**လူဆန္ေသာ ဇာတ္ေကာင္မ်ားႏွင့္ ရုန္းႀကြေနေသာ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္**
၀တၳဳတုိ ခ်ဥ္းကပ္ၿခင္းအစီအစဥ္အတြက္ ဘေလာ႕ဂ္ေပၚတင္ထားေသာ စာမူမ်ားကုိသာ ေရြးခ်ယ္ေရးသားရမည္ဆုိေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ေခါင္းစား၏။ လူတကာအၿမင္ကတ္ႏုိင္မည္႔ စကားၿဖစ္ေသာ္လည္း မိမိစိတ္ထဲ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေၿပာဆုိခ်င္စိတ္ ေပါက္လာသည္႔ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္မွ မေတြ႔ခဲ႕။ မိမိ၏ အတၱပင္ၿဖစ္လိမ္႕မည္။ သုိ႕ေသာ္လည္း မိမိသေဘာက်သည့္္ အခ်က္တုိ႔ကုိသာ ေရြးခ်ယ္ေဖာ္ၿပေနရသည္ ကုိလည္း မၿပဳလိုသၿဖင့္ ဘေလာ႕ဂ္ပုိ႔စ္မ်ားထဲမွ မိမိေၿပာဆုိရန္ စိတ္ထက္သန္မည္႔ စာမူကုိ ေရြးခ်ယ္ရ၏။ တခ်ိဳ႕၀တၳဳေတြက အၿခားသူမ်ားေရးၿပီးသြားၿပီဆုိေတာ့ မေရးခ်င္ေတာ႕။ သူမ်ားႏွင့္ မတူႏုိင္သည္ကုိပဲ ေရြးမည္စိတ္ကူးကာ ဘေလာ႕ဂ္ေပၚမွ ၀တၳဳဆယ္႔သုံးပုဒ္လုံးကုိ ဖတ္ၿဖစ္၏။ ဟုိအပုဒ္ေကာင္းႏုိးႏုိး၊ ဒီအပုဒ္ေကာင္းႏုိးႏုိးၿဖင့္ ေရြးခ်ယ္ရင္း
ေနာက္ဆုံးတြင္ အတည္ၿပဳလိုက္ႏုိင္သည္က "အင္ဂ်လီနာ မသိတဲ့ ဂ်ိဳလီ" ဆိုသည္႔
၀တၳဳၿဖစ္သည္ ။ ၀တၳဳကိုေရြးခ်ယ္အၿပီး စာေရးသူေနရာကုိ တစ္ခ်က္ ႀကည္႕ႀကည္႕ေတာ့ သတိုးဟု ၿမင္ရသည္။ တကယ္ေတာ့ ကုိသတုိးသည္ လြန္ခဲ႕သည္႔ ေလးႏွစ္ခန္႔ကတည္းက အြန္လိုင္းဘေလာ႕ဂ္ဂါတစ္ဦးအၿဖစ္ ၀တၳဳတိုမ်ား စဥ္ဆက္မၿပတ္ ေရးသားေနသူတစ္ဦးၿဖစ္ၿပီး မိမိထက္လည္း စာဖတ္သက္၊ စာေရးသက္ မ်ားစြာရင္႔သူတစ္ဦးၿဖစ္ေပရာ မိမိအေနၿဖင့္ ေထာက္ၿပစရာမ်ားရွိလာခဲ့ေသာ္ သင့္ေတာ္ပါလိမ္႕မလားဟု ေတြးဆရၿပန္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ကုိ ခ်ဥ္းကပ္ရာတြင္ တစ္ဦးႏွင္႕ တစ္ဦး ခ်ဥ္းကပ္ပုံ၊ ရႈၿမင္ပုံ၊ သုံးသပ္ပုံမ်ားသည္ စာဖတ္ႏႈန္း၊ ဘ၀ၿဖတ္သန္းလႈပ္ရွားမႈမွသည္ အၿခားအရာမ်ားေပၚတြင္ မူတည္ၿပီး ကြဲၿပားၿခားနားသည္ၿဖစ္ေသာေႀကာင့္ စိတ္သန္႔စြာႏွင္႕ပင္ ယင္း၀တၳဳအား ခ်ဥ္းကပ္ရန္ ရဲရဲႀကီး ဆုံးၿဖတ္လိုက္ေတာ့၏။
အင္ဂ်လီနာမသိတဲ႕ ဂ်ိဳလီ ( သတိုး )
၀တၳဳမ်ား စတင္ဖတ္ရႈတတ္စဥ္ကတည္းက မိမိ၀န္းက်င္တြင္ ႀကီးစုိးခဲ့သည္မ်ားမွာ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္၀တၳဳမ်ားၿဖစ္ေသာေႀကာင့္ေပလား မေၿပာတတ္၊ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္
၀တၳဳမ်ားကိုသာ မိမိအေနႏွင့္ ဖတ္ရႈရန္ စိတ္အထက္သန္ဆုံးၿဖစ္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေႀကာင္႕ ယခု၀တၳဳကုိ ေရြးခ်ယ္မိၿခင္း ၿဖစ္ေကာင္းၿဖစ္ပါလိမ္႔မည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း မိမိ ယခု
၀တၳဳကုိ ေရြးခ်ယ္ရသည္႔ မိမိစိတ္ထဲမွ အဓိက အေႀကာင္းအရင္းကုိလည္း ေၿပာပါဦးမည္။ အေၿခခံလူတန္းစား ေအာက္အလႊာမွ မိန္းမသားတစ္ဦး၏ ဘ၀ၿဖတ္သန္းရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနရမႈမ်ားႏွင္႕ ယင္းအမ်ိဳးသမီး၏ ၿဖဴစင္သည္႔ ႏွလုံးသားကုိ စိတ္အားတက္ႀကြဖြယ္၊ ကရုဏာသက္ဖြယ္၊ ႀကည္ႏူးဖြယ္၊ ၿပဳံးခ်င္႔စဖြယ္ ေရးဖြဲ႔သီကုံးၿပထားေသာေႀကာင့္ဟု ဟန္ႀကီးပန္ႀကီးဆုိလိုက္ခ်င္ပါသည္။
၀တၳဳကုိ စတင္ခ်ဥ္းကပ္ပါေတာ႕မည္။
******************************************
**အစားအေသာက္မွာ အင္မတန္ခုံမင္ၿပီး အေကာင္းလည္း အလြန္ ႀကိဳက္တတ္တဲ့ ကုိေထြးေလးက ထမင္း၀ုိင္းမထုိင္ခင္…
“ေမ့.. ဘာဟင္းခ်က္လဲ”
ဟင္းကုိ အလွ်င္ ေမးတတ္ေလ့ၿမဲ။**
၀တၳဳေရးသူက ယင္းစာေႀကာင္းၿဖင့္ ၀တၳဳကုိ စတင္ဖြင့္လွစ္လိုက္သည္။ စစခ်င္းမွာပင္ မိမိစိတ္ထဲ ဘ၀င္မက်ၿဖစ္ရသည္က **အစားအေသာက္အင္မတန္ခုံမင္ၿပီး အေကာင္းလည္း အလြန္ႀကိဳက္တတ္တဲ့ ** ဟူေသာ နာမ၀ိေသသနကုိ ထည္႕သြင္းထားရၿခင္းကုိပင္။ စာေရးသူက ၀င္ေၿပာလုိက္သည့္ ယင္းစကားေႀကာင့္ မိမိ
စိတ္၀င္စားမႈမ်ား အတန္ငယ္ေလွ်ာ႔က်သြားေႀကာင္း ၀န္ခံလုိပါသည္။
ထုိ႔ေနာက္ မိခင္ၿဖစ္သူက ကုိေထြးအား ဟင္းမေကာင္းရသည္႔ အေႀကာင္းအရင္းကုိ ရွင္းၿပရာ ကုိေထြးက ၿပန္ေၿပာေသာ စကားတို႔သည္ မိသားစု၏ စီးပြားေရးအေၿခအေနကုိ စာဖတ္သူအား သိၿမင္ေစလိုက္ပါသည္။
“အေမကလည္း တစ္ေန႔လာလည္း ကန္စြန္းရြက္ေၾကာ္။ တစ္ေန႔လာလည္း ခ်ဥ္ရည္ဟင္းပဲ… ဒါပဲ။ ၾကက္ဥ၊ ဘဲဥေတာင္ ဂ်ိဳလီယူလာေရာင္းေပးမွ စားရတယ္.. ဟြန္း။ အသားေလး၊ ငါးေလးမ်ား ခ်က္ရေကာင္းမွန္း မသိေတာ့ဘူးလား”
ယင္းေနာက္ ယခု ၀တၳဳ၏ အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ဇာတ္ေကာင္ၿဖစ္ေသာ ဂ်ိဳလီအား အဓိက ဇာတ္ပုိ႔ဇာတ္ေကာင္ကုိေထြး၏ ႏႈတ္ေၿပာစကားမွတစ္ဆင္႕ စတင္ေဖာ္ၿပလိုက္သည္။
“အဲဒီ ဂ်ိဳလီကလည္း အသား၊ ငါး မေရာင္းတတ္ဘူးလား မသိဘူး။ ေတာ္ၾကာ ဗူးသီး၊ ခရမ္းသီးေတြ လာေရာင္းလုိက္။ ခ်ဥ္ေပါင္ရြက္ေတြ၊ ကန္စြန္းရြက္ေတြ လာေရာင္းလုိက္။ သူ႕ အသီးအရြက္ေတြက ေရာင္းလုိ႔ကုိ မကုန္ႏုိင္ဘူး”
ယင္းစာေႀကာင္းမွာပင္ ဂ်ိဳလီသည္ အရင္းအႏွီးနည္းနည္းၿဖင္႕ ေရာင္းခ်ရလြယ္ကူသည္႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ားေရာင္းသူ ေခါင္းရြက္ဗ်ပ္ထုိးေစ်းသည္တစ္ဦးၿဖစ္ေႀကာင္း( ေစ်းတြင္ အတည္အခန္႔ ေရာင္းေနသူမဟုတ္ဘဲ အိမ္တုိင္ရာေရာက္လိုက္လံေရာင္းခ်သူတစ္ဦးၿဖစ္ေႀကာင္း ) သိရွိသြားေစသည္။
ယင္းေနာက္တြင္ ဟင္းမေကာင္းသၿဖင့္ ဆူပူခဲ့ေသာ ကုိေထြးတစ္ေယာက္ ရွိသည္႔ ႀကားရိုးခ်ဥ္ရည္ဟင္းၿဖင္႔ပင္ ေခါင္းမေဖာ္တမ္းေလြးေနေႀကာင္း ကေလးပီပီ ဂ်ီက်ႀကည့္ေသာ္လည္း မရႏုိင္မွန္းသိေသာအခါ ရွိသမွ်ကုိသာ စုံမက္တတ္ေသာ ဆင္းရဲသားကေလးငယ္တုိ႔၏ သေဘာသဘာ၀ကုိ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းၿမင္လာေအာင္ ကရုဏာသက္လာေအာင္ ေရးဖြဲ႕ၿပသည္။
ေနာက္တစ္ခန္းမွစၿပီး ဂ်ိဳလီ၏ စရုိက္အၿပဳအမူတို႔ကုိ ပုံေဖာ္ေတာ႕သည္။ ဂ်ိဳလီ႔ကုိ ေစ်း၀ယ္သူအား အေလးထားတတ္ေသာ၊ စိတ္သေဘာထားၿဖဴစင္ေသာ မိန္းမတစ္ဦးအၿဖစ္ စကားေၿပာမ်ားၿဖင္႔ပင္ သိသာေစေသာ္လည္း စာဖတ္သူ မရိပ္မိမွာစုိးေသာေႀကာင္႕လားမသိ၊ စာေရးသူသည္ ၀င္ေၿပာလိုက္ၿပန္ေသးသည္။
“ဒါမ်ား အစ္မရယ္။ ကၽြန္မ အလာ၊ လမ္းမွာ ေလာက္ေသရြက္ေတြ ေပါက္ေနတာ ေတာထေနတာပဲ။ ေလာက္ေသရြက္ကုိ အေျခာက္လွမ္းၿပီး လက္ဘက္ေျခာက္ခပ္သလုိ ေရေႏြးၾကမ္းထဲ ခပ္ေသာက္စမ္း။ အသားအေရ ယားတာယံတာ အရမ္းေကာင္းတာေပါ့။ ေသာက္လို႔လည္း အင္မတန္ေကာင္းတာ။ ေမႊးေနတာပဲ။ ကၽြန္မ နက္ျဖန္ ခူးလာေပးမယ္”
ေစတနာ အရင္းခံေကာင္းသေလာက္ ေလာကြတ္လည္းေကာင္းလွတဲ့ ဂ်ိဳလီပါပဲ။
တကယ္ေတာ့ စာဖတ္သူသည္ ကြၽန္မ မနက္ၿဖန္ ခူးလာေပးမယ္ဟူေသာ စကားေၿပာ
၀ါက်အဆုံးတြင္ ဂ်ိဳလီ႔ကုိ ေလာကြတ္ေကာင္းသူတစ္ဦးအၿဖစ္ ၿမင္ေယာင္ေနၿပီၿဖစ္ပါလ်က္၊ ၀င္ေၿပာလိုက္ၿခင္းက ကြၽန္ေတာ္႔အဖို႔ေတာ႔ ေအာင့္ သက္သက္ၿဖစ္ရ၏။
သူ႕ေစ်းဗန္းမုိ႔ တစ္အိမ္၀င္ျဖစ္ရင္ အေရွ႕အိမ္၊ အေနာက္အိမ္၊ ေျခရင္း၊ ေခါင္းရင္း အိမ္ေတြပါမက်န္ ၀ုိင္းအံုလာရေတာ့တာ။ ဂ်ိဳလီကေတာ့ ေခါင္းခုပုဆုိးပုိင္းေလးနဲ႔ ေခၽြးသုတ္ရင္း၊ စိတ္ေအးလက္ခ် ထုိင္နားအေမာေျဖရင္း ဘယ္သူေရ၊ ဘယ္၀ါေရ တရင္းတႏွီး အသံျပဳလုိ႔ ဆုိင္းခင္းကာ ေရာင္း၀ယ္မပ်က္တတ္သူ…။
ဂ်ိဳလီ၏ ေစ်းေရာင္းပုံကုိ မ်က္စိထဲ ၿမင္ေယာင္လာေအာင္ ေရးဖြဲ႔ႏုိင္သည္ဟု
မိမိကေတာ့ ဆုိခ်င္မိသည္။
ထုိ႔ေနာက္ ဇာတ္ေဆာင္ဂ်ိဳလီႏွင္႕ ဇာတ္ပုိ႕ကိုေထြးတို႔ ၏ သံေယာဇဥ္ကို ဖြဲ႔သီၿပသည္။ ဂ်ိဳလီက ကုိေထြးအေပၚ သံေယာဇဥ္တြယ္သူၿဖစ္ေႀကာင္း ေစ်းဗန္းမႏုိင္မနင္းသယ္လာရင္းႏွင္႔ပင္ ကုိေထြးအတြက္ လမ္းေဘး၀ဲယာမွ ေတာပန္းမ်ား၊ ကစားစရာ စားစရာ အသီးေလးမ်ား ခူးယူလာတတ္ေႀကာင္းေရးဖြဲ႔သည္။
ကုိေထြးကုိ မမလတ္က ဂ်ိဳလီ႔သားဟု စေနာက္တုိင္း
ကုိေထြးခမ်ာ ငုိမဲ့မဲ့နဲ႔ ဟုတ္မ်ားဟုတ္ေနမလားလုိ႔ သံသယ ၀င္မိတတ္ေသးရဲ႕။
ယင္းဇာတ္ကြက္ေလးကုိေတာ့ မိမိအေနၿဖင္႕ ႏွစ္ၿခိဳက္လိုက္သည္႔ၿဖစ္ၿခင္း။ ကေလးတုိ႔၏ ရုိးသားၿဖဴစင္ေသာ စိတ္ႏွလုံးကုိ တင္ၿပလိုက္ႏုိင္သည္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။
ထိ႔ုေနာက္ ဂ်ိဳလီ႔ မိသားစု အေၿခအေနကုိ တင္ၿပသည္။
သူ႔ေအာက္မွာ အငယ္ ႏွစ္ေယာက္အနက္ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဂ်ိဳလီ ေမြးစားထားတာတဲ့။ ပထမေယာက်္ားရဲ႕ ေနာက္အိမ္ေထာင္ကေမြးတာ။ ပုလုေကြးဘ၀နဲ႔ အမိမဲ့့သြားခဲ့ရရွာတဲ့ ကေလးငယ္ကုိ ဂ်ိဳလီက တတိယေယာက်္ားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ကာ အိမ္ေထာင္ အကြဲခံၿပီးကုိ ေမြးခဲ့တာ ဆုိရဲ႕။
အိမ္ေထာင္သုံးဆက္ရွိဖူးၿပီး ပထမလင္သည္၏ ေနာက္အိမ္ေထာင္ႏွင္႕ ေမြးေသာ ကေလးကိုပင္ ေခၚယူေမြးစားႏုိင္ေသာ ဂ်ိဳလီ႔၏ စိတ္ႏွလုံးကုိၿပရင္း ဂ်ိဳလီဘယ္လိုမိန္းမစားမ်ိဳးလဲဆုိသည္ကုိ ပုံေဖာ္သည္။ ေယာက်္ားသုံးေယာက္ယူၿခင္းသည္ တစ္က႑ၿဖစ္ၿပီး ပုလုေကြးကုိ ေမြးစားၿခင္းသည္က ဂ်ိဳလီ႔ႏွလုံးသားကုိ အေရာင္ၿခယ္ၿပလိုက္သည္ဟု ထင္ပါသည္။
အိမ္ေထာင္မ်ားေသာ ဂ်ိဳလီ႔ကုိ ကုိကုိႀကီးက ဂ်ိဳလီဟု အမည္ေပးသည္႔ အေႀကာင္းေၿပာၿပေတာ့
ဂ်ိဳလီက အလန္႔တၾကားနဲ႔…
“ဟဲ့ နင္တုိ႔ ဖင္ေပၚ၊ ေခါင္းေပၚ မင္းသမီးေတြနဲ႔ေတာ့ ငါ့ကုိ မႏႈိင္းၾကနဲ႔ေနာ္”
မမလတ္နဲ႔ ကုိေထြးတုိ႔မွာ ဂ်ိဳလီ့ အေျပာေၾကာင့္ ရယ္လုိက္ရတာ။
ရုိးသားၿဖဴစင္သည္႔ မိန္းမသားတစ္ဦး၏ သရုပ္သည္ စာေရးသူ၏ အေရးအသားတြင္ လူဆန္ၿပီး ႀကည္လင္ၿပတ္သားေနပါသည္။ စာဖတ္သူအဖို႔ ဂ်ိဳလီ႔ကုိ ႏွစ္သက္သေဘာက်လာေအာင္၊ စာဖတ္သူရင္ထဲသုိ႔ ဂ်ိဳလီ႔ကုိ အေရာက္ပုိ႔ႏုိင္လိုက္သည္ဟု မိမိထင္ပါသည္။
ေယာက်္ားမ်ားခဲ႕ေသာ္လည္း မည္သည္႔ ေယာက်္ားကမွ ဂ်ိဳလီ႔အေပၚ ေကာင္းမြန္စြာ လုပ္ေကြၽးၿပဳစုၿခင္းမရွိသည္႔တုိင္ ထုိသူတုိ႔ႏွင္႕ ရခဲ့ေသာကေလးမ်ားအေႀကာင္း ေၿပာၿပန္ေတာ့ ကေလးေမြးရတာေတာ႕ ေပ်ာ္ပါတယ္ဟူေသာစကား ဂ်ိဳလီ႔ႏႈတ္ဖ်ားမွ ထြက္လာၿခင္းကလည္း ဂ်ိဳလီ႔စရုိက္ကုိ ပီၿပင္ေအာင္ဖြဲ႔ေသာ အဖြဲ႔တစ္ခုဟု ဆုိလွ်င္ ရႏုိင္ေကာင္းမည္ဟု ထင္ပါသည္။
“အားကုိးအားထားျပဳလုိ႔ ရမလားလုိ႔ ျပဳခဲ့တဲ့ အိမ္ေထာင္ေတြကလည္း အရက္သမား၊ ေလာင္းကစားသမားနဲ႔ ကုိယ္လုံခ်ည္နား ခုိစားမယ့္သူရယ္…ပဲ ။ တစ္သက္လုံး လင္ကုန္ရွဳံးလာခဲ့တာဆုိေတာ့ စိတ္ပ်က္ေနပါၿပီ။”
“ေအးေလဟယ္။ အိမ္ေထာင္ျပဳေတာ့လည္း ညည္းပဲ ဦးေဆာင္ရွာေကၽြးရဦးမွာပဲ။ ခုအတုိင္းလည္း ကုိယ့္ဘာသာ လုပ္စားေနရတာပဲ မဟုတ္လား”
“ ဒီအတုိင္းေနဖုိ႔က်ေတာ့လည္း ကၽြန္မဘ၀က သိပ္ မလုံၿခံဳလွဘူး အစ္မတုိ႔ရဲ႕။ ကုိယ္ရွာေကၽြးရရင္ လည္း ေကၽြးရပါေစ။ ကုိယ့္မိသားစုကုိ တန္ဘုိးထားၿပီး ေရွ႕က မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ေပးမယ့္ သူ ေတြ႕ရင္ေတာ့လည္း…”
ဟာႆရသႏွင့္အတူ ကရုဏာရသကုိပါ တစ္ဆက္တည္းခံစားမိေစသည္။ အေၿပာလြယ္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႔တြင္ ေမာပန္းခက္ခဲလွသည္႔ မိန္းမသားတစ္ဦးတည္းဘ၀၏ ရပ္တည္မႈတြင္ အေထာက္အကူကုိ လိုလိုလားလားေတာင့္တမိၿခင္းၿဖစ္လာသည္ကုိလည္း သဘာ၀က်က်ေရးဖြဲ႔ၿပႏုိင္သည္။
ထုိ႔ေနာက္ အသက္ေၿခာက္ဆယ္ေက်ာ္အရြယ္အဘိုးႀကီးတစ္ဦးႏွင္႕ ဂ်ိဳလီယူလုိက္ေႀကာင္းေရးဖြဲ႔ၿပီးခါမွ ဂ်ိဳလီ႔ရြာကုိ ေဖာ္ၿပသည္ကေတာ႔ ေနာက္က်လြန္းသည္ဟု ၿမင္မိသည္။ (စာေရးသူကုိ ေဘာင္ေက်ာ္ရာ ေရာက္သြားႏုိင္ေသာ္လည္း ) တကယ္ဆုိလွ်င္ ဂ်ိဳလီ ေစ်းလာေရာင္းသည္႔ ဇာတ္ကြက္မ်ားေရးသားတင္ၿပစဥ္ကတည္းက ရွပ္ေၿပးေလးပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေဖာ္ၿပလိုက္သင္႕သည္ဟု ထင္မိသည္။
လယ္ပုိင္ယာပုိင္မရွိေသာ ဂ်ိဳလီ၏ ေၿမတမ္းခ်င္းကုိ မရိုးႏုိင္ေသာ ေတးတစ္ပုဒ္ဖြင္႕ၿပရင္း သီက်ဴးေစသည္။
“စိတ္မပူပါဘူးေနာ္။ ကၽြန္မေသသြားရင္ေတာ့ ေျခာက္ေပေလာက္ေတာ့ ပုိင္ခြင့္ရဖူးမွာပါ”
ကေလးအဖတ္မတင္သည္မွ မႀကာေသးဘဲ ေစ်းၿပန္ထြက္ေရာင္းရသည္႔ ဂ်ိဳလီ႔ရုပ္ပုံလႊာက အေၿခခံလူတန္းစားတုိ႔၏ ဘ၀ကုိ ထင္ဟပ္ေနသည္။ ယင္းေနာက္တြင္ ၀တ္ထု၏ အဆုံးပုိင္းသုိ႔ ေရာက္ရွိလာၿပီၿဖစ္သည္။ ကေလးအဖတ္မတင္သည္ႏွင္႕ မေႏွာင္းမီမွာပင္ လင္သည္အဘုိးႀကီးက ေလၿဖတ္သြားသည္႔တုိင္ စိတ္ေသာကေရာက္ပူေဆြးေနၿခင္းမရွိဘဲ ေစ်းေရာင္းၿခင္းအမႈကုိသာၿပဳ ၿမဲအတုိင္း ၿပဳေႀကာင္း ေရးဖြဲ႔ထားၿခင္းသည္ ေလာကဓံတရားကုိ အၿပဳံးမပ်က္ရင္ဆုိင္တတ္ေသာ ေအာက္ေၿခလႊာ မိန္းမသားတစ္ဦး၏ ခုိင္က်ည္ေသာ စိတ္ဓါတ္ကုိ ေဖာ္ၿပသည္ဟု ထင္မိသည္။
ကုိေထြးတုိ႔ ေနာက္ေဖးလမ္းႀကားတြင္ ေတြ႔ရသည္႔ ပုိင္ရွင္မဲ့ ကေလးငယ္ေလးကုိ ခ်က္ခ်င္းေကာက္ယူေပြ႔ခ်ီၿပီး ပုိင္ရွင္မရွိရင္ သူေမြးစားမယ္ဟု ရုတ္ၿခည္းဆုိလိုက္ၿခင္းၿဖင့္ ဂ်ိဳလီ႔ကို ပုိမုိရုပ္လုံးႀကြေစသည္ ။ ထုိ႔ေနာက္ ပုိင္ရွင္မဲ့ကေလးငယ္ကုိ ဂ်ိဳလီေမြးစားခြင္႕ရခ႕ဲသည္။
ေနာက္ဆုံးအကြက္တြင္ ကုိေထြးက ဂ်ိဳလီ႔အား အင္ဂ်လီနာဂ်ိဳလီ ကေလးမ်ားစြာ ေမြးစားေႀကာင္းေၿပာၿပသည္႔အခါ ဂ်ိဳလီက
“ဟုတ္လား။ ဒီ ဂ်ိဳလီလည္း သူ႕ေလာက္သာ ခ်မ္းသာရင္ သူ႔ထက္မကတဲ့ ကေလးေတြအမ်ားႀကီးကုိ ေကာက္ယူေမြးစားၿပီးသားပဲ။ သိလား အေထြးေလး”
ဟု အပိတ္စာသားၿဖင္႕ ဂ်ိဳလီ႔စရုိက္ကို ပုံေဖာ္ၿပီး ကုိေထြးႏွင္႕ ပုိင္ရွင္မဲ႕ကေလးငယ္၏ ကေလးဘာ၀ေမတ္တာသေဘာတရားကုိ ေရးဖြဲ႔ကာ ၀တၳဳကုိ အဆုံးသတ္လိုက္၏။
**********************************************************
ယင္း၀တၳဳသည္ ဂ်ိဳလီဟု အမည္ေၿပာင္မွည့္ေခၚေပးၿခင္းခံရေသာ ေအာက္ေၿခလႊာ မိန္းမသားတစ္ဦး၏ ဘ၀ကုိတင္ၿပၿပီး ၿဖဴစင္ရုိးသားေသာ စိတ္ရင္း စိတ္ဓါတ္၊ ရုိးရွင္းပြင္႕လင္းေသာ လူေနမႈစရုိက္တို႔ႏွင္႕အတူ ဘ၀တူ လူတန္းစားတို႔၏ ရုပ္ပုံလႊာမ်ားကုိပါ ၿမင္ေယာင္ေစသည္႔ စရုိက္ဖြဲ႔၀တ္ထုေကာင္းတစ္ပုဒ္ဟု ဆုိခ်င္မိပါသည္။ ဆင္းရဲသား မိန္းမတစ္ဦး၏ ေလာကဓံကုိ အၿပဳံးမပ်က္ ႀကံ႔ႀကံ႔ခိုင္ ရင္ဆုိင္ႏုိင္မႈကုိ ပုံေဖာ္ရာသည္မွာလည္း အတုယူတတ္သူမ်ားအဖုိ႔ အတုယူဖြယ္ရာပင္ၿဖစ္သည္။ ယင္း၀တ္ထုတြင္ ထင္ထင္လင္းလင္းေပၚလြင္ေနေသာ ၀တၳဳေရးသားၿခင္းဆုိင္ရာ ႏွစ္သက္စရာအခ်က္တစ္ခုကုိ ထုတ္ၿပပါဆိုလွ်င္ မိမိအေနၿဖင့္ လူဆန္ေသာ လူပီသေသာ ဇာတ္ေကာင္မ်ားၿဖင္႕ လူဆန္ေသာ ဘ၀ၿဖတ္သန္းမႈမ်ားကုိ စာဖတ္သူ စိတ္မ်က္စိတြင္ ထင္ဟပ္ၿမင္ေယာင္လာသည္အထိ လွလွပပတင္ၿပနုိင္ခဲ့ၿခင္းကုိ ထုတ္ၿပခ်င္ပါသည္။ ယေန႔ေခတ္ကာလေပၚ၀တၳဳမ်ားတြင္ အသြင္သစ္မႈ၊ ၀တၳဳကုိ ၿဖစ္သလို ဖန္တီးမႈမ်ားေႀကာင့္ ဇာတ္ေကာင္စရုိက္မ်ားမပီၿပင္ေတာ့သည္႔အၿပင္ လူမဆန္ေသာ ဇာတ္ေကာင္အဖြဲ႔မ်ား ေတ႔ြလာရခ်ိန္တြင္ လူတကာမေရးႏုိင္သည္႔ စာဖတ္သူရင္တြင္း ဇာတ္ေကာင္ကုိ အေရာက္ပုိ႔ၿခင္းအမႈအား ေအာင္ၿမင္စြာ ၿပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့သည္႔ စာေရးသူ ဆရာသတုိးအား မိမိအတၱေနာမတိအရ ေလးေလးစားစားခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ၿပဳလိုေႀကာင္း ေၿပာခ်င္မိပါသည္။
ေ၀မိုးႏုိင္(မုံရြာ)
စာညႊန္း - အင္ဂ်လီနာမသိတဲ႕ ဂ်ိဳလီ ( သတိုး )
http://onlinelinyoungche.blogspot.com/2012/12/blog-post.html
No comments:
Post a Comment