(သန္႔ဇင္ဦး)
သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲ မ်ားအနက္ ေအာင္ျမင္ေသာ အစီအစဥ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ အိပ္မက္ဆံုရာ သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲတြင္ အကဲျဖတ္ဒိုင္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ ေတးသံရွင္ စည္သူလြင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီး သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲမ်ား အေပၚ သူ၏အျမင္၊ အိပ္မက္ဆံုရာ ၿပိဳင္ပြဲဝင္မ်ားကို အကဲျဖတ္ အမွတ္ေပးသည့္ ပံုစံႏွင့္ သူ၏တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေတးစီးရီးသစ္ အေၾကာင္းတို႔ကို The Voice က ေမးျမန္းထားပါသည္။
Voice ။ ။ ကိုယ္တိုင္ကလည္း သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲ ကေန အဆိုေတာ္ ျဖစ္လာတာဆိုေတာ့ အခုျပဳလုပ္ေနၾကတဲ့ သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲ ေတြအေပၚ ကိုစည္သူလြင္ရဲ႕ အျမင္က ဘယ္လိုရွိလဲ။
S.T.L ။ ။ သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲေတြ ကေတာ့ ပံုသဏၭာန္မ်ဳိးစံုနဲ႔ လုပ္ေနၾကတာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္ အရေတာ့ ဂီတကို ဝါသနာပါတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ အခြင့္အလမ္းေတြ ပိုမ်ားလာတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဒီၿပိဳင္ပြဲေတြကတစ္ဆင့္ ပရိသတ္ေတြက ကိုယ့္ကို သတိ ထားမိလာတယ္။ အဲ့ဒီကေန တစ္ဆင့္ထပ္ၿပီး ႀကိဳးစားမယ္ဆိုရင္ ေအာင္ျမင္မႈလမ္းစတစ္ခု ရႏုိင္ပါတယ္။
Voice ။ ။ သီခ်င္းဆို ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာလည္း တခ်ဳိ႕ၿပိဳင္ပြဲေတြက ဆုရတဲ့သူေတြကို စီးရီးထုတ္ေပးသလို၊ တခ်ဳိ႕ၿပိဳင္ပြဲေတြကေတာ့ ဆုေၾကးပဲေပးတာ ရွိတယ္။ ဒီလိုကြဲျပားမႈ ေတြအေပၚ ကိုစည္သူ႔အျမင္နဲ႔ သံုးသပ္ေပးပါဦး။
S.T.L ။ ။ အဲဒါကေတာ့ အဆိုၿပိဳင္ပြဲေတြကို က်င္းပေပးတဲ့သူေတြရဲ႕ ခ်မွတ္ထားတဲ့ မူဝါဒနဲ႔ သူတို႔ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာအထိ လုပ္ေပးႏိုင္သလဲ ဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္တာေပါ့ေနာ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ၿပိဳင္ပြဲၿပီးရင္ ေခြထုတ္ေပးသလို တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဆုေၾကးေပးၿပီး ၿပီးသြားတာမ်ဳိးလည္း ရွိတာေပါ့။ ေခြတစ္ေခြ ထုတ္ဖို႔ဆိုတာလည္း ဒီေန႔ေခတ္ရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္နဲ႔က မလြယ္ဘူးေပါ့ေနာ္။ အဲဒီ ေလာက္အထိ လုပ္ေပးခ်င္ေပမယ့္လည္း မတတ္ႏိုင္တဲ့ အပိုင္းေလးေတြေတာ့ ရွိေကာင္းရွိပါလိမ့္မယ္။ ဆုရတဲ့သူေတြကို စီးရီးထုတ္ေပးဖို႔ စီစဥ္ရတဲ့ အပိုင္းေတြမွာလည္း အခက္အခဲေတြ ရွိေကာင္းရွိပါလိမ့္ မယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အဲဒီေလာက္အထိကို ထပ္ၿပီး အလုပ္႐ႈပ္မခံခ်င္လို႔ ဆုေၾကးေပးတဲ့ အဆင့္နဲ႔တင္ ရပ္လိုက္တာမ်ဳိး ရွိေကာင္းရွိ ပါလိမ့္မယ္။
Voice ။ ။ သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲမွာ ဆုရၿပီး ေပ်ာက္သြားၾကတာက ဘာေၾကာင့္လို႔ထင္လဲ။
S.T.L ။ ။ သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုမွ
Voice ။ ။ အိပ္မက္ဆံုရာ အစီအစဥ္မွာ အကဲျဖတ္ ဒိုင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ဝါသနာရွင္ လူငယ္ေတြက ကိုစည္သူတို႔ေခတ္တုန္းက ဂီတဝါသနာရွင္ လူငယ္ေတြနဲ႔ ဘယ္အခ်က္ေတြမွာ ကြာျခားလဲ။
S.T.L ။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခတ္တုန္းကေတာ့ ဂီတနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ေလ့လာစရာ ေတာ္ေတာ္ေလး နည္းတယ္။ မီဒီယာေတြလည္း သိပ္မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးဘူး။ ဂီတကို အရမ္းဝါသနာပါတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္က ေတာ္ေတာ္ေလးကို ရွာေဖြၿပီး ေလ့လာရတယ္။ အခုေခတ္မွာေတာ့ သင္တန္းေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိလာတဲ့အတြက္ ဒီေခတ္လူငယ္ေတြအတြက္က ေလ့လာစရာ အခြင့္အလမ္းေတြ ပိုမ်ားပါတယ္။ ဒီအခြင့္အလမ္းေတြကို အက်ဳိးရွိရွိနဲ႔ အသံုးခ်ေစခ်င္တယ္။ အိပ္မက္ ဆံုရာ အစီအစဥ္ေတြမွာလည္း တကယ့္အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီးပါသလို ကိုယ္ေမွ်ာ္မွန္းထားသေလာက္ ျဖစ္မလာတဲ့သူေတြလည္း ႀကံဳရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ လူငယ္တိုင္းကို ပိုၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားေစခ်င္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေခတ္ထက္ ပိုၿပီးအခြင့္အလမ္း၊ အခြင့္အေရးေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ထက္ပိုၿပီး ေတာ္ေစခ်င္တယ္။ ကိုယ့္ဘက္က အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝေနေအာင္ ႀကိဳးစားပါလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
Voice ။ ။ အိပ္မက္ဆံုရာ အစီအစဥ္မွာ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ရမယ့္ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ေတြကို Blind Audition လုပ္ၿပီး ေရြးတဲ့အခါ ဘယ္လိုအခ်က္ေတြေပၚ မူတည္ၿပီး ၿပိဳင္ပြဲဝင္တစ္ေယာက္ကို လွည့္ၾကည့္ ေရြးခ်ယ္လဲ။
S.T.L ။ ။ Blind Audition လုပ္ၿပီး ေရြးတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ကၿပိဳင္ပြဲဝင္ရဲ႕ Performance ကိုလည္း မျမင္ရဘူး။ ႐ုပ္ကိုလည္း မျမင္ရဘူး။ အဆိုၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုမွာေတာ့ အသံကပိုၿပီး အဓိကက်တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ အေခြထဲမွာဆို ကိုယ္ကဘယ္လိုမွ Performance လုပ္ျပလို႔မရဘူး။ အသံနဲ႔ပဲ ဆြဲေဆာင္ရတာ။ သူ႔ရဲ႕အသံနဲ႔ဆိုဟန္က ကိုယ့္ကို လွည့္ၾကည့္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က လွည့္ၾကည့္တယ္။ လွည့္ၾကည့္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတယ္။ တစ္ခါတေလက်ေတာ့ အရမ္း Perfect ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ လွည့္ၾကည့္မိတာမ်ဳိး ရွိသလို တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ သူကကိုယ္ေမွ်ာ္မွန္းထားသေလာ
Voice ။ ။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ေတြကို ေရြးခ်ယ္တဲ့ေနရာမွာ အကဲျဖတ္ ဒိုင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ပါဝင္ရတဲ့ အပိုင္းကို ေျပာျပေပးပါဦး။
S.T.L ။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔အကဲျဖတ္ ဒိုင္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ အိပ္မက္ဆံုရာ Season(5) အထိ ေနာက္ဆံုးၿပိဳင္ပြဲဝင္ အေယာက္ ၂၀ က်န္ေတာ့မွ Blind Audition လုပ္ရပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က Blind Audition လုပ္ၿပီး ေရြးမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရွ႕အသံစစ္ေဆးတဲ့ အဆင့္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားမၾကည့္သလို၊ သူတို႔ကလည္း ေခၚမျပဘူး။ ေနာက္ဆံုး အေယာက္ ၂၀ ကေန စေရြးတဲ့အခါက်ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ေရြးခ်ယ္ရခက္တဲ့ အပိုင္းေလးေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔က Season(6) ကေနစၿပီး Producer ေတြကို ေျပာထားတယ္။ အေယာက္ ၁၀၀ ကေနစၿပီး Blind Audition လုပ္ခြင့္ေပးပါလို႔ ကြၽန္ေတာ့္အေနနဲ႔က တကယ္ေကာင္းတဲ့ သူေတြကို ပါေစခ်င္တယ္။ လူအေယာက္ ၁၀၀ ေလာက္ကေန ေရြးရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ေနရာ မွာလည္း ကိုယ့္အတြက္ နည္းနည္းလႈပ္သာ လွည့္သာရွိတယ္။
ေရွ႕ကေရြးခ်ယ္တဲ့ အပိုင္းေတြကေတာ့ Producer ေတြနဲ႔ပဲ သက္ဆုိင္တယ္။ အေယာက္ ၁၀၀ ေရြးခ်ယ္တာကေတာ့ သူတို႔စိတ္ႀကိဳက္ပဲ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ တကယ္အရည္အခ်င္း ရွိတဲ့သူေတြ ဒီထဲမွာ ပါသြားႏိုင္သလို၊ တကယ္မေကာင္းလို႔ က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြလည္း ရွိေကာင္းရွိႏိုင္တယ္။ ဒါေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရြးခ်ယ္ထားတာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဘာမွေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူးေပါ့။ ျပဳတ္သြားတဲ့အထဲမွာ တကယ္အရည္အခ်င္း ရွိတဲ့သူေတြ ပါသြားရင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အတြက္လည္း ႏွေျမာစရာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ့္ ဆႏၵကေတာ့ တကယ္ေကာင္းတဲ့ သူေတြကို ၿပိဳင္ခြင့္ရ ေစခ်င္တယ္။
ေနာက္တစ္ခုက ဒီအိပ္မက္ဆံုရာ အစီအစဥ္ကို စိတ္ဝင္စားလို႔ လာၿပိဳင္ခ်င္တဲ့သူေတြကို ကြၽန္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက ဒီအစီအစဥ္က Performance ကို ဦးစားေပးတယ္လို႔ သူတို႔က ထင္ၾကတယ္။ တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ Performance ကို ထိုက္သင့္တဲ့ အမွတ္ေလာက္ပဲေပးၿပီး တကယ့္အဆိုပညာကို အဓိကဦးစားေပးၿပီး ဆံုးျဖတ္တယ္ဆိုတာ အားလံုးကို သိေစခ်င္ပါတယ္။
Voice ။ ။ အိပ္မက္ဆံုရာက တျခားသီခ်င္းဆို ၿပိဳင္ပြဲေတြနဲ႔မတူဘဲ သီခ်င္းအမ်ဳိး အစားအစံု ယွဥ္ၿပိဳင္ခိုင္းတာကိုေရာ ဘယ္လိုျမင္လဲ။
S.T.L ။ ။ ဒါကေတာ့ ပ႐ိုဂ်ဴဆာေတြက တျခားၿပိဳင္ပြဲေတြနဲ႔ မတူေအာင္ Music Theme မ်ဳိးစံုကို ယွဥ္ၿပိဳင္ခုိင္းတာလို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ အိပ္မက္ဆံုရာ အစီအစဥ္က သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲ တစ္ခုဆိုတာထက္ ဒီ Music အေပၚမွာ ကိုယ့္ရဲပင္ကို အရည္အခ်င္း ဘယ္ေလာက္ရွိလဲဆိုတာ ရွာ ေဖြတဲ့သေဘာ သက္ေရာက္တယ္။ ဒီမွာက အဆိုပိုင္းပါသလို ေဖ်ာ္ေျဖမႈအပိုင္းလည္း ပါတယ္။ Melody World တို႔ ဘာတို႔ကေတာ့ အဆိုသီးသန္႔ၿပိဳင္ပြဲ လုပ္တာေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ပရိသတ္ကို ေဖ်ာ္ေျဖေရးအေနနဲ႔လည္း ပါတယ္။ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ေတြက ဆိုတာတစ္ခုတည္း မကဘူး။ Performance ေတြလည္း တြဲလုပ္ၿပီး ပရိသတ္ကို ေဖ်ာ္ေျဖတဲ့ သေဘာလည္း ေဆာင္တာေပါ့။
Music Theme မ်ဳိးစံုကို ယွဥ္ၿပိဳင္ခုိင္းတယ္ ဆိုတာလည္း ၿပိဳင္ပြဲဝင္ေတြအတြက္ တကယ္လိုအပ္တယ္ ထင္ပါတယ္။ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္က ကိုယ္ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့၊ ကိုယ္နဲ႔အံဝင္ခြင္က်ရွိတဲ့ Music ပံုစံ တစ္မ်ဳိးကိုေတာ့ ဆုပ္ကိုင္ရမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဥပမာ Rock သီခ်င္းေတြကို ဆိုေနေပမယ့္လည္း ကိုယ္ကက်န္တဲ့ Pop သီခ်င္းေတြကိုလည္း တီးမိေခါက္မိရွိမယ္၊ R&B ကိုလည္း အနည္းအက်ဥ္း နားလည္ထားမယ္ဆိုရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။
Voice ။ ။ အိပ္မက္ဆံုရာ အစီအစဥ္မွာ Performance အတြက္ အမွတ္က်ေတာ့ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ ေပးတာလဲ။
S.T.L ။ ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစီအစဥ္မွာက အမွတ္ေပးတဲ့အခါ Performance ကို အဓိကဦးစားေပး စဥ္းစားတာမ်ဳိးေတာ့ မရွိပါဘူး။ Performance ေကာင္းလို႔ ဒီလူဟာ ဆုရသြားတယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ မရွိပါဘူး။ အဆိုၿပိဳင္ပြဲျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အဆိုေကာင္းရမယ္။ Performance ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိးကေတာ့ သီးသန္႔အရမ္းႀကီး လုပ္ယူထားတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ဒီသီခ်င္းနဲ႔ လိုက္ဖက္တဲ့ Performance မ်ဳိးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဦးစားေပးတယ္။ အလြန္အကြၽံႀကီး လုပ္ျပၿပီး သီခ်င္းနဲ႔ မလိုက္ဖက္ရင္လည္း အဲဒီလို Performance မ်ဳိးကို ဦးစားမေပးပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ အဆိုၿပိဳင္ပြဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဆိုကို ဦးစားေပးပါတယ္။
Voice ။ ။ အိပ္မက္ဆံုရာက အခုဆို Season (6) အထိ ေရာက္လာၿပီေလ။ အကဲျဖတ္ဒိုင္ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ က်ေတာ့ ဘယ္ Season က ၿပိဳင္ပြဲဝင္ေတြကို အားရလဲ။
S.T.L ။ ။ ကြၽန္ေတာ္က အိပ္မက္ဆံုရာ Season (1), (4), (5), (6) မွာ ဒိုင္လုပ္ဖူးတယ္။ ဒီထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္ Season (4) နဲ႔ အခု Season (6) ကို အားရတယ္။ Season (5) မွာတုန္းကေတာ့ နည္းနည္းေလး အားနည္းမႈ ရွိတယ္လို႔ ထင္တယ္။
Voice ။ ။ စီးရီးေတြက ဘယ္စီးရီးေတြ ထြက္ဖို႔ရွိလဲ။
S.T.L ။ ။ စီးရီးကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ရယ္၊ အဲလက္စ္ရယ္၊ ကိုေဆာင္းဦးလိႈင္ရယ္ ဆိုထားတဲ့ 19: 18 (4) စီးရီးထြက္ပါမယ္။ ေနာက္ထပ္က ကြၽန္ေတာ့္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ေခြတစ္ေခြနဲ႔ အတြဲေခြတစ္ေခြ လုပ္ေနတယ္။
Voice ။ ။ တစ္ကိုယ္ေတာ္ စီးရီးကေရာ ဘယ္အေျခအေန ေရာက္ေနၿပီလဲ။
S.T.L ။ ။ တစ္ကိုယ္ေတာ္ စီးရီးကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္သီခ်င္းေတြ စစုေနတယ္။ Own Tune ေတြခ်ည္းပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံမွာ ေနာက္ပိုင္း မူပိုင္ခြင့္ေတြဘာေတြ ျဖစ္ထြန္းလာရင္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြကပိုၿပီး အေရးပါလာမယ္ ထင္လို႔ Own Tune ေခြေလး စီစဥ္ျဖစ္တာပါ။
Voice ။ ။ ကိုစည္သူလြင္ကို အားေပးေနဆဲ ပရိသတ္ေတြအတြက္ စကားလက္ေဆာင္ေလး ေျပာေပးပါဦး။
S.T.L ။ ။ ကြၽန္ေတာ့္ကို အခုအခ်ိန္အထိ အားေပးေနဆဲ ပရိသတ္ေတြကို ေက်းဇူးအမ်ားႀကီး တင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဂီတ သက္တမ္းဆို (၁၈) ႏွစ္ျပည့္ပါေတာ့မယ္။ ေနာက္လည္း ပရိသတ္ေတြအတြက္ ကြၽန္ေတာ့္ အႏုပညာေတြကို အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ဖန္တီးသြားပါ့မယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment