ေရးသားသူ- ေမာင္သာခ်ိဳ
(တစ္)
ကၽြန္ေတာ္တို႔ခပ္ငယ္ငယ္အရြယ
တစ္ခါက ေတာအုပ္တစ္ခုတြင္ က်ီးကန္းတစ္ေကာင္ရွိသည္ဟူသတ တ္။ တစ္ေန႔ ထိုက်ီးကန္း သည္ ေဒါင္း တို႔၏မလွမ္းမကမ္းသို႔ ေရာက္ရွိ၍သြားေလရာ အေရာင္အေသြးစံုလင္လွသည့္ ေဒါင္းတို႔၏အေတာင္အ
လက္မ်ားကိုၾကည့္ကာ သေဘာအက်ႀကီးက်သြား႐ံုမွ်သာမ က
ငါ့ ၌ထိုသို႔ေသာ အေတာင္အလက္မ်ား ရွိေကာင္းေလစြဟုပင္ ေတာင့္တမိသည္ဟူ၏။
က်ီးကားထိုမွ်ႏွင့္ မကေသးဘဲ မိမိကိုယ္မိမိျပန္လည္၍ သံုးသပ္ၾကည့္႐ႈကာ
မိမိတို႔က်ီးကန္းမ်ားသည္ အေမြးအေတာင္မ်ား နက္ေမွာင္ေလစြ၊အ႐ုပ္ဆိုးေပစ ြ၊ အဆင္အေသြးညံ့ဖ်င္းေပစြစသည္ စသည္ျဖင့္လည္း မိမိ၏က်ီးျဖစ္ျခင္းကို စက္ဆုပ္ရြံရွာမိသည္ဟူသတတ္။
သို႔ျဖင့္ တစ္ေန႔ေသာ္ ေဒါင္းတို႔မရွိသည့္အခုိက္ ထိုေဒါင္းတို႔က်က္စားရာ အနီးအနားသို႔ေရာက္ရွိသြားၿပ ီး သည့္သကာလ ေဒါင္းတို႔ကိုယ္မွ ကၽြတ္က်၍ ေနခဲ့ေသာေဒါင္းေတာင္ကေလးမ်ာ းၾကားသို႔ ထိုးစိုက္ ၍ေဒါင္းအသြင္ေဆာင္ ကာေနေလရာ ေဒါင္းတို႔ေရာက္ရွိ၍လာေသာ္ ေဒါင္းဟုပင္ ထင္မွတ္လ်က္ အေဆြ သည္လွပေပစြ၊ ခံ့ညားေပစြစသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုခ်ီးမြမ္းလ်က္ေနသည္က ို ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ထားေသာက်ီး က
သေဘာေတြ႕၍ ေနသည္ဟူသတတ္။ သို႔ျဖင့္ ေဒါင္းမ်ားက အေတာင္ပံကိုျဖန္႔၍
ကၾကေလေသာအခါ က်ီးကလည္းကအံ့ဟု အေတာင္ပံမ်ားကို ျဖန္႔လိုက္ေလရာ
ေဒါင္းေတာင္မ်ားအကုန္ကၽြတ္က ်ကုန္ၿပီး က်ီးျဖစ္မွန္းအျဖစ္မွန္ေပၚေ ပါက္သြားရာက
ထိုက်ီးကို ေဒါင္းတို႔ကထိုးဆိတ္လႊတ္ လိုက္ေလသည္။ က်ီးလည္း
မိမိတို႔က်ီးမ်ားရွိရာသို႔ ျပန္ေရာက္လာေလရာ က်ီးအေပါင ္း တို႔ကလည္း အမ်ဳိးကို
သစၥာေဖာက္ေသာက်ီးဟု စြပ္စဲြၿပီး ၀ိုင္း၀န္းထိုးဆိတ္ၾကျပန္သျ ဖင့္ ေ၀းရာသို႔ ေျပးခြာ၍သြားခဲ့ရေၾကာင္း ပံုျပင္ကေလးပဲျဖစ္ပါသည္။
က်ီးကက်ီးျဖစ္ရျခင္းကို လက္မခံလိုေသာ တစ္နည္းအားျဖင့္ က်ီး၏ ဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ကို အလိုမရွိေသာ အေတြးမွား အျမင္မွားကို သင္ခန္းစာေပးထားသည့္ ပံုျပင္ကေလးဟု သိသာထင္ရွားလွပါသည္။
ဖတ္မိသူတိုင္းက သူတစ္ပါးအေမြးအေတာင္ အေရာင္အဆင္းအားအားက်သူက်ီးက ို ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕ၾကလို႔။ စက္ဆုပ္ၾကလို႔။ ရြံရွာၾကလို႔။
(ႏွစ္)တကယ္လို႔မ်ား ေဒါင္းကို အားက်ေနသည္က က်ီးတစ္ေကာင္တည္းကမဟုတ္ဘဲ က်ီးအားလံုးက အားက်ေနခဲ့သည္ရွိေသာ္၊ ေဒါင္းေတာင္ေတြကို ရသေရြ႕ေကာက္ယူကာ က်ီးတိုင္းက်ီးတိုင္းက သူတို႔၏ အေတာင္ေတြၾကားမွာ ကိုယ္စီကုိယ္စီ ထိုးစိုက္လ်က္ ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ေနခဲ့ၾကၿပီ
ပံုျပင္ကို ဘယ္လိုေရးရပါ့။ ပံုျပင္ကို ဘယ္လိုအဆံုးသတ္ရပါ့။
(သံုး)
အခု ျမန္မာအမ်ဳိးသား၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔ ဆံပင္ကို ေဆးဆိုးၾကေသာကိစၥမွာ စကားထဲထည့္ေျပာစရာ မလိုေလာက္လွည္းေနေလွေအာင္း ျမင္းေဇာင္းမက်န္ဟု ဆိုရေလာက္ေအာင္ကိုပင္လွ်င္ ဆံပင္ကိုေဆးဆိုးၾက သည့္ ေခတ္ႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္၏ ဟိုဘက္ ဆယ္ႏွစ္သည္ဘက္ ဆယ္ႏွစ္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္၀န
ဆံပင္ျဖဴလာသျဖင့္ ဇရာကို မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳကာ ဆံပင္ကို အနက္ဆိုးသည္က ျပႆနာမရွိပါ။ သို႔ေသာ္ အမ်ား စုက ေရႊေရာင္၊ ေငြေရာင္၊ နီညဳိေရာင္၊ အျပာေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္ စသည္စသည္ျဖင့္ ျပင္ပကမၻာသို႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ကာ သူတို႔အေသြးႏွင့္ သူတို႔အေမြးကို အားက်လ်က္ ၾကည့္ေကာင္းလိုက္တာဟူေသာ စိတ
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တကယ္ၾကည့္ေကာင္းၾကပါစ။
(ေလး)
အေအးပိုင္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားအဖို႔ မ်က္လံုးအေရာင္မ်ားကျပာပါသည
ဒါကို အားက်သူ အမိျမန္မာႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားတို႔က ႏွာေခါင္း ပြပြ၊ မ်က္ႏွာ၀ိုင္း၀ိုင္း၊ ႏႈတ္ခမ္းထူထူ၊ အသား ညဳိညဳိ၊ မ်က္လံုးမည္းမည္းပါ။ မ်က္ခံုးမ်က္ေတာင္ အမည္း၊ လက္ေမြးေျခေမြး အမည္း၊ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ခ်ဳိင္းေမြးအမည
နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္ကသူ၏နာမည ္ေက်ာ္ “ေရႊမင္းဂံ” သီခ်င္းထဲတြင္ မင္းဂံဘုတ္ရြာသူတို႔လွေၾကာင ္း ဖဲြ႕ရာ၌ “ပိတုန္းေရာင္ေကသာ၊ ျဖန္႔လိုက္ရင္..တစ္ကိုယ္လံု း.. ေ၀ေ၀ဆာဆာလြင္လြင္” စသည္ျဖင့္ ဆံပင္၏ နက္ေမွာင္ပံုကို အသားေပး၍ ဖဲြ႕ခဲ့ဖူးပါသည္။
မိန္းမတို႔၏ ေကာင္းျခင္းငါးသြယ္တြင္ကား အဆင္း၏ေကာင္းျခင္း၊
အ႐ိုး၏ေကာင္းျခင္း၊ အရြယ္ ၏ေကာင္းျခင္း၊ အေရ ၏ေကာင္းျခင္း၊ ဆံပင္၏
ေကာင္းျခင္းဟူ၍ ဆံပင္သန္ျခင္းႏွင့္ မည္းနက္ျခင္း ကိုပါ
ေကာင္းျခင္းတစ္ရပ္အျဖစ္ ထည့္သြင္းသတ္မွတ္ထားခဲ့ၾကပါ သည္။
မိန္းမတို႔၏ ဂုဏ္အထပ္ထပ္ကို ဖြင့္ဆိုသည့္ ေကာင္းေျခာက္ဆယ့္ေလးရပ္၌မူ
ဆံပင္၏ေကာင္းျခင္းကို ကုဋိလေကသာ အဖ်ားေကာ့ေသာ ဆံပင္တဲ့၊ ဒီဃမုဒၶဇေကသာ
ရွည္လ်ားေသာ ဆံပင္တဲ့၊ သုခုမေကသာ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဆံပင္တဲ့။ အင္း...ဒါေတြ
ထားလိုက္ပါေတာ့။
ကၽြန္ေတာ္ အခုေျပာလိုသည္က
အေရာင္စံုဆံပင္မ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အေသြးအေမြးလိုက္၏၊ မလိုက္၏ပါ။
ကဲ... လိုက္ သည္ပဲထားလိုက္ပါဦး လူသည္ မိမိ၏ ဥပဓိ႐ုပ္(identity) ကို
ျငင္းပယ္သင့္၊ မျငင္းပယ္သင့္ပါ။(ငါး)
တစ္ခါက တကၠသိုလ္ေကာလိပ္၊ ေက်ာင္းပရိ၀ုဏ္မ်ားအတြင္းသိ
လူသည္ အေတြးအေခၚ အင္အားခ်ည့္နဲ႔လာေသာအခါ
ကိုယ့္ဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ကို အမ်ားက အသိ အမွတ္ျပဳလာေအာင္ မႀကဳိးစားဘဲ
ကိုယ့္ဥပဓိ႐ုပ္ (identity) ကို ကိုယ္ေဖ်ာက္ဖ်က္ကာ သူမ်ားဥပဓိ႐ုပ္
(identity) ႏွင့္ လူသူေလးပါး ခံ့ညားလာေအာင္လုပ္ဖို႔
ႀကဳိးစားမိတတ္ၾကစၿမဲျဖစ္ပါသ ည္။
က်ီးတစ္ေကာင္ေဒါင္းေယာင္ေဆာ င္ေတာ့
ထိုက်ီးကို ေဒါင္းကလည္း လက္မခံ၊ က်ီးကလည္းလက္မခံ။ အခု က်ီးအားလံုးက
ေဒါင္းေယာင္ေဆာင္ဖို႔ ႀကဳိးစားၾကၿပီျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္၊ လူႀကီး၊ လူထီး၊ လူမ၊
ၿမိဳ႕ျပ၊ ေက်းလက္ ေဆးဆိုးထားေသာ ဆံပင္ေတြနဲ႔။ ျမန္မာက ျမန္မာျဖစ္ျခင္း ကို
ေသးႏုပ္သိမ္ငယ္ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ ဟု စိတ္ဓာတ္မ်ဳိး၀င္ေရာက္လာသည္ ထက္ ေၾကကဲြစရာေကာင္းတာ မရွိပါေလေတာ့...။ ။
No comments:
Post a Comment