Written by သန္႔ဇင္ဦး
ရွိေနမယ္’ ေတးစီးရီး ထြက္ရွိၿပီးေနာက္ ေလးႏွစ္အၾကာမွ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ တစ္ကိုယ္ေတာ္ ေတးစီးရီး ထြက္ရွိလာသည့္ ပရိသတ္ လက္ခံအားေပးမႈ အခုိင္အမာ ရရွိထားသူ ေတးသံရွင္ ဟန္ထြန္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံ၍ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြခ်ည္း လုပ္ျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္း၊ ၎ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည့္ Music ပံုစံမ်ားႏွင့္ သီခ်င္းဆိုၿပိဳင္ပြဲမ်ား အေပၚ ၎၏အျမင္ကို The Voice က ေမးျမန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။
Voice ။ ။ မၾကာခင္က ထြက္ထားတဲ့ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ စီးရီးအေျခအေန ဘယ္လိုရွိလဲဗ်။
HT ။ ။ အေျခအေန မသိရေသးပါဘူး။ ျဖန္႔တာ ဆယ္ရက္ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတာ ဆိုေတာ့ေလ။ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ေရာင္းရတယ္ မသိေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ စီးရီး မထြက္ခင္ ေခြ ၄၀၀၀ ေလာက္ကို ပရိသတ္ေတြ ၾကားထဲမွာ ပထမအႀကိမ္ ႀကဲလိုက္တယ္။ ႀကဲလိုက္ၿပီးမွ ျမန္မာျပည္ တစ္ျပည္လံုး ျဖန္႔တာေပါ့ေနာ္။ ေခြႀကဲၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ အမွာစာေတြ ေရာက္လာပါတယ္။ အေျခအေနကေတာ့ တစ္လ၊ ႏွစ္လေလာက္ေနမွ သိရမယ္ထင္တယ္။
Voice ။ ။ ‘ရွိေနမယ္’ ေတးစီးရီးနဲ႔ ဒီေခြနဲ႔ဆို ၾကားထဲမွာ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ ကြာသြားလဲ။
HT ။ ။ ေလးႏွစ္ေလာက္ကြာ သြားတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ တကယ္စီးရီးလုပ္လို႔ ၾကာတဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ ၂ ႏွစ္ခြဲေလာက္ပါပဲ။ က်န္တဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ႐ိႈးေတြ သြားဆိုေနရတဲ့ အခ်ိန္ ခဏရပ္ထားရတယ္။ မိုးတြင္းက်မွ သြင္းျဖစ္တယ္။ ပြင့္လင္းရာသီ ေရာက္ေတာ့လည္း ႐ိႈးပြဲေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ သြားေနရျပန္ေရာ။ အဲ့ဒီကျပန္လာတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့လည္း အသံသြင္းဖို႔ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပဘူး။ ပင္ပန္းတာရယ္ ကိုယ့္အသံကာလာ မႀကိဳက္လို႔ ရပ္ထားရင္းနဲ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နားရက္ရတဲ့ အခ်ိန္က်မွ စတူဒီယို Date ေတာင္းၿပီး သြင္းရေတာ့ အခ်ိန္ၾကာသလိုေတာ့ ျဖစ္သြားတာေပါ့။
Voice ။ ။ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ စီးရီးမွာ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ေတြခ်ည္း တစ္ေခြလံုး လုပ္ျဖစ္သြားတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။
HT ။ ။ ဒီသီခ်င္းေတြက ကြၽန္ေတာ္ ‘ရွိေနမယ္’ ေခြ မထြက္ခင္ကတည္းက သိမ္းထားတဲ့ သီခ်င္းေတြပါ။ ‘ရွိေနမယ္’ ေခြ ထြက္ၿပီးရင္ေတာ့ ေနာက္ထပ္တစ္ေခြ လုပ္ဦးမယ္လို႔ စီစဥ္ထားခဲ့တာေပါ့။ ‘ရွိေနမယ္’ စီးရီးရဲ႕ အ႐ံႈးအျမတ္၊ ေငြေၾကး ဘာမွမသိရေသးခင္ အခ်ိန္ကတည္းက ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စီးရီးတစ္ေခြေတာ့ လုပ္ဦးမယ္ဆိုၿပီး ‘ရွိေနမယ္’ မထြက္ခင္ ၂၀၀၆ မွာကတည္းက ဒီသီခ်င္းေတြကို စစုခဲ့တာပါ။
Voice ။ ။ အခုဆို ေတးသံရွင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ‘ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္’ ဘက္ကို ပိုၿပီးေတာ့ ေဇာင္းေပး လုပ္လာၾကတယ္ေနာ္။ အဲဒါက မၾကာမီ က်င့္သံုးေတာ့မယ့္ မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒနဲ႔ေရာ ဆုိင္မလား။
HT ။ ။ ဒါကဆိုင္ေတာ့ မဆိုင္ပါဘူး။ သီခ်င္းဆိုတာေတာ့ သီခ်င္းပါပဲ။ ဒီမူပိုင္ ခြင့္ေတြဘာေတြ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သိပ္မသိပါဘူး။ အဲ့ဒီဘက္ကို သိပ္မလိုက္ျဖစ္ေသးဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒါေတြက သူ႔ဟာသူ ျဖစ္လာမယ့္ ကိစၥေတြေပါ့။ သီခ်င္းဆိုတာေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မွ Copy မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္မယ့္ ဘယ္သီခ်င္းမဆို ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဆိုမွာပဲ။
Voice ။ ။ Owntune နဲ႔ Copy မွာ ဆိုရတာက်ေတာ့ ဟန္ထြန္းအတြက္ ခံစားမႈ ဘယ္လိုကြာျခားလဲ။
HT ။ ။ ဆိုရတဲ့ ခံစားမႈခ်င္းက တူေတာ့ မတူဘူးေပါ့။ Copy မွ၊ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္မွ မဟုတ္ဘူး။ လြယ္တဲ့ သီခ်င္းက လြယ္တယ္၊ ခက္တဲ့သီခ်င္းက ခက္တာပဲဗ်။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ Copy မွာက်ေတာ့ မူရင္းဆိုထားတဲ့ အဆိုေတာ္က Guildeline ေပးထားတာ ရွိတယ္။ သူ႔ရဲ႕သီခ်င္းေတြကို ကိုယ္က ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ နားေထာင္ထားတာဆိုေတာ့ အရမ္း နားရည္ဝေနတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာေတာ့ သူဘယ္လို ဆိုထားတယ္ဆိုတာကို ကြၽန္ေတာ္က အရမ္းစာေက်ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္လို သိေနၿပီဗ်။ မူရင္းသံစဥ္က ကိုယ့္နားထဲမွာ ရင္းႏွီး ၿပီးသားဆိုေတာ့ ျမန္မာစာသား ထည့္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ဘယ္လိုမ်ဳိး ဆိုရမလဲဆိုတာ သိေနၿပီ။ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္မွာက်ေတာ့ သီခ်င္းေရးၿပီးတဲ့ အခါမွာ ေတးေရးဆရာေတြက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေဟာ္လိုဂစ္တာနဲ႔ပဲ ဆိုျပတာ။ သူတို႔ ေဟာ္လိုဂစ္တာနဲ႔ ဆိုျပတဲ့ဟာကိုမွ ကြၽန္ေတာ္က ကိုယ့္အသံနဲ႔ ဆိုၾကည့္ၿပီး ကိုယ္နဲ႔လိုက္၊ မလိုက္ စဥ္းစားတယ္။ ဒီေနရာေလးမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ မလိုက္ဘူးဆိုရင္ ျပန္ျပင္ခုိင္းတယ္။ ခပ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ အတူသြားလာေနတဲ့ ေတးေရးဆရာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပင္စရာေတာ့ သိပ္မရွိပါဘူး။
HT ။ ။ အဓိကကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုေနက် ပံုစံေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ Music ပံုစံအသစ္ေတြေတာ့ မပါပါဘူး။ ဒီေခြမွာ အဲ့ဒီေလာက္ႀကီး လုပ္ဖို႔ အခြင့္အေရး မရခဲ့ဘူး။ သီခ်င္း ေရးဆရာေတြ ဆီကရတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြကို တစ္ပုဒ္ခ်င္းစီ စုစုထားရတယ္။ ‘ရွိေနမယ္’ တုန္းကေတာ့ သီခ်င္း ပုဒ္ေရ ၂၀ ေလာက္ ေရြးၿပီးမွ ဒီထဲက ျပန္ေရြးတာဆိုေတာ့ သီခ်င္း ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ကေတာ့ သူကပိုမ်ားတာေပါ့။ ဒီ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ ကေတာ့ Owntune လည္းျဖစ္ေတာ့ သီခ်င္းေရး ဆရာေတြကို အရမ္းႀကီး ဦးေႏွာက္သြားစားလို႔ မရဘူး။ သူတို႔လည္း ရင္ဘတ္နဲ႔ ခံစားၿပီး ေရးရတာဆိုေတာ့ အရမ္းႀကီး ဖိအားသြားေပးလို႔ မရဘူး။
Voice ။ ။ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ စီးရီး အတြက္ ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲေတြ၊ အမွတ္တရေတြရွိရင္ ေျပာျပေပးပါဦး။
HT ။ ။ အမွတ္တရကေတာ့ ‘ရွိေနမယ္’ မထြက္ခင္မွာ ကတည္းက ဒီ ‘ျမင္ႏုိင္မလား’ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးစရတယ္။ ဒီသီခ်င္းေလးကို Black Hole အဖြဲ႕က အစိုင္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္က ေတာင္ႀကီးက တီဗီဂိမ္းဆုိင္ရဲ႕ သစ္ပင္ေအာက္မွာ အၿမဲတမ္း တီးေနဆိုေနေတာ့ သူက ကြၽန္ေတာ့္အသံကို နားေထာင္ၿပီး ဒီ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလး ေရးေပးလိုက္တာ။ အဲ့ဒီႏွစ္ပုဒ္ကို သိမ္းထားၿပီးမွ ‘ရွိေနမယ္’ စီးရီးကို အရင္ထြက္လိုက္တာ။ ေနာက္တစ္ေခြကို Owntune လုပ္မယ္ဆိုၿပီး ရည္စူးထားေတာ့ သီခ်င္းေတြ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ စုျဖစ္တယ္။ ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ပုဒ္ေလာက္ ရလာတဲ့အခါမွ Max Studio မွာ သြားတီးထားတယ္။ အခက္အခဲကေတာ့ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိခဲ့ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ သီခ်င္းက်ေတာ့ ေဟာ္လို ဂစ္တာေလးနဲ႔ တီးဆိုရင္ အရမ္းေကာင္းေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ Demo သြားၿပီး တီးလုိက္တဲ့အခါ သီခ်င္းက ပံုမေပၚဘူး။ တက္မလာဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ေဟာ္လိုဂစ္တာနဲ႔ တီးဆိုရင္ ေကာင္းေပမယ့္ Music အားလံုး ျဖည့္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ သီခ်င္းက ႂကြမလာဘူး။ သီခ်င္းက တန္းေနတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ျပန္တီးရမလဲဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္က ႏွစ္ခါ၊ သံုးခါေလာက္ ျပန္ဆိုၾကည့္တယ္။ ျပန္နားေထာင္ၾကည့္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ျပန္ျဖည့္လုိ႔ မရဘူး။ သီခ်င္းက ဒီေလာက္ပဲ ရွိတာဆိုေတာ့ ထားခဲ့ရတယ္။
Voice ။ ။ ကိုဟန္ထြန္းကို ပရိသတ္ေတြက သီခ်င္းေအးေအးေလးေတြ ဆိုတာကို ႀကိဳက္ၾကတယ္ေလ။ ကိုယ္ပိုင္က်ေတာ့ ဘယ္လိုသီခ်င္းမ်ဳိးကို ဆိုရတာ ပိုႀကိဳက္လဲ။
HT ။ ။ ‘ရွိေနမယ္’ ေခြထဲက ‘ယံုၾကည္ျခင္း’ လို သီခ်င္းမ်ဳိးကို ကြၽန္ေတာ္ႀကိဳက္တယ္။ အရမ္းသေဘာက်တယ္။ ‘ရွိေနမယ္’ လို၊ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ လို သီခ်င္းမ်ဳိးလည္း ဆိုရတာ ႀကိဳက္တာပဲ။ အဓိကကေတာ့ Pop/Rock သီခ်င္း ပံုစံမ်ဳိးေလးေတြ ဆိုရတာ ႀကိဳက္တယ္။
Voice ။ ။ ကိုဟန္ထြန္း အရင္က ႀကိဳက္ခဲ့တဲ့ Music ပံုစံမ်ဳိးက ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ။ အခုကေတာ့ေရာ။ ဘယ္လို Music ပံုစံမ်ဳိးကို ႀကိဳက္ေနလဲ။
HT ။ ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အရင္တုန္းက ေရာ့ခ္ အျပင္းစားေတြ ႀကိဳက္တယ္။ အခုလည္း ႀကိဳက္တုန္းပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အရင္တုန္းက နားေထာင္တာက Europe တို႔၊ Bon Jovi တို႔၊ Aerosmith တို႔၊ Skid Row တို႔ နားေထာင္တယ္။ Air Supply လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳက္ခဲ့တာပါပဲ။
ကိုယ္ကအရင္တုန္းက အတီးသမား အရမ္းျဖစ္ခ်င္ခဲ့ေတာ့ ဒါေတြပဲ တစိုက္မတ္မတ္ နားေထာင္ခဲ့တာ ေပါ့။ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့လည္း ၉၇၊ ၉၈ ခုႏွစ္ေလာက္ ကြၽန္ေတာ္ဆယ္တန္း စာေမးပြဲေအာင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ပထမဆံုး တစ္ကိုယ္ေတာ္ေခြ အိပ္မက္ယႏၲရားမွာလည္း ေရာ့ခ္ အျပင္းစားေတြပဲ ဆိုခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ သီခ်င္းေတြက Key အရမ္းျမင့္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အသံက နည္းနည္းပါးသြားတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ကိုယ့္အသံကို ျပန္နားေထာင္ၾကည့္တဲ့အခါ နည္းနည္း အဆင္မေျပတာနဲ႔ Music ပံုစံေျပာင္းမယ္ဆိုၿပီး ‘ရွိေနမယ္’ စီးရီးမွာ Music ပံုစံေျပာင္းလုိက္တာ။
Voice ။ ။ Show ပြဲေတြက ဘယ္မွာ ဆိုျဖစ္ေနလဲ။ ရန္ကုန္ Show ပြဲေတြမွာေတာ့ သိပ္မေတြ႕ရသလို ပဲေနာ္။
HT ။ ။ ရန္ကုန္မွာက Hip Hop Show ေတြမ်ားတယ္ေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က Band နဲ႔ဆိုတာ ဆိုေတာ့ Hip Hop Show ေတြမွာ မဆိုျဖစ္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ပြင့္လင္းရာသီ ေရာက္ရင္ နယ္ဘက္ သြားဆိုတာ မ်ားတယ္။ နယ္ဘက္သြားတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ ရန္ကုန္႐ိႈးေတြက ေခၚတဲ့အခ်ိန္ တိုက္ေနရင္လည္း မဆိုျဖစ္ဘူး။ ရန္ကုန္မွာက ႐ိႈးေတြ မၾကာခဏ လုပ္ေနတာဆိုေတာ့ နယ္ကိုပိုၿပီး ေရြးဆိုျဖစ္တယ္။ ‘ရွိေနမယ္’ စီးရီးထြက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ရန္ကုန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တစ္ႏွစ္ကို ႏွစ္ပြဲေလာက္ပဲ ဆိုျဖစ္တယ္။
Voice ။ ။ ေနာက္ထြက္မယ့္ စီးရီးေတြက ဘာေတြရွိလဲ။
HT ။ ။ ေနာက္ထြက္မယ့္ စီးရီးက အတြဲေခြ တစ္ေခြေတာ့ ရွိတယ္။ အဲ့ဒါက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ႀကီးသား ရွစ္ေယာက္ အမွတ္တရ လုပ္ထားတဲ့ အေခြေလးပါ။ အဲ့ဒီေခြကို ဒီလကုန္ေလာက္မွာ အေခ်ာသတ္မယ္။ ဟာမိုနီ ေနာက္လထဲမွာ လုိက္မယ္။ ၿပီးရင္ Mixing ဆြဲမယ္။
Voice ။ ။ ႐ုပ္သံလိုင္းေတြမွာ သီခ်င္းဆို ၿပိဳင္ပြဲေတြ မ်ားလာေတာ့ လူငယ္ေတြအတြက္ အဆိုေတာ္ ျဖစ္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြ မ်ားလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဆုရၿပီးတဲ့ သူေတြက ပြဲၿပီးတာနဲ႔ ပရိသတ္ျမင္ကြင္းက ေပ်ာက္သြားတဲ့အေပၚ ကိုဟန္ထြန္း အျမင္ေလး ေျပာျပေပးပါဦး။
HT ။ ။ သီခ်င္းဆို ၿပိဳင္ပြဲေတြကေတာ့ အရင္ကတည္းကလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီေလာက္ေတာ့ မမ်ားဘူးေပါ့။ ၿပိဳင္ပြဲေတြ ၿပိဳင္ၾကတာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ သူတို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္း အမ်ားႀကီး ရတာေပါ့ေလ။ အဓိက ျဖစ္ေစခ်င္တာေတာ့ သူတို႔အတြက္ ေစ်းကြက္ ရွိေစခ်င္တယ္။ ေစ်းကြက္ ေကာင္းဖို႔လိုတယ္။ ေစ်းကြက္ မေကာင္းရင္ အဆိုေတာ္ အသစ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေပၚလာလာ အလကားပဲေလ။ ေစ်းကြက္ ေကာင္းမွလည္း အေခြထုတ္ခ်င္တဲ့ Producer ေတြ ေပၚလာမွာ။ Producer မရွိရင္လည္း ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ အေယာက္တစ္သိန္းေလာက္ ဝင္ၿပိဳင္ဝင္ၿပိဳင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း လက္ခုပ္တီးေပး႐ံုက လြဲၿပီး ဘာမွမတတ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ဒီလက္ခုပ္သံ ေတြနဲ႔အတူ Producer ေတြပါ ေပၚလာဖို႔ လိုတာေပါ့။
ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဆုရၿပီး ေပ်ာက္သြားတယ္ ဆိုတာလည္း ဒီသေဘာပဲဗ်။ သူက ေကာင္းေပမယ့္လည္း ပံ့ပိုးေပးမွ ရမွာေပါ့။ ဒီပံ့ပိုးမႈကလည္း Producer ေတြေပၚမွာ မူတည္တယ္။ အရင္တုန္းကဆို ေခြထုတ္ေပးခ်င္တဲ့ Producer ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ အခုကေတာ့ ေခြထုတ္လုိက္တာနဲ႔ ႐ံႈးတယ္ဆိုေတာ့ Producer ေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေစ်းကြက္ ေကာင္းပါေစလို႔ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒါမွပဲ ၿပိဳင္မယ့္သူေရာ၊ ေခြထုတ္ေပးမယ့္သူေရာ အဆင္ေျပမွာပါ။
HT ။ ။ အေျခအေန မသိရေသးပါဘူး။ ျဖန္႔တာ ဆယ္ရက္ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရွိေသးတာ ဆိုေတာ့ေလ။ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ေရာင္းရတယ္ မသိေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့ စီးရီး မထြက္ခင္ ေခြ ၄၀၀၀ ေလာက္ကို ပရိသတ္ေတြ ၾကားထဲမွာ ပထမအႀကိမ္ ႀကဲလိုက္တယ္။ ႀကဲလိုက္ၿပီးမွ ျမန္မာျပည္ တစ္ျပည္လံုး ျဖန္႔တာေပါ့ေနာ္။ ေခြႀကဲၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ အမွာစာေတြ ေရာက္လာပါတယ္။ အေျခအေနကေတာ့ တစ္လ၊ ႏွစ္လေလာက္ေနမွ သိရမယ္ထင္တယ္။
Voice ။ ။ ‘ရွိေနမယ္’ ေတးစီးရီးနဲ႔ ဒီေခြနဲ႔ဆို ၾကားထဲမွာ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ ကြာသြားလဲ။
HT ။ ။ ေလးႏွစ္ေလာက္ကြာ သြားတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ တကယ္စီးရီးလုပ္လို႔ ၾကာတဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ ၂ ႏွစ္ခြဲေလာက္ပါပဲ။ က်န္တဲ့ အခ်ိန္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ႐ိႈးေတြ သြားဆိုေနရတဲ့ အခ်ိန္ ခဏရပ္ထားရတယ္။ မိုးတြင္းက်မွ သြင္းျဖစ္တယ္။ ပြင့္လင္းရာသီ ေရာက္ေတာ့လည္း ႐ိႈးပြဲေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ သြားေနရျပန္ေရာ။ အဲ့ဒီကျပန္လာတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့လည္း အသံသြင္းဖို႔ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပဘူး။ ပင္ပန္းတာရယ္ ကိုယ့္အသံကာလာ မႀကိဳက္လို႔ ရပ္ထားရင္းနဲ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား နားရက္ရတဲ့ အခ်ိန္က်မွ စတူဒီယို Date ေတာင္းၿပီး သြင္းရေတာ့ အခ်ိန္ၾကာသလိုေတာ့ ျဖစ္သြားတာေပါ့။
Voice ။ ။ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ စီးရီးမွာ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္ေတြခ်ည္း တစ္ေခြလံုး လုပ္ျဖစ္သြားတာ ဘာေၾကာင့္လဲ။
HT ။ ။ ဒီသီခ်င္းေတြက ကြၽန္ေတာ္ ‘ရွိေနမယ္’ ေခြ မထြက္ခင္ကတည္းက သိမ္းထားတဲ့ သီခ်င္းေတြပါ။ ‘ရွိေနမယ္’ ေခြ ထြက္ၿပီးရင္ေတာ့ ေနာက္ထပ္တစ္ေခြ လုပ္ဦးမယ္လို႔ စီစဥ္ထားခဲ့တာေပါ့။ ‘ရွိေနမယ္’ စီးရီးရဲ႕ အ႐ံႈးအျမတ္၊ ေငြေၾကး ဘာမွမသိရေသးခင္ အခ်ိန္ကတည္းက ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ စီးရီးတစ္ေခြေတာ့ လုပ္ဦးမယ္ဆိုၿပီး ‘ရွိေနမယ္’ မထြက္ခင္ ၂၀၀၆ မွာကတည္းက ဒီသီခ်င္းေတြကို စစုခဲ့တာပါ။
Voice ။ ။ အခုဆို ေတးသံရွင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ‘ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္’ ဘက္ကို ပိုၿပီးေတာ့ ေဇာင္းေပး လုပ္လာၾကတယ္ေနာ္။ အဲဒါက မၾကာမီ က်င့္သံုးေတာ့မယ့္ မူပိုင္ခြင့္ ဥပေဒနဲ႔ေရာ ဆုိင္မလား။
HT ။ ။ ဒါကဆိုင္ေတာ့ မဆိုင္ပါဘူး။ သီခ်င္းဆိုတာေတာ့ သီခ်င္းပါပဲ။ ဒီမူပိုင္ ခြင့္ေတြဘာေတြ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သိပ္မသိပါဘူး။ အဲ့ဒီဘက္ကို သိပ္မလိုက္ျဖစ္ေသးဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ဒါေတြက သူ႔ဟာသူ ျဖစ္လာမယ့္ ကိစၥေတြေပါ့။ သီခ်င္းဆိုတာေတာ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္မွ Copy မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္နဲ႔ အံဝင္ခြင္က် ျဖစ္မယ့္ ဘယ္သီခ်င္းမဆို ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဆိုမွာပဲ။
Voice ။ ။ Owntune နဲ႔ Copy မွာ ဆိုရတာက်ေတာ့ ဟန္ထြန္းအတြက္ ခံစားမႈ ဘယ္လိုကြာျခားလဲ။
HT ။ ။ ဆိုရတဲ့ ခံစားမႈခ်င္းက တူေတာ့ မတူဘူးေပါ့။ Copy မွ၊ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္မွ မဟုတ္ဘူး။ လြယ္တဲ့ သီခ်င္းက လြယ္တယ္၊ ခက္တဲ့သီခ်င္းက ခက္တာပဲဗ်။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ Copy မွာက်ေတာ့ မူရင္းဆိုထားတဲ့ အဆိုေတာ္က Guildeline ေပးထားတာ ရွိတယ္။ သူ႔ရဲ႕သီခ်င္းေတြကို ကိုယ္က ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ နားေထာင္ထားတာဆိုေတာ့ အရမ္း နားရည္ဝေနတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာေတာ့ သူဘယ္လို ဆိုထားတယ္ဆိုတာကို ကြၽန္ေတာ္က အရမ္းစာေက်ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္လို သိေနၿပီဗ်။ မူရင္းသံစဥ္က ကိုယ့္နားထဲမွာ ရင္းႏွီး ၿပီးသားဆိုေတာ့ ျမန္မာစာသား ထည့္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ဘယ္လိုမ်ဳိး ဆိုရမလဲဆိုတာ သိေနၿပီ။ ကိုယ္ပိုင္ သံစဥ္မွာက်ေတာ့ သီခ်င္းေရးၿပီးတဲ့ အခါမွာ ေတးေရးဆရာေတြက ကြၽန္ေတာ့္ကို ေဟာ္လိုဂစ္တာနဲ႔ပဲ ဆိုျပတာ။ သူတို႔ ေဟာ္လိုဂစ္တာနဲ႔ ဆိုျပတဲ့ဟာကိုမွ ကြၽန္ေတာ္က ကိုယ့္အသံနဲ႔ ဆိုၾကည့္ၿပီး ကိုယ္နဲ႔လိုက္၊ မလိုက္ စဥ္းစားတယ္။ ဒီေနရာေလးမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ မလိုက္ဘူးဆိုရင္ ျပန္ျပင္ခုိင္းတယ္။ ခပ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ အတူသြားလာေနတဲ့ ေတးေရးဆရာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပင္စရာေတာ့ သိပ္မရွိပါဘူး။
"ေနာက္ပိုင္း
ကိုယ့္အသံကို ျပန္နားေထာင္ၾကည့္တဲ့အခါ နည္းနည္း အဆင္မေျပတာနဲ႔ Music
ပံုစံေျပာင္းမယ္ဆိုၿပီး ‘ရွိေနမယ္’ စီးရီးမွာ Music ပံုစံေျပာင္းလုိက္တာ"
Voice ။ ။ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ စီးရီးမွာ အရင္ေခြေတြနဲ႔ မတူတဲ့ Music ပံုစံေလးေတြေရာ ပါလား။ HT ။ ။ အဓိကကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုေနက် ပံုစံေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ Music ပံုစံအသစ္ေတြေတာ့ မပါပါဘူး။ ဒီေခြမွာ အဲ့ဒီေလာက္ႀကီး လုပ္ဖို႔ အခြင့္အေရး မရခဲ့ဘူး။ သီခ်င္း ေရးဆရာေတြ ဆီကရတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြကို တစ္ပုဒ္ခ်င္းစီ စုစုထားရတယ္။ ‘ရွိေနမယ္’ တုန္းကေတာ့ သီခ်င္း ပုဒ္ေရ ၂၀ ေလာက္ ေရြးၿပီးမွ ဒီထဲက ျပန္ေရြးတာဆိုေတာ့ သီခ်င္း ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ကေတာ့ သူကပိုမ်ားတာေပါ့။ ဒီ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ ကေတာ့ Owntune လည္းျဖစ္ေတာ့ သီခ်င္းေရး ဆရာေတြကို အရမ္းႀကီး ဦးေႏွာက္သြားစားလို႔ မရဘူး။ သူတို႔လည္း ရင္ဘတ္နဲ႔ ခံစားၿပီး ေရးရတာဆိုေတာ့ အရမ္းႀကီး ဖိအားသြားေပးလို႔ မရဘူး။
Voice ။ ။ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ စီးရီး အတြက္ ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ အခက္အခဲေတြ၊ အမွတ္တရေတြရွိရင္ ေျပာျပေပးပါဦး။
HT ။ ။ အမွတ္တရကေတာ့ ‘ရွိေနမယ္’ မထြက္ခင္မွာ ကတည္းက ဒီ ‘ျမင္ႏုိင္မလား’ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလးစရတယ္။ ဒီသီခ်င္းေလးကို Black Hole အဖြဲ႕က အစိုင္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္က ေတာင္ႀကီးက တီဗီဂိမ္းဆုိင္ရဲ႕ သစ္ပင္ေအာက္မွာ အၿမဲတမ္း တီးေနဆိုေနေတာ့ သူက ကြၽန္ေတာ့္အသံကို နားေထာင္ၿပီး ဒီ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းေလး ေရးေပးလိုက္တာ။ အဲ့ဒီႏွစ္ပုဒ္ကို သိမ္းထားၿပီးမွ ‘ရွိေနမယ္’ စီးရီးကို အရင္ထြက္လိုက္တာ။ ေနာက္တစ္ေခြကို Owntune လုပ္မယ္ဆိုၿပီး ရည္စူးထားေတာ့ သီခ်င္းေတြ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ စုျဖစ္တယ္။ ေလး၊ ငါး၊ ေျခာက္ပုဒ္ေလာက္ ရလာတဲ့အခါမွ Max Studio မွာ သြားတီးထားတယ္။ အခက္အခဲကေတာ့ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိခဲ့ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ သီခ်င္းက်ေတာ့ ေဟာ္လို ဂစ္တာေလးနဲ႔ တီးဆိုရင္ အရမ္းေကာင္းေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ Demo သြားၿပီး တီးလုိက္တဲ့အခါ သီခ်င္းက ပံုမေပၚဘူး။ တက္မလာဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ေဟာ္လိုဂစ္တာနဲ႔ တီးဆိုရင္ ေကာင္းေပမယ့္ Music အားလံုး ျဖည့္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ သီခ်င္းက ႂကြမလာဘူး။ သီခ်င္းက တန္းေနတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ျပန္တီးရမလဲဆိုၿပီး ကြၽန္ေတာ္က ႏွစ္ခါ၊ သံုးခါေလာက္ ျပန္ဆိုၾကည့္တယ္။ ျပန္နားေထာင္ၾကည့္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ ျပန္ျဖည့္လုိ႔ မရဘူး။ သီခ်င္းက ဒီေလာက္ပဲ ရွိတာဆိုေတာ့ ထားခဲ့ရတယ္။
Voice ။ ။ ကိုဟန္ထြန္းကို ပရိသတ္ေတြက သီခ်င္းေအးေအးေလးေတြ ဆိုတာကို ႀကိဳက္ၾကတယ္ေလ။ ကိုယ္ပိုင္က်ေတာ့ ဘယ္လိုသီခ်င္းမ်ဳိးကို ဆိုရတာ ပိုႀကိဳက္လဲ။
HT ။ ။ ‘ရွိေနမယ္’ ေခြထဲက ‘ယံုၾကည္ျခင္း’ လို သီခ်င္းမ်ဳိးကို ကြၽန္ေတာ္ႀကိဳက္တယ္။ အရမ္းသေဘာက်တယ္။ ‘ရွိေနမယ္’ လို၊ ‘ေခါင္းနဲ႔ပန္း’ လို သီခ်င္းမ်ဳိးလည္း ဆိုရတာ ႀကိဳက္တာပဲ။ အဓိကကေတာ့ Pop/Rock သီခ်င္း ပံုစံမ်ဳိးေလးေတြ ဆိုရတာ ႀကိဳက္တယ္။
Voice ။ ။ ကိုဟန္ထြန္း အရင္က ႀကိဳက္ခဲ့တဲ့ Music ပံုစံမ်ဳိးက ဘယ္လိုမ်ဳိးလဲ။ အခုကေတာ့ေရာ။ ဘယ္လို Music ပံုစံမ်ဳိးကို ႀကိဳက္ေနလဲ။
HT ။ ။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အရင္တုန္းက ေရာ့ခ္ အျပင္းစားေတြ ႀကိဳက္တယ္။ အခုလည္း ႀကိဳက္တုန္းပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အရင္တုန္းက နားေထာင္တာက Europe တို႔၊ Bon Jovi တို႔၊ Aerosmith တို႔၊ Skid Row တို႔ နားေထာင္တယ္။ Air Supply လည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳက္ခဲ့တာပါပဲ။
ကိုယ္ကအရင္တုန္းက အတီးသမား အရမ္းျဖစ္ခ်င္ခဲ့ေတာ့ ဒါေတြပဲ တစိုက္မတ္မတ္ နားေထာင္ခဲ့တာ ေပါ့။ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့လည္း ၉၇၊ ၉၈ ခုႏွစ္ေလာက္ ကြၽန္ေတာ္ဆယ္တန္း စာေမးပြဲေအာင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ ပထမဆံုး တစ္ကိုယ္ေတာ္ေခြ အိပ္မက္ယႏၲရားမွာလည္း ေရာ့ခ္ အျပင္းစားေတြပဲ ဆိုခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ သီခ်င္းေတြက Key အရမ္းျမင့္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္အသံက နည္းနည္းပါးသြားတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ကိုယ့္အသံကို ျပန္နားေထာင္ၾကည့္တဲ့အခါ နည္းနည္း အဆင္မေျပတာနဲ႔ Music ပံုစံေျပာင္းမယ္ဆိုၿပီး ‘ရွိေနမယ္’ စီးရီးမွာ Music ပံုစံေျပာင္းလုိက္တာ။
Voice ။ ။ Show ပြဲေတြက ဘယ္မွာ ဆိုျဖစ္ေနလဲ။ ရန္ကုန္ Show ပြဲေတြမွာေတာ့ သိပ္မေတြ႕ရသလို ပဲေနာ္။
HT ။ ။ ရန္ကုန္မွာက Hip Hop Show ေတြမ်ားတယ္ေလ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က Band နဲ႔ဆိုတာ ဆိုေတာ့ Hip Hop Show ေတြမွာ မဆိုျဖစ္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက ပြင့္လင္းရာသီ ေရာက္ရင္ နယ္ဘက္ သြားဆိုတာ မ်ားတယ္။ နယ္ဘက္သြားတဲ့ အခ်ိန္နဲ႔ ရန္ကုန္႐ိႈးေတြက ေခၚတဲ့အခ်ိန္ တိုက္ေနရင္လည္း မဆိုျဖစ္ဘူး။ ရန္ကုန္မွာက ႐ိႈးေတြ မၾကာခဏ လုပ္ေနတာဆိုေတာ့ နယ္ကိုပိုၿပီး ေရြးဆိုျဖစ္တယ္။ ‘ရွိေနမယ္’ စီးရီးထြက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ရန္ကုန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တစ္ႏွစ္ကို ႏွစ္ပြဲေလာက္ပဲ ဆိုျဖစ္တယ္။
Voice ။ ။ ေနာက္ထြက္မယ့္ စီးရီးေတြက ဘာေတြရွိလဲ။
HT ။ ။ ေနာက္ထြက္မယ့္ စီးရီးက အတြဲေခြ တစ္ေခြေတာ့ ရွိတယ္။ အဲ့ဒါက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္ႀကီးသား ရွစ္ေယာက္ အမွတ္တရ လုပ္ထားတဲ့ အေခြေလးပါ။ အဲ့ဒီေခြကို ဒီလကုန္ေလာက္မွာ အေခ်ာသတ္မယ္။ ဟာမိုနီ ေနာက္လထဲမွာ လုိက္မယ္။ ၿပီးရင္ Mixing ဆြဲမယ္။
Voice ။ ။ ႐ုပ္သံလိုင္းေတြမွာ သီခ်င္းဆို ၿပိဳင္ပြဲေတြ မ်ားလာေတာ့ လူငယ္ေတြအတြက္ အဆိုေတာ္ ျဖစ္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြ မ်ားလာတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဆုရၿပီးတဲ့ သူေတြက ပြဲၿပီးတာနဲ႔ ပရိသတ္ျမင္ကြင္းက ေပ်ာက္သြားတဲ့အေပၚ ကိုဟန္ထြန္း အျမင္ေလး ေျပာျပေပးပါဦး။
HT ။ ။ သီခ်င္းဆို ၿပိဳင္ပြဲေတြကေတာ့ အရင္ကတည္းကလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီေလာက္ေတာ့ မမ်ားဘူးေပါ့။ ၿပိဳင္ပြဲေတြ ၿပိဳင္ၾကတာေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ သူတို႔အတြက္ အခြင့္အလမ္း အမ်ားႀကီး ရတာေပါ့ေလ။ အဓိက ျဖစ္ေစခ်င္တာေတာ့ သူတို႔အတြက္ ေစ်းကြက္ ရွိေစခ်င္တယ္။ ေစ်းကြက္ ေကာင္းဖို႔လိုတယ္။ ေစ်းကြက္ မေကာင္းရင္ အဆိုေတာ္ အသစ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေပၚလာလာ အလကားပဲေလ။ ေစ်းကြက္ ေကာင္းမွလည္း အေခြထုတ္ခ်င္တဲ့ Producer ေတြ ေပၚလာမွာ။ Producer မရွိရင္လည္း ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ အေယာက္တစ္သိန္းေလာက္ ဝင္ၿပိဳင္ဝင္ၿပိဳင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လည္း လက္ခုပ္တီးေပး႐ံုက လြဲၿပီး ဘာမွမတတ္ႏိုင္ဘူးေလ။ ဒီလက္ခုပ္သံ ေတြနဲ႔အတူ Producer ေတြပါ ေပၚလာဖို႔ လိုတာေပါ့။
ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဆုရၿပီး ေပ်ာက္သြားတယ္ ဆိုတာလည္း ဒီသေဘာပဲဗ်။ သူက ေကာင္းေပမယ့္လည္း ပံ့ပိုးေပးမွ ရမွာေပါ့။ ဒီပံ့ပိုးမႈကလည္း Producer ေတြေပၚမွာ မူတည္တယ္။ အရင္တုန္းကဆို ေခြထုတ္ေပးခ်င္တဲ့ Producer ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ အခုကေတာ့ ေခြထုတ္လုိက္တာနဲ႔ ႐ံႈးတယ္ဆိုေတာ့ Producer ေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေစ်းကြက္ ေကာင္းပါေစလို႔ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒါမွပဲ ၿပိဳင္မယ့္သူေရာ၊ ေခြထုတ္ေပးမယ့္သူေရာ အဆင္ေျပမွာပါ။
No comments:
Post a Comment