CREDIT
သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီးတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ သတင္း၊ဓာတ္ပံုမ်ားသည္ သက္ဆိုင္သူမ်ား၏မူပိုင္သာျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။
"ၾကင္ေဖာ္ေစ်းကြက္"
၁၉၆ဝ
ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ လိုလားခ်က္ အျဖစ္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ
အပ်ိဳျဖစ္ရမည္၊ ေခ်ာေမာလွပရမည္ဆိုသည့္ အခ်က္ အစား ႐ုပ္ရည္သန္႔ျပန္႔ရမည္၊
ဝင္ေငြရွာႏိုင္ရမည္ဆိုေသာ အခ်က္က အားေကာင္းလာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
"ၾကင္ေဖာ္ေစ်းကြက္"
ေအးထြန္းမင္း
သတို႔သမီးအလိုရွိသည္။ ေဖာ္ျပပါ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ျပည့္စုံသူ
အိႏၵိယပ်ိဳျဖဴမ်ားသာ ေလွ်ာက္ထားရန္ ျဖစ္သည္။ သြယ္သြယ္လ်လ်၊ အရပ္ျမင့္ျမင့္၊
အသားလတ္လတ္၊ ကြန္ဗင့္ေက်ာင္းထြက္၊ အလုပ္အကိုင္ရွိသူ၊ အိမ္ေထာင္မႈ
ႏိုင္နင္းသူ၊ ႐ိုးသားသူ ျဖစ္ရမည္။
က်ား-မ တန္းတူအခြင့္ေရးရရွိေရး၊
အမ်ိဳးသမီးမ်ား စီးပြားေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးတြင္
ဆုံးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရရွိေရးတို႔ အားေကာင္းတြင္ က်ယ္ေန သည့္
ယေန႔ေခတ္ကာလတြင္ပင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ေၾကာ္ျငာေပါင္းမ်ားစြာသည္
အိႏၵိယသတင္းစာမ်ားတြင္ အထင္ကရ ေနရာယူဆဲ။
သတို႔သားဘက္မွ
လိုလားခ်က္စာရင္းသည္ ေခတ္အေလွ်ာက္ တျဖည္းျဖည္း ရွည္လ်ားလာေနသည္။
ေၾကာ္ျငာပါအခ်က္မ်ားကို စူပါ အမ်ိဳးသမီးကသာ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ေငြရွာႏိုင္ရမည္ဆိုေသာ လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရမည္ဆိုေသာ
လိုအပ္ခ်က္မ်ိဳးသည္ ဝိေရာဓိ ျဖစ္ေနသည္။ ေငြရွာေနရသူသည္
အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမ္းရန္ အခ်ိန္ရွိမည္မဟုတ္။ အိမ္ေထာင္ ထိန္းသိမ္း ေနရသူသည္
ေငြရွာရန္ အခြင့္အလမ္းနည္းပါးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတို႔သမီးအစား တန္ခိုးရွင္မ
နတ္သမီး အလိုရွိသည္ ဟု ေၾကာ္ျငာသင့္ေၾကာင္း ကာတြန္းျဖင့္
ေလွာင္ေျပာင္ေရးသားမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။
မိဘတို႕ဝတၱရားရွိသည့္အတိုင္းဆိုသည့္ တံဆိပ္ကို ခတ္ႏွိပ္လ်က္
စပ္ဟပ္ေပးစားသည့္ စနစ္၊ မိဘတို႔က ၾကင္ဖက္ လိုက္လံ ရွာေဖြ ၿပီး
ေပးစားသည့္စနစ္သည္ ယခုအခါ အေျပာင္းအလဲႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ေနရၿပီျဖစ္သည္။
ပညာေပးျခင္း၊ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးဆဲြျခင္း တို႔ျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးတို႔၏
ကိုယ္ပိုင္ဆုံးျဖတ္ခြင့္မ်ား အိႏၵိယတြင္ ရရွိလာသည္။ ႏိုင္ငံေရးတြင္
အမ်ိဳးသမီးမ်ား ပါဝင္လႈပ္ရွားခြင့္ ရလာၾကသည္။ သို႔ေသာ္
ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီလ်က္ အျမစ္တြယ္ေနခဲ့သည့္ မိဘမ်ား စိတ္တိုင္းက် ၾကင္ဖက္
ရွာေဖြေပးစားသည့္ ထုံးစံသည္ ရွင္သန္ ေနဆဲ။ အထူးသျဖင့္ ေက်းလက္တြင္
ထိုဓေလ့ထုံးစံသည္ အ႐ိုးစဲြေနဆဲ။
လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္သုံးဆယ္အတြင္း
အိႏၵိယတြင္ အိမ္ေထာင္ဖက္ရွာေဖြမႈပုံစံကို ေလ့လာသည့္အခါ
စိတ္ဝင္စားဖြယ္အခ်က္မ်ား ကိုေတြ႕ရသည္။ ႏွစ္ဖက္မိဘ၊ သတို႔သား၊
သတို႔သမီးတို႔၏ လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းေပၚ အျမင္ႏွင့္လိုလားခ်က္မ်ားကို
သုေတသနက စူးစမ္းခဲ့သည္။
အိႏၵိယတြင္ ထုတ္ေဝလ်က္ရွိသည့္ ထိပ္တန္း
သတင္းစာ ႏွစ္ေစာင္ျဖစ္ေသာ The Times of India ႏွင့္ Hindustan Times
တို႔တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ၾကင္ဖက္အလိုရွိသည္ ေၾကာ္ျငာေပါင္း ၃၂ဝဝ ကို
ေလ့လာသုေတသန ျပဳခဲ့သည္။
၁၉၆ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္
လိုလားခ်က္ အျဖစ္ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အပ်ိဳျဖစ္ရမည္၊ ေခ်ာေမာလွပရမည္ဆိုသည့္ အခ်က္
အစား ႐ုပ္ရည္သန္႔ျပန္႔ရမည္၊ ဝင္ေငြရွာႏိုင္ရမည္ဆိုေသာ အခ်က္က
အားေကာင္းလာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဇာတ္ အမ်ိဳးအႏြယ္ သည္လည္း အေရးတႀကီး ထည့္သြင္း
စဥ္းစားေသာအခ်က္ ျဖစ္သည္။
အခ်င္းထက္ အဆင္းကို
ဦးစားေပးခဲ့ေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျမင္ေတြ႔လာရသည္။ သတို႔သမီးဘက္မွ
ေငြတင္ေတာင္းႏိုင္မႈ - Dowry သည္ အဓိက ျဖစ္ခဲ့သည္။ ပညာတတ္ေျမာက္မႈႏွင့္
ဇာတ္အမ်ိဳးအႏြယ္သည္ ၁၉၇ဝ ျပည့္ လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္ အေရးပါေသာ အခ်က္ ျဖစ္သည္။
ကြန္ဗင့္ေက်ာင္းထြက္ (အဂၤလိပ္စကားေျပာဆိုႏိုင္မႈ)၊ ပါးနပ္သြက္လက္မႈကိုလည္း
ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ ေဝါဟာရ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေဖာ္ညႊန္းထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
အရပ္အေမာင္းႏွင့္ အသားအေရျဖဴစင္မႈကိုလည္း လိုလားခ်က္ အျဖစ္ ႀကိဳၾကား
ႀကိဳၾကား ျမင္ေတြ႔လာရသည္။
၁၉၈ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္
အရပ္အေမာင္းႏွင့္ အသားအေရသည္ ေရွ႕ဆုံးတန္းသို႕ တက္လာသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
ေခ်ာေမာ လွပရမည္၊ အပ်ိဳစင္ ျဖစ္ရမည္ဆိုေသာအခ်က္သည္
အနည္းငယ္ေမွးမွိန္သြားသည္။ ဝင္ေငြရွာႏိုင္မႈသည္ ေယာကၡမမ်ား ဂုဏ္ယူ
ၾကြားဝါစရာျဖစ္သျဖင့္ အေရးပါလာသည္။ ထိုဆယ္စုႏွစ္တြင္ ကမၻာတစ္လႊား၌
အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕အေျခစိုက္မႈ မ်ားျပားလာသည့္အတြက္
သတို႔သမီးေလာင္း၏ ေနာက္ခံအေျခအေနသည္ အေရးပါလာသည္။ သတို႔သမီးေလာင္းသည္
အေနာက္ႏိ္ုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံသူအျဖစ္ ခံယူထားပါက သတို႔သားေလာင္းဘက္က
ပိုမို လိုလိုလားလားရွိလာသည္။ သတို႔သား အဖို႔ ထိုႏိုင္ငံတြင္
အလုပ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ အခြင့္အလမ္း ရလာမည္ ျဖစ္သည္။
၁၉၉ဝ
ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ႐ုပ္ရည္႐ူပကာ၏ အေရးပါမႈ ေလ်ာ့က်လာသည္။
ဆရာဝန္ ၊ ေရွ႕ေန၊ အင္ဂ်င္နီယာ ကဲ့သို႔ ပညာရွင္ သတို႔သမီးေလာင္းမ်ားက
ပိုမိုေရပန္းစားလာသည္။ သို႔ရာတြင္ ႐ိုးသားတည္ၾကည္ေသာ ေခြ်းမေလာင္းကို မိဘ
မ်ားက လိုလားဆဲျဖစ္သည္။ ဇာတာခ်င္း တိုက္ဆိုင္စစ္ေဆးေသာ အေလ့အထလည္း
ရွင္သန္ေနဆဲ။
သတို႔သမီးေစ်းကြက္ တစ္ခုလုံးကို ၿခဳံၾကည့္လွ်င္မူ
႐ုပ္ရည္႐ူပကာက အေလးသာေနဆဲ ျဖစ္သည္ကို သုေတသီတို႔ ေတြ႕ရွိရသည္။
သတို႔သားေလာင္းႏွင့္ သတို႔သမီးေလာင္းတို႔ ဆရာဝန္၊ အင္ဂ်င္နီယာကဲ့သို႔
အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္းဘဲြ႔ ရရွိမႈကို ၁၉၉ဝ ျပည့္ လြန္ႏွစ္မ်ားတြင္ အေလးထား
ဦးစားေပးလာၾကသည္။ သတို႔သမီးဘက္က သတို႔သားမ်ား၏ အလုပ္အကိုင္ကို အဓိကထားလာၾက
သည္။ ထိုဆယ္စုႏွစ္၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ေၾကာ္ျငာမ်ားတြင္ တစ္ဦးတည္းေသာသား
ျဖစ္ရမည္ဆိုေသာအခ်က္ေတြ႕ျမင္လာရျခင္းျဖစ္ သည္။ သတို႔သား၏
ေမာင္ႏွမသားခ်င္းတို႔ အိမ္ေထာင္မ်ားႏွင့္ တဲြဖက္မေနထိုင္လိုေသာသေဘာ
ျဖစ္သည္။ တစ္ဦးတည္းေသာ သား ျဖစ္သျဖင့္ အေမြကို တစ္ဦးတည္း
ဆက္ခံခြင့္ရမည္ကိုလည္း ေမွ်ာ္ကိုးဟန္တူသည္။
မိဘမ်ားက ေခြၽးမေလာင္း
ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ဇာတ္အမ်ိဳးအႏြယ္၊ ေမြးဖြားရာဇာတိ၊ မိသားစုေနာက္ခံတို႔ကို
အေလးထားစဥ္းစားလ်က္ ရွိေနေသးသည္။ သတို႔သားေလာင္းမ်ားကို စဥ္းစားရာတြင္လည္း
ဇာတ္အမ်ိဳးအႏြယ္သည္ အေရးပါေနဆဲ။
ရြာျဖစ္လာေနေသာ ကမၻာတြင္
လူသုံးကုန္ ဇိမ္ခံပစၥည္း အသစ္အဆန္းမ်ား ေပၚေပါက္လာလ်က္ရွိသည္။ သတို႔သမီးက
တင္ေတာင္း ရမည့္ ေရႊေငြ- Dowry အျပင္ ေရခဲေသတၱာ၊ ၅၂ လက္မ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား
စသည့္ အဖိုးတန္ ပစၥည္းမ်ား ပါဝင္ရမည္ဟု သတို႔သား ဘက္က ေတာင္းဆိုၾကသည္။
အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ သတို႔သမီးသည္ သင့္တင့္ေသာ ႐ုပ္ရည္ရွိရမည္၊ ေငြေၾကး
(တင္ေတာင္းရမည့္ေရႊေငြအပါအဝင္) ရွာေဖြ ေပးႏိုင္ ရမည္ဆိုသည့္အခ်က္ ကို
ပိုမိုအေလးေပးလာသည္။
ေက်းလက္မဂၤလာေဆာင္မ်ားတြင္ သတို႔သမီးလက္တြင္
ေရႊလက္ေကာက္ ဘယ္ႏွကြင္း ဝတ္ထားသည္ကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ပင္
စူးစမ္းၾကသည္။ ႏြမ္းပါးသူမ်ားသည္ သမီးမိန္းကေလး ေမြးထားပါက တင္ေတာင္းရမည့္
ေငြေၾကး- Dowry ကို မတတ္ႏိုင္ရွာ ၾက။ ေတာင္းသေလာက္ ေငြေၾကး
မတင္ႏိုင္သည့္အတြက္ သတို႔သမီးမ်ားသည္ ေယာကၡမ ႏွိပ္စက္မႈကို ခံရသည္။
ေရေႏြးပူေလာင္း၊ ငရဲမီး ႏွင့္ အပက္ခံရေသာ ေခြၽးမမ်ား ေရတြက္၍ပင္မကုန္ႏိုင္။
အခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ မီး႐ႈိ႕အသတ္ခံရသည္။
သတို႕သမီးဘက္က
တင္ေတာင္းရေသာစနစ္ကို ေထာက္ခံသူအမ်ားအျပား ရွိသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္
အခ်ိဳ႕ေသာ မ်ိဳးႏြယ္စု တြင္ အေမြဆက္ခံခြင့္ မရွိၾကသျဖင့္ တင္ေတာင္းလိုက္ေသာ
ေရႊေငြမ်ားသည္ သတို႔သမီးအား မိဘက ေပးလုိက္ေသာ အေမြျဖစ္ေၾကာင္း
ေထာက္ခံသူမ်ားက ဆိုသည္။ လက္ေတြ႔တြင္မူ တင္ေတာင္းလိုက္ေသာ ေငြကို
သတို႔သမီးခမ်ာ လက္ျဖင့္ တို႔ထိခြင့္ မရလိုက္ရွာ။ ေယာကၡမ်ားက
သိမ္းယူသြားသည္သာ ျဖစ္သည္။
အိႏၵိယတြင္ အခ်ိဳ႕မ်ိဳးႏြယ္မ်ား၌
မီးဖြားရန္ ေဆး႐ုံစရိတ္ကို သတို႔သမီးဘက္မွပင္ အကုန္အက် ခံရသည္။
ဇနီးေသဆုံးသည့္ အခါ အသုဘစရိတ္ကို ဇနီးသည္ဘက္မွ ေပးရသည္။ မိန္းကေလး
ေမြးရသည္မွာ ဒုကၡအေပါင္းကို ဖိတ္ေခၚလိုက္သည္ႏွင့္ အတူတူ ပင္ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မိန္းကေလးကို မေမြးလိုၾက။ ဖ်က္ခ်လိုက္ၾကသည္။
ကိုယ္ဝန္ဖ်က္ခ်ေပးေသာေဆးခန္းကလည္း ေျပာင္ေျပာင္ တင္းတင္း ပင္
ေၾကာ္ျငာေနၾကသည္။ ''သမီးအတြက္ မဂၤလာေၾကးတင္ရမည့္ ႐ူပီးငါးေသာင္း (ေဒၚလာ
၁၁ဝဝ) အစား၊ ႐ူပီးငါးရာ (၁၁ ေဒၚလာ) သာ အကုန္အက် ခံလိုက္ပါ'' ဟု အတိအလင္း
အျပိဳင္အဆိုင္ ေၾကာ္ျငာသည္။
သေႏၶကို ေစ်းေပါေပါျဖင့္
ဖ်က္ခ်ႏိုင္သျဖင့္ ဖ်က္ခ်သူ အမ်ားစုသည္ ဆင္းရဲသားမ်ား
ျဖစ္လိမ့္မည္ဟုတြက္ဆရသည္။ အမွန္တြင္မူ ထိုသို႔မဟုတ္။ ဖ်က္ခ်ေနသူ အမ်ားစုသည္
ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
နယူးေဒလီၿမိဳ႕
ေျမာက္ဘက္ရွိ ဟာယာနာ- Haryana ျပည္နယ္တြင္ တစ္ဦးခ်င္း ဝင္ေငြသည္
အိႏၵိယအတြင္း ဒုတိယ အျမင့္ဆုံး ျဖစ္ သည္။ က်ား-မ အခ်ိဳးအစား
အႀကီးမားဆုံးကြာဟမႈ ဒုတိယ အႀကီးမားဆုံးျပည္နယ္
(ပန္ဂ်ပ္ျပည္နယ္ၿပီးလွ်င္)လည္း ျဖစ္သည္။ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္တြင္ ေယာက္်ားေလး ၁ဝဝဝ
ေမြးလွ်င္ မိန္းကေလး ၈၂ဝ သာရွိသည္။ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္တြင္ မိန္းကေလး ေမြးႏႈန္းမွာ
၈၇၅ ေယာက္ ျဖစ္သည္။
သေႏၶသားကို အာလ္ထရာေဆာင္းျဖင့္
ႀကိဳတင္စစ္ေဆးေသာ ကုန္က်စရိတ္ကို ခ်မ္းသာသူမ်ားသာ တတ္ႏိုင္ၾကသျဖင့္
မိန္းကေလး သေႏၶကို ေစာစီးစြာ ဖ်က္ခ်ႏိုင္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ဆိုလွ်င္
ဆင္းရဲသားမိသားစုတြင္ မိန္းကေလးအမ်ားစု ေမြးဖြားမည့္ သေဘာ ျဖစ္သည္။
မိန္းကေလးမ်ား ေမြးဖြားႏႈန္း က်လာသည္။ ေရရွည္တြင္ ေရႊေငြတင္ေတာင္းရေသာစနစ္
ေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရ သည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း
ေပ်ာက္ကြယ္သြားလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ ထိုအခ်ိန္အတြင္း မိန္းကေလး သေႏၶအမ်ား
အျပား ဖ်က္ခ်ခံရလိမ့္မည္။
ဆရာဝန္မ်ားသည္ သေႏၶဖ်က္ခ်မႈတြင္
ပတ္သက္ေနသူမ်ား ရွိသလို မပတ္သက္သူမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ ပါဝင္ပတ္သက္ ေနသူ
မ်ားသည္ အမ်ားစုျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ လူနည္းစု ျဖစ္ေနေသာ မပတ္သက္ေသာ
ဆရာဝန္မ်ား သည္ ႏႈတ္ဆိတ္ေနၾကရသည္။
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေမတၱာသက္ဝင္
ခ်စ္ခင္လ်က္ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကျခင္းဆိုသည္မွာ အိႏၵိယတြင္ ရွားရွားပါးပါးဟု
မဆို ႏိုင္ေသာ္လည္း မိဘက စီစဥ္အိမ္ ေထာင္ခ်ေပးမႈမ်ား ထြန္းကားေနဆဲ ျဖစ္သည္။
လက္ထပ္ထိမ္းျမားရာတြင္ မိဘမ်ားက သေဘာတူၾကည္ျဖဴရန္ အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္သလို
ေဆြ မ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားကလည္း လိုလို လားလားရွိရန္ လိုအပ္သည္ဟု ယူ ဆထားၾကသည္။
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ေမတၱာမွ်လ်က္ ျပဳၾကေသာ အိမ္ေထာင္က မိဘမ်ား စီစဥ္ေပးေသာ
အိမ္ေထာင္ေလာက္ တန္ဖိုးမရွိ ဟူေသာ အယူအဆကို စဲြကိုင္သူ အမ်ားအျပား
ရွိၾကသည္။
အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏ လူမ်ားစုသည္ ေက်းလက္တြင္ ေနထိုင္သူမ်ား
ျဖစ္ၾကသည္။ စီးပြားေရးသည္ လယ္ယာအေျချပဳစီးပြားေရး ျဖစ္သည္။ ရာသီဥတု၊
ေရရရွိမႈအေပၚတြင္ တည္မွီေနရေသာ စီးပြားေရးပုံစံ ျဖစ္သည္။ ရာသီဥတု
ေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္ သီးႏွံမေအာင္၊ စီးပြား ပ်က္သည့္အခါတြင္ မိဘ၏
စီစဥ္မႈျဖင့္ အိမ္ေထာင္က်ထားသူမ်ားသည္ ႏွစ္ဖက္မိဘႏွင့္
ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ား၏ ကူညီေစာင္မမႈကို ရရွိႏိုင္သည္။ ေမြးဖြားလာေသာ
သားသမီးမ်ားကို ႏွစ္ဖက္မိဘမ်ားက ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ေပးသည္။ လင္မယား
အၾကား သေဘာထားကဲြသည့္အခါတြင္လည္း ႏွစ္ဖက္မိဘေဆြမ်ိဳးမ်ားက
ဝင္ေရာက္ေျဖရွင္းေပးၾက သည္။
မိမိ သေဘာအေလ်ာက္
အိမ္ေထာင္ျပဳထားသူမ်ားသည္ ထိုကဲ့သို႔ အကူအညီကို မေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ေပ။ မိဘ
ေဆြမ်ိဳးအသိုင္းအဝိုင္း ကလည္း ဒင္းထိုက္ႏွင့္ဒင္းကံ ေနပေလ့ေစဆိုသည့္
သေဘာထားမ်ိဳး ရွိၾကသည္။ ထိုေၾကာင့္ ၾကင္ေဖာ္ ေစ်းကြက္ကို မိဘမ်ားက
ခ်ဳပ္ကိုင္ ထားႏိုင္ျခင္းျဖစ္သည္။
ေခတ္ပညာတတ္ေျမာက္ထားၾကသည့္
မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအဖို႔ တစ္ခါမွ် မျမင္ဖူးသူတစ္ေယာက္ကို မိဘမ်ားက ေရြးခ်ယ္
ေပးသည္ ဆိုသည့္ အေၾကာင္းအခ်က္တစ္ခုတည္းေၾကာင့္ လက္ထပ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ၾက။
လက္မခံႏိုင္ၾက။ သူတို႔ အိမ္ေထာင္ဖက္ ျဖစ္လာမည့္ သူအေၾကာင္းကို
ႀကိဳတင္သိလိုသည္။ ထူေထာင္ၾကမည့္ အိမ္ေထာင္ေရွ႕ေရးကို ေဆြးေႏြးလိုၾကသည္။
သူတို႔ အဆင္ေျပေစရန္ နည္းပညာက ရွိေနသည္။ လက္ကိုင္ဖုန္းႏွင့္
အင္တာနက္တို႔သည္ သတို႔သား/သတို႔သမီးေလာင္းမ်ား အတြက္ အေကာင္းဆုံး
ဆက္သြယ္ေရးကိရိယာ ျဖစ္သည္။
မိဘမ်ားက စပ္ဟပ္ေပးသူကို မိမိက
သေဘာမမွ်ႏိုင္ပါက မိဘမ်ား လိုလားသည့္ အသိုင္းအဝိုင္း၊ အရည္အခ်င္းတူသူ၊
မိမိက လည္း ႏွစ္သက္ႏိုင္သူကို အင္တာနက္ဖူးစာေရးနတ္မ်ား- Online Dating
Services မွတစ္ဆင့္ ရွာေဖြႏိုင္သည္။ ထိုနည္းျဖင့္ မိဘမ်ား၏အလိုႏွင့္ မိမိ
ႏွစ္သက္မႈကို ထပ္ တူက်ေစႏိုင္သည္။
ယခုအခါ အိႏၵိယတိုက္ငယ္
အႏြယ္ဖြား ေျမာက္မ်ားစြာ သည္ ကမၻာအရပ္ရပ္တြင္ လုပ္ကိုင္ေနထိုင္ၾကလ်က္ မိဘ၏
ေထာက္ပံ့မႈကို မမွီခိုဘဲ ေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။ သို႕စဥ္ပါလ်က္ ထို
သူမ်ားသည္လည္း မိဘက စပ္ဟပ္ ေပးစားသူမ်ားထဲ တြင္ပါဝင္ေနျခင္း မွာ
စဥ္းစားဖြယ္ရာျဖစ္ေနသည္။ အ႐ိုးစဲြေနသည့္ ဓေလ့ထုံးစံေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု
လူမႈေရးပညာရွင္မ်ားက ဆိုသည္။
သတို႕သား/သတို႔သမီးေလာင္းကို
မိဘမ်ားက အခ်ိန္ယူ ရွာေဖြေပးသည့္အတြက္ သားသမီးမ်ားသည္ အိမ္ေထာင္ဖက္ကို အထူး
တလည္ ရွာေဖြရန္မလိုေတာ့။ ထို႕ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ သားသမီးမ်ားက မိဘမ်ား
ရွာေဖြေပးသည္ကို ႏွစ္သက္သည္။ ေျပာင္းလဲ လာေသာ ေခတ္ႏွင့္အညီ မိဘမ်ားက
သားသမီးမ်ား ႏွစ္သက္သေဘာက်သူတို႔ ေတြ႕လွ်င္ သူတို႕အား အသိေပးရန္ ေျပာထား
သည္။ အခ်ိဳ႕သားသမီးမ်ားသည္ ၾကင္ဖက္ကို ရွာမေတြ႔ႏိုင္သည့္အခါမွသာ မိဘမ်ား
သေဘာအတိုင္းစီစဥ္ရန္ ေျပာရေတာ့သည္။
အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္
ပညာသင္ၾကား ႀကီးျပင္းလာသူမ်ား ဇာတိတိုင္းျပည္ႏွင့္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ
အလွမ္းေဝးေနခဲ့ၾကသည္။ ဇာတိ တိုင္းျပည္၏ ဓေလ့ထုံးစံတို႔ ႏွင့္ အံမဝင္ေတာ့။
သို႔ေသာ္ မိဘမ်ားမွာမူ ဇာတိတိုင္းျပည္သို႔ မၾကာခဏ အလည္သြားကာ သား သမီး
မ်ားအတြက္ အိမ္ေထာင္ဘက္ ရွာေဖြၾကသည္။
အသက္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္
မဒီဟာစႏၵကူးသည္ အေမရိကန္သို႔ ငါးႏွစ္သမီးအရြယ္တြင္ မိဘမ်ားႏွင့္အတူ
ေရာက္လာသည္။ နယူး ဂ်ာစီျပည္နယ္တြင္ မိဘမ်ား ႏွင့္အတူ ေနထိုင္လ်က္ရွိသည္။
ဂ်င္းေဘာင္းဘီ၊ ေဒါက္ျမင့္ဖိနပ္ကို အၿမဲဝတ္ဆင္သည္။ သူမ၏ မ်က္ႏွာေပၚတြင္
မိတ္ကပ္က အၿမဲလို ေနရာယူထားသည္။ ေခါင္းစည္းပဝါကိုလည္း အၿမဲရစ္ပတ္ထားသည္။
မိဘမ်ားက သူမႏွင့္ လက္ဆက္ေပးလိုသူမ်ားက သူမသည္ ေရွး႐ိုးဆန္လြန္းသည္ဟု
ဆိုၾကသည္။ ထိုသူမ်ားက သူမေခါင္းတြင္ စည္းထားေသာပဝါကို ရည္ညႊန္းဟန္တူသည္။
သို႔ေသာ္ သူမ ကိုယ္သူမ အေမရိကန္ႏွင့္ ပိုမို နီးစပ္သည္ဟု ယူဆသည္။ သူမကို
ေမြးဖြားခဲ့ေသာ ဇာတိႏွင့္ အလွမ္း ေဝးသြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။
''
ပါကစၥတန္က ကြၽန္မ နဲ႔ေဝးသြားၿပီ။ ပါကစၥတန္မွာဆိုရင္ က်မ
ေလွ်ာ္ဖြပ္ခ်က္ျပဳတ္နဲ႔ ဘဝကို အၿပီးသတ္သြားမွာပဲ'' ဟု သူမက ဆိုသည္။
မိဘမ်ားကမူ သူမ အား ပါကစၥတန္သားတစ္ေယာက္ ႏွင့္သာ ေပးစားလိုသည္။
မိဘမ်ားက စႏၵကူးႏွင့္ ရည္မွန္းထားသူသည္ အေမရိကန္တြင္ မရွိ။
ပါကစၥတန္သားတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူမ၏မိဘမ်ားသည္ သူတို႔ စြန္႔ခြာခဲ့ေသာ
ေမြးရပ္ေျမ၏ ဓေလ့ထုံးစံကို အေသစဲြကိုင္ထားဆဲျဖစ္သည္။ သူမက မိဘမ်ားကို
ခ်စ္ခင္ေလးစားသည္။ မိ႐ိုး ဖလာကို မပယ္လို။ မိဘမ်ား အလိုဆႏၵကို
လိုက္ေလ်ာသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုလိုက္ေလ်ာမႈသည္ အကန္႔အသတ္ရွိေနသည္။ သူမသည္
ပါကစၥတန္ကို ျပန္လည္ ေနထိုင္ရမည္ကို အေၾကာက္ဆုံး ျဖစ္သည္။ သူမ
တတ္ေျမာက္ထားေသာပညာမ်ား အလဟႆ ျဖစ္ကုန္ မည္ကို စိုးရိမ္သည္။
သူမအား
ေမြးရပ္ေျမသို႔ အလည္လိုက္ရန္ မိဘမ်ားက ေခၚေနသည္ကို အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး
ျပလ်က္ ျငင္းပယ္ေနခဲ့သည္။ သင္တန္း တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တက္လ်က္ သင္တန္းကို
အေၾကာင္းျပကာ မလိုက္ဘဲေနသည္။
မိဘမ်ားက စပ္ဟပ္ေပး စားရာတြင္ လူမမယ္
အရြယ္ေလးမ်ား ပါဝင္လာသည့္အခါ ဥပေဒပညာရွင္မ်ား၊ လူမႈေရးပညာရွင္မ်ားႏွင့္
အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းအရာရွိ မ်ား ေခါင္းခဲစရာျဖစ္လာသည္။
မကၠဆီကိုႏိုင္ငံ
'တရီကြီ' မ်ိဳးႏြယ္စုဝင္မ်ားတြင္လည္း မိဘမ်ားက သားသမီးမ်ားကို စပ္ဟပ္
ေပးစား အိမ္ေထာင္ခ်ေပးေသာ ထုံးစံ ရွိသည္။ စပ္ဟပ္ေပးစားသည္ ဆိုေသာ္လည္း
အလဲအလွယ္လုပ္ကာ ေရာင္းခ်သည့္ ပုံစံမ်ိဳး ျဖစ္ေန သည္။
လူကုန္ကူးျခင္းတစ္မ်ိဳးဟု ဆိုႏိုင္သည့္ အေနအထား ျဖစ္သည္။
မြန္ထရီခ႐ိုင္တြင္ အသက္ ၃၆ ႏွစ္အရြယ္ 'ဂ်ီးဇက္မာ တင္ေနး'သည္ ၁၄ ႏွစ္အရြယ္
သမီးအား ေဒၚလာ တစ္ေသာင္း ေျခာက္ေထာင္၊ ဘီယာ ေသတၱာ အလုံးတစ္ရာျဖင့္
တင္ေတာင္းမည့္ သူအား ေစာင့္ဆိုင္းေနစဥ္ ရဲ၏ ဖမ္းဆီးျခင္းကို ခံရသည္။
ထိုအျဖစ္အပ်က္ သည္ ကမၻာ့မီဒီယာမ်ား၏ ထိပ္စည္းသတင္း ျဖစ္သြားသည္။ 'သမီးကို
ဘီယာနဲ႔ လဲေသာက္သူ' ဟု ေခါင္းတပ္ကာ ပြက္ေလာ ႐ိုက္ ကုန္ၾကသည္။
လူသားကို ေရာင္းခ်ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ လူကုန္ကူးျခင္းျဖစ္သည္ဟု
စဲြခ်က္တင္ၾကသည္။ မြန္ထရီရဲအရာရွိက ''လူကုန္ကူးတယ္ လို႔ ေျပာႏိုင္ေအာင္
အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ လိုပါတယ္။ ကာယကံရွင္ရဲ႕ သေဘာဆႏၵမပါဘဲ လုပ္သလား၊
ၿခိမ္းေျခာက္တာ ရွိသလားဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြ လိုအပ္ပါတယ္။ အခုကိစၥမွာ ကာယကံရွင္က
သေဘာတူထားတဲ့အတြက္ လူကုန္ကူးမႈ မေျမာက္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့လည္း မိဘက စီစဥ္ၿပီး
အိမ္ေထာင္ခ်ေပး တယ္ဆိုတာ တရားဥပေဒကို ခ်ိဳးေဖာက္တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး'' ဟု
ေျပာသည္။
ဥပေဒက ခြင့္ျပဳထားေသာ လက္ထပ္ထိမ္းျမားႏိုင္သည့္
သတို႔သမီး အသက္မွာ ၁၆ ႏွစ္ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ ထရီကီြ မ်ိဳးႏြယ္စု အတြင္း
အသက္ ၁၂ ႏွစ္ အရြယ္ေလးမ်ားကို အိမ္ေထာင္ခ်ေပးေနမႈ အမ်ားအျပားရွိသည္ဟု
ဆိုသည္။ တိုင္းရင္းသား မ်ိဳးႏြယ္စု ၏ ဓေလ့ထုံးစံ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ဗဟို
အစိုးရကလည္း မတို႔သာ မထိသာ ျဖစ္ေနသည္။
မိန္းကေလးေမြးဖြားမႈ
က်ဆင္းလာသည့္အတြက္ တ႐ုတ္၊ ထိုင္ဝမ္၊ ေတာင္ကိုရီးယားႏွင့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္
စသည့္ အာရွႏိုင္ငံမ်ားတြင္ သတို႔သမီး ရွားပါးလာသည္။
မိန္းကေလးအျဖစ္ ေမြးဖြားလာမည့္ သေႏၶသားကို ဖ်က္ခ်ျခင္းျဖင့္ မိန္းကေလး
ေမြးဖြားမႈႏႈန္း ေလ်ာ့က်လာျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုယ္ဝန္ ဖ်က္ခ်ရန္ အလို႔ငွာ
အာလ္ထရာေဆာင္းကို အသုံးမျပဳရန္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ တြင္ ကိုးရီးယား အစိ္ုးရက
တားျမစ္ခဲ့သည္။ ၁၉၈ဝ ႏွင့္ ၂ဝဝ၅ ခုႏွစ္အတြင္း ေမြးဖြားခဲ့သည့္ ကေလးမ်ားတြင္
မိန္းကေလး ဦးေရထက္ ေယာက္်ားေလးက ကိုးသိန္းနီးပါး ပိုေနခဲ့သည္။
ဥေရာပသို႕ ေျပာင္းေရႊ႕ အေျခခ်ေနထိုင္ၾကေသာ အာရွႏြယ္ဖြား အသိုင္းအဝိုင္းတြင္
မိဘက စီစဥ္ေပးသည့္ လက္ထပ္ထိမ္း ျမားမႈ မ်ားသည္ အထူးအဆန္း မဟုတ္ေပ။
ထိုထုံးစံကို အာရွႏြယ္ဖြား အသိုင္းအဝိုင္းတြင္ ရာသက္ပန္အိမ္ေထာင္ကို
ဖန္တီးေပးႏိုင္သည့္ တစ္ခုတည္းေသာနည္းလမ္းဟု ယုံၾကည္သူ အမ်ားအျပား ရွိၾကသည္။
သို႔စဥ္တိုင္ ယင္းသို႔ေသာ စီစဥ္ေပးမႈသည္ မၾကာခဏဆိုသ လို အတင္းအက်ပ္
စီစဥ္မႈျဖစ္လာသည့္အခါ အျငင္းပြားဖြယ္ ျဖစ္လာရသည္။ မိသားစုဝင္မ်ားအၾကား၊
ယဥ္ေက်းမႈမ်ားအၾကား၊ စနစ္ေဟာင္းႏွင့္ စနစ္သစ္တို႔အၾကား၊
အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္အၾကား ျပင္းထန္စြာ တိုးတိုက္မိေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ျဖစ္သည္။
မိဘမ်ား စီစဥ္သည့္အတိုင္း လက္မခံျခင္းသည္ မိဘမ်ားကို
အရွက္ခဲြျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုကာ သတို႔သမီးေလာင္းမ်ားကို ၿခိမ္းေျခာက္ သည္။
အတင္းအက်ပ္ လက္ထပ္ခိုင္းသည္။ မိမိ စိတ္ႀကိဳက္ကို ေရြးခ်ယ္မိေသာ သမီးမ်ားကို
ဖခင္ႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက သတ္ျဖတ္ သည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ရွိလာသည္။
အတင္းအက်ပ္ လက္ထပ္ေပးသည့္ ကိစၥသည္ ၿဗိတိန္တြင္ ဟိုးေလးတေက်ာ္ျဖစ္လာသည့္
အတြက္ လူမႈေရးအဖဲြ႔အစည္းမ်ား၊ တရားသူႀကီးမ်ား၊ ရဲ ဝန္ထမ္းမ်ားက စနစ္တက်
ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းေပးေနရသည္။
ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံတြင္ မိဘမ်ားက
အတင္းအက်ပ္စီစဥ္ေသာ လက္ထပ္ပဲြမ်ား ႏွစ္စဥ္ တစ္ေထာင္မက ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။
၄င္းတို႔ တြင္ ေတာင္အာရွသားမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ဟိႏၵဴ၊ ဆစ္ခ္ႏွင့္
မြတ္စလင္ဘာသာဝင္မ်ား ပါဝင္ၾကသည္။ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံတြင္ အတင္း အက်ပ္
လက္ထပ္ေစေသာကိစၥ မ်ားတြင္ ပတ္သက္ေနသည္မ်ားမွာ အာဖရိကေျမာက္ပိုင္း
အႏြယ္ဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ayetunmin@gmail.com
Ref:The Marriage Market
(ေစ်းကြက္ဂ်ာနယ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)
"ၾကင္ေဖာ္ေစ်းကြက္"
Reviewed by
သတင္းစံုေပ်ာ္၀င္အိုးၾကီး
on
May 13, 2013
Rating:
5
No comments:
Post a Comment