Latest News

CREDIT

သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

Sunday, August 25, 2013

အေျပာင္းအလဲ ? ဂ်ပန္-ျမန္မာ ပါေဖာမင့္ အႏုပညာတင္ဆက္မႈ ျပပြဲ

အႏုပညာ ဖန္တီးမႈဟာ ေခတ္ကာလကို ထင္ဟပ္ ႐ိုက္ခတ္ေစပါသလား။ သို႔မဟုတ္ ေခတ္ကာလ အေျခအေနက အႏုပညာရွင္အေပၚ ေစ့ေဆာ္႐ိုက္ခတ္ေစပါသလား။ 



အႏုပညာဖန္တီးမႈဟာ အဲဒီ ႏွစ္ခု အတိုင္း ျဖစ္ေစႏိုင္သလို၊ အဲဒီ ႏွစ္ခုမွ အပလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသလား… စသည္ျဖင့္ ပါေဖာမင့္အႏုပညာ တင္ဆက္မႈေတြ ကို ၾကည့္ရင္း စဥ္းစားမိပါတယ္။ 


တဖန္ ဆက္ၿပီးေတာ့ …အႏုပညာ ဆိုတာ “စိတ္ခံစားမႈကို ကြ်မ္းက်င္မႈျဖင့္ ပုံေဖာ္တင္ျပျခင္း” ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ ကြ်မ္းက်င္မႈ ဦးစီးတဲ့ လက္ရာ တခုဟာ လက္မႈပညာ Craft ျဖစ္သြားၿပီး၊ စိတ္ခံစားမႈက ဦးစီးရင္ေတာ့ အႏုပညာေျမာက္ ဖန္တီးမႈ Art လို႔ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ကိုလည္း ဆက္စပ္ေတြးမိပါတယ္။ 

NIPAF ၊ Japan Foundation ၊ New Zero Art Space ၊ The Inya Gallery တို႔ ေပါင္း တင္ဆက္တဲ့ “ဂ်ပန္ပါေဖာမင့္ အႏုပညာ ဖလွယ္ပြဲ” ကို ၾသဂုတ္ ၄ ရက္ေန႔ ညေန ၄း၀၀ နာရီမွာ New Zero Art Space ျပခန္းမွာ ဂ်ပန္ပါေဖာမင့္ အႏုပညာရွင္ ၆ ဦး၊ ျမန္မာပါေဖာမင့္ အႏုပညာရွင္ ၈ ဦးတို႔ တင္ဆက္ ျပသခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ 



ဂ်ပန္ Artist ေတြက ေတာ့ Seiji SHIMODA, Toshiharu WATARU, Hitomi FUJITA, Chika MATSUDA, Hiroyuki YAMAZAKI, Kiyono KOBAYASHI, တို႔ ျဖစ္ၿပီး၊ ျမန္မာ Artist ေတြကေတာ့ ေအးကို၊ ညိဳ၀င္းေမာင္၊ ေအာင္ျမတ္ေဌး၊ ရတနာ၀င္း၊ ႏိုရာ၊ ကိုလတ္၊ သြိဳက္တာ၊ ေက်ာ္ကိုထက္ တို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ပါ၀င္တင္ဆက္တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္ ေတာ့ (အသက္အရြယ္ အႀကီးဆုံး) ၁၉၄၉ ခုႏွစ္မွ (အသက္အရြယ္အငယ္ဆုံး) ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ အတြင္းေမြးဖြားခဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ အႏုပညာရွင္ေတြ ပါ၀င္တာေၾကာင့္ စိတ္၀င္စားစရာပါပဲ။ 

အႏုပညာၾကားခံ မီဒီယာထဲမွာ လူကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ တင္ဆက္ျပသတဲ့ ပါေဖာမင့္ အႏုပညာတင္ဆက္မႈက က်ေနာ္တို႔ ဆီမွာ အေတာ္အတန္ က်ယ္ျပန္႔လာၿပီလို႔ ဆိုရမွာပါ။ သို႔ေပမယ့္ လက္ခံအားေပးမႈ အပိုင္းကေတာ့ နည္းပါးေနေသး တာ သတိျပဳမိပါတယ္။ 

ဒါကလည္း အားေပးလက္ခံသူေတြရဲ႕ အပိုင္းက အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးလို႔ ျဖစ္ႏိုင္သလို ပါေဖာမင့္ အႏုပညာရွင္ေတြကိုယ္တိုင္ကလည္း အႏုပညာတင္ဆက္မႈ အားနည္းတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ 

သူတုိ႔ရဲ႕ အႏုပညာတင္ဆက္မႈကို ခြဲျခားၾကည့္ရင္ Politics Issue, Social Issue ေတြ အဓိကအားျဖင့္ လြမ္းမိုးေနပါတယ္။ ဒါကလည္း ေခတ္က အႏုပညာရွင္ေတြ အေပၚ ႐ိုက္ခတ္ရာကေန ေပါက္ဖြားလာတဲ့ ခံစားမႈကို ထင္ဟပ္ျပတာ ပါပဲ။ 

၁၉၅၃ ခုႏွစ္ဖြား Artist Seiji SHIMODA ရဲ႕တင္ဆက္မႈက အလြန္႐ိုးရွင္းပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕မ်က္ႏွာကို တိပ္အနီနဲ႔ နဖူး ေမး႐ိုးေတြက စၿပီး တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ဆြဲကပ္ပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္းႏွာေခါင္းေပါက္ ကေလး ေပၚ႐ုံမွ် အထိ ဆြဲကပ္ ဖိပိတ္လာပါတယ္။ 

တင္ဆက္မႈကိုၾကည့္ရင္း မြန္းၾကပ္မႈေတြ ကူးစက္ခံစားလာရပါတယ္။ တဆက္တည္း အသက္ရွင္ျခင္းနဲ႔ အသက္႐ႉျခင္းကိုပါ စိတ္နဲ႔ သိျမင္လာပါတယ္။ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္ဖြား Artist Toshiharu WATARU ရဲ႕ တင္ဆက္မႈကေတာ့ ဂ်ပန္႐ိုးရာ အ႐ုပ္ကေလးေတြနဲ႔ တင္ဆက္တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ 

သူ႔ရဲ႕ တင္ဆက္မႈထဲမွာ ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔ ႐ိုးရာဓေလ့ေတြ ဘယ္လို ဆက္စပ္သြားသလဲ၊ ျမင့္လာသလား၊ ေလ်ာ့က်သြားသလား စသျဖင့္ အေတြးစိတ္မွာ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒီပြဲမွာ ပါ၀င္သူေတြထဲမွာ အသက္ အငယ္ဆုံးလို႔ ေျပာႏိုင္တဲ့ ၁၉၉၀ ဖြား Artist Hitomi FUJITA ကေတာ့ မိန္းကေလး ပီပီ ေရဘူး၊ ပန္းပြင့္မ်ိဳးစုံ၊ ပူေဖာင္း၊ ေခါင္းေလာင္းေတြ သုံးၿပီး တင္ဆက္ပါတယ္။ 

Title က Flower Tea ျဖစ္ၿပီး၊ သူမေပးခ်င္တဲ့ Message က Exploitation (ေခါင္းပုံျဖတ္ အႏိုင္က်င့္ျခင္း) လို႔ဆိုပါတယ္။ စာနာမႈနဲ႔ အတၱၾကား လူသားရဲ႕ စိတ္ထားကို ထင္ဟပ္ျပတာလို႔ ဆိုရမွာပါ။ 

Chika MATSUDA ကိုေတာ့ ၁၉၈၃ မွာ ေမြးပါတယ္။ သူမတင္ဆက္တဲ့ ပါေဖာမင့္ တင္ဆက္မႈကို Sonant လို႔ ေခါင္းစဥ္ ေပးထားၿပီး၊ သူမ ေပးခ်င္တဲ့ concept message က Words which come out from a mouth (ပါးစပ္က ထြက္လာတဲ့ စကားလုံးမ်ား) လို႔ ဆုိပါတယ္။ သူမက ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ကြမ္းယာနဲ႔ အျဖဴေရာင္ ပိတ္စတခုကို သုံးၿပီး ပါေဖာမင့္တင္ဆက္မႈ ျပဳလုပ္သြားတာပါ။ 

ေပါ့ေပါ့ပါးပါး လို႔ ဆိုႏိုင္ေပမယ့္ စဥ္းစားေ၀ဖန္စရာ ေတြ ဆင့္ပြား ခံစားရပါတယ္။ မြန္းၾကပ္ပိတ္ေလွာင္မႈကို အမူအယာအရေရာ၊ အေျပာစကားေတြ အရေရာ ပူးေပါင္း တင္ဆက္ျပသူက ၁၉၆၃ ခုႏွစ္ဖြား Artist Hiroyuki YAMAZAKI ပါ။ ၀ုန္းဒိုင္းႀကဲေပါက္ကြဲမႈေတြက ေခတ္ကိုေရာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကိုေရာ သည္းမခံ ႏိုင္စရာ ခံစားေနရၿပီး၊ လြတ္ေျမာက္ ထြက္ေပါက္ကို ပိတ္လိုက္ ဖြင့္လိုက္နဲ႔ အားမလိုအားမရ ျဖစ္ေနတဲ့ ခံစားမႈကို ေဖာ္လွစ္ျပသပါတယ္။ 

ဒီပြဲဟာ သူမရဲ႕ ပထမဆုံး ပါေဖာမင့္အႏုပညာ တင္ဆက္မႈ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုလာသူက Artist Kiyono KOBAYASHI ပါ။ သူမကို ၁၉၈၂ ခုႏွစ္မွာ ေမြးဖြားပါတယ္။သူမက ျပင္ပမီဒီယံအေနနဲ႔ မိန္းကေလးသုံး ေခါင္းဘီး တေခ်ာင္းကို သုံးပါ တယ္။ 

ေခါင္းဘီးနဲ႔ ၿဖီးသင္ၿပီး မိန္းကေလးသဘာ၀ က်စ္ဆံမီး က်စ္ၿပီး တင္ဆက္ပါတယ္။ သူမကို ကူညီတင္ဆက္ ေပးတာက Artist Hiroyuki YAMAZAKI ျဖစ္ပါတယ္။ 


၁၉၆၃ ခုႏွစ္ဖြား၊ ျမန္မာ Artist ေအးကိုရဲ႕ တင္ဆက္မႈကေတာ့ Political Issue ပါပဲ။ တပါတီ အာဏာရွင္ လက္ေအာက္၊ စစ္အာဏာရွင္ လက္ေအာက္ကေန အခုလို ေျပာင္းလဲလာေနၿပီလို႔ ေျပာဆိုေနၾကေပမယ့္ မေရရာ ေသးတဲ့ အေနအထားကို တင္ဆက္ျပတာေတြ႕ရပါတယ္။ 

သူ သုံးစြဲတဲ့ တျခားမီဒီယာေတြက ပလပ္စတစ္အစ တခု၊ ႏႈတ္ခမ္းနီနဲ႔ တိပ္အျဖဴေတြပါ။ 

“ငါ့ကိုယ္ငါ ဘာကို ယုံၾကည္ရမွာလဲ။ ငါတိုပ ဘယ္မွာ ရပ္တည္ေနရမွာလဲ။ ငါ့တို႔ ဘယ္သူ႔ကို ယုံၾကည္ ရမွာလဲ။ ငါ့တို႔ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြက ဘယ္မွာလဲ။ ငါ့တို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ေတြက ဘယ္မွာလဲ။ ငါ့တို႔ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းတရားေတြက ဘယ္မွာလဲ။ ငါ့တို႔ရဲ႕ ေမတၱာတရားေတြက ဘယ္မွာလဲ။ ငါတို႔ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြက ဘယ္မွာလဲ။ ငါ့တို႔ရဲ႕ လူျဖစ္ရျခင္းေတြက ဘယ္မွာလဲ။ ငါတို႔ ရွာေတြ႕ၾက ၿပီလား” လို႔ ေအာ္ဟစ္ရင္း မ်က္ႏွာနဲ႔ ဦးေခါင္းတခုလုံးကို တိပ္နဲ႔ ရစ္ပတ္စည္းေႏွာင္ပစ္လိုက္တယ္။ 

ၿပီးေတာ့ ပါးစပ္ေနရာမွာ ဆိုးထားတဲ့ ႏႈတ္ခမ္းနီေတြနဲ႔ ၿပီး ပလပ္စတစ္မွာ ၂၀၁၅ လို႔ ေရးတယ္။ ၿပီးေနာက္ၿပီးေတာ့မွ ပလပ္စတစ္ကို ထိုးခြဲ တိုး၀င္ၿပီး သူရဲ႕ တင္ဆက္မႈကို အဆုံး သတ္ပါတယ္။ 

Artist ညိဳ၀င္းေမာင္ကိုေတာ့ ၁၉၅၅ မွာ ေမြးဖြားပါတယ္။ သူ ပါေဖာမင့္အႏုပညာ တင္ဆက္မႈမွာေတာ့ ကုလားထိုင္တလုံး၊ ေလမႈတ္ဘာဂ်ာတခုကို ပံ့ပိုးမီဒီယာအျဖစ္ သုံးပါတယ္။ 

ေလာကႀကီးမွာ မျဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္ေန ရတဲ့ အလုပ္ေတြ ရွိသလို သိမႈမွတ္မဲ့ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ တျခားအလုပ္ေတြ၊ တျခား ေမွ်ာ္လင့္စရာေတြကိုလည္း လုပ္ေနရတဲ့ အေၾကာင္း တင္ျပသြားပါတယ္။ 

Title က How do you take part in globalization ျဖစ္ၿပီး၊ သူ ေပးခ်င္တဲ့ Message က အေျခအေနတခု အေပၚမွာ ဘယ္လိုပါ၀င္ လုပ္ေဆာင္ၾကမွာလဲ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အခြင့္အာဏာ ေတြ အေပၚမွာ ကိုယ့္အျမင္ ကိုယ့္ခံစားခ်က္၊ ကိုယ့္ယုံၾကည္ခ်က္ေတြ အတိုင္း ရွိေနတဲ့ အေၾကာင္း လို႔ ေျပာပါတယ္။ 

Artist ေအာင္ျမတ္ေဌးကိုေတာ့ ၁၉၇၃ မွာ ေမြးဖြားပါတယ္။ ေအာင္ျမတ္ေဌး တင္ဆက္တဲ့ ပါေဖာမင့္ မွာေတာ့ ပံ့ပိုးမီဒီယံ အျဖစ္ ေရာင္စုံမီးႀကိဳးေခြတခုကို သုံးပါတယ္။ Title က အစြဲအလမ္း (Obession) ျဖစ္ၿပီး၊ အလွအပ ဆိုတာ ေထာင္ေခ်ာက္ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း Message ေပးခ်င္တာလို႔ သိရတယ္။ 

၁၉၈၇ ခုႏွစ္မွာ ေမြးတဲ့ Artist ရတနာ၀င္း ရဲ႕ ပါေဖာမင့္ တင္ဆက္မႈ Title က “Yes or No,” ပါ။ သူမရဲ႕ တင္ဆက္မႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူမက “လူေတြဟာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ (Decision) ခ်တဲ့ အခါ အေရးႀကီးတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္ကို ၾကည့္ရတယ္၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း ကို ၾကည့္ရတယ္၊ ေနာက္ၿပီး ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးတမ္း (Culture) ကိုလည္း ၾကည့္ရတယ္။ 

အဲဒါကို အေျခခံၿပီး “ရက္စ္ ဒါမွမဟုတ္ ႏိုး” ဆိုတာ ဆုံးျဖတ္တာပါ” လို႔ ေျပာပါတယ္။ Artist ႏိုရာရဲ႕ ပါေဖာမင့္တင္ဆက္မႈကို အမည္ေပးထားတာက Touching the Red Line ပါ။ အနီေရာင္လိုင္းကို ထိစပ္ျခင္း လို႔ ဆိုရမွာပါ။ 

တနည္းအားျဖင့္ အနီေရာင္လိုင္းက လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို ရည္ညြန္းတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူမ ေပးခ်င္တဲ့ Message က က်မတို႔ဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကေန ေျပးမလြတ္ႏိုင္ဘူး၊ လူတိုင္းဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ အထိ အေတြ႕နဲ႔သာ ရွိေနရတယ္။ ကိုယ္စီ ကိုယ္စီဟာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းနဲ႔ တနည္းမဟုတ္ တနည္း ပတ္သက္ စပ္ယွက္ ထိစပ္ေနရတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ 

Artist ကိုလတ္ ကို ၁၉၈၈ ခုႏွစ္မွာ ေမြးဖြားပါတယ္။ သူက Hesitate (ခပ္ျမန္ျမန္) ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ပါေဖာမင့္ကို တင္ဆက္ပါတယ္။ သူ႔တင္ဆက္မႈထဲမွာ ေယာက္်ားေလး တေယာက္ဟာ မိန္းကေလး စိတ္ေပါက္ၿပီး မိန္းကေလးလို ၀တ္စား ဆင္ယင္ေနေပမယ့္ စိတ္ကသာ ေျပာင္းေနေပမယ့္ တကယ့္အရွိ တရား ႐ုပ္က မေျပာင္းဘူး ဆိုတဲ့ Message ကို ေပးခ်င္တာလို႔ ဆိုပါတယ္။ 

ဒီတင္ဆက္မႈဟာ ၀ိေရာဓိ ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ တင္ဆက္မႈလို႔ ထင္ပါတယ္။ အရင္ေခတ္ေတြ တုန္းက ခႏၶာကိုယ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ မလြယ္ကူေပမယ့္ အခုေခတ္မွာေတာ့ သိပ္ခက္ခဲမႈ မရွိေတာ့ပါဘူး။ Social Issue အရ ထည့္သြင္း စဥ္းစားစရာ ေကာင္းတဲ့ တင္ဆက္မႈပါ။ 

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ဖြား၊ Artist သြိဳက္တာ ရဲ႕ Changing ဆိုတဲ့ တင္ဆက္မႈက တမ်ဳိးတဘာသာ ထူးျခားတယ္လို႔ ဆုိရမွာပါ။ 

သူမက Changing ဆိုတဲ့ အေျပာင္းအလဲ မွာ အေပၚယံ ဗဟိဒၶ ေျပာင္းလဲမႈသည္ တကကယ့္ အေျပာင္း အလဲမဟုတ္၊ မိမိရဲ႕ စိတ္တြင္း သႏၲာန္က ေျပာင္းလဲမွာသာ ေျပာင္းလဲမႈလို႔ ဆိုႏိုင္တာကို Message ေပးလိုတာလို႔ သိရပါတယ္။ 

သူမရဲ႕ တင္ဆက္မႈက ဘာသာေရး၊ လူမႈေရးေတြ အေပၚ တကိုယ္ရည္ ျဖတ္သန္းမႈနဲ႔ သီးျခား ခံယူခ်က္ အျမင္အေတြး ကို ထင္ဟပ္တင္ျပတာလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ 

Artist ေက်ာ္ကိုထက္ ကေတာ့ ေသတၱာအျဖဴ ၂ လုံး၊ ေသတၱအနက္ ၂ လုံးနဲ႔ ေရာင္စုံပလပ္စတစ္ ႀကဳိးေတြ သုံးၿပီး ပါေဖာမင့္ အႏုပညာ တင္ဆက္ ပါတယ္။ မတူညီမႈေတြ၊ တူညီမႈေတြ ဟာ အခ်င္းခ်င္း အဆင္း အေရာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေႏွာင္ငင္ဆြဲေဆာင္ေနၿပီး၊ လူသား ျဖစ္တည္မႈက မေရရာမႈ သာ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆက္လက္ဆင့္ပြား ခံစားရပါတယ္။ 

သူ႔ကို ေမြးဖြားတာက ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ပါ။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ အႏုပညာစိတ္နဲ႔ လူကိုယ္တိုင ္ပါ၀င္ တင္ဆက္တဲ့ ပါေဖာမင့္ အႏုပညာကို အားေပး ျမွင့္တင္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ 

ယခုတင္ဆက္တဲ့ ပါေဖာမင့္ပြဲကို နိပြန္ ႏိုင္ငံတကာ ပါေဖာမင့္ အႏုပညာ ပြဲေတာ္၏ အာဆီယံ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ (NIPAF ASEAN TOUR 2013) အႏုပညာ ပူးေပါင္း ဖလွယ္ေရး အစီအစဥ္နဲ႔ ျပသႏိုင္တာ ျဖစ္ၿပီး၊ ျမန္မာ ႏွင့္ ဂ်ပန္တို႔အၾကား ပိုမိုနက္႐ႈိင္းတဲ့ အျပန္အလွန္ နားလည္မႈေတြ ရရွိေစမွာလို႔ ယုံၾကည္ေၾကာင္းႏွင့္ အႏုပညာ နဲ႔ ဆက္စပ္လာၿပီး ႏွစ္ႏိုင္ငံၾကား ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈ ကိုလည္း အနာဂတ္မွာ တည္ေဆာက္ သြားႏိုင္ လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း NIPAF ၏ ဒါ႐ိုက္တာ Seiji Shimoda က ေျပာပါတယ္။ 

NIPAF (Nippon International Performance Art Festival) ဆိုတာက နိပြန္ ႏိုင္ငံတကာ ပါေဖာမင့္အႏုပညာ ပြဲေတာ္ ပါ။ နိပြန္ဆိုတာက ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြက သူတို႔ကိုယ္ သူတို႔ ေခၚေ၀ၚတဲ့ အမည္ပါ။ 

သူတို႔ တိုင္းျပည္ကိုလည္း နိပြန္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာဆိုတတ္ပါတယ္။ NIPAF ကို ၁၉၉၃ ခုႏွစ္က စၿပီး Seiji Shimoda ဦးေဆာင္ၿပီး ဖြဲ႕စည္းခဲ့ပါတယ္။ 

ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ပါေဖာမင့္အႏုပညာ က်ယ္ျပန္႔ျမွင့္တင္ႏိုင္ဖုိ႔နဲ႔ ကမၻာနဲ႔အ၀ွမ္း ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အႏုပညာ တင္ဆက္မႈေတြ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ 

၁၉၉၆ ခုႏွစ္က စၿပီး “အာရွႏိုင္ငံမ်ားသို႔” သြားေရာက္တင္ဆက္ျပသပါတယ္။ အာရွက ပါေဖာမင့္ အႏုပညာ ရွင္ မ်ား ေပၚထြက္လာေရး၊ အားေပးႏိုင္ေရး ရည္ရြယ္ တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ 

အခုဆိုရင္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေပါင္း ၅၀က ပါေဖာမင့္ အႏုပညာရွင္ ၄၀၀ ေက်ာ္တို႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး အႏုပညာ လႈပ္ရွားမႈမ်ား၊ ယဥ္ေက်းမႈ ပူးေပါင္းဖလွယ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ 

၁၉၉၇ ခုႏွစ္က စၿပီး အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားသာမက ဥေရာပ၊ အေမရိက ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ သြားေရာက္ကာ အႏုပညာ ပူးေပါင္းဖလွယ္မႈႏွင့္ အႏုပညာ လႈပ္ရွားမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိပါတယ္။ 

We hate them because we don't know them. ဆိုတာ အရင္ေခတ္ေတြမွာ ရွိခဲ့တာပါ။ 

အခုေခတ္မွာေတာ့ We love them because we know them. လို႔ ေျပာင္းယူၿပီး အျပန္အလွန္ နားလည္မႈ နဲ႔ ပူးေပါင္းဖလွယ္မႈေတြ ျပဳလုပ္ လာၾကပါၿပီ။ 

အထူးသျဖင့္ အႏုပညာေရးရာကေန တဆင့္ ႀကိဳးစားေနၾကပါၿပီ။ ဒီလို အႏုပညာအားေပးျမွင့္တင္တဲ့ တင္ဆက္မႈေတြဟာ အနာဂတ္ လူသားအဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္ေရးနဲ႔ အျပန္အျပန္အလွန္ နားလည္မႈကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ။ 


ႏုိင္စြမ္း ~

No comments:

Post a Comment