By Admin - Tue Sep 17, 12:53 pm
တတိယအႀကိမ္ေျမာက္
က်င္းပေသာ ဝႆန္႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္တြင္ ကခ်င္ျပည္နယ္ မိုင္ဂ်ာယန္ေဒသရွိ ဒုကၡသည္
စခန္းတစ္ခုမွ ဒုကၡသည္မ်ား၏ အိမ္ျပန္လိုေသာဆႏၵကို ေဖာ္က်ဴးသည့္ Take Me
Home အမည္ျဖင့္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ျဖင့္ အေကာင္းဆံုး
မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ဆု ရရွိခဲ့သူ ဒါ႐ိုက္တာရွင္ေဒဝီႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီး
ယင္း႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို စတင္႐ိုက္ကူးျဖစ္ခဲ့ပံု၊ ႐ိုက္ကူးေရးတြင္
ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရေသာ အခက္အခဲမ်ား၊ သူ႐ိုက္ကူးခဲ့ေသာ မွတ္တမ္း
႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား၊ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ေလာက၏ အလားအလာအေပၚ သူ၏အျမင္တို႔ကို
The Voice က ေမးျမန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။
Voice ။ ။ Take Me Home ဆိုတဲ့ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကို ႐ိုက္ကူးျဖစ္ခဲ့ပံုေလး ေျပာျပပါဦး။S.D.W ။ ။ ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကို ႐ိုက္ကူးျဖစ္တာကေတာ့ ကြၽန္မရဲ႕ ကခ်င္မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေဒၚခြန္ဂ်ာက ကခ်င္ေဒသမွာ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတဲ့သူေတြ ရွိတယ္၊ ဝိုင္းကူၾကပါဦးလို႔ သူကစၿပီး ေမတၱာရပ္ခံတယ္။ ဂီတေလာကဘက္မွာ ကြၽန္မနဲ႔ခင္တဲ့ ကိုျမင့္မိုးေအာင္တို႔ကလည္း ႐ိုက္ဖို႔ေျပာတယ္။ ကခ်င္ပဋိပကၡ တစ္ႏွစ္ျပည့္ေလာက္မွာ ျပည္တြင္း ဂ်ာနယ္ေတြကလည္း ဒုကၡသည္ေတြ ရဲ႕အေၾကာင္း ေဖာ္ျပလာတာကို ကြၽန္မဖတ္ရတဲ့အခါ ကြၽန္မစိတ္ထဲမွာ တစ္ခုခု လုပ္ေပးခ်င္လာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္မက ေငြေၾကးအားျဖင့္လည္း လွဴဒါန္း ႏိုင္တဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။ အႏုပညာရွင္ေတြ လိုလည္း ကြၽန္မရဲ႕႐ုပ္နဲ႔၊ အသံနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တဲ့သူလည္း မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္မက ဒါ႐ိုက္တာတစ္ေယာက္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ႐ုပ္ရွင္တစ္ခုေတာ့ ႐ိုက္မယ္ဆိုၿပီး စိတ္ကူးရတယ္။
စစခ်င္းကေတာ့ ဘာအေၾကာင္း ႐ိုက္မယ္လို႔ မစဥ္းစားမိေသးဘူး။ သူတို႔အတြက္ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားေတာ့ ႐ိုက္မယ္ဆိုၿပီး အဲဒီေဒသကို သြားဖို႔ႀကိဳးစားတယ္။ ကြၽန္မသြားဖို႔ ေရြးလိုက္တဲ့ ေဒသက မိုင္ဂ်ာယန္းေဒသကို ေရြးလိုက္တယ္။ ကြၽန္မက အဲ့ဒီေဒသကို သြားဖို႔ လံုၿခံဳေရးရယ္၊ ခြင့္ျပဳခ်က္ရယ္ကို ကခ်င္အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ကခ်င့္အလင္း (WPN) အဖြဲ႕က ကူညီေပးတယ္။ ပထမ ေရာက္ခါစမွာေတာ့ ဘာအေၾကာင္း ႐ိုက္ရမလဲဆိုတာ မသိဘူး၊ သူတို႔ကို ကူညီခ်င္တဲ့ စိတ္ပဲရွိတယ္။ သူတို႔ကို ကူညီဖို႔ ကြၽန္မလာတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဒုကၡေတြကို အားလံုးသိေအာင္ ကြၽန္မေျပာျပေပးမယ္ဆိုၿပီး သူတို႔နဲ႔ယံုၾကည္မႈတစ္ခု တည္ေဆာက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္မွာ ကြၽန္မအမ်ားႀကီး သိလာရတယ္။ စစ္ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ၾကတယ္။ သားကြဲ၊ မယားကြဲေတြ ျဖစ္တယ္။ လူေတြေသဆံုးၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ အႀကီးမားဆံုးဆႏၵက အိမ္ျပန္ခ်င္တယ္ ဆိုတာကို ေတြ႕လာရတယ္။ စစ္ေၾကာင့္ကေတာ့ ဆံုး႐ံႈးရတာ အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။ ပညာေရးေတြ ဆံုး႐ံႈးတယ္။ အိမ္ေတြ မီးေလာင္တယ္၊ အဖမ္းခံရတာေတြ ရွိတယ္။ မ်ားျပားလွစြာေသာ ျပႆနာေတြ ၾကားထဲမွာ ကြၽန္မစိတ္မေကာင္း အျဖစ္ဆံုးက အိမ္ျပန္ခ်င္ရက္နဲ႔ ျပန္ခြင့္မရတဲ့ သူတို႔ရဲ႕ဘဝေတြကိုပါ။
ျပႆနာကေတာ့ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိေနမွာပဲ။ မိသားစုတစ္စုမွာ၊ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္မွာ၊ ကမာၻႀကီးမွာ၊ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိၾကမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေလာက္ႀကီးတဲ့ ျပႆနာေတြပဲရွိရွိ လူတစ္ေယာက္က သူ႔အိမ္မွာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနခြင့္ေလးေတာ့ ရသင့္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို စဥ္းစားမိသြားတယ္။ အဲ့ဒီအခါမွာ စစ္ရဲ႕အနိ႒ာ႐ံုေတြကို မေျပာေတာ့ဘဲ ဘယ္လိုပဋိပကၡေတြ ၾကားထဲမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူတစ္ေယာက္က အိမ္ျပန္ခြင့္ေလးေတာ့ ရသင့္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို အဲဒီ Camp မွာ ရလိုက္တယ္။ စိတ္ကူးရၿပီး အဲဒီ Camp မွာ ငါးရက္ ႐ိုက္လာတယ္။ ႐ိုက္ၿပီးေတာ့ ကြၽန္မရဲ႕ အယ္ဒီတာနဲ႔ ျပန္တိုင္ပင္ၿပီး ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ရဲ႕ Post Production ပိုင္းအတြက္ ႏွစ္လေလာက္ အခ်ိန္ယူခဲ့ရတယ္။
Voice ။ ။ ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကို အခ်ိန္ငါးရက္တည္းယူၿပီး ႐ိုက္ခဲ့တာဆိုေတာ့ ကိုယ္ျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ အကုန္လံုးကို ျပႏိုင္ခဲ့ရဲ႕လား။ အခုအခ်ိန္မွာ ထပ္ျဖည့္ၿပီး ႐ိုက္ျပခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္အပိုင္းေတြ ထပ္႐ိုက္ျပခ်င္လဲ။
S.D.W ။ ။ ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္မွာက ကြၽန္မေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ အကုန္လံုးကို လံုလံုေလာက္ေလာက္ ျပႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္မေျပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာျဖစ္တဲ့ ဒီလူေတြက အိမ္ျပန္ခ်င္တယ္။ အဲဒီအတြက္ ဘယ္သူေတြက အေျဖေပးမွာလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ ေဖာ္ျပႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ ထင္တယ္။ တစ္ခုပဲ ကြၽန္မအခုအခ်ိန္မွာ ျပင္ခြင့္ရမယ္ဆို ျပင္ခ်င္တာက ကြၽန္မအဲဒီစခန္းကို ဒီ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ သြား႐ိုက္တုန္းက ဒုကၡသည္ အေရအတြက္က တစ္သိန္းလို႔ သိရတဲ့အတြက္ အဲဒီအတိုင္း ေဖာ္ျပခဲ့တယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ဒုကၡသည္ေတြက တစ္သိန္း မကေတာ့ဘူးတဲ့။ အခုအခ်ိန္မွာ ျပင္ခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ အဲဒီကိန္းဂဏန္းေတြကို ျပင္ခ်င္တယ္။ ကြၽန္မၾကားထားတာေတာ့ ဒုကၡသည္ အေရအတြက္က သံုးသိန္းတဲ့။ မေသေတာ့ မေသခ်ာေသးဘူး။ ကြၽန္မ ကခ်င္အဖြဲ႕အစည္း ေတြကို ေသခ်ာဆက္သြယ္ၿပီး ေမးရဦးမယ္။ ဒီကားကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ မျပခင္မွာ ဒုကၡသည္ အေရအတြက္ ကိန္းဂဏန္းကို ျပင္ပါမယ္။
Voice ။ ။ ႐ိုက္ကူးေရးပိုင္းမွာ ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲေတြရွိရင္ ေျပာျပေပးပါဦး။
S.D.W ။ ။ ႐ိုက္ကူးေရးပိုင္းမွာ ႀကံဳရတဲ့ အခက္အခဲကေတာ့ ကြၽန္မေရာ၊ ကင္မရာသမားေရာက အဲဒီေဒသကို တစ္ခါမွမေရာက္ဖူးသလို သူတို႔လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ စကားကိုလည္း မေျပာတတ္ဘူး။ Camp ထဲမွာပဲေနၿပီး ႐ိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္မတို႔အတြက္ အခက္အခဲမရွိဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ လူေနမႈဘဝ အစံုကို တင္ျပႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ ကြၽန္မတို႔ Camp အျပင္ကို ထြက္႐ိုက္မွပဲရမယ္။ သူတို႔ ထင္းသြားေခြတာ၊ တ႐ုတ္ျပည္ထဲမွာ အလုပ္သြားလုပ္တာမ်ဳိးကို ကြၽန္မတို႔ ႐ိုက္လို႔မရဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္မတို႔ တ႐ုတ္ျပည္ထဲကို ကင္မရာေတြနဲ႔ ဝင္လို႔မရဘူး။ ေတာင္ ကုန္းေတြေပၚကေန Overview ေတြ High Angle ႐ိုက္ခ်က္ေတြနဲ႔ ႐ိုက္ခ်င္ေပမယ့္ သူတို႔က ကြၽန္မတို႔ကို မိုင္းစိတ္မခ်ရ တဲ့အတြက္ သြားခြင့္မေပးဘူး။ လံုၿခံဳေရးအရ ကြၽန္မတို႔ လိုခ်င္တဲ့ အ႐ုပ္ေတြ အကုန္လံုးကို ႐ိုက္ခြင့္မရခဲ့ဘူး။ ကြၽန္မတို႔က ႐ုပ္ရွင္သမား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေလာဘႀကီးတယ္။ အ႐ုပ္ေတြ အမ်ားႀကီး လိုခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ လံုၿခံဳေရး အေျခအေနအရ အကန္႔အသတ္နဲ႔ ႐ိုက္ခဲ့ရ တဲ့အတြက္ သူတို႔ရဲ႕လူေနမႈဘဝကို ၿခံဳငံုမိေအာင္ ကြၽန္မထပ္ျပခ်င္တဲ့ အ႐ုပ္ေတြေတာ့ က်န္ခဲ့တယ္။
Voice ။ ။ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ထဲမွာ ျပသြားတဲ့ တိုက္ပြဲျဖစ္တဲ့ အခန္းေတြကို တကယ္ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ႐ိုက္ခဲ့တာလား။
S.D.W ။ ။ အဲဒါကေတာ့ ဝန္ခံရမွာပဲ။ တိုက္ပဲြဲျဖစ္တဲ့ အခန္းေတြက ကြၽန္မကို ကခ်င့္အလင္းအဖြဲ႕က ကူညီထားတာပါ။ ကြၽန္မမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ရဲ႕အဆံုးမွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ေက်းဇူးတင္စကားထဲမွာလည္း ထည့္ေျပာထားပါတယ္။
Voice ။ ။ ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကို ရွင္ေဒဝီနဲ႔အတူ ပူးေပါင္းဖန္တီးထားၾကတဲ့ သူေတြကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
S.D.W ။ ။ ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ဖို႔အတြက္ ကခ်င္ေဒသကို ကြၽန္မနဲ႔ ကင္မရာသမား ကိုခင္ေမာင္ေက်ာ္နဲ႔ သြား႐ိုက္ပါတယ္။ ဇာတ္ကားရဲ႕ (Post Production) ပိုင္းကိုေတာ့ အယ္ဒီတာကို ေဇာ္ဝင္းေထြးက တာဝန္ယူေပးပါတယ္။ ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္မွာ လူေတြကို ခံစားမႈေပးတဲ့ Music ပိုင္းကိုေတာ့ ကိုဓီရာမိုရ္က ဖန္တီးေပးထားပါတယ္။
Voice ။ ။ ရွင္ေဒဝီက ဒုကၡသည္စခန္းကို ကိုယ္တိုင္သြားၿပီး ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကို ႐ိုက္ခဲ့တာဆိုေတာ့ သူတို႔ေတြအတြက္ ဘာေတြလိုအပ္ေနလဲဆိုတာ ေျပာျပေပးပါဦး။
S.D.W ။ ။ ကြၽန္မျမင္တာကေတာ့ ဒီပဋိပကၡက ျမန္မာအစိုးရ လက္နက္ကိုင္တပ္နဲ႔ ကခ်င္လက္နက္ကိုင္တပ္ ဆိုတဲ့ အုပ္စုႏွစ္ခုၾကားမွာ ျဖစ္ေနၾကတာ ဆိုေပမယ့္ ၾကားထဲမွာ ဒုကၡေရာက္ရတာက ကခ်င္လူမ်ဳိး အမ်ားစုအျပင္ ရွမ္းလူမ်ဳိးစု အခ်ဳိ႕လည္း ပါတာေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္မေတြးမိတာ တစ္ခုရွိတယ္။ ဒီလက္နက္ကိုင္တပ္ အခ်င္းခ်င္းျဖစ္တဲ့ ပဋိပကၡမွာ ၾကားထဲကလူေတြ ေျမစာပင္ အျဖစ္ခံေနရတာမ်ဳိးက မရွိသင့္ေတာ့ဘူးလို႔။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဆိုတာက ေတာ့ ႏွစ္ဖက္သေဘာတူညီမႈေတြနဲ႔ လက္မွတ္ေတြထိုးၾကရင္ေတာ့ ဒီအေၾကာင္းကို သတင္းစာမွာ ျမင္ရမွာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္မတို႔ မျမင္ရတဲ့ အပိုင္းက ၾကားထဲမွာ ဆံုး႐ံႈးသြားခဲ့တဲ့ လူေတြရဲ႕ အသက္ေတြ၊ ပ်က္စီးသြားခဲ့ရတဲ့ လူေနမႈဘဝေတြ အတြက္က်ေတာ့ ဘယ္သူေတြက ျပန္အေလ်ာ္ေပးမွာလဲဆိုတာ ကြၽန္မသိခ်င္တယ္။
Voice ။ ။ ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကို တျခားၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဝင္ၿပိဳင္ဖို႔ စိတ္ကူးထားတာ ရွိရင္လည္း ေျပာျပေပးပါဦး။
S.D.W ။ ။ ဒီကားက အခုဝႆန္႐ုပ္ရွင္ ပြဲေတာ္ကို လာၾကည့္တဲ့ ပရိသတ္ေတြကိုေတာ့ ျပၿပီးသြားၿပီေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ထပ္ ဝႆန္႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ရဲ႕ စီစဥ္မႈနဲ႔ 5 Network မွာ ဒီကားကိုျပဖို႔ စီစဥ္ထားတာ ရွိတယ္။ ကြၽန္မက ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကို ဒုကၡသည္ စခန္းမွာရွိတဲ့ လူေတြကို ကူညီႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ႐ိုက္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ သူတို႔ကို ကူညီမယ့္ မည္သူမဆို၊ မည္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းမဆို ကြၽန္မဇာတ္ကားကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျပသခြင့္ရွိတယ္။ ကြၽန္မ အဲဒီအတြက္ Copy Right မထားထားပါဘူး။ ကြၽန္မဆီက ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းၿပီး စိတ္ႀကိဳက္ ျပခြင့္ရွိပါတယ္။
Voice ။ ။ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ေတြကို ဘယ္အခ်ိန္ကစၿပီး ႐ိုက္ခဲ့တာလဲ။ ပထမဆံုး ႐ိုက္ခဲ့တဲ့ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ အေၾကာင္းကို အမွတ္တရ ေျပာျပေပးပါဦး။
S.D.W ။ ။ ဒီမွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကို ကြၽန္မေလ့လာေနတာေတာ့ ၾကာပါၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ေသေသခ်ာခ်ာ၊ ထဲထဲဝင္ဝင္ လုပ္ျဖစ္တာကေတာ့ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ Yangon Film School မွာတက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ေတြကို တစိုက္မတ္မတ္ ႐ိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္မ ပထမဆံုး႐ိုက္တဲ့ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကေတာ့ ‘ဧည့္ဆိုး’ ဆိုတဲ့ ကားေလးပါ။ အဲဒါက တီဘီေရာဂါသည္ မိသားစု အေၾကာင္းကို ႐ိုက္ထားတာပါ။ ၂၀၀၆ ကေန အခုအခ်ိန္အထိ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ၁၀ ကား ေက်ာ္ေလာက္ ႐ိုက္ၿပီးပါၿပီ။ ဆုအေနနဲ႔ကေတာ့ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ လြတ္လပ္ျခင္း အႏုပညာပြဲေတာ္မွာ A Bright Future ဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားနဲ႔ အေကာင္းဆံုး မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ဆု ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါက မႏၲေလးမွာရွိတဲ့ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္း တစ္ခုအေၾကာင္းကို ႐ိုက္ထားတာပါ။ ေနာက္ထပ္ ပန္းခ်ီဆရာ ရာဟုလာ အေၾကာင္းကို ႐ိုက္ထားတဲ့ An Untitled Life ဆိုတဲ့ ကားေလးကေတာ့ ျပည္တြင္းမွာေတာ့ ဆုမရဖူးပါဘူး။ ျပည္ပ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ ၁၈ ခု ေလာက္မွာေတာ့ ျပၿပီးပါၿပီ။ ကိုရီးယား ႐ုပ္သံလိုင္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ EPS ကလည္း ဝယ္ယူျပသခဲ့ပါတယ္။
Voice ။ ။ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ေတြ စတင္႐ိုက္ကူးစဥ္ ကာလမွာ ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲေတြရွိရင္ ေျပာျပေပးပါဦး။
S.D.W ။ ။ စ႐ိုက္စမွာ ႀကံဳရတဲ့ အခက္အခဲကေတာ့ လူေတြက မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ဆိုတာကို နားမလည္ၾကဘူး။ ကြၽန္မတို႔ကို သတင္းေထာက္ေတြနဲ႔ အၿမဲမွားတယ္။ စစ္အစိုးရလက္ထက္ ကဆို ကြၽန္မတို႔အလုပ္ကို လူေတြက ေၾကာက္စရာႀကီးလို႔ ထင္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ကြၽန္မတို႔႐ိုက္တဲ့ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ေတြမွာ ဇာတ္ေကာင္အျဖစ္ ပါဝင္ကူညီမယ့္သူ နည္းတယ္။ ႐ိုက္ၿပီးသြားရင္လည္း ျပစရာေနရာ မရွိဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ပြဲေတာ္ေတြ ေပၚလာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အစိုးရပိုင္းကေရာ၊ ျပည္သူေတြကပါ ကြၽန္မတို႔ အလုပ္ကို နည္းနည္း နားလည္လာၾကတယ္။ ဒါက ကြၽန္မတို႔လို မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္သမားေတြ အတြက္ အားတက္စရာေပါ့။
Voice ။ ။ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ ႐ိုက္ျပဖို႔ အေၾကာင္းအရာပိုင္းက်ေတာ့ ဘယ္လိုစဥ္းစားၿပီး ရွာျဖစ္လဲ။
S.D.W ။ ။ အေၾကာင္းအရာပိုင္းကေတာ့ ကြၽန္မတို႔တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာ ႐ိုက္စရာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ကြၽန္မအတြက္ကေတာ့ ပရိသတ္ေတြအတြက္ စိတ္ခံစားမႈတစ္ခုခု ေပးႏိုင္မယ္၊ တိုင္းျပည္ေျပာင္းလဲဖို႔ အတြက္ တစ္ခုခုအေထာက္အပံ့ ေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္အေၾကာင္းအရာ မ်ဳိးမဆို ႐ိုက္မွာပါပဲ။ ပန္းခ်ီဆရာ ရာဟုလာအေၾကာင္း ႐ိုက္ထားတာဆိုရင္ Only Portrait ေပါ့ေနာ္။ သူ႔ဘဝ အေၾကာင္းေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူ႔အေၾကာင္းကိုၾကည့္ၿပီး ပရိသတ္ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ခံစားမႈတစ္ခုခု ရေစႏိုင္မယ္ထင္လို႔ ကြၽန္မ႐ိုက္တယ္။ အခုဆုရတဲ့ Take Me Home ဇာတ္ကား ဆိုရင္လည္း တိုင္းျပည္အတြင္းမွာ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတဲ့ လူတစ္စုအတြက္ ဘယ္သူေတြက ဘာေတြမ်ား လုပ္ေပးႏိုင္မလဲဆိုတဲ့ Message ေလး ေပးထားတာေပါ့။ ဇာတ္ကား တစ္ကားနဲ႔တစ္ကား ကြၽန္မျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာပိုင္းနဲ႔၊ ေပးခ်င္တဲ့ Message ကေတာ့ မတူပါဘူး။ အခုလက္ရွိ ကြၽန္မ႐ိုက္ထားၿပီး တည္းျဖတ္တဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္ေနတဲ့ ဇာတ္ကားတစ္ကား ရွိတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ ကြၽန္မတို႔ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္းေဒသမွာ ေက်ာင္းမေနႏိုင္တဲ့ ကေလးေတြ ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံမွာကလည္း အခမဲ့ပညာေရးစနစ္ ဆိုၿပီး ေျပာေနၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကေလးေတြက ေက်ာင္းကို မေရာက္လာဘူး။ အဲဒီျပႆနာရဲ႕ အေျဖက ဘာလဲေပါ့ေနာ္။ ကြၽန္မကိုယ္တိုင္လည္း ႐ိုက္ရင္းနဲ႔ ရွာေဖြေနတုန္းပဲ။ အေျဖကို ကြၽန္မ မသိေသးဘူး။ ၿပီးသြားတဲ့အခါ က်ရင္ေတာ့ ကြၽန္မလည္း သိမယ္။ ၾကည့္တဲ့သူေတြလည္း သိသြားမယ္ ထင္တယ္။
Voice ။ ။ အခုလို မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ကား ေတြကို ၿမိဳ႕လယ္႐ုပ္ရွင္႐ံုမွာ ျပသခြင့္ ရတဲ့အထိ ေျပာင္းလဲလာတဲ့ အေျခအေနအေပၚ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ရွင္ေဒဝီရဲ႕အျမင္ကို သိပါရေစ။
S.D.W ။ ။ ေျပာင္းလဲမႈေတြကေတာ့ ကြၽန္မတို႔ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္သမားေတြ အတြက္တင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီ ၂ ႏွစ္အတြင္းမွာ တစ္ႏိုင္ငံလံုးက မယံုၾကည္ႏိုင္ေအာင္ကို ေျပာင္းလဲမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ၾကရတယ္။ ေကာင္းေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းေတြ ရွိသလို အခုအခ်ိန္ထိ သံသယနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေနရတဲ့ အေျပာင္းအလဲ ေတြလည္း ရွိတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေျပာင္းအလဲကေတာ့ ျမင္ေနရၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ဒီအခြင့္အေရးႀကီး ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ ရမလဲဆိုတာ ကြၽန္မတို႔မသိဘူး။ ဒီအေျပာင္းအလဲေတြကို ကြၽန္မတို႔ ေသဆံုးတဲ့အထိ ထိန္းထားႏိုင္မလား ဆိုတာကေတာ့ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ိုက္တာတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ သံသယ ရွိေနေသးတယ္။ အဲဒီအတြက္ အခြင့္အေရးရတဲ့ အခိုက္မွာ ရသမွ်အခြင့္အေရးကို ကြၽန္မတို႔ယူမွာပဲ။ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ကာလမွာ ကြၽန္မတို႔ ကင္မရာကိုင္မယ္။ ေတြ႕တာ႐ိုက္မယ္။ ဒါေတြကို မေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္ သိမ္းထားမယ္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ကြၽန္မတို႔ဟာ သမိုင္းရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို လက္မွာကိုင္ထားႏုိင္တဲ့သူေတြ ျဖစ္လာမွာေပါ့။ ကြၽန္မကေတာ့ ဒီအခြင့္အေရးကို အျပည့္အဝယူမွာပဲ။
သန္႔ဇင္ဦး
No comments:
Post a Comment