး ေရႊစင္တမတ္ကို ဆိုသည္။ ယင္းေရႊစင္တမတ္မွာ ယင္းေခတ္, ေငြငါဒးက်ပ္တန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရႊစင္တမတ္ 
ေငြငါးက်ပ္သည္ ရဟန္းတို႔အဖို႔ ပါရာဇိကဝတၳဳ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုေသာစကား ျဖစ္သည္။ 
ထိုစကားအျမြက္ကိုမွတ္၍ အခ်ိဳ႔အရပ္တိုပတြင္ ေရႊစင္တမတ္ ေငြငါးက်ပ္ ရဟန္းတို႔ ကိုင္ေကာင္းသည္၊ အလွဴခ့ေကာင္းသည္ဟု ဆိုကာ လွဴၾက အလွူခံၾကသည္ကို ေတြ႔ရဖူးပါသည္။ 


အမွန္မွာ ရဟန္း သာမေဏတို႔သည္ ေရႊေငြ အသျပာတို႔ကို နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ မကိုင္ေကာင္းဟု မွတ္ရပါမည္။ သို႔ေသာ္ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္ညီညြတ္ေသာ အလွဴခံပံု ခံနည္းမ်ားရွိရာ ဝိနည္းစည္းကမ္းက်နစြာ လွဴဒါန္းျခင္း၊ အလွဴခံျခင္းတို႔ကား ျခြင္းခ်က္အေနျဖင့္ ရွိပါေၾကာင္း ေျဖၾကားအပ္ပါသည္။
***************
(အရိေမေတၱယ် ဘုရားအေလာင္း)
ေမး။ ။ ေနာင္ပြင့္ေတာ္မူမည့္ “အရိေမေတၱယ်” ဘုရားအေလာင္း ယခု မည္သည့္ဘံုဘဝ၌ ရွိေနပါသနည္း။ စာေစာင္တခုတြင္ တရုတ္ျပည္ရွိ မီလဖူး၊ ဘိုးေတာ္အမ္းကုန္းသည္ ေနာင္ပြင့္မည့္ အရိေမေတၱယ် ဘုရား ျဖစ္ေၾကာင္းဆိုထား၍ ေမးရျခင္း ျဖစ္ပါသည္ဘုရား။
(ကိုတင္ဝင္းေအာင္-ခ်ိဳးငွက္)

ေျဖ။ ။ အ၇ိေမေတၱယ ဘုရားအေလာင္းသည္ ယခုအခါတြင္ တုသိတာနတ္ျပည္၌ နတ္သားအျဖစ္ျဖင့္ ရွိေနပါသည္။ မဓုရသဝါဟိနီက်မ္းတြင္ အရွင္မာလယ မေထရ္သည္ တာဝတႎသာ စူဠာမဏိေစတီသို႔ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ရာ တုသိတာမွလာ၍ ဘုရားဖူးေသာ ေမေတၱယ်အေလာင္းေတာ္ နတ္သားႏွင့္ ေတြ႔ဆံုေၾကာင္း၊ မဟာဝံသတြင္ ဒု႒ဂါမဏိမင္း နတ္ရြာစံခါနီး၌ မည္သည့္နတ္ျပည္က
ေကာင္းမည္ကို ေမးေလွ်ာက္ရာ ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္မ်ားက တုသိတာနတ္ျပည္သည္ အရိေမေတၱယ် ဘုရား အေလာင္းနတ္သား ရွိသျဖင့္ တရားနာႏို္င၍ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္ဟု ေျဖၾကားေၾကာင္း ပါရွိသည္။ 


ေထရဝါဒ မဟုတ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ကား ျပႆနာရွင္ဆိုေသာ မီလဖူး-ကိုသာမက တိဘက္ ဒလိုင္းလားမား စသည္တို႔ကိုလည္း အရိေမေတၱယ် ဘုရားေလာင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။ ၄င္းတို႔၏ ယံုၾကည္ခ်က္အရ ဆိုျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
***************
(ငရဲျပည္ကို ေတြ႔ျမင္ျခင္း)
ေမး။ ။ မက်န္းမမာျဖစ္၍ သတိလစ္ ေမ့ေျမာသြားရာ ငရဲျပည္သို႔ ေရာက္သြားသည္ ဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသလား ဘုရား။
(ယြန္းအိ-ေညာင္ဝိုင္း၊ အိမ္မဲျမိဳ႔)


ေျဖ။ ။ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အ႒ကထာတိုပတြင္ ရဟႏၲာတပါး၏ ခမည္းေတာ္ မုဆိုးႀကီးသည္ ရဟန္းဝတ္၍ သားရဟႏၲာထံတြင္ေနရာ ေသခါနီး၌ ငရဲနိမိတ္မ်ား ထင္၍ ငရဲမီးမ်ား၊ ငရဲေခြးႀကီးမ်ားကို ေအာ္ဟစ္ ေနေၾကာင္း၊ သားရဟႏၲာက ၄င္းအား ခုတင္ အိပ္ရာျဖင့္ ေဆာင္ယူေစလ်က္ ဘုရားရင္ျပင္တြင္ ခ်ထားျပီး ပန္းမ်ား ပူေဇာ္ခိုင္း၍ တရားစကားမ်ား ေဟာေျပာေၾကာင္း၊ ထိုအခါမွ ငရဲနိမိတ္မ်ာ းေပ်ာက္၍ နတ္ျပည္ဆိုင္ရာ နိမိတ္မ်ား ထင္လာေၾကာင္း ပါရွိသည္။ 


မက်န္းမမာ၍ ေမ့ေျမာေနစဥ္ ငရဲျပည္သို႔ ေရာက္သြားသည္၊ ထိုငရဲနိမိတ္ထင္စဥ္ ကြယ္လြန္လွ်င္ ငရဲသို႔ ေရာက္သြားႏိုင္သည္။ ၄င္းမွာ နိမိတ္ ၃-မ်ိဳးတြင္ ဂတိနိမိတ္ပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစဥ္က မေသလြန္ဘဲ ျပန္သတိလည္လာျပီး ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္က ယင္းဂတိနိမိတ္ ေပ်ာက္၍ နတ္ျပည္စသည့္ ေကာင္းေသာဂတိနိမိတ္မ်ား ျပန္လည္ေပၚေပါက္လာကာ ေကာင္းရာဘဝမ်ားသို႔ ေရာက္ႏိုင္ေပသည္။

(ျမတ္မဂၤလာ ၁၉၉၁-ခု မတ္လ) 
မဂၤလာသတင္းစဥ္

No comments:

Post a Comment